Postcrossing deel 9
zondag 8 juli 2012 om 12:53
Hoe werkt postcrossing:
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
maandag 22 oktober 2012 om 13:32
Neferisis, ik heb lekker geslapen hoor!! Helaas ging de wekker erg vroegen zag je buiten geen hand voor ogen door de mist. Heb over een stukje van een half uur, ruim een uur en kwartier gedaan. Er stonden dikke files op de A9. Nu even lekker pauze, en om half 5 ben ik alweer klaar. Ben lekker aan de knutsel, een pompoen met een heksenmuts ik vindt hem helemaal leuk! Had weer last van creatieve uitspattingen! Haha! Hoe was jou avond? Nog weer wat adressen aangevraagd of nog geen tijd voor gehad?
Dreamer, wat jammer van de lege hurray. Vind dat altijd zo stom, je doet moeite voor iemand om een leuke passende kaart te zoeken en er een leuk verhaaltje op te zetten en je krijgt dan nog niet eens een dank je wel.. Ik denk dat ze er in de lente een broertje bij krijgt. Dat is wat ik zou opmaken uit deze zin haha.
Fijne dag!!
Dreamer, wat jammer van de lege hurray. Vind dat altijd zo stom, je doet moeite voor iemand om een leuke passende kaart te zoeken en er een leuk verhaaltje op te zetten en je krijgt dan nog niet eens een dank je wel.. Ik denk dat ze er in de lente een broertje bij krijgt. Dat is wat ik zou opmaken uit deze zin haha.
Fijne dag!!
maandag 22 oktober 2012 om 14:00
@Dreamer > lege hurrays blijven altijd rauw op je dak vallen. Deze postcrossers begrijpen het idee (internationale contacten opdoen, attent zijn ten opzichte van een ander) achter de hobby niet.
@Tine > balen van die mist! Manlief zal er ook wel last van hebben gehad, die vertrok om 5.30 uur richting de kop van Noord-Holland.
Halloween activiteiten, leuk. Ik zou ook graag wat tijd voor mezelf willen hebben, kom niet eens aan mijn muziekstudie toe. Het zit er even niet in. Heb toch nog snel een adresje aangevraagd (stond al zoveel dagen droog ): een cupcake voor een postcrosser 'om de hoek'.
@Tine > balen van die mist! Manlief zal er ook wel last van hebben gehad, die vertrok om 5.30 uur richting de kop van Noord-Holland.
Halloween activiteiten, leuk. Ik zou ook graag wat tijd voor mezelf willen hebben, kom niet eens aan mijn muziekstudie toe. Het zit er even niet in. Heb toch nog snel een adresje aangevraagd (stond al zoveel dagen droog ): een cupcake voor een postcrosser 'om de hoek'.
maandag 22 oktober 2012 om 16:04
Een kaartje uit Duitsland. Kaartje was niet zo, een zelf in elkaar geflanst ding. Bood ze al haar excuus voor aan haha. Wel leuk en lang verhaal. Was haar eerste kaartje.
Wel jammer dat ze zelf een nog leeg profiel had. Vind het wel leuk om het profiel te lezen van degene van wie je een kaart krijgt.
Ik heb een cupcakekaart naar de usa gestuurd. Hadden jullie doe ook allemaal gekregen bij het kopen van postzegels?
Wel jammer dat ze zelf een nog leeg profiel had. Vind het wel leuk om het profiel te lezen van degene van wie je een kaart krijgt.
Ik heb een cupcakekaart naar de usa gestuurd. Hadden jullie doe ook allemaal gekregen bij het kopen van postzegels?
maandag 22 oktober 2012 om 20:02
Ook hier het ene Duitsland-adres voor het andere ingeruild.
En ook hier een lege hurray. Was dezelfde van het lege profiel, dus lekker aso. Ik heb ook voor mezelf besloten dat lege profielen geen kaarten meer krijgen of hooguit een gratis kaart zonder postzegels.
En morgen gaat Taiwan expiren.
Het gaat dus niet echt top met PC op dit moment. Hopelijk wordt het snel weer leuker.
En ook hier een lege hurray. Was dezelfde van het lege profiel, dus lekker aso. Ik heb ook voor mezelf besloten dat lege profielen geen kaarten meer krijgen of hooguit een gratis kaart zonder postzegels.
En morgen gaat Taiwan expiren.
Het gaat dus niet echt top met PC op dit moment. Hopelijk wordt het snel weer leuker.
maandag 22 oktober 2012 om 20:27
Snap ik wel een beetje Indie, dat je voor lege profielen niet zoveel over hebt. Naar mijn lege profiel heb ik een eenvoudig kaartje gestuurd met de tip om in haar profiel te vermelden wie ze is of wat ze leuk vindt.
Had de afgelopen dagen opeens vier kaartjes! Het ene kaartje was leuk en de ander had weer zijn best gedaan op een leuk berichtje.
Denk wel dat ik even wacht met nieuwe adressen aanvragen. Eeeeven adempauze
Had de afgelopen dagen opeens vier kaartjes! Het ene kaartje was leuk en de ander had weer zijn best gedaan op een leuk berichtje.
Denk wel dat ik even wacht met nieuwe adressen aanvragen. Eeeeven adempauze
dinsdag 23 oktober 2012 om 10:20
Nou ja zeg, weer een lege hurray. Van een Finse die 165 kaartjes heeft verstuurd. Die hoef ik toch niks meer uit te leggen zou je denken.
@Jurk: Dat had ik vorige keer ook geschreven, maar daar heeft ze niets mee gedaan. Er is nog steeds geen profiel. Vandaar dat ik er nu over denk om voortaan enkel een mailtje te sturen met de boodschap dat ze geen kaartje krijgen zonder profiel, omdat ik dus niet wil sturen naar adressen i.p.v. mensen.
@Jurk: Dat had ik vorige keer ook geschreven, maar daar heeft ze niets mee gedaan. Er is nog steeds geen profiel. Vandaar dat ik er nu over denk om voortaan enkel een mailtje te sturen met de boodschap dat ze geen kaartje krijgen zonder profiel, omdat ik dus niet wil sturen naar adressen i.p.v. mensen.
dinsdag 23 oktober 2012 om 11:52
Op maandag zowaar een kaart ontvangen met een leuke afbeelding, echter zonder enkele tekst, uitgezonderd de, heel groot geschreven, ID-code. De afzendster was een volwassen Amerikaanse die toch al bijna 200 kaarten had verstuurd, geen newbe dus en Engels is ook geen vreemde taal voor haar.
@Dreamer > wel een interessant Duits profiel?
PostNL is echt niet zo snel, ik ben benieuwd hoe vlot een kaart binnen dezelfde regio bezorgd wordt.
@Italie meisje > bij welke zegels heb je die cupcake kaart dan gekregen?
@Indie > hopelijk zitten zit jouw PC activiteiten snel weer in de lift. Een enthousiaste honderdste hurray zou natuurlijk wel top zijn.
@OJNJ > zit er net gang bij jou in, ga jij het gas eraf halen...
Nog een tip: ik was vorige week bij de Slegte en heb daar een stapel postkaartenboeken (zwart/wit & kunst) vandaan gehaald. Prijzen variërend van een euro tot tweeënhalve euro.
@Dreamer > wel een interessant Duits profiel?
PostNL is echt niet zo snel, ik ben benieuwd hoe vlot een kaart binnen dezelfde regio bezorgd wordt.
@Italie meisje > bij welke zegels heb je die cupcake kaart dan gekregen?
@Indie > hopelijk zitten zit jouw PC activiteiten snel weer in de lift. Een enthousiaste honderdste hurray zou natuurlijk wel top zijn.
@OJNJ > zit er net gang bij jou in, ga jij het gas eraf halen...
Nog een tip: ik was vorige week bij de Slegte en heb daar een stapel postkaartenboeken (zwart/wit & kunst) vandaan gehaald. Prijzen variërend van een euro tot tweeënhalve euro.
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:21
Ik geef de moed niet op, vandaag weer twee adressen aangevraagd. Met ingevulde profielen dit keer, dus we gaan vooruit. Een Amsterdamkaart gaat naar Taiwan (had geen wensen) en een erg leuke kaart (vind ik zelf in al mijn bescheidenheid) met kinderen naar de Oekraïne (had nauwelijks wensen en nog geen ontvangen kaarten).
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:51
Ja hoor, ook vandaag prijs: vijf prima kaarten met geweldige postzegels en gezellige teksten.
Ik heb zelf koffie naar Japan en Rusland, een Mucha naar Oekraïne, een mees naar een Finse vogelaar en het Ajax stadion naar een fan in Duitsland verstuurd.
@Dreamer > ik heb geen winterjas op het verlanglijstje staan, wel laarzen.
@Italie meisje > welk land is het geworden?
@Indie > is de postbode al langs geweest?
Ik heb zelf koffie naar Japan en Rusland, een Mucha naar Oekraïne, een mees naar een Finse vogelaar en het Ajax stadion naar een fan in Duitsland verstuurd.
@Dreamer > ik heb geen winterjas op het verlanglijstje staan, wel laarzen.
@Italie meisje > welk land is het geworden?
@Indie > is de postbode al langs geweest?
dinsdag 23 oktober 2012 om 15:54
dinsdag 23 oktober 2012 om 16:12
Ik mag weer een kaartje sturen, naar China dit keer! Ik ben redelijk spaarzaam in het aanvragen van adressen..
Maar nu ben ik bijna door mijn voorraad kaartjes heen, en ik vind het winkelaanbod hier niet zo geweldig, de websites op de eerste pagina ook niet. Ik zou graag mooie kaarten online bestellen, heeft iemand een tip voor een goede webwinkel??
Maar nu ben ik bijna door mijn voorraad kaartjes heen, en ik vind het winkelaanbod hier niet zo geweldig, de websites op de eerste pagina ook niet. Ik zou graag mooie kaarten online bestellen, heeft iemand een tip voor een goede webwinkel??