verkracht door eigen man?

13-09-2012 10:37 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde verhalen over dat je door je eigen man verkracht kan zijn. kan dat? Wanneer is er sprake van zoiets? want normaal moet seks toch fijn zijn met je eigen man
quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:19:

[...]

Nee nee, hou het bij de tongzoen!

Het feit alleen al dat je het over tafelpoten in je anus hebt is al een antwoord op mijn vraag. De man wordt totaal niet serieus genomen in deze toch al vreemde situatie.

Wat een gelul van de bovenste plank. In je eerste vraag stuurde je hier al op af, zodat je kon roepen : zie je wel.

Die tafelpoot is waarschijnlijk een reactie op mijn posting over verkrachting ( tong, penis. tafelpoot for all I care) .
quote:mrsstanleywalker schreef op 13 september 2012 @ 11:12:

[...]

Net zoveel als van elk ander willekeurig slachtoffer. Waar wil je deze keer heen?

Vraag ik me ook af.

Lijkt een soort strikvraag.

Een slachtoffer van verkrachting (m/v) is een slachtoffer.
quote:kadanz, 33 seconden geleden

Nee nee, hou het bij de tongzoen!

Het feit alleen al dat je het over tafelpoten in je anus hebt is al een antwoord op mijn vraag. De man wordt totaal niet serieus genomen in deze toch al vreemde situatie.Aanname. Gaat dit weer over jouw ervaring in het café waarbij een een vrouw met haar borst tegen je arm aanschurkte?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:eleonora schreef op 13 september 2012 @ 11:22:

[...]

Vraag ik me ook af.

Lijkt een soort strikvraag.

Een slachtoffer van verkrachting (m/v) is een slachtoffer.Absoluut een strikvraag. Hoe suggestief kun je zijn. Bah.
anoniem001, hypothetische vraag hoop ik?

Nee is nee, ook tegen je man/vriend/goede vriend/scharrel.

quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:04:

Je kunt dus wel bezien ook door je eigen vrouw verkracht worden. Maar zeg eens eerlijk dames, wat denken jullie van een man die zijn vrouw voor het gerecht sleept wegens verkrachting?Goed van die man. Hetzelfde als over vrouwen.quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 11:05:

Dat wordt goeddeels een definitiekwestie.

Een ongewenste tongzoen zou in mijn ogen aanranding zijn, maar geen verkrachting. Maar goed, ik heb er verder niet voor gestudeerd.

Jurisprudentie draait ook vaak om definities. Er moet nou eenmaal in het wetboek van strafrecht gespecificeerd worden wat precies valt onder verkrachting. De rechter heeft nog invloed op de strafmaat dus een ongewenste tongzoen zal niet zo zwaar bestraft worden als verkrachting met een geslachtsdeel.

quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 11:11:

[...]

Het punt is dat het gedwongen karakter bij verkrachting binnen het huwelijk moeilijk is aan te tonen. Het is voor zover ik weet vrij normaal dat getrouwde stellen met enige regelmaat seks hebben met elkaar. Als een van de twee achteraf aangifte doet omdat dit niet vrijwillig was, en de ander zegt dat het wél gewoon vrijwillig was, is het gewoon het woord van de een tegen de ander. Er is geen bewijs dat wettelijk stand houdt.

Als iemand 's avonds van haar fiets wordt getrokken door een onbekende, is het een stuk aannemelijker dat geen sprake is van vrijwilligheid.

De meeste verkrachtingen vinden plaats onder bekenden. Het sleur-van-de-fietstype komt veel minder voor.

Er is natuurlijk wel meer bewijs te verzinnen dan getuigen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:millefleurs schreef op 13 september 2012 @ 11:20:

[...]

Omdat verkracht worden als man een groter taboe is dan verkracht worden als vrouw? Maar ik denk dat jij dat ook wel weet eigenlijk.Nee, ik vind het geen taboe, in tegendeel.
Onvrijwilligheid is vaak wel aan te tonen hoor, door het feit dat er fysieke schade ontstaat bij het slachtoffer/dader
quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:24:

[...]

Nee, ik vind het geen taboe, in tegendeel.Dat is het wel. Ook voor vrouwen. Verkrachting is niet iets waar je mee te koop loopt.
Dames, jullie kunnen weer over mij vallen, maar lees de hyperbole reactie van armand bijvoorbeeld, over tafelpoten in zijn anus. Of de reactie dat het voor een man een nog groter taboe is. Dat geeft toch aan dat deze maatschappij totaal anders denkt dan jullie hier beweren, namelijk dat alleen vrouwen verkracht worden?
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 11:25:

Onvrijwilligheid is vaak wel aan te tonen hoor, door het feit dat er fysieke schade ontstaat bij het slachtoffer/dader

Ook dat is niet waar.

Er hoeft niet altijd geweld bij te komen kijken. Denk aan verbale dreiging of uit angst verstijven en geen weerstand bieden etc.
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 11:23:

[...]

Absoluut een strikvraag. Hoe suggestief kun je zijn. Bah.

Het punt wat er mee gemaakt moet worden is niet sterk hoor. Als het gaat om het belachelijk gemaakt worden of het niet serieus genomen worden van verkrachtingsslachtoffers dan streven vrouwen mannen ver, ver voorbij.

Vrouwen worden sowieso veel vaker dan mannen verkracht en hebben dat in veel gevallen maar te accepteren. Binnen een relatie bijvoorbeeld of omdat ze in landen wonen waar het doodnormaal is.
quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:04:

Je kunt dus wel bezien ook door je eigen vrouw verkracht worden. Maar zeg eens eerlijk dames, wat denken jullie van een man die zijn vrouw voor het gerecht sleept wegens verkrachting?

Heel eerlijk gezegd lijkt me dit erg uitzonderlijk. Ten eerste zijn mannen gemiddeld genomen fysiek wat sterker dan vrouwen. En ten tweede begin je niet veel met een man die totaal niet sexueel opgewonden is en die hier ook niet echt zijn best voor doet.

Het zal wel niet politiek correct zijn, maar het lijkt me dat verkrachting strafbaar is om de sexueel meest kwetsbare groep te beschermen, en dat zijn over het algemeen vrouwen.
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 11:30:

[...]

Heel eerlijk gezegd lijkt me dit erg uitzonderlijk. Ten eerste zijn mannen gemiddeld genomen fysiek wat sterker dan vrouwen. En ten tweede begin je niet veel met een man die totaal niet sexueel opgewonden is en die hier ook niet echt zijn best voor doet.

Het zal wel niet politiek correct zijn, maar het lijkt me dat verkrachting strafbaar is om de sexueel meest kwetsbare groep te beschermen, en dat zijn over het algemeen vrouwen.Verkrachting is het binnendringen van een lichaam. Hier hoeft een man niet opgewonden voor te zijn
quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:27:

Dames, jullie kunnen weer over mij vallen, maar lees de hyperbole reactie van armand bijvoorbeeld, over tafelpoten in zijn anus. Of de reactie dat het voor een man een nog groter taboe is. Dat geeft toch aan dat deze maatschappij totaal anders denkt dan jullie hier beweren, namelijk dat alleen vrouwen verkracht worden?

Wat probeer je te zeggen?

Het klopt dat slachtoffers van verkrachting meestal vrouw (of kind) zijn, en dat mannen minder als slachtoffer worden gezien/het wordt weggelachen.

Hier beseffen mensen dat dat genuanceerder ligt.

Jouw vraagstelling leek suggestief, alsof je op zoek bent naar bewijs van onze vooringenomenheid tegen mannen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dames, jullie kunnen weer over mij vallen, maar lees de hyperbole reactie van armand bijvoorbeeld, over tafelpoten in zijn anus. Of de reactie dat het voor een man een nog groter taboe is. Dat geeft toch aan dat deze maatschappij totaal anders denkt dan jullie hier beweren, namelijk dat alleen vrouwen verkracht worden?Lees mijn reactie over tafelpoot. LEZEN.
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 11:31:

[...]

Verkrachting is het binnendringen van een lichaam. Hier hoeft een man niet opgewonden voor te zijnPrecies.

Doe toch normaal zeg. Jij lokt vage reacties uit met je vreemde manier van vragen stellen.

En dat ik zeg dat op verkrachting van mannen een groter taboe ligt, heeft niets te maken met mijn eigen denkbeelden hierover. Geloof niet dat iemand hier heeft beweerd dat alleen vrouwen verkracht worden? Verkrachting is in alle gevallen, man of vrouw, even rot, even verdrietig, even intens.
Nee, het geeft geeft aan dat Amands eerste associatie met verkrachting die tafelpoot was. En verkrachting is een taboe. Vrouwen en kinderen zijn in de praktijk veel vaker slachtoffer dan mannen, maar dit sluit niet uit dat er ook mannen slachtoffer zijn. De daders zijn in veruit de meeste gevallen mannen, maar dit sluit ook weer vrouwen niet uit van daderschap.

Mannen worden ook verkracht, ik zie niemand dat ontkennen. Wie zegt dat dat niet zo is?

Vrouwen worden wel veel vaker verkracht dan mannen.
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 11:30:

[...]

Het zal wel niet politiek correct zijn, maar het lijkt me dat verkrachting strafbaar is om de sexueel meest kwetsbare groep te beschermen, en dat zijn over het algemeen vrouwen.Wel eens gehoord hoe een verkrachte man zich nog harder schaamde omdat hij tegen zijn wil in wel fysiek opgewonden werd, een erectie kreeg en zo zelf het idee kreeg dat hij het misschien wel wilde? Verkrachting is helaas aan de orde bij alle seksen...
Oké, even heel plastisch. Als een man wel een erectie heeft, maar geen sex wil en als vrouw ga je er toch bovenop zitten om sex met hem te hebben. Dan heb je dus sex tegen zijn wil, maar is het technisch gezien geen verkrachting. Je dringt namelijk niet zijn lichaam binnen.

Aanvulling: dit uit een rechtszaak waarbij de vrouw veroordeeld is voor aanranding en niet voor verkrachting omdat ze ´niet zijn lichaam was binnengedrongen´. Had zij hem bijvoorbeeld tijdens de daad een tongzoen gegeven, dan was ze wel veroordeeld voor verkrachting.
Dat overkomt vrouwen en kinderen ook, millefleurs. En die schaamtegevoelens en verwarring zijn bij die groepen echt niet minder groot.
Maar ik ben weg van deze discussie, ik weet allang waar dit heen gaat en ik leen me daar niet voor. Ik heb geen zin in chocola.
quote:tyche schreef op 13 september 2012 @ 11:31:

[...]

Wat probeer je te zeggen?

Het klopt dat slachtoffers van verkrachting meestal vrouw (of kind) zijn, en dat mannen minder als slachtoffer worden gezien/het wordt weggelachen.

Hier beseffen mensen dat dat genuanceerder ligt.

Jouw vraagstelling leek suggestief, alsof je op zoek bent naar bewijs van onze vooringenomenheid tegen mannen.

Dat dus.

Het is geen strikvraag.

Je geeft zelf toe dat mannen zullen worden weggelachen, dus vroeg ik me af hoe vrouwen hier er echt over denken.

Dat sommige vrouwen dan gelijk in de aanval schieten is evengoed onderdeel van het taboe.
Het is geen verkrachting als de man eerst vraagt, zullen we het verkrachtingsspel spelen?

Hoe heet het trouwens dat 1 van de 2 wordt droog gelegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven