Werk & Studie alle pijlers

Collega moet vertrekken

25-10-2012 19:24 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net nieuw en meteen al een topic openen. Het gaat over een collega waarvan wij weten dat zij ontslagen gaat worden. Wij werken in een team en iedereen weet van haar naderende ontslag behalve zij, eigenlijk. Een leidinggevende was zo dom geweest het tegen de grootste roddelaar te vertellen. Nu ik het weet voel ik mij best wel schuldig en weet mij geen houding tegenover haar aan te nemen. Ben ik de enige hierin? En wat kan ik doen?
Niets. Wel nooit meer iets aan die roddelaarster vertellen. Wat een klootzak/kutwijf, zeg!
Waarom wordt ze ontslagen?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Niet mee bemoeien.

Wat ontzettend onprofessioneel trouwens dat het is uitgelekt. Ik zou bijna denken dat het expres gedaan is.
Wat een onprofessionele en onprettige collega's heb jij TO.
quote:Cameron10 schreef op 25 oktober 2012 @ 19:28:

Waarom wordt ze ontslagen?Reorganisatie.
Wat een slechte manager om het zo te doen
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
lekker veilige omgeving daarzo......
quote:Beauke schreef op 25 oktober 2012 @ 19:29:

Wat een onprofessionele en onprettige collega's heb jij TO.Ja ,inderdaad zucht.
Ik kan het wel goed met haar vinden. Elke dag moet ik toch wel even flink slikken en kijk haar maar niet te veel aan. Het liefst ontloop ik haar, en doe soms misschien net iets te aardig.
Kun je niet die leidinggevende zeggen dat het is uitgelekt en dat jij (en evt.andere collega's) dit zeer onprettig vinden?

Laat ze dan eerder dan gepland het vertellen aan de collega die weg moet.

Bah wat onprofessioneel zeg dat leidinggevenden niet hun mond houden als dat nodig is.
quote:Biebeliee schreef op 25 oktober 2012 @ 19:37:

Kun je niet die leidinggevende zeggen dat het is uitgelekt en dat jij (en evt.andere collega's) dit zeer onprettig vinden?

Laat ze dan eerder dan gepland het vertellen aan de collega die weg moet.

Bah wat onprofessioneel zeg dat leidinggevenden niet hun mond houden als dat nodig is.Ik denk eigenlijk dat zij het wilde dat het zo ging, omdat mijn collega en zij het totaal niet met elkaar kunnen vinden. Dat gekonkel kan ik echt niet mee omgaan.
quote:boomsma schreef op 25 oktober 2012 @ 19:40:

[...]

Ik denk eigenlijk dat zij het wilde dat het zo ging, omdat mijn collega en zij het totaal niet met elkaar kunnen vinden. Dat gekonkel kan ik echt niet mee omgaan.

Als dat zo is dan nogmaals: Bah wat onprofessioneel van leidinggevende

Misselijk..
Kan ik haar bv geen hints geven, zo van: he zit jij hier nog op je plaats? Ofzo iets?
Ik zou trouwens zelf ook maken dat ik daar weg kwam, als ik jou was.
quote:tribeca schreef op 25 oktober 2012 @ 19:48:

Ik zou trouwens zelf ook maken dat ik daar weg kwam, als ik jou was.Echt? Ik bedoel hoe merk je dan, dat werkgever je het liefst ziet gaan?
Hebben jullie een P&O afdeling? Even (anoniem) melding maken van deze gang van zaken? Het dus hogerop zoeken?
quote:boomsma, 7 minuten geleden

Kan ik haar bv geen hints geven, zo van: he zit jij hier nog op je plaats? Ofzo iets?

Nee joh gek! Dan zal ze achteraf de link wel leggen en dan ben jij degene die haar mond hield.

Ik zou het tegen je leidinggevende zeggen, dat het is uitgelekt.
quote:louba schreef op 25 oktober 2012 @ 19:51:

Hebben jullie een P&O afdeling? Even (anoniem) melding maken van deze gang van zaken? Het dus hogerop zoeken?Nee helaas.
quote:Ster_ schreef op 25 oktober 2012 @ 19:52:

[...]

Nee joh gek! Dan zal ze achteraf de link wel leggen en dan ben jij degene die haar mond hield.

Ik zou het tegen je leidinggevende zeggen, dat het is uitgelekt.Dat is namelijk weleens tegen mij gezegt....
Geen vertrouwenspersoon?
Ik bedoel, in zo'n backstabbers-cultuur met zo'n onprofessionele lg zou ik niet willen werken
quote:tribeca schreef op 25 oktober 2012 @ 19:53:

Ik bedoel, in zo'n backstabbers-cultuur met zo'n onprofessionele lg zou ik niet willen werkenIk ook niet maar soms moet je wel even.
quote:Biebeliee schreef op 25 oktober 2012 @ 19:53:

Geen vertrouwenspersoon?Ook niet, helaas.
quote:boomsma schreef op 25 oktober 2012 @ 19:33:

Ik kan het wel goed met haar vinden. Elke dag moet ik toch wel even flink slikken en kijk haar maar niet te veel aan. Het liefst ontloop ik haar, en doe soms misschien net iets te aardig.

dus jij zit de hele dag te huichelen tegen je collega, terwijl je allang weet dat zij binnenkort slecht nieuws krijgt.

wees er maar trots op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven