Wanneer verwarming aan?

19-09-2012 18:46 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt kouder, hier binnen is het 17 graden. En het begint wat frisser te worden. Zat te denken om de verwarming aan te zetten, maar het is nog zomer!

Wanneer zetten jullie de verwarming aan?
Ik heb m nu aan. kijk niet naar de temp in huis, als ik het koud vind (en heb al een trui en pantoffels aan) dan gaat ie aan, wil net koukleumen in m'n eigen huis.
Tussen 1 oktober en 1 mei mag bij mij de kachel aan.

Reden: mijn opa die echte kou gekend heeft, hield dit aan als een seizoensding. Vond ik wel mooi.
Hier sinds 2 uur weer de gaskachel aan. Die staat de hele zomer uit en moet echt aangestoken worden en staat vervolgens de hele winter op de waakvlam. Het was ook hier 17 graden in huis, een paar dagen geleden nog de hele tijd 18 of 19. Ik woon in een oud, slecht onderhouden, tochtig huis met enkelglas. Maar het werd me nu toch wel een beetje te gortig en na die enorme hagelbui van vanmiddag is het ook geen zomer meer. *brrr*

Nu staat het vlammetje heel laag en is het een graad of 19. Stukken beter. Wel jammer dat we het niet tot 1 oktober hebben volgehouden zonder, dat was eigenlijk de afspraak
Hier nog niet, maar het is nog 21 graden in huis. Mocht het 17 zijn dan ging hij echt wel aan.
Voorlopig nog niet hoor! Vanmiddag nog buiten gefietst zonder jas, en hier binnen is het nog goed te vertoeven. 1 oktober ga ik wel redden
quote:ventilator schreef op 19 september 2012 @ 19:10:

Tussen 1 oktober en 1 mei mag bij mij de kachel aan.Haha, dat doe ik ook!
Als het koud is.

Hij staat nu ook aan. Ik wil dat het hier 20.5 graden is.
Het is hier nog 20 graden, dus nog niet. Onder de 18 gaatie aan.
Hier in de kamer nog goed te doen, maar de douche was zonet zo koud, dus een graadje hoger gezet, dan slaat de ketel aan en warmt de douche een beetje op, lekker.
Hier ook, uit principe niet aan tot 1 oktober.
Net even op 19 gezet, was 18 graden.
Ach het is nu nog 18,5 graden dus warm zat. Wanneer het echt te koud wordt (16 a 17 graden) zet ik de kachel wel weer aan. Krijg net een leuk bedrag terug van de eneco mede doordat ik wat zuinig ben met stoken. Moet er in de winter ook vaak aan denken de kachel aan te zetten als er visite komt.
quote:Cateautje schreef op 19 september 2012 @ 19:23:

Het is hier nog 20 graden, dus nog niet. Onder de 18 gaat ie aan.Hier precies hetzelfde.
Bij ons ging hij vandaag aan! Het was in huis 17 graden, en ik had al een extra trui aangetrokken. Maar niet hoog hoor, gewoon op 19 graden. Om even dat koude er vanaf te halen Scheelt veel!
Ik had het vanmiddag fris en heb een warme trui aangetrokken en dan vind ik het al warm genoeg.

Het duurt hier ook nog wel even voor we de verwarming aan doen.
Ik trek eerst vest, sokken en sloffen aan als ik t dan nog koud heb gaat ie aan! Maar voorlopig red ik t nog wel met thee en extra laagje kleding.
Toen ik mijn berichtje typte kwam ik net thuis, was nog even aan het rommelen en ging daarna op de bank zitten en kwam erachter dat het maar 17 graden binnen was.

Ff lekker warm gedoucht en een trui aan getrokken, en toch maar de verwarming aan gezet op 19 graden.

Wij wonen in een oud appartementje op een hoek en helemaal bovenaan. Dus het is hier in de zomer bloed heet, en in de winter steen koud!
Ik heb een klokthermostaat, dus die slaat wel aan als het te koud wordt

Vanmorgen sloeg de cv aan, tja, de ramen stonden nog open in de kamer......

Ik heb het niet snel koud, en trek eerst sokken en vest aan voor de cv hoger wordt gezet
Je bent zelf een theepot
quote:heppiedepeppie12 schreef op 19 september 2012 @ 18:48:

Zodra ik het koud heb, en het maakt me niet uit of het dan juli is of september.Hier ook. Het is bij mij vrij snel kil in huis. Behalve wanneer de buitentemperatuur boven de 30 graden is.
Hier ook pas vanaf 1 oktober tot 1 mei uiterlijk. Het is nu 19,5 graden binnen en ik heb het wel koud, maar dan trek ik dus een dik vest aan. Heb nu ook weer zin in warme thee en een dekentje op de bank. Nadeel is wel dat ik dan op de bnk in slaap val. Bah, ik houd helemaal niet van de herfst en vooral niet van de winter.
hier gaat de verwarming pas aan als het onder de 18 graden komt. nu nog 21 graden in huis, dus voorlopig niet nodig. scheelt echt een berg in de stookkosten als je gewoon sloffen en een trui aan trekt in huis
In mijn boerderij met rieten dak is het koel in de zomer en aangenamer in de winter maar nu is het 15 graden binnen .... brrr... helemaal niet lekker dus CV aan. Vannacht koelt het af naar 5 graden buiten..... Bah !
Zolang ik het nog behaaglijk vind met een trui en sokken aan, ga ik de cv niet aanzetten. Het is nu ook nog 19,5 graden in huis, dus warm zat. Bij mij zitten die data van 1 oktober - 1 mei als leidraad in mijn hoofd. Ik heb ook nog steeds geen sokken of panties aan, lekker nog blote voeten in mijn schoenen. Ik ben dan ook geen koukleum, heb het eerder warm dan koud. In de slaapkamer heb ik bijvoorbeeld nooit de verwarming aan, ook al vriest het dat het kraakt
Ik vind het raar om uit principe de verwarming pas na een bepaalde datum aan te doen. Snap ook niet helemaal wat de gedachte daarachter is, want als het koud is, is het koud, of het nou juli of december is. En aangezien het hier in huis vanochtend 16 graden was, heeft 'ie vandaag bij ons dus aan gestaan.
quote:marlous1981 schreef op 19 september 2012 @ 19:46:

hier gaat de verwarming pas aan als het onder de 18 graden komt. nu nog 21 graden in huis, dus voorlopig niet nodig. scheelt echt een berg in de stookkosten als je gewoon sloffen en een trui aan trekt in huisPlus een dekentje en een kop thee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven