Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Oh.. eh.. je woont nogal bij me in de buurt, haha.
Later is nu
p

Kijk, nu lijkt dat meeten ook ineens dichterbij

(letterlijk én figuurlijk)
Later is nu
Ik zag dit topic en ik dacht heee leuk! Dus ik heb vandaag mijn eerste adres aangevraagd! een kaartje naar Belarus! Ik vind het spannend haha.
Welkom Belletje en Maaike.

Gisteren had ik twee kaartjes in de bus. Een mooie van(uit) Zürich en een wat mindere uit Taiwan. Vandaag gaat Marilyn Monroe naar Litouwen.

De hurray's willen niet zo erg de laatste tijd. Van de tien kaarten onderweg is er maar één West-Europees. De rest is allemaal langdurig op reis.

quote:neferisis schreef op 25 september 2012 @ 23:28:

@Indie > ik ben nog nooit in de A.U. winkel geweest, heb mij wel online verlekkerd aan het enorme assortiment. Aan het Damrak zit een Blokker waar ik een paar maanden geleden Hollandse kaarten heb gekocht voor 35 cent.

De kaarten bij Blokker waren gisteren in de aanbieding voor 50 cent.

En omdat ik er toch heel vlakbij was, ook nog weer even bij Art Unlimited gekeken (en gekocht uiteraard). Ik ben blij dat ik er niet te dicht bij woon.
In de boekhandel waren trouwens alleen dubbele kaarten. En ik had niet genoeg gegeten, dus ik ben snel ergens eten gaan halen. Was maar goed ook, want er waren veel boeken in de aanbieding! Denk wel dat ik er van de week nog een keer heenga

Bij de Bruna waren van Stad 5 stuks voor 4 euro. Ik heb er 5 gekocht. Er waren ook hele mooie zwartwit kaarten met rood object. Daar had ik eerst een aantal van gepakt en toen weer teruggezet. Ik vond ze mooi maar wel duur en dan moet het nog maar net in iemands profiel passen.
Later is nu
Leuk Maaike!
Later is nu
Ik vraag me trouwens nou nog steeds af of in niet Christelijke landen (Azie) de post wel op zondag bezorgd wordt, haha.
Later is nu
Ik krijg net een mailtje uit China. Er is een kaartje naar me onderweg, maar ze is de ID vergeten erop te zetten. Ik wacht in spanning .. haha

(tenminste, totdat ik op haar 'postcardwall' keek. 4 kaartjes verzonden, 4 dezelfde )
Later is nu
Hoi Belletje en Maaike, leuk dat jullie ook nieuw en enthousiast zijn!

Ik heb al een paar gezellige hurray's gekregen, nu zullen binnenkort de eerste echte kaartjes wel in de brievenbus liggen. Heb meteen nieuwe adressen aangevraagd, dan heb ik deze week weer een goede reden om kaartjes te gaan zoeken

@Dreamer : oooh dat kan natuurlijk ook, dat mensen gewoon een aantal dezelfde kaarten sturen. Die vinden reden no. 4 ("een bijpassend kaartje uitzoeken") misschien niet zo leuk...
Vandaag een kaart uit rusland in de bus. Een leuke kaart met een afbeelding van paarse katten.

gisteren een blije hurray en vandaag helaas een lege. Rusland, 31 dagen.

Ik heb nu nog 5 onderweg, dus misschien vraag ik er nog 1 of 2 aan. Even kijken hoe snel ik met mijn "huiswerk" klaar ben.
Spannend wat voor kaartje je gaat krijgen, Dreamer. Was het wel 4x een leuk kaartje?

Ik ben dol op rooie katten, maar paarse kom ik niet zoveel tegen.

Bij mij druppelen er nu wat hurray's binnen. Gelijk vanmorgen een nieuw adres aangevraagd, maar dat was niet zo'n succes. China, met geen profieltekst, geen profielfoto en geen favorieten (of überhaupt een kaartje op haar/zijn wall). Niet leuk dus. Ik wil kaartjes sturen naar mensen, niet naar adressen. Ik weet dan ook nog niet zo goed wat ik hiermee ga doen.
Haha druk met post uit Rusland. Het was mijn eerste en ook de eerste in een envelop. Zaten mooie postzegels op maar verder vind ik het minder "echt" . Wel leuk berichtje. Ook een hurray maar leeg, vind ik jammer. De ontvanger vroeg vrij specifiek om iets, dat heb ik gestuurd en als er dan geen reactie komt... nou ja. Ik ga iig weer adressen vragen.
Hier (nog) geen post. Ook lange tijd geen stroom, misschien dat dat met elkaar te maken heeft. Ik zit nl ook op een pakketje te wachten, dat zaterdag gepost is.

Ik zou zonder profiel een kaartje van omgeving/Stad doen, denk ik.

Het kaartje van China was wel leuk, trouwens. Met allemaal een ander nummer voorop. Ben benieuwd

Ik zit er trouwens over te denken zelf van wat foto's kaarten te (laten) maken. Dan krijg ik dus ook dat ik veel dezelfde kaarten stuur, maar wel uit mijn directe omgeving.
Later is nu
Zit nu op artunlimited.com te sneupen en heb kaarten (en postzegels) van de kinderpostzegels. Ga sowieso in de stad kijken voor leuke kaarten. Maar hebben jullie nog tips voor websites met mooie postkaarten?
Heej allemaal! Na even weg te zijn geweest ben ik weer terug:). School is zo leuk maar ook zo zwaar... Nog 2 weken volledig les en dan voorbereiden op de tentamens alweer. Ik hoop dat alles goed is met iedereen? Het lukt me niet om alles bij te lezen maar vanaf nu wil ik weer mee schrijven.

Welkom nieuwe postcrossers! Leuk he, dat postcrossen?

Ik ga nu eerst weer even wat adressen aanvragen. Alleen nog een kaartje naar Rusland traveling (al 30 dagen). Zal zo even updaten welke kaart waar naartoe gaat.
Welkom terug Nicolientje. Ik zou nog steeds zo met je willen ruilen.

Jurk, ik vind de kaarten van http://www.funnycard.nl/ leuk. En mijn bestellingen kwamen ook beide keren heel rap.

@Belletje: Ik kan het dan vaak niet laten om een berichtje te sturen. Ik vraag dan op een beetje onnozele manier of ze mijn kaartje misschien niet leuk vinden of dat ze misschien niet hebben begrepen dat je aan iemand (iets vriendelijks) kunt schrijven.

@Dreamer: Zonder profiel etc. is het niet zozeer dat ik niet weet wat ik moet sturen Het is meer dat ik geen zin heb om energie te steken in iemand die het zelf vertikt om energie te steken in PC. Dat geldt voor mij voor mensen die altijd maar hetzelfde (liefst ook nog gratis) kaartje sturen en dus ook voor mensen die niets doen aan hun "etalage". Het wordt dan zo koud en anoniem.
Oja, Nicolientje, je hebt nog steeds een kaartje van me te goed. Ik was je niet vergeten hoor, maar ik wilde eerst de afzender om toestemming vragen. Ondertussen ligt de prinses op mijn nachtkastje te dromen. Misschien is het wel de schone slaapster.
@Indie: Dankje, dat is inderdaad een toffe site! Echt van Dick Bruna t/m Van Gogh...vrees dat ik daar straks nog een uurtje ga rondbrengen.

Vind het idee van Dreamer om zelf kaarten te maken van foto's ook een heel goeie!

Zonet in de stad merkte ik hoe leuk het is om alvast mooie kaartjes mee te nemen. En ik heb een heel passende kaart gekocht voor iemand die op haar profiel schreef van bananen te houden :D
Heeeeej Indie!! Hoe is het met je? Haha, ik wil niet ruilen met je maar je mag best mijn klasgenoot worden hoor. Of in de toekomst misschien collega? School is echt heel erg leuk. De eerste 60 zijn al afgevallen, het is net een afvalrace ipv een studie. Bizar toch?! Als je het kaartje wil houden is dat prima hoor Indie, het is immers jouw kaartje. Ik kijk nog wel iedere dag in de brievenbus of er een kaartje van jou bij zit;).

Ouwejurknieuwejurk, wat leuk dat je zo'n passend kaartje hebt gevonden!

De eerste twee adressen zijn aangevraagd. Er gaan bladeren (tekening) naar USA en voor China ben ik er nog niet uit. Een heel erg lang profiel maar ik vraag me af wat ze echt leuk vind. Ik ga nog eens even heel erg goed lezen en iets passends voor haar zoeken.
Kaartje naar Litouwen is al aangekomen! Met een leuke hurray. Ik had een kaartje gestuurd van van die Amerikaanse brievenbussen die de postcrosser graag wilde. Had als voorkeuren onder andere brievenbus.

En met een koeienpostzegel en nog een niet-standaardzegel. Werd gewaardeerd.

Verder lag er een kaartje in de bus van een vriendin. Niet van postcrossing dus. ;)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Toen ik gisteravond thuis kwam en gewoontegetrouw in de bus keek (op zondag normaal zinloos) bleek er zaterdag kennelijk heel laat nog post te zijn bezorgd: 7 officials en een bedankje.

Een druk weekend achter de rug, geen tijd gehad voor postcrossing, misschien vanavond.

@Maaike > welkom en schrijf hier fijn mee.

@Indie > kennelijk is het Damrak ook aan inflatie onderhevig.

Ik vind zo'n leeg profiel super irritant, ik moet me dan inhouden om niet een bot dan wel belerend verhaal op mijn kaart te schrijven. Kaart wordt doorgaans iets toeristisch of gratis.

@Dreamer > heeft het 'verrassende' kaartje wel een aantrekkelijk plaatje?

Ha, nou weet ik ook in welke omgeving jij woont, want Ligaa en ik wisselen nogal eens kaarten uit.

Met zelfgemaakte ansichten weet je tenminste zeker dat de geadresseerde deze nog niet heeft ontvangen.

@OJNJ > word je al nerveus als je de brievenbus hoort klepperen?

Er zijn pc-ers die gerust 50x dezelfde kaart achter elkaar versturen. Lijkt mij dus echt geen zak aan.

Voor (web) winkels met leuke kaarten: zie eerste bladzijde van dit topic, niet helemaal up-to-date, maar dan heb je een begin. Ik ben een fan van de onderste uit het rijtje.

@Nicolientje > succes met de opleiding. Je krijgt het niet cadeau, maar het levert aan het einde van de rit wel iets moois op!
@Nicolientje: Nee!! Ik wil dat kaartje absoluut niet houden. Hoewel ik er ondertussen een beetje aan ben gaan wennen, vind ik 'm nog steeds afschuwelijk. Het zal mijn smaak nooit worden. Het is toen ook leuk gegaan met de verstuurder en ik vond het wel zo netjes om te laten weten wat ik ermee ging doen, maar hij is nog steeds voor jou gereserveerd.

Bij ons met die vpk-psychiatrie opleiding ging het net zo. En dat zelfs na een strenge voorselectie (sollicitatie). Van de 17 zijn er al 10 afgevallen.

@Droomz: Kaartjes van vriendinnen zijn ook leuk.

@Neferisis: Stom, ik wilde ook verwijzen naar de eerste pagina en ben dat dus blijkbaar helemaal vergeten. Goed dat jij er bent.
Dankjewel Neferisis! Ja, ik weet waar ik het voor doe en dat scheelt al heel veel. Gaat het met je dochter ook goed in de examenklas?

Indie, doe maar rustig aan, ik zie de kaart wel verschijnen. Blijf het een leuke kaart vinden namelijk. Wil zelfs mijn profiel nog even aanpassen zodat ik ook dat soort kaartjes ga ontvangen. Heeft de zender van de prinsessenkaart jou al een ander kaartje gestuurd?

Een schattig honden-kaartje naar China, naar Duitsland een lantaarn met 2 rozen, naar Tsjechië een viewkaart (wel een mooie vind ik zelf) en Hello Kitty blijft in Nederland.

Helaas, was te laat voor de post van vandaag. Nu liggen ze tot en met morgenavond in de rode bus.

Hopelijk is de postbode nog niet bij de bus geweest als ik zo ga.
Neferisis: ik zou natuurlijk samen met Ligaa kunnen doen dan, met die zelfgemaakte kaarten maar inderdaad, juist omdat je dan zoveel van 't zelfde hebt, staat mij nog tegen. Staat tegenover dat ik misschien de mogelijkheid heb ze te verkopen.

Nicolientje: "naar China gaat een hondje" klinkt zo als aanloop best zielig

De Chinakaart is wel leuk hoor. Een soort getekende kaart van mannetjes, die een mand dragen. Doordat de kaart ook steeds opnieuw gefotografeerd/gescand is, viel me op dat er een ander serienummer opzit. Misschien zijn het wel hele bijzondere kaarten Ik wacht af. Al wel weer een beetje ongeduldig..
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven