I love 24 kitchen!!

22-05-2012 01:44 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie nog meer?!

Ik hoor en lees er steeds meer over. (kom op dit topic door "nog wakker")

Zelf vind ik het een geweldige zender, om te zien wat je allemaal met eten kunt doen.

Ben het nog wat aan het ontdekken, dus nog niets van gemaakt zelf. Maar ik ben benieuwd!

Wie heeft er een recept van gemaakt?

Welk recept?

En wat vond je ervan?
Ik ben helemaal weg van 24Kitchen! Geweldige zender, en bij mij is Rudolph ook favoriet! Hij kan ook zo leuk vertellen onder het koken, moet soms wel lachen om zijn geklets.

Iets minder vind ik "Impress your friends" en "Meesterlijke klassiekers". Ik vind dat ze daar teveel aan het eten "friemelen". Daar word ik een beetje kriegel van .
Heerlijk (ha! woordgrapje ) programma! Rudolphs Bakery is favoriet, alleen jammer dat in 1 week zo vaak dezelfde recepten herhaald worden. Weet nu bijvoorbeeld heul goed hoe je een zoete geitenkaastaart moet bakken (alleen jammer dat ik walg van geitenkaas ).

Vind ook die Italiaan bij de makkelijke maaltijd fantastisch om te zien, die passie! Heb het programma vaak aan staan als achtergrond, zeker als er niets leukers op tv is en ik zin heb in tv
De workshop was leuk, maar puur om Rudolph. Ik vond dat je wel kon zien dat hij beter is in de patisserie. Zijn sushi vond ik niet zo heel mooi en zeker niet met de aangepaste versies qua smaak. Maar dat heeft de pret niet kunnen drukken hoor.

@Jas, Rudolph is ook mijn favoriet ondanks dat ik niet van al dat gebak end hou. Die geitenkaas vond ik daarentegen een leuk nagerecht. Ik heb een griekse kaastaart als nagerecht en dat is echt heel verrassend het op die manier te maken.

Ik vind dat gepriegel juist zo leuk. Impress your friends, maar ook Jamie vind ik wel leuk met zijn boerse manier van koken. Die ene Belg vind ik zo leuk.

Wie ik niet zo leuk vind dat is die Griek of Italiaan die zichzelf zo grappig vindt maar niet ziet dat hij zich zo voor schut zet (m.i.). Ook als ik naar zijn gerechten kijk denk ik stiekem dat ik het mooier kan. Volgens mij is hij geen echte kok. Maar leuk presenteren doet hij het ook niet.

Ik ben heel slecht in namen maar dan hebben we de Italiaanse pizzabakker. Ik vind ze er aan de buitenkant heerlijk uitzien maar als ik al zie dat hij bijna een zaag nodig heeft om zijn pizzas door te snijden dan hoef ik niet meer, iets minder karton mag wel van mij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op zondag 30 september 2012 17:40 De workshop was leuk, maar puur om Rudolph. Ik vond dat je wel kon zien dat hij beter is in de patisserie. Zijn sushi vond ik niet zo heel mooi en zeker niet met de aangepaste versies qua smaak. Maar dat heeft de pret niet kunnen drukken hoor.

@Jas, Rudolph is ook mijn favoriet ondanks dat ik niet van al dat gebak end hou. Die geitenkaas vond ik daarentegen een leuk nagerecht. Ik heb een griekse kaastaart als nagerecht en dat is echt heel verrassend het op die manier te maken.

Ik vind dat gepriegel juist zo leuk. Impress your friends, maar ook Jamie vind ik wel leuk met zijn boerse manier van koken. Die ene Belg vind ik zo leuk.

Wie ik niet zo leuk vind dat is die Griek of Italiaan die zichzelf zo grappig vindt maar niet ziet dat hij zich zo voor schut zet (m.i.). Ook als ik naar zijn gerechten kijk denk ik stiekem dat ik het mooier kan. Volgens mij is hij geen echte kok. Maar leuk presenteren doet hij het ook niet.

Ik ben heel slecht in namen maar dan hebben we de Italiaanse pizzabakker. Ik vind ze er aan de buitenkant heerlijk uitzien maar als ik al zie dat hij bijna een zaag nodig heeft om zijn pizzas door te snijden dan hoef ik niet meer, iets minder karton mag wel van mij.

Je bedoelt Giovanni MV? Die is inderdaad geen echte kok, maar de gitarist van Marco Borsato. Hij kookt de gerechten van z'n oma. Ik vind het juist leuk dat er de mogelijkheid wordt geboden aan geen echte kok om wel z'n passie voor koken te laten zien.

Ik vind die 2 vrouwen van 'Grenzeloos koken' echt 4x niks.. Zap ze altijd weg als zij koken.

De Indische/Aziatische keuken vind ik dan wel elke keer weer goed. Continue denk ik dan; mijn opa deed het anders
quote:Fruity-Pebbles schreef op 30 september 2012 @ 18:09:

[...]

Je bedoelt Giovanni MV? Die is inderdaad geen echte kok, maar de gitarist van Marco Borsato. Hij kookt de gerechten van z'n oma. Ik vind het juist leuk dat er de mogelijkheid wordt geboden aan geen echte kok om wel z'n passie voor koken te laten zien.

Ik vind die 2 vrouwen van 'Grenzeloos koken' echt 4x niks.. Zap ze altijd weg als zij koken.

De Indische/Aziatische keuken vind ik dan wel elke keer weer goed. Continue denk ik dan; mijn opa deed het anders

Ja die Giovanni, klopt. Leuk hoor iemand die geen echte kok is, dat bejubel ik normaal natuurlijk maar hij is zooo niet grappig.

De 2 dames die daar koken bij Grenzeloos koken vind ik idem niet zo leuk.

De Indische/Aziatische keuken vind ik ook leuk, Danny is dat toch?

Maar kom maar op met de heerlijke recepten van je opa, die mogen niet verloren gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV, ik ben het ontzettend met je eens. De workshop was leuk, maar erg 'Hollands'. Meer een sushi-introductie op zeeeeer toegankelijke manier. Blijkbaar soms ook een beetje tè toegankelijk, want ik zag tussen de tweets een tekst van iemand die beweerde dat een combinatie met ananasroomkaas en banaan ook heel lekker was .

Die Giovanni vind ik vreselijk. Zo'n hyperactieve lolbroek die je het liefst een schop zou geven. Net zo erg als dat haarbandje van de Franse keuken, hoewel hij dat de laatste weken niet meer draagt.

Angélique vind ik geweldig. Super zakenvrouw (zou best eens een maandje bij haar in de leer willen) en prachtige gerechten voor vergevorderden. Maar dat mag toch ook wel tussen alle eenvoudige gerechten voor iedereen en altijd?

Net zoals Peter Goossens. Ik moet voornamelijk erg om hem lachen (hij brengt alles zo leuk) maar je kunt erg veel van hem leren.

Wat mij betreft zou Rudolph eens een serie moeten maken over theoretische achtergronden, hij kan erg goed uitleggen. Waarom doe je dingen op een bepaalde manier? Waarom moet vetter lamsvlees altijd warmer zijn dan een bepaalde temperatuur (omdat gestold lamsvet niet lekker is), dat soort kennis.

En ook andere kennis: vanmiddag vertelde hij dat je Japanners vreselijk beledigt als je tijdens het eten in je kommetje de wasabi met de sojasaus mengt. Oeps, zo heb ik het geleerd, ik wou dat ik dat eerder geweten had.

Maar kortom, ik vind 24Kitchen èrg leuk om voor te hangen.
quote:Mylene_Valerie schreef op zondag 30 september 2012 18:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fruity-Pebbles in "I love 24 kitchen!!"" class="messagelink">Fruity-Pebbles schreef op 30 september 2012 @ 18:09</a>:</b>

[...]

De Indische/Aziatische keuken vind ik dan wel elke keer weer goed. Continue denk ik dan; mijn opa deed het anders </div></blockquote>

Ja die Giovanni, klopt. Leuk hoor iemand die geen echte kok is, dat bejubel ik normaal natuurlijk maar hij is zooo niet grappig.

De 2 dames die daar koken bij Grenzeloos koken vind ik idem niet zo leuk.

De Indische/Aziatische keuken vind ik ook leuk, Danny is dat toch?

Maar kom maar op met de heerlijke recepten van je opa, die mogen niet verloren gaan.

Oeh, moeilijk die recepten! Hij heeft het opgeschreven (ligt nog bij m'n ouders) en toen hij het jaren later las zei hij; 'Dit hoort er helemaal niet in. Daar moet veel meer van in'

Als ik weer een Indisch kook zal ik het onthouden en een 'goed' recept vermelden. En dus niet; een beetje van dit en een snufje van dat

Hou jij van de Indische keuken?
quote:Fruity-Pebbles schreef op 01 oktober 2012 @ 09:03:

[...]

Oeh, moeilijk die recepten! Hij heeft het opgeschreven (ligt nog bij m'n ouders) en toen hij het jaren later las zei hij; 'Dit hoort er helemaal niet in. Daar moet veel meer van in'

Als ik weer een Indisch kook zal ik het onthouden en een 'goed' recept vermelden. En dus niet; een beetje van dit en een snufje van dat

Hou jij van de Indische keuken?

Ja heerlijk, ik maak het alleen heel erg weinig. Misschien ook omdat ik maar alleen woon en het vaak wel wat werk is. En als ik iemand te eten krijg dan kies ik niet om te gaan experimenteren.

Ik heb nog altijd spijt dat ik een Indonesische kennis niet om wat recepten heb gevraagd, helaas leeft ze nu niet meer.

Ik ben benieuwd naar je recepten, lijkt me heerlijk.
quote:Mylene_Valerie schreef op maandag 01 oktober 2012 11:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fruity-Pebbles in "I love 24 kitchen!!"" class="messagelink">Fruity-Pebbles schreef op 01 oktober 2012 @ 09:03</a>:</b>

[...]

Hou jij van de Indische keuken?</div></blockquote>

Ja heerlijk, ik maak het alleen heel erg weinig. Misschien ook omdat ik maar alleen woon en het vaak wel wat werk is. En als ik iemand te eten krijg dan kies ik niet om te gaan experimenteren.

Ik heb nog altijd spijt dat ik een Indonesische kennis niet om wat recepten heb gevraagd, helaas leeft ze nu niet meer.

Ik ben benieuwd naar je recepten, lijkt me heerlijk.

Ik woon ook alleen en ik kan deze recepten niet ombouwen tot een 1persoonsgerecht...

Kan ik ook niet met andere recepten, ik kook altijd voor een weeshuis... Ook dat heb ik van m'n opa geërfd!

Ik heb geloof ik jouw mailadres, omdat ik broeken via hier verkocht met m'n oude nickname. Zal ik ze mailen of zal ik ze hier plaatsen?
plaats ze maar hier hoor fruity

ik kijk veel naar de zender. soms kijk ik zelfs naar een herhaling diebik al 2 keer eerder gekeken heb.

vind ook die ene man wat te druk en niet grappig dus die Zap ik weg.
[quote]Mylene_Valerie schreef op 01 oktober 2012 @ 11:22:

[...]

Ik ben benieuwd naar je recepten, lijkt me heerlijk.[/quote]

Zelf heb ik van een Indische vrouw ooit geleerd om Indische frikandel te maken. Dit is een eenvoudig recept en je kunt de balletjes ook koud eten.

Zij gebruikte overigens een gemalen bouillonblokje om te kruiden.

http://www.mijnreceptenbo ... ische-frikandel-2254.html
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 01 oktober 2012 @ 17:14:

[quote]Mylene_Valerie schreef op 01 oktober 2012 @ 11:22:

[...]

Ik ben benieuwd naar je recepten, lijkt me heerlijk.[/quote]

Zelf heb ik van een Indische vrouw ooit geleerd om Indische frikandel te maken. Dit is een eenvoudig recept en je kunt de balletjes ook koud eten.

Zij gebruikte overigens een gemalen bouillonblokje om te kruiden.

http://www.mijnreceptenbo ... ische-frikandel-2254.html

Bouillonblokje...

No offense, maar dat is echt een grote nono bij ons in de Indische keuken

Het recept dat jij hebt gelinkt ken ik niet, naar mijn medeweten hoort frikadel in de oven.

Jammer dat ik m'n opa niet kan vragen of de Indische keuken streek gebonden ofzo is...

Zal vast wel, maar had het zo graag aan m'n opa kunnen vragen
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 01 oktober 2012 @ 15:10:

plaats ze maar hier hoor fruity

ik kijk veel naar de zender. soms kijk ik zelfs naar een herhaling diebik al 2 keer eerder gekeken heb.

vind ook die ene man wat te druk en niet grappig dus die Zap ik weg.

Oke!

Leuk, nog een liefhebber

Ga volgende week waarschijnlijk weer smoor en frikadel maken. Of misschien lemper.

Ik weet het nog niet
"Het recept dat jij hebt gelinkt ken ik niet, naar mijn medeweten hoort frikadel in de oven."

Zo ken ik het ook, van mijn Indische opa; gekookt aardappeltje en gesnipperd uitje door het gehakt, overgieten met dikke ketjap en de oven in. Dan af en toe omscheppen en weer wat ketjap eroverheen.

Lekker koud op brood, hmm!

Volgens mij is Indisch eten erg streekgebonden en verschillen de recepten zowat per familie.

(Rendang koken we in onze familie trouwens wel in een bouillonblokje)
Haha dat was trouwens erg offtopic, dus ontopic;

Ik vind Rudolph ook het leukste, zo'n theoretisch programma met hem zou idd een goed idee zijn, zou ik zeker kijken! Peter Goossens vind ik ook heel leuk, omdat hij zo heerlijk over eten praat, wil ook graag een keertje naar zijn restaurant door dit programma. En die Annabel met haar ranch vind ik ook leuk, fantastisch ook haar moestuin, word daar telkens heel jaloers van!
joejoe fan hier hhaha

alleen programma's mt rudoplh zijn leuk :3
Jaa! Ben helaas nu verhuisd naar Engeland, dus heb hier geen 24Kitchen meer, maar als ik het niet meer week kijk ik wel altijd even naar het recept van de dag! Laatst nog vleesrolletjes met uienjus gemaakt, was superlekker.

Rudolf's gerechten zijn vaak zo lekker toegankelijk (de makkelijke maaltijd, oh ja, daarom dus!). En die Giovanni kan ik echt niet te lang naar kijken hoor..

Maar groot fan!
Hier ook nog een fan. Vooral Rudolph en Anabel Langbein. Ik kan denk ik wel uren naar ze kijken haaahah..
quote:Fruity-Pebbles schreef op 01 oktober 2012 @ 11:29:

[...]

Ik woon ook alleen en ik kan deze recepten niet ombouwen tot een 1persoonsgerecht...

Kan ik ook niet met andere recepten, ik kook altijd voor een weeshuis... Ook dat heb ik van m'n opa geërfd!

Ik heb geloof ik jouw mailadres, omdat ik broeken via hier verkocht met m'n oude nickname. Zal ik ze mailen of zal ik ze hier plaatsen?Wat Ieb zei, je mag het hier ook mailen of op mijn topic Hier kletsen we even verder over ....... ETEN over eten, dan gaan we niet offtopic.

Maar uiteraard ook op mijn emailadres

Alvast bedankt, ik zie al dat er meerdere forummers interesse hebben dus ik ben niet de enige
Event in de hmh volgende week. Gaan jullie?
Vriend en ik kijken ook graag!

Waren ook beetje jaloers op die moes/kruidentuintjes, hebben nu wat bakken op t balkon met kruiden en wat kleine rommeltjes.. En elke x als hun het hebben over verse peterselie draaft vriend naar buiten en wil meteen met ze mee koken, die frambozentaart was ook zo heerlijk <3
quote:lilyrose2012 schreef op 04 oktober 2012 @ 18:52:

Event in de hmh volgende week. Gaan jullie?

Nee helaas geen geld, lijkt me wel leuk.

Vond de workshop afgelopen weekend ook wel leuk.
quote:lilyrose2012 schreef op 04 oktober 2012 @ 18:52:

Event in de hmh volgende week. Gaan jullie? ja!
Zou wel willen, maar niemand gaat met me mee helaas

En dat is eigenlijk maar goed ook... Want ik heb helemaal geen geld
quote:runrunrun schreef op 30 september 2012 @ 10:50:

Ik niet, is een sushiworkshop toch? Ik heb de roadrunners van rudolph gemaakt, kei simpel maar zo ongelofelijk lekker!!! Heb er al heel veel mensen blij mee gemaakt. Ook leuk om zelf dingen uit te proberen daarmee (kruidnootjes erdoor bijv. )Klopt het echt dat er maar zo weinig 85 gram (toch) pure chocolade in die dingen gaat? Op het filmpje lijkt het meer te zijn. Ik wil ze morgen gaan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven