Kat in laten slapen

02-11-2012 10:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat van 14 jaar oud is al een paar weken ziek. De nierwaarden waren gigantisch hoog, zulke hoge waarden komen bijna niet voor. De dierenarts vond behandeling teveel stress voor haar en had hoogstwaarschijnlijk ook geen nut. Wel begonnen met dieetvoeding en ze knapte daar erg van op.

Helaas is het nu klaar. Ze heeft al 2 dagen niet gegeten, drinken doet ze nog maar heel weinig. Ze is ontzettend mager, ligt alleen maar en miauwt heel klagelijk. Vannacht opgezeten om haar in de gaten te houden, kon echt niet slapen. En vannacht ook de beslissing genomen om haar in te slapen. Ze is gewoon op.

Vanmiddag om 4 uur is de afspraak bij de dierenarts. Loop heel de nacht en ochtend al te janken. Ik weet dat het voor haar beter is, ze lijdt overduidelijk en dat wil ik absoluut niet. Maar ik vind het zo vreselijk,

Heb ooit 2 andere katten verloren, de ene lag plotseling dood in de kamer (hartstilstand), de andere is aangereden. Heb alleen een konijn ooit moeten laten inslapen, hij had suikerziekte, maar die had ik nog niet zo lang.

Deze kat heb ik 14 jaar en is een onderdeel van mijn leven. Ze is mijn maatje, waar ik ben is zij ook. Nou ja..was, want ze ligt alleen nog maar in de hal. Ik zal haar zo vreselijk missen.
Ach he.... wat ontzettend rot... Wel dapper dat je toch de beslissing genomen hebt ondanks dat t niet gemakkelijk is... Veel sterkte!

Het is beter zo.

Ze gaat nu naar de regenboogbrug....

Regenboog brug

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Als een dier waar je veel van houdt doodgaat,

dan gaat dat dier naar de Regenboog brug.

Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden,

zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen.

Er is genoeg eten, water en zonneschijn

en onze vrienden voelen zich daar warm en prettig.

Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter.

Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding:

Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje

achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt.

Haar ogen beginnen te stralen, ze begint te trillen van opwinding.

Plotseling verlaat ze de groep, rent over het groene gras, sneller en sneller.

Ze heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging. Om nooit meer uit elkaar te gaan.

De vrolijke kussen overstelpen je gezicht, je handen aaien haar liefdevolle kopje en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de Regenboog brug...
Dit is altijd een verdrietige beslissing die een baasje moet nemen. Maar gelukkig neem je hem wel, en ook op tijd. Het is beter voor poes, voor jou is het dat niet. Je maatje moeten missen na 14 jaar is niet niks.

Ik heb mijn kat 18 jaar gehad, in februari in laten slapen. Ze was op, ook graatmager. Ik heb haar die ochtend nog bij me gehad, afscheid genomen. Ik moest om half 2 naar de (weekend) dierenarts. Het is 'mooi' gegaan, ze was snel dood. Veel verdriet om gehad. Denk nog vaak aan haar. Gelukkig wordt dat erge verdriet écht minder. Omdat ik de juiste keuze voor poes heb gemaakt. Het was goed zo.

Sterkte vandaag, knuffel haar nog en neem je afscheid zoals jij dat wil.
Sterkte! Rot he als je in je hoofd weet dat het beter is, maar dat je hart heel hard iets anders roept. Ik ken het, heb zelf ook al 2 katten moeten inslapen. 1 vanwege de ouderdom en 1 omdat ze helemaal kapot was gereden.
@ pruttel: super mooi!
quote:mammie_rf schreef op 02 november 2012 @ 10:11:

@ pruttel: super mooi!

Ik kan hem niet lezen zonder tranen in mijn ogen.

Mijn kat is daar ook
Bah, wat naar!

Mijn lieve kater is 2 weken geleden overleden, hij werd heel snel minder. Medicatie leek te helpen maar na een dag of vier was het opeens voorbij. Vreselijk verdrietig, we missen hem nog iedere dag. wat je zegt, het is echt een onderdeel van je leven.

We hebben nog wel heel veel foto's en filmpjes gemaakt de laatste dagen, doe jij dat ook?
-> Daantje1970: heel veel sterkte vanmiddag. Het is een moeilijke beslissing maar ook een goede beslissing om haar niet te laten lijden. Ze heeft 14 mooie jaren bij jou gehad, dat weet ik zeker!

-> pruttel: erg mooi geschreven!
quote:debzor schreef op 02 november 2012 @ 10:18:

-> pruttel: erg mooi geschreven!

Niet mijn eigen tekst hoor.

Maar hij bied zoveel troost als je je diertje moet missen.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Inderdaad, met mijn verstand weet ik dat het beter is, maar mijn gevoel denkt daar heel anders over.

Ik heb zoveel foto's en filmpjes, eergisteren nog een grappige foto van beide katten gemaakt. Net ook nog een foto gemaakt, maar je ziet gewoon aan haar ogen dat het op is, het leven is eruit, er zit geen enthousiasme meer in.

De regenboogbrug, had het al eens gelezen, zo mooi. Maakt me wel weer aan het huilen.
quote:Daantje1970 schreef op 02 november 2012 @ 10:21:

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Inderdaad, met mijn verstand weet ik dat het beter is, maar mijn gevoel denkt daar heel anders over.

Ik heb zoveel foto's en filmpjes, eergisteren nog een grappige foto van beide katten gemaakt. Net ook nog een foto gemaakt, maar je ziet gewoon aan haar ogen dat het op is, het leven is eruit, er zit geen enthousiasme meer in.

De regenboogbrug, had het al eens gelezen, zo mooi. Maakt me wel weer aan het huilen.

Juist de foto van mijn kat op een van zijn laatste dagen heeft mij achteraf vaak geholpen - je ziet gewoon dat hij niet meer kon.

Heel veel sterkte!!!
Sterkte.
Wat erg voor je, heel erg veel sterkte. Huisdieren horen niet dood te gaan.
Beste Daantje,

Je hebt 14 jaar voor haar mogen zorgen, nu de beslissing nemen dat het genoeg is, hoort daar ook bij.

Moeilijk, maar zo nodig.

Heel veel sterkte gewenst, en huilen mag hoor. Nog weken lang....

Heb je al bedacht wat je met haar wilt nadat ze overleden is?
heel veel sterkte!
Heel veel sterkte. Ik deel je pijn, heb ook al een paar keer afscheid moeten nemen van mijn kattenkindjes.

@Ratteke: Wat een prachtige plaat. Tranen.
Heel veel sterkte vanmiddag en de tijd erna.
Never give up hope.
Daantje, ik wens je heel veel sterkte. Zo triest, afscheid nemen van je lieve huisdier. Ik weet er alles van. Goede dierenarts trouwens dat hij niet eerst allemaal behandelingen wil uitproberen die toch niet helpen. Meestal denken ze alleen aan hun portemonnee en niet aan welzijn dier.
He bah

" Geniet " er nog maar even van

En Pruttel en Ratteke, mooi
Hè wat verdrietig

Dit is natuurlijk het beste, als de dierenarts er ook niks meer aan kan doen kun je haar verder lijden maar beter besparen.

Maar het blijft ontzettend naar, sterkte!

Aaaah, altijd een moeilijk moment, sterkte!

We wisten vorig jaar al dat het met onze kat niet lang meer zou duren. Hij was ook al 18,5. Maar... met medicijnen (hij had een te snelle schildklier, was ook broodje mager en er was iets met z'n hart) deed hij het best weer goed. Hij was nog levendig, speelde nog, al was hij wel erg gefocust op eten. Jatte eten onder je neus vandaan, had altijd honger. Moet zeggen dat hij op z'n oude dag nog erg inventief werd om overal iets te snaaien vandaan te halen.

In de kerstvakantie was het opeens klaar. Op een dag lag hij onder de kerstboom, hij kon niet meer. Daar heb ik ook een foto van gemaakt, hij kijkt gewoon wanhopig, zo zielig. De dierenarts zei dat hij het nog een weekje kon redden, maar dat het beestje gewoon op was. Toen dus maar de beslissing genomen om hem te laten inslapen. hoe moeilijk het ook was. Ik mis hem nog steeds .
quote:Ratteke schreef op 02 november 2012 @ 10:23:

[afbeelding]

Oh sjeses, de tranen springen in m'n ogen hier, wat mooi!

Een moedige en moeilijke beslissing, heel veel sterkte, ik weet hoe rot het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven