Dochter en tampons

09-09-2012 15:10 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een vraag over het gebruik van tampons. Mijn dochter van 13 is ongeveer sinds een half jaar regelmatig ongesteld. Sinds de zomer gebruikt ze ook tampons. Mijn man is van islamitische afkomst en mijn schoonmoeder raadde het gebruik van tampons ten stelligste af i.v.m. maagdelijkheid. Mijn man vindt het wel prima dat ze tampons gebruikt, maar zijn er lezeressen van islamitische afkomst, die hun mening willen geven? Ik zou het erg op prijs stellen om te lezen hoe zij hiermee omgaan. Alvast bedankt voor je reactie.
@TO

Misschien kun je dit stukje vertalen en naar je schoonmoeder sturen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:ef2000 schreef op 09 september 2012 @ 15:10:

Mijn man is van islamitische afkomst en mijn schoonmoeder raadde het gebruik van tampons ten stelligste af i.v.m. maagdelijkheid [..]

[..] zijn er lezeressen van islamitische afkomst, die hun mening willen geven? Ik zou het erg op prijs stellen om te lezen hoe zij hiermee omgaan.quote:ef2000 schreef op 09 september 2012 @ 18:55:

Bij een vraag over tampongebruik door een jong meisje verwachtte ik eigenlijk geen opmerkingen over de huwelijksnacht, wel of geen moslim-echtenoot.Je spreekt jezelf behoorlijk tegen hoor, ef2000.
quote:espaa schreef op 09 september 2012 @ 15:20:

[...]

het heeft niks met de islam te maken. Het is gewoon een culturele gedoe.

Ik ben een moslima:-)

Zo grappig die tweeledigheid: alles wat negatief is hoor niet bij de islam, maar als het uitkomt horen dingen wel bij het geloof.

Verder niet om het een of ander hoor, maar het valt gewoon op bij islamieten.
Dus jij, een nederlandse vrouw met Nederlandse cultuur en achtergrond en niet te vergeten Nederlandse dochter, luistert naar je islamitische schoonmoeder die niet eens in Nederland woont?!

Omdat zij vindt dat jouw Nederlandse dochter geen tampons mag gebruiken omdat ze dan ontmaagd wordt?!

Weet je zeker dat je man wel zo vrijdenkend is als hij zegt met zo'n moeder?

En dat jij er uberhaupt naar luistert vind ik nog wel het ergste.
quote:netniet schreef op 09 september 2012 @ 19:31:

[...]

Tja, wel heel raar dat je niet reageert op mijn opmerking dat je dochter van 13 eventueel niet "ontmaagd" mag worden door een tampon maar wel door haar vriendje op haar 17e. Ik kan zulke verwarrende dubbele moralen waar bovendien totaal geen logica in zit nou niet bepaald een verrijking noemen. En de taal vloeiend spreken, wat is daar nou zo verrijkend aan behalve dat je dan met je schoonfamilie kan communiceren. Ik vind het ook niet bepaald een verrijking om een kind op haar tiende van school af te halen en dan vervolgens 3 jaar op een Iraanse school onderwijs te laten volgen, onderwijssysteem is daar totaal anders. Om het over de cultuurshock wat je je kind aan doet maar niet te hebben. Nogal leuk als je als beginnende puber in de brandende hitte je compleet moet bedekken, ik zou zelf never ever nooit niet met mijn puberdochter in een land gaan wonen waar ook pubermeisjes worden gestenigd vanwege "adultery".

Nooit van alle voordelen gehoord van een tweetalige opvoeding? Vergrote hersencapaciteit bv?

En die cultuurshock waar je heus wel weer overheen groeit is geen verrijking? Je moet maar in je kleine straatje blijven hangen?
quote:Suy schreef op 10 september 2012 @ 08:27:

Dus jij, een nederlandse vrouw met Nederlandse cultuur en achtergrond en niet te vergeten Nederlandse dochter, luistert naar je islamitische schoonmoeder die niet eens in Nederland woont?!

Omdat zij vindt dat jouw Nederlandse dochter geen tampons mag gebruiken omdat ze dan ontmaagd wordt?!

Weet je zeker dat je man wel zo vrijdenkend is als hij zegt met zo'n moeder?

En dat jij er uberhaupt naar luistert vind ik nog wel het ergste.

Ze stelt een vraag, dat is alles hoor.

Ik copy-paste even een eerdere post van haar:

Ik heb het topic over Nederlandse vrouwen met moslim man wel gezien maar er niet bij stilgestaan dat mijn vraag daar misschien ook ter sprake kan komen, ik ga eens kijken. Verder geen toestemming of wat nodig van wie dan ook voor wat dan ook, het was een vraag die zomaar opkwam. ik ben zelf geen moslima, en mijn man is ook niet praktiserend vanaf dat hij sinds 32 jaar geleden in Nederland woont.
Ja ze stelt een vraag en wil antwoord van vrouwen van islamitische afkomst.

Terwijl zij en haar dochter gewoon Nederlandse staatsburgers zijn.

Haar man is toevallig van islamitische afkomst maar woont ook al 32 jaar in nederland. En het kan hem niet veel boeien of zijn dochter nu wel of geen tampons gebruikt dus waarom deze vraag uberhaupt stellen?

Omdat schoonmams vanuit Iran roept dat haar kleindochter maagd moet blijven en dus geen tampins mag gebruiken? Hoe dom ben je als ze nog zo denkt.

Ik had trouwens hetzelfde gereageerd als schoonmoeder nederlandse was hoor.
Tampins:-)

Moet natuurlijk tampons zijn!
quote:Mevrouw75 schreef op 10 september 2012 @ 08:31:

[...]

Nooit van alle voordelen gehoord van een tweetalige opvoeding? Vergrote hersencapaciteit bv?

En die cultuurshock waar je heus wel weer overheen groeit is geen verrijking? Je moet maar in je kleine straatje blijven hangen?Ik denk dat er betere manieren zijn om een vergrote hersencapciteit te verkrijgen dan je kind voor 3 jaar op een school in Iran onderwijs te laten volgen en daar 3 jaar lang te mogen ervaren wat een impact het heeft op een samenleving om een regering te hebben die mensen onderdrukt en waar het systeem totaal corrupt is. Niet voor niets dat er zoveel Iranezen het land ontvluchten! Dat ik daar niet voor kies wil natuurlijk niet zeggen dat ik in mijn eigen straatje blijf hangen, hoewel ik daar op zich ook niks mis mee vind.
quote:Suy, 3 uur geleden

Ja ze stelt een vraag en wil antwoord van vrouwen van islamitische afkomst.

Schoonmoeder is toch islamitisch. Dus vandaar dat ze het aan andere islamitische dames wilt vragen.

Ik vind t niet zo gek hoor. Ti's gewoon een vraag.
quote:Schilderspalet schreef op 10 september 2012 @ 08:20:

[...]

Zo grappig die tweeledigheid: alles wat negatief is hoor niet bij de islam, maar als het uitkomt horen dingen wel bij het geloof.

Verder niet om het een of ander hoor, maar het valt gewoon op bij islamieten.

Blijf dan vooral denken dat het te maken heeft met geloof.

Domme mensen moeten nou eenmaal ook bestaan zullen we maar zeggen
Mijn schoonzus uit Iran geloofde dat het gebruik van tampons niet mogelijk was zolang een meisje niet ontmaagd was. In principe had ze dus niets tegen tampons, maar ze dacht dat het gewoon lichamelijk niet kon, omdat haar toen 13 jarige dochter nog geen seks had gehad.

Daaruit voort vloeide het idee, dat iedereen die wel tampons gebruikt wel al seks heeft gehad, dus ook al die 13 jarige meisjes.
http://www.daruliftaa.com/question?txt_ ... q-18234322

Joh, ik ben het toch eens gaan googelen, en op bovenstaande website las ik dat het "makruh" is ( is niet halal en niet haram maar betekent " af te raden" om tampons te gebruiken voor ALLE vrouwen, om dat een vrouw niet iets in haar vagina mag stoppen omdat dat masturberen zou impliceren. ( ik zal mijn mening hierover maar wijselijk niet geven) Op deze website staat tevens dat nog maagd zijn geen reden is om geen tampons te gebruiken omdat het immers ook kan scheuren door sporten en paardrijden etc. Wat lijkt het me afschuwelijk om me over zulke dingen druk te moeten maken omwille van "God". Geef mijn portie maar aan Fikkie.
quote:ef2000 schreef op 09 september 2012 @ 18:55:

Ik heb inderdaad 3 jaar in Iran gewoond, om de taal te leren lezen en spreken, samen met mijn kinderen, zij zijn daar 3 jaar naar school geweest, om dezelfde reden. Met ouders uit 2 landen/culturen is het een enorme verrijking om daar alles uit te halen wat mogelijk is, wij spreken, lezen en schrijven nu allemaal Farsi, ik redelijk en de kinderen vloeiend. Ik begrijp dat mijn vraag gemengde reacties oproept, dus ik laat het hierbij. Bij een vraag over tampongebruik door een jong meisje verwachtte ik eigenlijk geen opmerkingen over de huwelijksnacht, wel of geen moslim-echtenoot.Bedankt voor al jullie reacties.

Ik zit hier ook met kromme tenen te lezen. Wat een achterlijke veroordelende reacties zitten ertussen. Het woordje moslim valt en alle vooroordelen worden van stal gehaald.

Heel erg jammer, dit.
Ik ben geen moslima maar ik heb zelf de ervaring dat jarenlang tampongebruik mijn maagdenvlies niet gehinderd had, eerste keer seks was pijnlijk en een bloedbad .
quote:Pompadoer schreef op 11 september 2012 @ 10:15:

[...]

Ik zit hier ook met kromme tenen te lezen. Wat een achterlijke veroordelende reacties zitten ertussen. Het woordje moslim valt en alle vooroordelen worden van stal gehaald.

Heel erg jammer, dit.

Dat valt toch heel erg mee? Als de oma protestant was dan was er precies hetzelfde gereageerd: waar bemoeit oma zich mee/waarom telt de mening van oma in deze/wat wil je eigenlijk met dit topic.

Ik snap nog steeds niet dat twee seculiere mensen (TO en haar man) de religie van oma zodanig mee laten spelen dat ze een alternatief zoeken voor het tampongebruik van hun dochter.
Nou, ik vind het behoorlijk tegenvallen. Ze stelt een vraag, vooral uit belangstelling, over hoe moslimvrouwen met iets omgaan. Legt er zelfs nog bij uit dat het geen probleem is, maar dat ze gewoon benieuwd is.

En hup, een meute dendert eroverheen met oordelen over haar, haar man en schoonmoeder. En niet alleen over de tampons, iemand haalt er zelfs oude topics bij om haar aan te vallen over het feit dat ze een paar jaar in het buitenland heeft gewoond.

Ik vind het werkelijk sneu en nogal beschamend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven