December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
hee wat zouden jullie doen?

Ik loop net naar buiten en ik zie bij de buren 2 huizen verderop de dochter van 9 al rokend uit t raam hangen..

Tenminste ik denk dat zij t was, ik weet t bijna zeker.

Zal ik dat toch maar even gaan melden van de week bij de buurvrouw of me er gewoon niet mee bemoeien?

Ik zou t toch zelf wel willen weten als t mijn dochter was. 9 jaar is toch nog wel erg jong he om te gaan roken..

owww meiden er staat ons nog wat te wachten haha
Oef:

Ligt dr aan wat voor band je hebt met de buurvrouw vind ik.

Maar ja, idd, ik zou het ook wel willen weten ja.

Enne, hoezo staat dr ons nog wat te wachten???

Zoiets doen mijn/onze kinderen niet.

Roxanne slaapt nog, ik zit in mn kamerjas met mn laptop op schoot en Yasmine naast me in de box, ze ligt lekker te spelen/plukken met alles wat ze te pakken krijgt... Tis toch zo'n lekker ding

Ik ga alvast een wasje opvouwen nu die grote nog slaapt
He skatten,

Oef, als ik haar zou kennen zou ik het zeggen, anders zou ik een briefje in de deur doen, dat je een meisje uit het raam zag roken (dochter of vriendin) en dat je ook een moeder bent en dacht dat ze dit misschien wel zou willen weten.

Ook al er een vriendinnetje van Noof uit het raam roken, zou ik dat ook willen weten, zeker als mijn kind nog maar negen is.

pfff négen..

Ik dacht dat ik erg was vroeger, hahaha!

Nova heeft heule erge diarree, gatver. Ze heeft nu al de derde set kleren aan..

O ja over die hersenbloeding, het kan ook zijn dat het een kleine bloeding is geweest die net in dat gebiedje heeft gezeten.

Nova begint wat beter te luisteren!! Najaaa, ze weet iig wat ik bedoel. Als ze de ab pakt geeft ze 'm meteen aan mij. En de brokken van Jibbert zijn ook weer veilig. Wel stond ze er vanmorgen bij (jibbie had er nogal een zootje van gemaakt) en zei ze'O o, en ging ze alle brokjes in het bakje doen.

Ook vanmorgen alweer een driftbui gehad, dus we zijn al weer lekker begonnen hier, haha!

Knor; wat lief van die leidster. Ik heb eens een broertje en zusje (die op al mijn dagen kwamen) meegenomen naar de Sintintocht. Moeders moest werken, en ik vind het zo leuk.

Nurse, zoo Rox weer lekker aan het uitslapen? Lekker hoor!

Ik ga even de verloskundigepraktijk kijken,

x
Ik heb even een kletsstukje op HM gezet..
Hoi meiden,

Noof is niet lekker en ligt nu ook te huilen in bed , ik ga zo maar weer eens kijken.

Nou dat was kort dus, hahaha!

Tot later
ach zielug!

Sterkte met je zieke meisje

x
Nou ze slaapt weer hoor!

Wat is het rustig hier!
Pfff, we hebben hier een nacht gehad....om 20:00 ging Amber slapen en toen wij net lagen om 23:00 werd ze weer wakker en niet zo'n beetje ook...tot 4:00 is ze in de weer geweest!!! Om 7:15 ging de wekker van H en rond 8:45 ben ik er ook maar uit gekomen, nadat Justin eerst een poosje tv had gekeken bij mij op bed... mw heeft tot 10:00 geslapen en was gewoon helemaal vrolijk!

Ik heb ze net naar de BSO en kdv gebracht en ga zo werken en dan maar hopen op een betere nacht!

Knorretje, wat leuk dat Joeri mee mocht met zwemmen!

Oef, 9 nee dat meen je niet!! Hangt er een beetje vanaf hoe goed je haar kent inderdaad, maar het helemaal negeren lijkt me ook moeilijk....

mette, succes met je zieke meisje!
Ik had beloofd dr voor te gaan zitten maar heb eigenlijk niet zo'n zin *schaam*

De meiden slapen en ik heb nog een breg strijk die reikt tot t plafon dus moet hier echt aan de gang.

M. moet overwerken dus eet ik vanavond saampjes met Roxanne.

Ik ga pasta maken die M. niet zo lekker vind maar ik wel! (en Roxanne vreet dr vingertjes dr ook bij op)

Zal t recept ff ff met jullie delen, echt een aanrader en zo klaar!

Zak penne of andere soort pasta.

Hamreepjes

mascarpone

zakje geraspte kaas

zout & peper

Halfvolle melk

Klontje boter

Smelt de boter, gooi de mascarpone dr bij, scheutje melk, net zo lang totdat je de dikte van de saus goed vind. Hamreepjes dr in en een sufje peper en zout.

De gekookte pasta dr in en Voila! een heeeeeeeeeeerlijk makkelijk pasta gerecht!

Moet nu echt aan de gang van mezelf..

Dikke kus!

xx
Hey meiden,

Nova is net uit bed, weer helemaal de vrolijke frans!

En *tromgeroffel*: ze kan een paardestaart! Zonder dat er plukken uitvallen!

Sjeeee wat wordt ze toch groot *zucht*
De harde buiken waren echt duidelijk van de echo. Bij de nekplooimeting had ik de vorige dag ook buikpijn omdat ze ook een half uur bezig waren geweest om goed te kunnen meten.

Mette, maak je niet ongerust hoor. Ik heb goed m'n rust gehouden en nu voelt mijn buik weer soepel. Ik ben vandaag ook nog thuis gebleven.

En omdat mijn buik goed groeit, komt alles wat meer in de verdrukking en merk ik dat ik wat anders ga reageren op eten.

Boyd vindt alles nog heel interessant en ik wil hem daarom toch gaan leren dat hij niet bij de salontafel mag komen als er iets van ons op staat.

Met de kraamvisite in september in het hoofd, lijkt het me niet handig als Boyd nog steeds aan alles zit wat er op onze tafel staat. Ik heb daarom nu een klein tafeltje naast de salontafel gezet, een stoeltje erbij. Nu wil ik gaan proberen om hem te leren dat dat zijn tafeltje is en dat hij van de ander tafel af moet blijven.

Mette

Meestal gaan we wandelen bij Hargen of Camperduin of bij de Hondsbosche Zeewering (kan je op stuk asfalt wandelen en is makkelijker bij vloed).

Zondag wilden we eerst naar Schoorl, maar halverwege vond ik Egmond aan Zee wel leuk, omdat daar de winkeltjes op zondag open zijn en ze leuke terrasjes hebben. Toen zijn we binnendoor van Schoorl naar Egmond gereden en dat is een hele leuke weg met mooie bomen en onwijs mooie grote huizen. De moeite eens waard om te doen, hoor.

Egmond aan Zee heeft in de zomerperiode ook altijd op woensdagavond een leuke braderie. Ga ik elk jaar 1x naar toe met mijn vriendin. Parkeren is dan gratis vanaf 19.00 uur. Ideaal dus.

Waar heb je het overalletje vandaan? Ik zoek nog een maat 80-86 voor Boyd voor de tuin/zandbak. Al zijn broeken gaan er aan doordat hij voor de zandbak zit.

Wat kan Nova al goed vertellen wat haar is overkomen. Auw kippie, geweldig. Het is een knappe meid hoor! Boyd is echt nog niet zo ver.

Wel geeft Boyd de dingen meteen aan mij die niet van hem zijn. Dat vind ik wel heel schattig van hem. Hij gaat het niet express vasthouden. En ik vind dat hij ook al best wel goed luistert naar de dingen die hij niet mag. (okee, boevig gedrag blijft soms aanhouden)

Nurse

Heb effe Gegoogeld op afbeelding van jullie auto. Mooi hoor, lekker groot, veel laadruimte denk ik.

Ik ben ook nog steeds weg van onze Mercedes Vito bestelbus. Een tijdje terug had Nils het in z'n hoofd om een andere auto te kopen, omdat de Vito best wel onzuinig rijdt en in wegenbelasting ook duur is. Maar we hebben het toen zitten uitrekenen en het was toch nog gunstiger om de Vito voorlopig nog te houden. Vond ik helemaal niet erg.....

Marloes

Haha, ook al een afstandsbedieningsmonstertje. Komt me heel erg bekend voor. Boyd heeft wel eentje voor zichzelf, maar die van ons blijft toch interessanter (die werkt echt natuurlijk).

Is ze hem hier nu aan het schoonpoetsen? En mocht ze de spinazie zelf eten?

Oef

Melden bij je buurvrouw, zou ik ook doen. Ik zou het zelf wel willen weten als mijn zoon dat deed.

Nurse

Het snelle recept heb ik effe op HM gezet voor je.
Dames heb niet echt terug gelezen maar wou toch even melden dat we het heel erg naar ons zin hebben bij mijn schoonouders. Zijn vandaag gezellig naar de apenheul geweest was echt super leuk. Ben wel bekaf nu. Heb vlak voor 5en nog even mijn ontslag genomen bij mijn huidige werkgever want had mijn nieuwe contract via de mail ontvangen vandaag. Ik krijg zelfs iets meer dan 100 euro meer op fulltime basis dan ik in eerste instantie had geeist! Ze hadden een totaal bedrag op jaarbasis gegeven maar ik wist niet of dat inclusief vakantie geld en zo was. Maar dat was dus niet het geval!

Mijn accu was net leeg! Plug ik de stekker erin was de computer uit! Ik denk ooooohhh neeee nu is alles weg. Maar nee kan windows resume doen en alles was er nog! Gelukkig maar hihihi.

We krijgen trouwens een nieuwe bank. Onze huidige bank was een stukje naad van los geraakt, gelukkig hebben we nog garantie dus die komen ze wel maken dachten we. Maar het bedrijf zei van als we dat maken dikke kans dat ie weer stuk gaat dus krijgen we een nieuwe!

Wat een goed nieuws allemaal he?! Ben wel helemaal moe nu hihihihi na zo'n dag heb ook beetje hoofdpijn. Maar wel een voldaan gevoel. Ga nu maar weer even gezellig doen zit nu aan de keuken tafel en mijn Dingding en schoonmoeder zitten in de woonkamer. Maar wilde toch even laten weten dat alles hier super gaat hihihihi. Tot snel weer lieverds en allemaal een fijne koninginnedag!

*Poeh gelukkig had ik even de tekst gecopierd voordat ik op verstuur bericht drukte want mijn netwerkverbinding was verbroken door het accuprobleempje dus tekst werd niet geplaatst en was weg hihihihihi*
Hoi meiden,

Even een "opschep-berichtje" van een ontzettend trotse moeder.

Vanochtend haalde Boyd de telefoon uit de lader en ik zei dat hij deze weer terug moest zetten. En ja hoor, hij zette de telefoon weer netjes terug in de later. Ik prees hem natuurlijk op en top en dan dat trotse gezichtje van hem! Toen pakte hij weer de telefoon en ik zei dat het weer terug moest en weer zet hij het netjes terug in de lader.

Ik had erwten met aardappelen en wat stoofvlees voor hem gemaakt en geef hem een lepel om zelf te eten. Hij probeert op te scheppen (heb hem even geholpen met wat op de lepel te doen) en hap, doet zo het lepeltje netjes in zijn mondje. Daarna weer de lepel over zijn bordje (er kwam nog niets op, dus er zelf even wat opgeschoven) en neemt weer een hap zelf met het lepeltje.

Heb meteen Nils geroepen dat hij moest filmen. Even later is hij bezig met zijn vingertjes de erwtjes eruit te plukken en doet ze 1 voor 1 in zijn mondje.

Ook de yoghurt (wat aangemaakt met pappoeder) ging er zo met de lepel netjes in. Uiteraard hem goed aangemoedigd en geprezen.

Op het KDV vonden ze het ook zo byzonder dat hij koffie lustte. Ik zat er koffie te drinken vanochtend en Boyd stond al weer bij mij om te bietsen. Ik kreeg natuurlijk de grap dat Boyd zo actief was door de caffeine die ik hem elke ochtend gaf.

En ze moesten vandaag even uitwijken naar een grote gymzaal en alle kindjes waren nogal terughoudend vanwege de grote zaal, maar Boyd ziet die zaal en is al meteen aan het rennen. Het is een echte kilometervreter en vond die ruimte juist prachtig. Later kwam hij ook al met allerlei gymmaterialen aanzetten die hij in zijn tocht had gevonden.
Hahaha, ook hier een nieuwe auto !! Een volvo 850 GLE estate (station). Volgende week kunnen we hem ergens halen. Spannend !!!!

FF opruimen enz. P is werken en ik heb gegeten met de kids. Dan laat ik de boel de boel tot ze op bed liggen. Zo lekker nu dat Timo vraagt of hij even bij me mag liggen. Ik lees altijd op zijn bed voor en dan komt hij lekker met zijn hoofd op mijn schoot kroelen. Heerlijk !!

Floortje is ook heerlijk gaan slapen. Was erg moe van het kdv.

Misschien tot zo anders veel plezier morgen !!!!
flodder; leuk zo'n nieuwe auto!!

Ga je morgen nog de kroeg in?

Joni; Leuk hé, als ze dingen echt gaan begrijpen. Blijf het toch zo bijzonder vinden dat ze in zo'n korte tijd zoveel leren.

Nova aast ook op mijn koffiekopje (waarschijnlijk omdat ik altijd hele 'gezellige' kopjes heb. Maar ik laat haar niet drinken. Heb wel begrepen dat het bij een benauwdheidsaanval kan helpen.

Wij gaan daar ook vaak naar het strand, heerlijke omgeving daar, wat je zegt ook leuk om te rijden. Leuke tip van de braderie, weleens leuk om dan m'n moeder mee te nemen.

Mainecoon; klinkt leuk, je weekje weg! Hoe vond Davientje de aapjes? Kwamen ze nog bij jullie zitten?

Vanmiddag ook weer iets; Nova lust geen korsten, en ik vind haar nog te jong om daar een strijd over aan te gaan, en ik wil wel dat ze iets eet, dus ik snij de korstjes van haar broodje. Die korstjes had ik opgespaard voor de eendjes. Staan we daar, brúllen. Wilde ze zelf de korstjes..

Ja hoor, tuuurlijk; vreet jij ff lekker de korsten van 5 dagen oud op alsof je thuis niets krijgt. De mensen naast ons zullen wel gedacht hebben..
Hahaha Mette, je krijgt nog wat te stellen idd als ze 2 is hahaha. Leul leuk. Lekker bijdehand ding.

Denk dat ik idd wel ff de kroeg in ga morgen. Er komen wat live bands. Vorig jaar stond ik daar met Floor op mijn buik !! Maar was zondag avond nog even in de kroeg geweest na de hockey dus dan voel ik me altijd een beetje ontaart hahaha.

Zei jij dat nou over het sporten dat je dat niet meer kan met je bekken ???? Zou zo diep ongelukkig worden. Ben je dan wel aan het fysio sporten ??

Over dat brood denk ik trouwens anders. Niet dat ik Floortje echt dwing maar ik denk wel als ze de korsten niet eet dan heeft ze dus ook niet echt zin in een nieuw broodje. Op het kdv krijgt ze ook pas een nieuwe als ze alles op heeft. Vind ik persoonlijk niks ´zieligs´ aan. Weet eigenlijk niet eens of je wel op mijn mening zit te wachten..............

Ik ga maar lekker naar bed denk ATWT kijken en tukken. Merk dat ik toch een automatisme heb om te wachten tot Floortje wakker wordt..........moet niet gekker worden !! Truste
[fgcolor=#4A851C]Nou, om 23:00 ga ik Yasmine voeden dus tot die tijd ga ik even sociaal doen hier.

Flodder:

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop!

En er was bij jullie ook al vroeg rust in de tent! lekker!

Joni:

Lust Boyd koffie ja? Blegh!

Moet zeggen dat ik het Roxanne nog nooit aangeboden heb, wij drinken zelf ook geen koffie, M. en ik lusten het niet en daarbij vind ik het ook niet echt een drank om aan te bieden..

Goed van Boyd dat ie zo goed luisterd naar zn moeder.

Mette:

Mijlpaal!!!!!! een paardestaart! yeah! en wat wordt t volgende kapsel? Wat is je streven?

Is ze trouwens helemaal opgeknapt? Wat een lekker wijffie hebben jullie toch, broodkorsten van de eendjes op eten haha!

Marloes:

Ah kijk! wat leuk die muurposter! weer bestendig neem ik aan? of veranderd ie mee met de jaargetijden?

Wat een lieve foto's van jullie meiske..

Oef:

Wat is Brian alweer een grote knul! jeetje!

Lijkt me idd een leuk ding dat tafeltje..

Ben je dr trouwens al uit wat je gaat zeggen en/of doen met die hangjongere in de buurt?

Knor:

Fijn dat het zwemuitje zo'n succes was!

Hoe is ie verder?

Mainecoon:

Geweldig dat jullie het zo leuk hebben! geniet dr van!

Nou, hier niet echt bijzonderheden..

Roxanne is wel pas laat gaan slapen, heeft een uur liggen kletsen.. M. was even op bezoek bij vrienden geweest, dr waren daar nog meer kindjes en Roxanne vind dat zoooow geweldig!

Ze wilt echt al mee spelen, aait en kust wat af... wat een schatje is het dan toch.

Luisteren gaat ook steeds beter maar soms heeft ze dr geen zin in en trekt ze letterlijk dr neus naar me op (ofja, ze trekt dr bovenlip naar dr neus) en snuift.

Verder kust ze heel de dag, maakt een tuitmondje net zolang totdat je dr een zoentje geeft.

Verder kan ze ookal best veel vind ik persoonlijk, dingen terug zetten, op tafel zetten, kastje weer dicht doen, ergens inkijken, allemaal als ik het vraag.

''Geef dat beertje maar even aan Yasmine''

''MIENAAAAAAAHH!!

en rent heel hard naar dr zusje die verschrikt op kijkt vanuit dr wipstoel en vervolgens een beer naar dr hoofd geslingerd krijgt.

''Zachtjes Roxanne!''

''Aaaaaiiiiiii''

en vervolgens een kus op Yasmine dr voetje die net een stampbeweging maakt dus Roxanne een dreun op dr neus krijgt.

Yasmine wordt dan woest aangekeken door Roxanne die zich weer uit de voeten maakt.

Wahahaha! moet soms zo lachen..

Owja, weet je wat Roxanne he-le-maal het einde vind?

Als ik boodschappen heb gedaan, ik sta aan de keukentafel en geef haar dingen voor de voorraad kast, M. staat daar en Roxanne loopt dan heen en weer dingetjes naar M. te brengen.

(alleen de zak aardappelen van 5 kilo lukt nog niet zo )

En booooooos dat ze is als ik de koelkast inruim en ze niet kan/mag helpen!

Dan geef ik dr de boodschappentas waarmee ze rond rent en ondertussen ''OP!''' ''OP!'' ''OP!'' roept.

Soms is het echt een wildebras in dr doen, wild dansen, wild rennen, rondjes draaien, hard roepend met een denkbeeldige telefoon aan dr hoofd...haha!

Ow, tis 23:00 geweest he?

Heb weer lekker van me af zitten schrijven.

Nu even Yasmine voeden.

xx[/fgcolor
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 29-04-2008 23:15
Reden: kleurtje!
% gewijzigd
Zit nu tienermoeders te kijken... gaat mede over een meisje van net 14 jaar die een baby van 3 mnd heeft.

Mn hart breekt als ik dat kleine poppetje zie in de armen van dat meisje die eigenlijk niets om de baby geeft...

Ik ga zo maar eens naar bed...

Kus.
Nurse, ik vond het ook verschrikkelijk, dat moment bij tienermoeders. Dat moment aan de keukentafel, dat het moppie ook helemaal met haar hoofdje naar achter hing

Die met die 2-ling, die deed het wel super hé, de moederliefde straalde er vanaf.

Ik vind het zo grappig dat als ik wat van je lees, wat Roxanne uithaald, zie ik het Nova ook zo doen. Ook zo'n wildebras. Kan ook opeens in de suup; héhé schreeuwen Ook het wilde dansen, lopen rennen..

Flodder; ik kan idd niet meer handballen. Wel fysiosporten, maar dat is saaaaai. Ik hou gewoon van teamsport, maar dat zit er ws de komende jaren niet in.

Enne over die korstjes; je hebt helemaal gelijk Ik heb ook altijd geroepen dat mijn kinderen later gewoon de korstjes moeten opeten (al zijn het er maar 2 ofzo) voor dat ze een ander broodje mogen. Maar realiteit; Noof heeft ons om haar kleine dikke vingertje gewonden..

Als ze ook haar avondeten niet lust, krijgt ze een broodje

Nooit gedacht dat ik zo soft zou worden
Enne Flodder, tuurlijk zit ik 'op je mening te wachten' dat is toch ook het leuke hier, soms even spiegel voor krijgen
Morgguuh meiden!

Mette/softie :

Dat bedoelde ik ja, dat meiske zittend aan de keukentafel, kindje in dr armen, koppie helemaal naar achter, keek niet eens om naar Sophie (zo heette t babytje)

In een voorstukje had ik ook gezien dat ze naar zo'n opvoedcursus gingen en dat ze met dr telefoon zat te spelen terwijl dr dochtertje voor haar lag te huilen op de grond...

Dan heb ik zoiets van, ''Breng maar naar ons toe :( zorg ik er wel voor...''

Die tienermoeder met de tweeling deed t fantastisch ja! Petje af voor die meid!

Dat jonge stel dat 2 jongens had en een derde, meisje, dr bij kreeg, daar spatte die liefde ook vanaf.

Wat grappig dat Nova ook zo wild kan doen

Ben benieuwd als we ooit een zoon zouden krijgen.. die zijn meestal wat wilder zeggen ze he?

Flodder:

Jep, ook hier heeft ze pech als ze de korstjes niet opeet.

Merk ook dat als ze echt honger heeft toch alles wel opgaat.

Ik ga me eigen maar eens aankleden

Iedereen een fijne dag vandaag!

Een prettige koninginnedag allemaal. Hopelijk blijft het een beetje droog voor alle vrijmarkten.

Wat Boyd gisteravond had, weten wij ook niet. Om half 11 werd hij wakker huilend. Fles gegeven, maar hij wilde niet gaan slapen. Brullen als we hem maar van onze schoot verplaatsten. Nils heeft nog tot 1 uur met hem voor de tv gezeten en toen in slaap gevallen. Het zal wel wat geweest zijn. Om half 7 was hij vanochtend weer klaarwakker en supervrolijk. Om half 8 heb ik hem er weer ingegooid en ben zelf ook nog even gaan slapen.

Floddertje

Ook een lekkere grote auto die Volvo.

Mette

Ik had in het boek van de tips gelezen dat als je kindje geen brood wilde eten, je dan de eendjes moest gaan voeren. Ze zouden het dan zonde vinden dat het brood wegging. Blijkbaar is dat in het echt dus ook zo. Zou ze nu wel de korstjes gaan eten?

Haha, en ik zie Nova nog lopen met haar vingertje en 'auw kippie".

Nils moest ook al erg lachen om het verhaal.

Eerst wilde Boyd ook geen korstjes, maar later at hij ze ineens zomaar op. Gewoon blijven aanbieden.

Als Boyd weinig avondeten lust, dan geef ik hem wel altijd nog yoghurt na met wat pap erdoor. Verder geef ik hem niks extra's omdat ik weet dat hij toch geen trek heeft en ik wil voorkomen dat hij gaat wennen dat hij andere dingen krijgt als-ie niet eet. In het verleden deed ik dat nog wel, omdat hij toen nog steeds snachts wakker werd van de honger. Nu is dat patroon over en slaapt hij ook een hele nacht door op een 'lege' maag.

Voor het slapen gaan, krijgt hij nog wel altijd melk met wat pap, anders heeft hij zijn 300ml melk niet op een dag.

Nurse

Hij krijgt geen grote slokken koffie naar binnen, hoor. Hij doopt het lepeltje in mijn koffie om te roeren en dan alles wat er aan blijft hangen dat proeft hij.

Oja, dat vergeet ik steeds te vragen:

Hoe staat het met tandenpoetsen bij jullie kleintjes? Bij Boyd mogen we af en toe wel bij zijn tanden en kiezen komen. Nils lukt het beter dan het bij mij lukt.

Nurse

Je denkt dat jongens wilder zijn? Als ik van jou en Mette hoor wat voor willetje die meiden hebben, weet ik niet wat 'makkelijker' is. Boyd is meer beweeglijker en wil overal op klimmen.
Hi meiden,

Er is al weer veel geschreven zie ik. Gisteren had ik echt een hele drukke chaosdag op het werk dat ik geen tijd had om te reageren. Nu ligt Manuel lekker te slapen en wij zitten even naar Bea op tv te kijken. JP en ik zaten net te grappen of Maxima nog zou vallen op de ijsbaan en of we dan haar onderbroek zouden zien. Wat denken jullie? Een knalroze string in dezelfde kleur als haar rokje of een een grote huidskleurige onderbroek? Haha!

We zijn vanmorgen naar de vrijmarkt geweest. Wat leuk speelgoed gezien, maar uiteindelijk alleen een houten puzzel gekocht. Grappig, anders vond ik tweedehands spullen maar een beetje viezig, maar nu zag ik zoveel leuke speeltjes voor Manuel!

Na zijn slaapje willen we nog wel even weg, misschien even bij JP's broer langs ofzo.

Manuel is ook zo'n varkentje, haha! We lachen ons echt rot af en toe! Afgelopen zondag waren we bij mijn schoonmoeder en we zaten lekker in de tuin. Ze heeft een hekje wat aan één kant opengaat. Is eigenlijk voor de hond dat die niet de tuin uitloopt. Maar Manuel had natuurlijk snel gezien dat als je het naar je toe trok het hekje gewoon open ging. Dus wij hadden er wat zwaars voor gezet wat hij niet opzij kon duwen. Dachten we... Manuel duwt het gewoon opzij en zegt heel hard: 'Haha!'

Joni: Manuel wil ook altijd JP's koffiekopje maar dat komt vooral doordat hij met het lepeltje in het kopje wil roeren. HIj likt dan wel de koffiesmaak op, maar verder is het kopje dan leeg. HIj is ook dol op lepeltjes in bakjes en dekseltjes en doppen op potjes/verpakkingen.

Tandenpoetsen gaat de ene keer beter dan de andere keer. Het is nog steeds geen hobby van hem, maar ik ben echt heel streng: het is verplicht en ik wil geen gezeur! Haha... makkelijk praten want als ik in mijn eentje hem naar bed moet brengen krijg ik het bijna niet voor elkaar. Tis soms bijna een gevecht. Met zijn tweeën gaat het wel aardig en heel soms doet hij zomaar zelf zijn mondje open. Hij begint te beseffen dat het erbij hoort denk ik.

Wij zijn vorige zomer ook in Schoorl geweest toen we op vakantie waren in N-H. Inderdaad een hele mooie omgeving.

Als Manuel weinig heeft gegeten ga ik ervan uit dat ie gewoon geen honger heeft. Behalve als hij iets echt niet lust dan geef ik hem soms een potje. Maar dat is al weken niet meer voorgekomen eigenlijk. HIj krijgt wel altijd een toetje en een half uurtje later ook een fles melk na zijn bad, voor het slapengaan.

Hij eet de laatste tijd wel goed, alleen lukt het niet altijd om hem groenten te laten eten. Alleen als ik het als prakje/stamppotje met aardappels geef dan eet hij het makkelijk. Maar groenten met rijst en pasta lukt totaal niet. Als we dat eten geef ik hem wel vaak een restje van de dag ervoor waarvan ik wel weet dat hij het lekker vindt.

Wat ik ook wel moeilijk vindt: Hij eet echt bijna geen fruit, alleen bananen en rozijnen. Laatst gaf ik hem een groot stuk appel en toen zoog hij steeds het sap eruit en spuugde het vruchtvlees uit. Varken...

Eten met een lepel gaat ook al best goed. HIj heeft zo'n krom bestekje, een vork en een lepeltje en daar lukt het wel mee. Alleen eindigt hij altijd met zijn handen want dat gaat natuurlijk sneller.

En regelmatig kiept hij nog zijn bord van tafel en daar word ik altijd heeeel boos om. Dat mag echt absoluut niet en ik spreek hem altijd heel streng toe dan. Soms zie ik het van te voren aankomen en dan kan ik zijn bord opvangen. Hij weet het wel, maar hij zit me gewoon uit te testen volgens mij.

Verder over mijn vriendinnetje: Ze sms'te gisteren dat haar eiwitwaardes nu zo hoog waren dat ze zeer spoedig zal worden ingeleid. Ze heeft nu officiele ernstige zw-vergiftiging. Ze is zaterdag 36 weken, dus dat is heel fijn dat ze het nog zo lang heeft kunnen uithouden. Ze wilde de dag nog niet vertellen maar ik gok op a.s. vrijdag. Morgen gaan we er nog even heen op bezoek.

Oh ja Mette: Vergeet ik steeds te vertellen, maar ik kreeg afgelopen weekend (eindelijk) dat Unox pakketje binnen. Ik was het alweer bijna vergeten, zo lang geleden was het me beloofd. Er zat een rookworst en 2 blikken soep in. Toch leuk!

Nou dit was een lang verhaal, vooral veel ego... Wel leuk, even over mezelf en Manuel kletsen hihi...
Mainecoon: Op de pijler Gezondheid is een topic geopend over fibromyalgie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven