Wanneer verwarming aan?
woensdag 19 september 2012 om 19:10
Hier sinds 2 uur weer de gaskachel aan. Die staat de hele zomer uit en moet echt aangestoken worden en staat vervolgens de hele winter op de waakvlam. Het was ook hier 17 graden in huis, een paar dagen geleden nog de hele tijd 18 of 19. Ik woon in een oud, slecht onderhouden, tochtig huis met enkelglas. Maar het werd me nu toch wel een beetje te gortig en na die enorme hagelbui van vanmiddag is het ook geen zomer meer. *brrr*
Nu staat het vlammetje heel laag en is het een graad of 19. Stukken beter. Wel jammer dat we het niet tot 1 oktober hebben volgehouden zonder, dat was eigenlijk de afspraak
Nu staat het vlammetje heel laag en is het een graad of 19. Stukken beter. Wel jammer dat we het niet tot 1 oktober hebben volgehouden zonder, dat was eigenlijk de afspraak
woensdag 19 september 2012 om 19:30
woensdag 19 september 2012 om 19:41
Toen ik mijn berichtje typte kwam ik net thuis, was nog even aan het rommelen en ging daarna op de bank zitten en kwam erachter dat het maar 17 graden binnen was.
Ff lekker warm gedoucht en een trui aan getrokken, en toch maar de verwarming aan gezet op 19 graden.
Wij wonen in een oud appartementje op een hoek en helemaal bovenaan. Dus het is hier in de zomer bloed heet, en in de winter steen koud!
Ff lekker warm gedoucht en een trui aan getrokken, en toch maar de verwarming aan gezet op 19 graden.
Wij wonen in een oud appartementje op een hoek en helemaal bovenaan. Dus het is hier in de zomer bloed heet, en in de winter steen koud!
woensdag 19 september 2012 om 19:42
woensdag 19 september 2012 om 19:44
Hier ook pas vanaf 1 oktober tot 1 mei uiterlijk. Het is nu 19,5 graden binnen en ik heb het wel koud, maar dan trek ik dus een dik vest aan. Heb nu ook weer zin in warme thee en een dekentje op de bank. Nadeel is wel dat ik dan op de bnk in slaap val. Bah, ik houd helemaal niet van de herfst en vooral niet van de winter.
woensdag 19 september 2012 om 19:51
Zolang ik het nog behaaglijk vind met een trui en sokken aan, ga ik de cv niet aanzetten. Het is nu ook nog 19,5 graden in huis, dus warm zat. Bij mij zitten die data van 1 oktober - 1 mei als leidraad in mijn hoofd. Ik heb ook nog steeds geen sokken of panties aan, lekker nog blote voeten in mijn schoenen. Ik ben dan ook geen koukleum, heb het eerder warm dan koud. In de slaapkamer heb ik bijvoorbeeld nooit de verwarming aan, ook al vriest het dat het kraakt
woensdag 19 september 2012 om 19:52
Ik vind het raar om uit principe de verwarming pas na een bepaalde datum aan te doen. Snap ook niet helemaal wat de gedachte daarachter is, want als het koud is, is het koud, of het nou juli of december is. En aangezien het hier in huis vanochtend 16 graden was, heeft 'ie vandaag bij ons dus aan gestaan.
woensdag 19 september 2012 om 19:53