Het cambridge 500 dieet.
woensdag 2 november 2011 om 22:22
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

woensdag 10 oktober 2012 om 17:51
Hoi Lekkerbek,
Haaruitval kan voorkomen als je in korte tijd veel afvalt (dus niet alleen met CB). Geloof dat dit zich meestal uit na een maand of 3. Ik ben zelf al lang bezig en merk wel dat ik wat meer haar in m'n borstel vind dan normaal maar t is niet schokkend gelukkig, ik was er ook wel bang voor. Extra vitamine B slikken schijnt te kunnen helpen. Dit doe ik dan ook.....hopelijk helpt t!
Haaruitval kan voorkomen als je in korte tijd veel afvalt (dus niet alleen met CB). Geloof dat dit zich meestal uit na een maand of 3. Ik ben zelf al lang bezig en merk wel dat ik wat meer haar in m'n borstel vind dan normaal maar t is niet schokkend gelukkig, ik was er ook wel bang voor. Extra vitamine B slikken schijnt te kunnen helpen. Dit doe ik dan ook.....hopelijk helpt t!
woensdag 10 oktober 2012 om 18:49
Ik heb twee keer eerder erge haaruitval gehad. Een keer na het verbreken van een relatie, toen at ik weinig tot niets. De andere keer na een keelontsteking. Ik ben toen erg ziek geweest, afgevallen, antibiotica gehad en inderdaad, na twee maanden ongeveer heftige haaruitval. Dit heeft ruim een half jaar geduurd, waarbij ik mijn haar steeds korter heb moeten laten knippen...
Blijkbaar is mijn haar mijn zwakke plek. Ik baal echt enorm want wil dolgraag dit dieet volgen alleen niet weer tenkoste van mijn haar
Blijkbaar is mijn haar mijn zwakke plek. Ik baal echt enorm want wil dolgraag dit dieet volgen alleen niet weer tenkoste van mijn haar

woensdag 10 oktober 2012 om 19:40

donderdag 11 oktober 2012 om 10:12
De kop is eraf, de eerste 3 dagen ben ik goed doorgekomen al zeg ik het zelf. Netjes aan alle regels gehouden en behalve wat momenten met trek, geen echte honger gehad. Vanmorgen de porridge appel-kaneel genomen, en die vond ik eigenlijk wel lekker! De toffee-walnoot shake was echt niet te pruimen gisteravond, bah! Maar ondanks dat is het tijdens de verjaardag goed gegaan en ik had er eigenlijk niet eens zoveel moeite mee. En dat terwijl er lekkere hapjes waren en taart. Ben echt trots op mezelf want dit zijn normaal de momenten dat ik los ga!
Wat betreft haaruitval, daar had ik ook al over gelezen dus ik neem nu ook extra vitamine B. Ik had juist na mijn zwangerschap een vollere bos overgehouden, en ik hoop dat dat zo blijft!
Wat betreft haaruitval, daar had ik ook al over gelezen dus ik neem nu ook extra vitamine B. Ik had juist na mijn zwangerschap een vollere bos overgehouden, en ik hoop dat dat zo blijft!
donderdag 11 oktober 2012 om 10:51
Hoi ladies,
Hier even een korte update van mij. Ik ben nu ruim 2 maanden helemaal klaar en nog steeds op gewicht.
Moet wel zeggen dat ik 4x pw hardloop 45 min en mijn cal inname enigszins bijhoud. Zit ongeveer tussen de 1800-2000 cal. Soms wat meer, soms wat minder.
Voor mij is dit harder werken dan tijdens het dieet, nu moet ik het doen en moet ik de keuzes maken. Gelukkig zit er binnen die keuzes ook af en toe wat lekkers
.
Ik drink nog steeds niet, durf het niet goed op de een of andere manier. Maar ik mis het ook niet dus prima. Ga wel binnenkort stoppen met roken, ben benieuwd of dat effect heeft op mijn gewicht.
Jullie allemaal veel succes! Bekijk het per dag, en je hoeft echt daarna niet meer aan te komen! Ik heb niet echt last gehad van haaruitval, heb het nu wel een beetje maar dat is ook de tijd van het jaar. Heb er wel altijd vitamine b-complex hoogste dosering bij geslikt. Wat je teveel binnenkrijgt plas je toch weer uit.
Hier even een korte update van mij. Ik ben nu ruim 2 maanden helemaal klaar en nog steeds op gewicht.
Moet wel zeggen dat ik 4x pw hardloop 45 min en mijn cal inname enigszins bijhoud. Zit ongeveer tussen de 1800-2000 cal. Soms wat meer, soms wat minder.
Voor mij is dit harder werken dan tijdens het dieet, nu moet ik het doen en moet ik de keuzes maken. Gelukkig zit er binnen die keuzes ook af en toe wat lekkers

Ik drink nog steeds niet, durf het niet goed op de een of andere manier. Maar ik mis het ook niet dus prima. Ga wel binnenkort stoppen met roken, ben benieuwd of dat effect heeft op mijn gewicht.
Jullie allemaal veel succes! Bekijk het per dag, en je hoeft echt daarna niet meer aan te komen! Ik heb niet echt last gehad van haaruitval, heb het nu wel een beetje maar dat is ook de tijd van het jaar. Heb er wel altijd vitamine b-complex hoogste dosering bij geslikt. Wat je teveel binnenkrijgt plas je toch weer uit.
donderdag 11 oktober 2012 om 11:17
Ik heb sinds augustus haaruitval, het lijkt nu wat minder te worden gelukkig (dat mag ook wel!) Ik had het na mijn 1e bevalling ook zo verschrikkelijk! Had toen helemaal kale plekken. Gelukkig na de 2e niet. Begon nu ook al bang te worden, maar het is wat dat betreft nooit zo erg meer geweest.
Ik was 6 ons aangekomen, waarvan 9 ons spierweefsel. Dus was wel afgevallen, maar door mijn keiharde spierballen ben ik wat aangekomen Ach, tis niet anders. Vind het sporten erbij wel lekker. Blijf een beetje hangen bij die 24 kilo. En ik moet ongesteld worden, dat is bij mij ook een megaspelbreker
Ik was 6 ons aangekomen, waarvan 9 ons spierweefsel. Dus was wel afgevallen, maar door mijn keiharde spierballen ben ik wat aangekomen Ach, tis niet anders. Vind het sporten erbij wel lekker. Blijf een beetje hangen bij die 24 kilo. En ik moet ongesteld worden, dat is bij mij ook een megaspelbreker
donderdag 11 oktober 2012 om 11:31
Weer op de weegschaal geweest bij de consulent.
Twee ons erbij. Dat valt mij niets tegen.
Ik weeg nu 57.6 en vind dat een prima gewicht bij 1.65 m.
Ik blijf nog twee weken ontbijten met een shake en lunchen met een reep ( ma-vrij) en in de avond gewoon een lichte warme maaltijd. In het weekend ontbijt en lunch ik ook " normaal".
Ik hoop onder de 60 te blijven.
Ik sport vrij veel, merk ook dat ik dat niet kan missen, dan word ik ongedurig.
Haaruitval lijkt mij heel erg. Ik had daar ook over gelezen. Kan toch niet een goed teken zijn? Ik hoop dat het ondanks de " rui" goed blijft gaan bij iedereen en dat PKT ons zulke positieve berichten blijft sturen
Knap hoor, heb echt wel bewondering voor alle CB ers.
Twee ons erbij. Dat valt mij niets tegen.
Ik weeg nu 57.6 en vind dat een prima gewicht bij 1.65 m.
Ik blijf nog twee weken ontbijten met een shake en lunchen met een reep ( ma-vrij) en in de avond gewoon een lichte warme maaltijd. In het weekend ontbijt en lunch ik ook " normaal".
Ik hoop onder de 60 te blijven.
Ik sport vrij veel, merk ook dat ik dat niet kan missen, dan word ik ongedurig.
Haaruitval lijkt mij heel erg. Ik had daar ook over gelezen. Kan toch niet een goed teken zijn? Ik hoop dat het ondanks de " rui" goed blijft gaan bij iedereen en dat PKT ons zulke positieve berichten blijft sturen

donderdag 11 oktober 2012 om 21:01
@PKT; klinkt goed hoor!! Echt super dat je op gewicht blijft en toch lekker kan genieten!!
@ParisH; gaat goed joh! Lekker gevoel hè als je de uitdaging hebt overwonnen......?! En maandag wegen....spannend!!!
@Eimear; hihi beter toch een beetje spierballen!! Aankomen door spieropbouw is tenminste nuttig aankomen! Ik hoop ook snel weer een beetje spierballen te kweken, morgen kijkje nemen in nieuwe sportschool!
@Yilmaz; zeker een mooi gewicht hoor! Zou ervoor tekenen haha!! Lekker blijven sporten, zolang t maar spieren zijn en geen vet!
@Noppie; hoe is t? Gaat t allemaal nog lekker?
Hier gaat t goed! Mag ook weleens gezegd worden....haha....! Zit er weer helemaal in. Niks extra's meer gegeten en nog wel ongesteld geweest ook! Nu moet t weekend ook nog ff zo goed gaan en dan nog een paar weekjes hopelijk!! Morgen kijken bij de sportschool en bedenken of ik de motivatie kan vinden om regelmatig te gaan en dus niet weer eens voor niks te betalen! Hopelijk nu door mijn slankere lijf wel die motivatie om te sporten en t ook zo te houden!
Vandaag en gisteren weer complimentjes gehad van mensen die ik een tijd niet heb gezien. Werd zelfs 1 keer niet meteen herkend!! Haha lachuh hoor!!
@ParisH; gaat goed joh! Lekker gevoel hè als je de uitdaging hebt overwonnen......?! En maandag wegen....spannend!!!
@Eimear; hihi beter toch een beetje spierballen!! Aankomen door spieropbouw is tenminste nuttig aankomen! Ik hoop ook snel weer een beetje spierballen te kweken, morgen kijkje nemen in nieuwe sportschool!
@Yilmaz; zeker een mooi gewicht hoor! Zou ervoor tekenen haha!! Lekker blijven sporten, zolang t maar spieren zijn en geen vet!
@Noppie; hoe is t? Gaat t allemaal nog lekker?
Hier gaat t goed! Mag ook weleens gezegd worden....haha....! Zit er weer helemaal in. Niks extra's meer gegeten en nog wel ongesteld geweest ook! Nu moet t weekend ook nog ff zo goed gaan en dan nog een paar weekjes hopelijk!! Morgen kijken bij de sportschool en bedenken of ik de motivatie kan vinden om regelmatig te gaan en dus niet weer eens voor niks te betalen! Hopelijk nu door mijn slankere lijf wel die motivatie om te sporten en t ook zo te houden!
Vandaag en gisteren weer complimentjes gehad van mensen die ik een tijd niet heb gezien. Werd zelfs 1 keer niet meteen herkend!! Haha lachuh hoor!!

vrijdag 12 oktober 2012 om 21:13
vrijdag 12 oktober 2012 om 23:18
Hmmz dacht toen ik m aanpaste al dat er iets niet goed ging
Forum mobiel dus kan dat rommeltje hierboven nu niet verwijderen, sorry.
Maar goed. 79,1 dus. Ben blij dat het einde in zicht komt, want ik begin het echt wel zat te worden en heb ook steeds meer moeite om braaf te zijn.

Maar goed. 79,1 dus. Ben blij dat het einde in zicht komt, want ik begin het echt wel zat te worden en heb ook steeds meer moeite om braaf te zijn.
manamana...tutuutududu

maandag 15 oktober 2012 om 11:44
Ben de laatste paar dagen vaak een beetje dizzy en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Kan ook mijn vinger er niet opleggen wat voor dat gevoel zorgt. Ik eet af en toe iets extra's (een ei of klein beetje vis), maar lijkt me toch niet dat ik me daar zo beroerd van ga voelen? Als dat wel zo is, dan verheug ik me nu al niet op het af- en opbouwen. Volgens mijn consulente moet ik vooral mijn vochtinname in de gaten blijven houden. Dus niet minder dan drie liter, maar of dat nou de oplossing voor alles is. Ik wordt er wel een beetje gek van, want op deze manier beheerst je dieet wel je hele dag en daar heb ik tot nu toe nog niet eerder last van gehad.
manamana...tutuutududu

maandag 15 oktober 2012 om 19:57
Oooh zonde Noppie! Maar ik snap het hoor, ondanks het goede resultaat op de weegschaal dacht ik vandaag ook even pfffffff.. ik wil gewoon eten! Maar het is maar een paar weken, hopelijk daarna de rest van je leven gezond en lekker eten! Wat zijn die paar weken nou op een heel leven, moet je maar denken. Elke keer als nu je wat eet raak je uit je ketose, en als je dan niet even 3 dagen doorzet, blijf je honger houden. En dat plakje kipfilet lost dan ook niks op natuurlijk...
Hoe kan het dat je die reep niet weg krijgt? Anders neem je toch een shake of soep, of krijg je die ook niet weg..?
Maar als je dit blijft houden, bespreek het met je consulent. Wellicht is overstappen naar CB800 dan voor jou een optie? Hoelang ben je nu bezig?
Hoe kan het dat je die reep niet weg krijgt? Anders neem je toch een shake of soep, of krijg je die ook niet weg..?
Maar als je dit blijft houden, bespreek het met je consulent. Wellicht is overstappen naar CB800 dan voor jou een optie? Hoelang ben je nu bezig?