Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat het over mijn twee oudste heren gaat die inderdaad getest worden op aandoeningen als de kinderen waar o.a. Ringel mee werkt. De onderzoeken zitten er gelukkig bijna op en de voorlopige diagnose ligt er. Toch voel ik me geenzins aangesproken als Ringel het over haar werk heeft. Mijn kinderen hebben wel iets extra, maar de problemen die de kinderen op Ringels werk hebben, hebben zij zeer zeker niet. Ze gedragen zich anders dan het gemiddelde kind, maar van gedragsproblemen in de zin van agressie, onaangepastheid en dergelijke is geen sprake. Ook zijn ze niet met een OTS uit huis geplaats of iets van die strekking. Ik weet dat mijn heren juist zeer intelligent zijn. Boven gemiddeld. Alleen hebben ze de sociale vaardigheden van een stoeptegel. En het concentratievermogen van een stuiterbal. Ik begrijp heel goed dat Ringel af en toe bewoordingen gebruikt die nogal bot over kunnen komen. Bij mij vliegt er ook weleens een is hij nou zo dom of doet hij zo dom door mijn hoofd (of tegen manlief eruit) als een van de twee een situatie of emotie niet kan plaatsen of na de derde keer herhalen wat hij ook alweer moet halen, nog met het verkeerde aankomt. Dat is menselijk en ook bij hulpverleners is niets menselijks vreemd.
Orde van de dag...

Aimee is zo lastig, al weken...Ze kan zich werkelijk geen 5 min. vermaken. Ze speelt niet, in de auto na 1 minuut jengelen. Niets is goed. Af en toe heeft ze die dagen er wel tussen zitten. Valt me op dathet nu wel heel lang duurt. Ga me nu toch maar eens verdiepen in gestructureerde opvoeden en leren spelen. Tips welkom, hoe kom ik de dag door met een dreinende dreumes. Is ze moe, verveelt ze zich. Heb zelfs gedacht om maar aan tweede kindje te beginnen, voor wat gezelschap:)...

Op dit moment vind ik het dus best pittig. Werkelijk waar ik mis de babytijd, toen had ik veel meer tijd voor mijzelf.

Mmmoi: dus vandaag kunnen oefenen met 2 kinderen. Leuk. Ik vond jouw Hyves filmpje echt zo leuk. Dat gebabbel.

Mette: ik las bij jullie op het forum dat Nova al loopt. Nu we toch niet meer anoniem meelezen. Heb al paar keer gedacht dat dat heel knap is ivm haar armpje. Een vriendin heeft ook een kindje met deze 'handicap'. En het leren lopen gaat heel moeilijk...Meestal lopen kinderen met deze aandoeining toch niet zo snel?

Niniane: pittig dus met 2 mannetjes. Is echt wel dat het straks veel makkelijker wordt. Zag op Hyves dat ze steeds meer op elkaar gaan lijken. En Kyran aan de wandel, geweldig.

Ik hoor alweer gehuil. Ga vriend maar ondersteunen, Straks meer.
Ik snap de beide kanten van het verhaal en ik denk niet dat er een "gelijk" te halen is.

Van Mette snap ik dat bepaalde dingen verkeerd opgevat kunnen worden.

Van Ringel kan ik altijd goed tussen de regels doorlezen hoe ze werkelijk in haar werk staat. Ook ben ik het er mee eens dat je best je (ongezouten) mening over dingen moet kunnen geven zonder dat je meteen bang moet te zijn dat er mensen achter kunnen komen dat jij het bent.

@mette: ik ben ervan op de hoogte (en ringel ook) dat er hier iemand meeschrijft die kinderen heeft die getest worden op bepaalde dingen. Maar ik heb niet het idee dat zij de posts van Ringel als vervelend ervaart.

Ik kan me wel voorstellen dat je even je mening kwijt wilt, dat heb ik bij sommige onderwerpen ook, dan kan ik echt mijn mond niet houden. Vandaag las ik op een topic over luiers dat iemand "f*ck het milieu" schreef, dat schiet bij mij helemaal het verkeerde keelgat in.

Verder hoop ik dat het met het beentje van Nova heel erg meevalt, ik las van de week al wat er misschien aan de hand was. Jullie hebben het ook niet makkelijk gehad hoor maar volgens mij doet ze het verder geweldig.

@ringel: haha, ik had mijn helm al opgezet voor jouw reactie maar je hebt je heel netjes uitgedrukt. Manlief loopt ook wel eens te zeuren dat mensen erachter kunnen komen wie ik ben als ik weer eens wat prive's hier neerkalk maar als je zo gaat leven wordt je helemaal paranoide volgens mij.

@babba: je hebt je goed verwoord, dat is best moeilijk.

Had je vandaag of gisteren niet dat arbeidsvoorwaarden gesprek? Hoe is het gegaan?

@mmmoi: je geeft me weer een boel hoop dat het best meevalt met 2 kinderen, NOT . Wel lekker dat je dan aan het eind van de dag weer gewoon 1 kind hebt.

@waterpokken: is dat nieuw hier, de bijna-waterpokken? Volgens mij is het besmettelijk want Mats en Mayte hebben er al last van.

@niniane: volgens mij gebeurd het overal wel dat er over sommige klanten/patienten/collega's etc. gekletst wordt.

Ik werk op een accountantskantoor en daar wordt in de pauze soms ook flink wat afgelachen om sommige klanten.

Mijn werk neem ik alleen emotioneel gezien niet mee naar huis.

Ik ga nu voor het lange weekend nog even inpakken, ik kom vanavond nog wel even kijken.

Lief zijn voor elkaar!!

Wil toch nog iets kwijt over intelligentie van kinderen met een extra zoals mijn kinderen of die bij Ringels werk. Mijn oudste s helemaal bezeten van Egypte momenteel. Was in een museum en voordat de gids iets kon vragen over papyrus, had hij al helemaal uitgelegd hoe het word gemaakt etc. Gids was er verbaasd over. Zoon twee bouwde op zijn vijfde een sateliet na van piepschuim bollen en stokjes. Juf viel zowat van haar stoel van verbazing. Dezelfde jongens kunnen een opdracht als: Pak je jas, je tas en je schoenen, niet uitvoeren. Dat is teveel in een keer. Een uitvaart met cake bij de koffietafel is een feestje, want er is lekkers. Waarom mensen verdrietig zijn snappen ze dan dus niet. Een bruid die huilt van geluk, wilde volgens hen niet trouwen. Dus snappen ze iet waarom ze toch is getrouwd, ze had toch ook gewoon de bus naar huis kunnen nemen. Zo ook in sociale contacten. Dat soms kinderen aardig doen omdat ze iets gedaan willen van ze, dringt niet door. Ze zijn aardig, dus zijn het hun vrienden. Heel naief gedacht. Maar dezelfde heren lezen wel ver boven het normale AVI niveau voor hun leeftijd. Woorden als emancipatie kennen ze niet alleen, maar begrijpen ook wat het betekent en hoe je het in een zin zet.

Intelligentie is dus een heel breed begrip. Boekenwijsheid zegt heel weinig over levenswijsheid. Als ik de jongens vraag twee dingen te halen en ze raken in de war of als ik ze zeg een rode trui te pakken die op de tweede stapel ligt en ze kunnen hem niet vinden terwijl hij op de stapel ernaast ligt, denk ik ook wel eens dat ze het intellect van een stoeptegel hebben. Terwijl ik tegelijkertijd weet dat ze boven gemiddeld intelligent zijn op andere vlakken. Het is dus heel relatief wat je onder intelligentie verstaat.
Hier heeft max de waterpoppels al gehad. Tegelijk met Ian en Des toen hij een maand of vijf was. Hij zat helemaal onder, dus ik verwacht dat hij imuun is geworden.

Voor mij is het grappig om te lezen dat twee ukken zwaar is of zo druk. No offence meiden!!! Moet af en toe echt even bedenken dat ik ook moest wennen van geen naar een kind en van een naar twee kinderen. Niet idereen heeft er vier natuurlijk, maar dat vergeet je weleens als je er zelf wel vier hebt. Werd vandaag trouwens 20 geschat.... en ze wilden echt niet geloven dat ik vier kinderen heb. LOL

Over drukte gesproken. De oudste twee heren gingen vandaag logeren bij oma. Manlief moest in de nieuwe woning aan de slag en die nam Tessa mee. Ik ben met Ian, Des en Max en alle tassen etc. met de trein gegaan. Max in de buggy uiteraard. Maar dat is dus bus, trein, overstappen naar trein 2 en weer de bus en vice versa. Allemachtig wat een gesleep. En dan op Amsterdam CS helemaal van de ene kant van het station naar de andere kant moeten lopen met al die zooi. Ach ja, het houd je jong zullen we maar zeggen.

Ik ga nog even wat inpakken, Paul rijd de koninginnenacht met de Taxi, dus die werkt van 20.00 tot 05.00 uur.
Ik snap het helemaal hoor meiden, maar vond toch dat ik het voor de kinderen 'op moest nemen'.

Ik vergeet ook vaak als ik schrijf dat er mensen zomaar mee kunnen lezen. Dus misschien dat nu wel helder is

En Baba heeft wel gelijk dat ik iets te scherp was in mijn oordeel over hoe Ringel op de groep werkt. Dat kan ik ook helemaal niet vanachter mijn laptop beoordelen, en ging ik teveel uit van het beeld wat ze hier schetst. Voor de rest blijf ik wel bij mijn woorden

Blindje; wat knap van je jongens, leuk dat ze zo'n interesse hebben in zo'n moeilijk onderwerp.

Pebbles; Het is idd afwachten met haar beentje of het van haar arm/schouderblad afkomt die asymmetrische afwijking met lopen (klinkt erger dan dat het is hoor, je moet heul goed kijken wil je het zien) of dat het toch een hersenbloeding is geweest. Als dat zo is dan krijg je natuurlijk met veel meer dingen te maken, en wordt de loopafwijking alleen maar groter. Maar goed, we wachten het gewoon af, ze is wie ze is, en ze mag er zijn

Babba: ja dat klopt, kindjes met EP lopen vaak later door de balansproblemen. Nova heeft wel een heel groot doorzettingsvermogen (lees; er zit een enorme 'kop op' ) dus rollen, tijgeren en zelf kruipen deed ze ook in de normale ontwikkelingsfase. Maar het is wel lastiger, ze valt vaker en als ze valt klapt ze vaak door op haar hoofd omdat ze zich niet met rechts kan opvangen.

Hoe is het kindje van je vriendin? Als ze misschien eens behoefte heeft aan contact met een lotgenoot, moet je het me maar even laten weten.

Fijne avond allemaal
Ben ik weer...Meissie slaapt.

Pebbles: hoe is het met jou en de buik. Nu gaat het snel...straks nog maar 3 maandjes...voordat Floor haar zusje krijgt ...

Wil wel foto's zien van jouw buik. En ook nog steeds van Annie en RIS...

Oja de baan gaat door en arbeidsvoorw. gesprek ging super. Ga er echt wel op vooruit. Spannend.

Mette: zal het zeggen tegen mijn vriendin. Lief van je.

Al heeft ze met een groep geschreven en is ze dat bewust gaan minderen. Op den duur maakte het haar onzeker of gaf het valse hoop. Zij had de neiging veel te vergelijken. Was ook zeker een steun voor haar. Ze heeft nu bewuste keuze gemaakt om vooral naar de mogelijkheden te kijken die haar zoontje heeft en niet andersom. In dat laatste, het feit dat het gewoon meer vallen en opstaan is dan bij 'gezonde kindjes', is een verwerkingsproces geweest. Nu gaat het super met haar en zoonlief. Pittig was en is het wel. Zul jij wel weten.

Nova is in ieder geval heel stoer en idd hopen dat het beentje bijtrekt.

FF: jij kunt goed verwoorden wat er met jouw zonen is. Knap hoor zo en dan 4 kids....

Wel grappig dat iedereen behalve dit topic nog andere topics volgt.

Welke topics volgen jullie nog meer?

Ik volg dus eind december topic. Pas de laatste maanden. Ook beetje vanwege vergelijken mbt leeftijdsverschil.

En verder een tijd MAF topic gevolgd, maar die is er al lang niet meer.

Ben benieuwd,,,,

Ook vreemd als je denkt dat mensen hier meelezen. Dat die ook wel wat weten over onze leventjes, zonder dat wij dat dan weer weten.
he meiden (en meelezers, hahaha)

hoeraaaah, de drukke dagen zitten erop. Nu 6 dagen vrij. Morgen lekker met mannetje (=Roan) naar de rommelmarkt!

Alleen ff reageren op discussie.

Wanneer je feitelijk leest wat Ringel schrijft, kan ik me voorstellen dat mensen het verkeerd op kunnen vatten. Wanneer je puur naar de woorden kijkt bedoel ik. Ik ken Ringel haar schrijfstijl echter al 2 jaar, en weet dat ze voor haar man bijvoorbeeld ook van die rare benamingen heeft, die absoluut niet respectloos bedoeld zijn. We moeten volgens mij allemaal regelmatig grinniken om hoe Ringel de zaken nu weer opschrijft. Meestal gaat dat niet eens om haar werk.

Ik vind ook dat je in een "groepjestopic" rustig dit soort dingen kunt schrijven. Wanneer ze bijvoorbeeld een ander topic opent, met daarin de vraag of "mensen uit de hulpverlening die ook met van die pinda's en halve misdadigers werken willen schrijven met haar om ervaringen uit te wisselen want het zijn van die kutkinderen". Tja, dan zou ik haar respectloos vinden.

Ik ken Ringel echter als een mens met respect voor anderen. Wat mij betreft beschouwt ze dit topic, inclusief de meelezers, als plek waar ze zo af en toe even haar gal kan spuwen. Dat doe ik zelf nl ook. Omdat ik me hier thuisvoel. (raar om te schrijven over een plek op het WWW).
Poehee, dat was even lezen zeg! En dat op de late avond.

Nou, ook nog even van mijn kant een reactie. Ik snap jullie allebeiden. Ringel is een zeer bevlogen mens. In de afgelopen 2 jaar heb ik haar leren kennen als een no-nonsens, lief, en gepassioneerd mens. Ik denk, nee, ik weet, dat ze perfect is voor haar werk. Ik kan me voorstellen dat ze af en toe eens flink haar gal moet spuwen, doen we dat niet allemaal op onze eigen manier over onze eigen dingen.

Ik kan me echter ook voorstellen dat het inderdaad bot kan overkomen op meelezers. Die hebben ook zeker het recht om te reageren. Ik hoop echter dat het nu wat duidelijker is en dat je ook kan inzien hoe het werkelijk zit. En dat je je mening over Ringel enigzins kan bijstellen, want ze is echt een hartstikke leuk mens!!!

Mette, tot slot nog even de felicitaties aan jou als nieuwbakken tante! Je zus schrijft weer bij de april-mama's en daar schrijft mijn zus ook. Wat is de vivaforumwereld toch klein, hihi!

Nou, resume, pokken zetten niet door bij M en M, verder weet ik het niet meer!

Ik ga slapen en morgen naar de kleedjesmarkt! Wedstijdje doen wie het meest gekocht heeft????

Hmmmm, wat die koters tegenwoordig toch voor koopwaar hebben????? Ik geef 5 cent voor dat bierblikje!
Ha, kunnen er voortaan niet wat vaker meelezers komen posten, dan hebben we hier tenminste wat te doen Want tja, daar hebben we toch over lopen klagen tezamen, wij twee, Ringel? Haha! Gelukkig lijken we het allemaal weer super eens te zijn en is het daarmee wat mij betreft nu uitgepraat. Anders verzanden we in herhaling, herhaling...

@Pebbs: Haha, je hebt gelijk, sterkte met 2 kids...echt RESPECT voor Niniane en Fluf. Hoewel de natuur het wel goed geregeld heeft, dat er MINIMAAL 9 maanden tussen 2 kids moeten zitten (behalve bij 2ling dan). Jasmijn en nichtje schelen 6 maanden en dat is net een rotverschil. Allebei andere ritmes, Jasmijn nog net niet zelfstandig genoeg, enzo.

@Annie: Ik ga ook naar de rommelmarkt morgen. Ben idd benieuwd wie er veel koopt. Is natuurlijk ook kwestie van geluk hebben...én het wordt morgen niet echt mooi weer, zeker hier niet!

@Krokus: Deel ik helemaal, het gevoel dat je hier 'thuis bent'. Is idd wel beetje gek, maar het voelt toch gewoon zo. Ook omdat we elkaar ook in real life hebben gezien, dat heeft wat mij betreft de band wel versterkt. Gauw weer meeten!

@Babba: Ik volg eigenlijk helemaal geen andere topics. Wel van die topics die over een bepaalde vraag gaan waar je dan 'advies' kunt geven, maar geen 'groepjestopic'. Toch maar eens gaan doen dan, want ik weet niet wat er met Mette's dochter aan de hand is!

@Mette: Wat is er met Nova (heb ik net ff opgezocht, die naam, ha!) aan de hand? EP ken ik wel een beetje, leerling van mij heeft dat als baby gehad, maar verder weet ik er weinig van...

@Fluf: Echt respect voor jou hoor, en dan je man ook nog 's nachts werken en overdag verhuizen...en met al die kids in het OV... ik ben nog niet 1x met Jasmijn in de trein, bus of tram oid geweest. Erg hè???

Zo, dat was iedereen weer...dan kan ik nu nog even in de opschepmodus:

Jasmijn praat de laatste paar dagen steeds meer in 'zinnetjes' van 2 woorden! Zo leuk! Zegt ze bijv. Jasmijn sjapeh... of: tul pakkeh. Of: eten, lekkah lekkah! Met handbeweging erbij! Zo schattig. Vanavond aten we gebakken aardappeltjes en die noemde ze 'patát'. En als ze iets van ons gedaan wil krijgen, weet ze precies hoe ze zich gedragen moet. Na het eten bijv.: 'ijsje, pakkeh? ja? okeej?' en als papa dan zegt dat 'ie eerst een kusje wil, hem een heeeeeeeeele dikke knuffel met zoen geven. HAHA! Wijsneus. En ze praat echt álles na, ook lelijke woorden Zei ik tegen nichtje omdat ze zat te huilen om niks: 'ach joh, tuttebel', zegt zij ook zo: 'tuttuhbel!'. Natuurlijk geeeen idee wat ze dan zegt, maar zo schattig dat ze het allemaal probeert!

Einde opschepmodus. Ik ga naar bed, morgen feesten. Met vrienden over de rommelmarkt, en manlief loopt ieder jaar een hardloopwedstrijd waar we gaan kijken. Verder nog op de kermis en bij wat activiteiten kijken, als het weer het toelaat. Tenslotte met de vrienden bij elkaar eten. Jullie nog leuke plannen? Hier hangt kon.dag van tradities aan elkaar, haha!
Ik ben blijven plakken bij de buuf dus de koffer is nog niet ingepakt. Morgen eerst maar inpakken dus en daarna kijken of er nog tijd is om even naar de rommelmarkt te gaan.

Fijn dat hier alles weer uitgepraat is. We zijn wel liever tegen elkaar dan een jaar geleden toen we nog wat meer hormonenbommen waren volgens mij.

Mijn ogen willen niet meer open blijven dus ik ga nu lekker het bedje in.

Trusten
Goede morgen!

Zijn de gemoederen weer wat tot bedaren gekomen? Toch knap dat jullie je mening zo goed onder woorden kunnen brengen. Dat lukt mij dus nooit ik bedenk altijd pas uren later oh ja zo had ik het beter kunnen zeggen. Ik delf dan ook altijd het onderspit in discussies en ga ze dan ook het liefst uit de weg.

Hier verder nog niet veel gedaan. We gaan zo met schoonzus en zwager en vrienden en alle kinderen naar de rommelmarkt in het dorp. Hoop dat het droog blijft heb geen zin om met twee kinderen doornat te regenen.

@andere topics. Die volg ik dus niet. Soms spiek ik wel eens bij anderen maar op een of andere manier kom ik toevallig altijd andermans ellende (zieke, ruzie oid) tegen en niet de vrolijike kinderverhaaltjes die ik graag wil lezen. Daar wordt ik dan weer heel onzeker en verdrietig van dus ben gestopt met lezen bij anderen. Wel net als Mmmoi van die advies-topics dat is soms nog wel nuttig.
Ik schrijf bij Stoppen met de pil, spannend en onzeker. Daar ben ik ooit begonnen met schrijven op het vivaforum. Ik lees wel eens in wat losse topics, reageer ook wel. Groepjestopics lees ik nauwelijks mee. Ik heb wel dat je hier en daar eens wat stukken van iemand verhaal meeleest. Yamuna is bijvoorbeeld zwanger na een hele lange tijd en dat vind ik fijn om te lezen.

Weet je wat ik wel af en toe doe... stiekem in tabellen spieken of Max en Tesje nu echt zo heel groot zijn voor hun leeftijd. Stom hè?!

@fluf, lieve schat. Van Tesje weet ik het niet zo, maar Max is gewoon een maximale kerel! Is gewoon zo, en later trekken de verhoudingen wel bij, kijk maar eens naar je andere kerels.
Dames,

Check even de bovenstaande fotos. Ik zit namelijk ergens mee. Max heeft tussen zijn wenkbrauwen, op zijn voorhoofd een bult zitten. Op deze fotos kun je het aardig zien. Die bult is dus gewoon bot. Met zeven maanden was zijn fontanel al helemaal dicht en is langzamerhand deze bult ontstaan schedel. Moet ik hier iets mee? Ik ken geen kinderen die ook een bult zoals deze hebben of hebben gehad. Ik kijk wel eens bij andere kinderen, maar ben er nog geen een tegen gekomen met hetzelfde. Ik word steeds vaker aangesproken om te vragen of hij zo gevallen is, maar het is zijn schedel die die bult vertoont. Maak me toch een beetje zorgen eigenlijk....
Krokus, je bent lief. Ik weet ook wel dat Max prima in verhouding is, alleen een beetje jong voor zijn formaat (zegt de kinderarts altijd). Maar soms word ik er wel ongerust van. Paul is ook enorm groot en heeft daar best last van gehad. Mensen overschatten Max continu. Ik kreeg van mijn buuvje kleertjes die Max nu past en haar zoontje voig jaar september nog gewoon paste. Hij was toen vier jaar. Soms ben ik wel eens bang dat hij altijd zo groot blijft, want hij groeit maar door.

Fotos zijn trouwens van een maand of drie geleden.
Helaas fluf kan je niet helpen met Max' bult. Ik heb het ook nooit eerder gezien. Heb je al aan de HA of op cb gevraagd wat het kan zijn?
Die rommelmarkt waar we heen geweest waren stelde echt niets voor. Veel kleiner dan vorig jaar. Ws zijn veel mensen gewoon op vakantie. En het ging ook nog regenen dus we zijn snel weer richtig huis van zwager en schoonzus gegaan. Daar was het in ieder geval gezellig. Er waren ook nog twee stellen vrienden met kindjes dus het was een drukke boel. Nu weer thuis en mannen (dit keer alleen de kleintjes) op bed.
Ja ik heb het wel gevraagd, maar ook daar kennen ze het niet. Ik ben een beetje bang dat de voorhoofdschedelnaad al dicht is. Dat kan namelijk richels of bulten opleveren en een breed achterhoofd met een smal voorhoofd (van boven af een driehoek zeg maar).
FF, schedelnaden kunnen al wel dicht zijn maar vorm van hoofd blijft nog veranderen. Kan het zijn omdat hij op zijn buik slaapt? Ik kan het niet zo heel duidelijk zien, maar mijn lief heeft bv ook lichte verdikking boven zijn neus. Dat komt van op de buik slapen.

Mmmoi, hahaha, die Jasmijn. Heerlik zeg! Wat kun je dan zo lekker trots en verwonderd zijn. Geweldig!

Vandaag lekker over de rommelmarkt gesjouwd. Paar houten puzzels en wat auto's gescoord. Nu even lekker op de bank hangen.

Wat een mazzel qua weer vandaag!
Nou, mijn koninginnedag zit er weer op, het was een gezellige dag. Jasmijn is heel lief geweest, ondanks dat ze maar een half uurtje geslapen heeft in de wagen. We waren iets voor zevenen thuis (Jas al omgekleed bij mijn vriendin) en ze sliep gelijk. Heerlijk!

Ik heb helemaal niks op de rommelmarkt gekocht, al het mooie was al weg volgens mij. Ach, niet erg.

Morgen ook weer drukke dag; mijn vriendin is jarig, we moeten inpakken en nog wat schoonmaken en 's avonds gaan we met vrienden uit eten. Gezellig!

@Fluf: Ik heb ook nog nooit zoiets gezien. Toch maar nog een keer aan een arts vragen dan?

@Annie: Wij hadden helemaal niet zulk mooi weer. Wind, koud en ook af en toe een bui, maar iedere keer zaten we dan gelukkig binnen. Vanaf zaterdag schijnt het heel mooi te worden, komt goed uit, als wij op vakantie zijn!

@Pebbs: Nog laat op het forum aanwezig gisteren...jij ook een leuke dag gehad vandaag?

@Nien: Jij dus ook met allemaal vrienden deze dag gevierd. Leuk hoor.

Hier is vanavond nog vuurwerk. Heb geen behoefte om te gaan kijken. Ga in bad en vroeg naar bed, ben doodop van het slenteren en kou lijden, ha!

Het kan zijn dat ik morgen geen internet meer heb en dan pas eind mei weer, misschien dat ik ergens anders nog even op internet kan, in ieder geval wil ik jullie alvast gedag zeggen voordat ik vrijdag op vakantie ga en misschien daarvoor niet meer langs kan komen.

@Allen: Doeidoei allemaal, jullie zijn schatten!
WAAAAAT, MMMOI!! Je kunt toch niet zolang zonder ons!!

@fluf, ik weet het ook niet. Roan slaapt op zijn buik en die heeft het ook niet volgens mij.

Rommelmarkt was hier wel super. Allemaal leuke boekjes gekocht, 2 puzzels, en nog wat speelgoedrommeltjes. Weer was ook heerlijk. Ik plan dingen altijd in de ochtend omdat Roan tegen 13 uur naar bed gaat. In de buggy slaapt hij niet. Hij heeft zich super gedragen. Vanavond heb ik poffertjes gemaakt. Hahaha, heb hem nog nooit zo zien smullen.

Heb ik trouwens al verteld van de mijlpaal? Hij heeft een paar seconden los gestaan! Nu durft hij het alleen niet meer. Sukkel die hij is, whehe. Hij lult ons de hele dag de oren van het hoofd, alleen verstaan doen we hem niet. Naja, komt wel voor zijn 18e.

Lief gaat een hek om de tuin maken. We wonen langs een sloot. Best jammer dat het moet, hebben nl een fantastisch uitzicht over de weilanden. Maar goed, het is niet anders.

@babba, wat spannend zeg, een nieuwe baan. Per 1 juni beginnen? Mooi dat je erop vooruit gaat. Ik ga er financieel ook op vooruit, maar met nieuwe plannen van het kabinet kan ik het zo bij de kinderopvang inleveren. Jammer, maar ook dit is niet anders.

@pebbles, lukt het een beetje om geslacht van je kindje geheim te houden? Of heb je het al aan mensen verteld.
Van het buikslapen lijkt me niet. Ian en des zijn buikslapers en hebben het niet, ikzelf ben een buikslaper en heb het niet en Paul ook niet. Maar ik ga gewoon aandringen op een onderzoek. Al is het maar een foto om te kijken of de schedelnaden nog oke zijn.

We hebben gebbqed. Lekker!
hoi hoi,

Pffft die hele discussie heeft me behoorlijk dwars gezeten hoor. Heb er zelfs over nagedacht om dan ook maar helemaal te kappen met het forum, idd wat mmmoi ook zegt, dit is een beetje "mijn" honk waar ik zo'n beetje alles kwijt kan op een manier die bij mij past. En ja, ik ben bij tijd en wijlen behoorlijk bot.....

Goed einde.

@pokken, ze schijnen hier nu zich wel wat te vermeerderen...wie weet?

@rommelmarkt, ben dus met de kids naar de vrijmarkt geweest, zelf wat verkocht (kids) maar na 2 uurtjes waren ze er klaar mee. Ben toen met ze over de markt gegaan. Heb zelf een peper en zout stelletje in de vorm van appeltjes, fruitlepels (had al vorken en messen) en een flora gouda Tokio vaas. Dit alles tezaam voor maar 2,75! Yihaw! heb m'n verzamelingen weer aan kunnen vullen. Heerlijk weer trouwens hier, aan het begin van de middag een spatje regen, maar mag geen naam hebben.

@fluf, Lief heeft wel een verdikking tussen zijn wenkbrauwen, maar niet zo'n bultje als max. zou idd ook aandringen op een onderzoek om te checken wat het evt zou kunnen zijn.

@topics waar ik schrijf, "zwanger worden in 2008" waar Yam ook schrijft.....verder idd soms op advies gevraagd topics, verder lees ik altijd bij eausms en andere grappige topics op overige (geheid lachen geblazen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven