Wanneer verwarming aan?
woensdag 19 september 2012 om 19:54
Vandaag voor het eerst aangehad.
Vond het gewoon fris vanmorgen... maar ik laat hem maar een uurtje aan, gewoon even wat warmte erin.
Vond het ook nog zo vroeg. Straks als het echt echt echt herfst is gaat ie langer aan.
Vond het gewoon fris vanmorgen... maar ik laat hem maar een uurtje aan, gewoon even wat warmte erin.
Vond het ook nog zo vroeg. Straks als het echt echt echt herfst is gaat ie langer aan.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
woensdag 19 september 2012 om 20:04
ik betaal de verwarming van mijn buren, en andere buren weer voor mij. Omdat het collectief is en we gewoon de rekening voor het gemiddelde krijgen, is er eigenlijk geen enkele prikkel om zuinig aan te doen.
In mijn vorige huis (gashaard) wachtte ik ook altijd tot de temperatuur beneden de 18 graden daalde. Het was altijd weer een toer om hem aan te krijgen.
In mijn vorige huis (gashaard) wachtte ik ook altijd tot de temperatuur beneden de 18 graden daalde. Het was altijd weer een toer om hem aan te krijgen.
it's a big club and you ain't in it
woensdag 19 september 2012 om 20:08
woensdag 19 september 2012 om 20:17
quote:wished- schreef op 19 september 2012 @ 20:11:
Hahaha! Sommige mensen vragen op dit forum ook wel echt werkelijk alles hé!!
Zet hem gewoon aan, als jij het koud hebt. Wat maakt het uit.
Ik zweer het je, zo'n soort topic komt elk jaar rond deze tijd echt meerdere keren voorbij! Ik vind het altijd wel grappig. Ben ook wel benieuwd of anderen de verwarming al aan hebben.
Ik ben niet echt van de nog een dikkere trui en dekentjes, moet er niet aan denken. Heb de verwarming al een paar keer aangehad, even warm stoken en dan gaat ie weer uit. Het is hier nu 20 graden en heb wel frisse voetjes ondanks mijn pantoffels. Maar zet hem vanavond niet aan.
In de winter staat ie hier overdag op 20 ( ben overdag thuis) en 's avonds stook ik op tot 21, 5.
Hahaha! Sommige mensen vragen op dit forum ook wel echt werkelijk alles hé!!
Zet hem gewoon aan, als jij het koud hebt. Wat maakt het uit.
Ik zweer het je, zo'n soort topic komt elk jaar rond deze tijd echt meerdere keren voorbij! Ik vind het altijd wel grappig. Ben ook wel benieuwd of anderen de verwarming al aan hebben.
Ik ben niet echt van de nog een dikkere trui en dekentjes, moet er niet aan denken. Heb de verwarming al een paar keer aangehad, even warm stoken en dan gaat ie weer uit. Het is hier nu 20 graden en heb wel frisse voetjes ondanks mijn pantoffels. Maar zet hem vanavond niet aan.
In de winter staat ie hier overdag op 20 ( ben overdag thuis) en 's avonds stook ik op tot 21, 5.
olifant78 wijzigde dit bericht op 19-09-2012 20:27
Reden: spelfout
Reden: spelfout
% gewijzigd
woensdag 19 september 2012 om 20:30
woensdag 19 september 2012 om 22:04
quote:astrape schreef op 19 september 2012 @ 19:52:
Ik vind het raar om uit principe de verwarming pas na een bepaalde datum aan te doen. Snap ook niet helemaal wat de gedachte daarachter is, want als het koud is, is het koud, of het nou juli of december is. En aangezien het hier in huis vanochtend 16 graden was, heeft 'ie vandaag bij ons dus aan gestaan.Toch grappig dat er zomaar 3 mensen zijn die dit herkennen, de principekwestie van mijn opa
Ik vind het raar om uit principe de verwarming pas na een bepaalde datum aan te doen. Snap ook niet helemaal wat de gedachte daarachter is, want als het koud is, is het koud, of het nou juli of december is. En aangezien het hier in huis vanochtend 16 graden was, heeft 'ie vandaag bij ons dus aan gestaan.Toch grappig dat er zomaar 3 mensen zijn die dit herkennen, de principekwestie van mijn opa
woensdag 19 september 2012 om 22:44
quote:olifant78 schreef op 19 september 2012 @ 20:17:
[...]
Haha! Ja precies, ik doe hetzelfde!
Alleen ik werk overdags wel gewoon, maar we hebben timer dus die zorgt dat het sochtends lekker warm is, en tegen thuiskomen ook. Tenzij het warm word dan zet ik het gewoon uit! Handig
[...]
Haha! Ja precies, ik doe hetzelfde!
Alleen ik werk overdags wel gewoon, maar we hebben timer dus die zorgt dat het sochtends lekker warm is, en tegen thuiskomen ook. Tenzij het warm word dan zet ik het gewoon uit! Handig
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
donderdag 20 september 2012 om 00:26
donderdag 20 september 2012 om 00:43
De elektrische deken ligt weer op bed, en heeft al een paar keer aangestaan. De verwarming niet! En daar ben ik heel trots op, want ik had het al koud toen de temperatuur onder de 23 graden kwam. Te snel gewend geraakt aan de minimaal 25 graden die het 's zomers binnen is, en van nature sowieso een koukleum. Maar een trui en een dekentje doen wonderen. Nu is het hier 21 graden en ik wil niet dat de temperatuur daaronder komt, dus nog eventjes en hij gaat aan.
donderdag 20 september 2012 om 00:46
donderdag 20 september 2012 om 09:33
donderdag 20 september 2012 om 09:51
Het maakt zo uit in wat voor huis je woont wanneer het koud is, dat die regels met data zinloos zijn.
In mijn vorige huis had ik in de woonkamer twee radiatoren, waarvan er meestal in de winter maar één aan stond. Vorige winter heeft de tweede ook een paar dagen aangestaan toen het -10 was. Ik hoefde dan ook echt pas in oktober de verwarming aan te doen.
Maar dat was dus een goed geïsoleerd huis, met aan alle kanten buren.
In mijn nieuwe huis heb ik 'm nu in één kamer al aan. Maar ja, dit is een appartement op de hoek en de bovenste verdieping. Gelukkig is het voorschot al aardig hoog, dus ik durf 'm aan te zetten zonder me druk te maken over bijbetalen aan het eind van het jaar.
In mijn vorige huis had ik in de woonkamer twee radiatoren, waarvan er meestal in de winter maar één aan stond. Vorige winter heeft de tweede ook een paar dagen aangestaan toen het -10 was. Ik hoefde dan ook echt pas in oktober de verwarming aan te doen.
Maar dat was dus een goed geïsoleerd huis, met aan alle kanten buren.
In mijn nieuwe huis heb ik 'm nu in één kamer al aan. Maar ja, dit is een appartement op de hoek en de bovenste verdieping. Gelukkig is het voorschot al aardig hoog, dus ik durf 'm aan te zetten zonder me druk te maken over bijbetalen aan het eind van het jaar.
donderdag 20 september 2012 om 09:53
Uhm... Ik loop nog op mijn slippers... Dus van verwarming is ook nog geen sprake. Vannacht voor het eerst onder een dekbed geslapen, in plaats van een los laken.
En op de bank houd ik (vooral 's avonds) altijd van een fleecedekentje.
Buiten vind ik het verschrikkelijk weer, maar binnen vind ik de temperatuur voorlopig nog prima!
De verwarming gaat hier aan, zodra ik het echt koud heb, maakt niet uit vabaf welke datum.
En op de bank houd ik (vooral 's avonds) altijd van een fleecedekentje.
Buiten vind ik het verschrikkelijk weer, maar binnen vind ik de temperatuur voorlopig nog prima!
De verwarming gaat hier aan, zodra ik het echt koud heb, maakt niet uit vabaf welke datum.