Wanneer verwarming aan?

19-09-2012 18:46 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt kouder, hier binnen is het 17 graden. En het begint wat frisser te worden. Zat te denken om de verwarming aan te zetten, maar het is nog zomer!

Wanneer zetten jullie de verwarming aan?
Ik merk ook echt verschil in de kamers. De kamers op de zijgevel zijn nu al koud, terwijl het in de woonkamer die niet aan de zijgevel zit nog prima zonder verwarming kan.
quote:spijk-er schreef op 20 september 2012 @ 09:33:

[...]

Ah nee, da's juist zo lekker! Ook een veel fijnere warmte dan van een cv vind ik!

Maar het is wel heel ongezond:

http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... -veroorzaakt-kanker.dhtml
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Heb hem net ook aangeslingerd, het is hier binnen 17 graden.
quote:Solomio schreef op 20 september 2012 @ 10:10:

[...]

Maar het is wel heel ongezond:

http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... -veroorzaakt-kanker.dhtml

Tja, ik woon naast een hartstikke drukke weg. Denk eerder dat ik kanker zou krijgen van die constante uitlaatgassen dan van een enkele houtkachel die ergens brand.

En dan lijkt de vuurkorf van de buren in de zomer me minstens net zo ongezond.
Zeg maar Spijker.
quote:gelukkigleven schreef op 20 september 2012 @ 09:53:

De verwarming gaat hier aan, zodra ik het echt koud heb, maakt niet uit vabaf welke datum.

En zo is het!!

Hier in het Zuid-Oosten is het de laatste dagen vrij zonnig geweest en kreeg ik dus een hoop 'gratis warmte' binnen; nog steeds 21,5 graad binnen.

Sprak gisteravond iemand uit het hoge Noorden die al drie dagen in druilerig weer zat en het in huis ook echt niet meer aangenaam vond.
nu!
Wat een bikkels hier. Als het 17, 18 of 19 graden is heb ik het echt enorm koud.

Ik heb ook geen datum dat de verwarming aan mag (kan ik me ook niets bij voorstellen), hij gaat aan als ik het koud heb. Als ik druk bezig ben kan het dus graad of 19, 20 zijn (kouder echt niet), en als ik zit of gewoon koulijk ben, gaat ie eerder op 22.

Gelukkig is man even grote koukleum als ik.
Oh ja, en dan heb ik dus al een dikke trui en wollen sokken aan, en ligt fleecedeken over me heen gedrapeerd.
Temperatuur hierbinnen is nu 15,5

Heb het raam nog lekker open, beetje frisse lucht. Ik denk dat we de verwarming van het weekend aan gaan zetten. Ik vind het vaak zonde van de energie. Even in beweging (opruimen, wasje draaien) en ik heb het zo weer warm. Wel met een lekkere warme trui aan natuurlijk.
Hier vloerverwarming als hoofdverwarming, temp staat standaard op 20,5 graden. Slaat vanzelf wel aan :-)
Heb het nog niet koud gehad, dus is de verwarming nog niet aan geweest. Ik heb een woonkamer met grote ramen op het zuiden en oosten. Als de zon maar een beetje schijnt, blijft het lang warm binnen
Ik steek veel kaarsen aan (die ik dan bij d ekringloop voor een habbekrats heb gekocht) en die geven voldoende warmte af.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Toen de kachel van de week automatisch aan sprong omdat het onder de 15 graden kwam, vond ik het wel mooi geweest haha. Gisteren voor het eerst echt de kachel aan gehad op 19 graden. Heerlijk!
quote:Fame schreef op 20 september 2012 @ 12:28:

Ik steek veel kaarsen aan (die ik dan bij d ekringloop voor een habbekrats heb gekocht) en die geven voldoende warmte af.Kaarsen bij de kringloop? Echt?
Ik zou met alle liefde mijn kachel willen aanzetten. Het is hier koud(graad of 17/18 schat ik). Ik heb echter een stokoude gaskachel(moederhaard) en die doe ik pas aan als hij weer door de verwarmingsmonteur is gechecked.
I choose happy!
Ik heb al een paar dagen de verwarming aan, tussen de 20-21 graden. Grote enkelglas ramen waar de wind op staat dus het is ook snel koud. En ik wil het ook gewoon niet koud hebben thuis. Daarbij woonde ik vorig jaar in de winter in een huis met 1 gaskachel dus ik vind een huis waar het overal gelijkmatig warm is zó fijn.

Heb trouwens in de slaapkamer de verwarming uit en de balkondeuren open. Haat slapen in een warme kamer!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:SeptemberGirl schreef op 20 september 2012 @ 15:58:

[...]

Kaarsen bij de kringloop? Echt?Yep! VAak nog nieuwe dozen vol (Die dan blijkbaar jaren bij iemand in de kast hebben gelegen wegens foute kleur ofzo), maar ook losse. Kosten weinig, en geven warmte en knus licht.
O, en ondanks de aanwezige CV, vloerverwarming en dubbele beglazing zweer ik in de winter bij mijn houtkachel en electrische deken (10.95 bij de Action)>
Heb de verwarming vandaag en gisteren ook aangehad.

De temperatuur in huis was net 17 graden vanochtend en aangezien ik gewoon rustig ging zitten enzo vond ik wel dat de verwarming aan mocht.

We hebben een oud huis en het is niet super goed geiisoleerd volgens mij (wonen hier nog maar net) dus het koelt hier nu vrij snel af.
Alleen functioneerd de thermostaat niet naar mijn wensen en doet één radiator(waar van ik dat weet) het niet, dus dat moet ik wel nog gaan oplossen voor als het dalijk echt veel te koud gaat worden.

's avond hebben wij hier altijd kaarsjes aan, heel gezellig en word het ook direct een stuk warmer van.
Ik heb nog geen verwarming aan overigens, de tuindeur staat zelfs nog lekker open!
Zeg maar Spijker.
Ik heb hem gister voor het eerst even een uurtje aangehad. Op zich was het hier in huis nog niet verschrikkelijk koud, 19 graden, maar zelfs met dikke trui aan bibberde ik nog. En dan ga ik toch niet lopen verkleumen in mijn eigen huis hoor, zo armoedig ben ik niet.

Maar hij staat nog niet standaard op het programma dat ik ingesteld heb voor de winter, ik laat het nog een beetje afhangen van of ik het zelf koud heb en dan gaat hij even aan.
Ik vind het heerlijk om de ramen in mijn slaapkamer de hele dag open te hebben, wat nu wel betekent dat ik onder mijn dekbed op de bank lig te twijfelen of ik de kachel aan zal gaan zetten . Gezien het feit dat ik over vorig jaar geld bij moest betalen en dat mijn maandelijks bedrag omhoog is gegaan, denk ik dat ik een gulden tussenweg moet zien te vinden.
Waarom zet je niet je raam een kwartiertje open in de ochtend al je je bed opengeslagen heb en als je graag op een frisse kamer slaapt een kwartiertje voor je gaat slapen? Als je ze de hele dag open heb stook je voor de vogeltjes. Niet echt milieubewust ofzo.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:apatura schreef op 21 september 2012 @ 10:02:

Waarom zet je niet je raam een kwartiertje open in de ochtend al je je bed opengeslagen heb en als je graag op een frisse kamer slaapt een kwartiertje voor je gaat slapen? Als je ze de hele dag open heb stook je voor de vogeltjes. Niet echt milieubewust ofzo.Je hebt helemaal gelijk . Ik weet het. En ik ga het nu ook anders doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven