Postcrossing deel 9
zondag 8 juli 2012 om 12:53
Hoe werkt postcrossing:
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
vrijdag 9 november 2012 om 16:18
vrijdag 9 november 2012 om 16:34
vrijdag 9 november 2012 om 18:47
Een "Delftsblauw" kaartje uit China met zeer veel tekst, waar tussen de regels ook nog Chinees stond. De tekst is volgens mij ook door een vertaal machine gehaald, want ik snapte niet alles. Maar leuk
Oké, de eerst volgende die ik 'ken' zet ik in de favo's
Ik heb trouwens m'n collega aangeraden zich aan te melden en op non-actief te zetten. Ze vind het kaartjes kijken zo leuk haha
Oké, de eerst volgende die ik 'ken' zet ik in de favo's
Ik heb trouwens m'n collega aangeraden zich aan te melden en op non-actief te zetten. Ze vind het kaartjes kijken zo leuk haha
Later is nu
zaterdag 10 november 2012 om 11:36
Ik kreeg vanmorgen alweer een kaartje uit China! Dit keer een mooie berg/rivier. Helaas klopt het ID niet. Zo jammer. Wel een enthousiast verhaal. En nog leesbaar ook
PC is voor me aan 't zoeken nu.
Valt me op dat veel postcrossers uit Azie jonge studenten zijn, meest meisjes. Tenminste, dat zijn de postcrossers waar ik mee te maken krijg.
PC is voor me aan 't zoeken nu.
Valt me op dat veel postcrossers uit Azie jonge studenten zijn, meest meisjes. Tenminste, dat zijn de postcrossers waar ik mee te maken krijg.
Later is nu
zaterdag 10 november 2012 om 12:25
ik heb al heeeeel lang geen kaartjes meer verstuurd, ik kan eigenlijk nauwelijks leuke vinden in de winkel. Ik heb nu het idee opgevat om zelf kaarten te gaan tekenen/schilderen. Dat doe ik al heel lang en het lijkt me echt gaaf om mijn 'kunst' over de wereld te verspreiden! Maarja.. dan moet ik wel inspiratie vinden, en eraan beginnen. Zucht...
zaterdag 10 november 2012 om 12:49
Lijkt me leuk, Elmo Hoewel niet iedereen het zegt te waarderen. Maakt misschien ook uit wat je maakt. Veel PC'ers zeggen "geen zelfgemaakte foto's graag" maar ik maak mooie omgevingsfoto's, die je zo als kaart zou kunnen versturen. Dat vind niet alleen ik, het is me verteld.
ID van Chinees kaartje is gevonden door PC. best snel, vind ik
ID van Chinees kaartje is gevonden door PC. best snel, vind ik
Later is nu
zaterdag 10 november 2012 om 14:43
Met acht officials (2x China, 2x USA, 2x Polen, Taiwan en G-B) op een dag ben ik dik tevreden. Zo maar eens registreren en scannen. Morgen zelf aan de slag met pen en de voorraaddozen. Net werden de kinderpostzegels en -kaarten afgeleverd, misschien kunnen die dan meteen in gebruik worden genomen.
@Indie > De hyves van de 'fossielen' wordt eigenlijk alleen gebruikt voor afspraken rond meetings en af en toe een hyvesruil met degenen die zich daar voor hebben opgegeven.
@Droomz > bedankt voor de reminder, ik heb direct een order geplaatst bij PMK.
@Elmo > in het postcrossingblog stonden prachtige tekeningen afgebeeld van de hand van een Amerikaanse postcrosser: reizigers in het openbaar vervoer. Zo'n kaart mag bij mij elke dag binnen komen. Wellicht een inspiratiebron?
@Dreamer > Het pc-team is reuze snel in het opdiepen van de juiste ID-codes. Als het wat langer duurt blijkt het doorgaans veroorzaakt te zijn door onoplettendheid van mijzelf: een private swap aangezien voor een official.
Wat een slaapverwekkend weer is het vandaag. De kinderen zijn naar hun hockeywedstrijden, allebei uit en dus hoef ik niet langs de lijn te staan. Man is een weekend op stap met oude studiegenoten. Zal ik dan toch maar een kleine siësta gaan houden?
@Indie > De hyves van de 'fossielen' wordt eigenlijk alleen gebruikt voor afspraken rond meetings en af en toe een hyvesruil met degenen die zich daar voor hebben opgegeven.
@Droomz > bedankt voor de reminder, ik heb direct een order geplaatst bij PMK.
@Elmo > in het postcrossingblog stonden prachtige tekeningen afgebeeld van de hand van een Amerikaanse postcrosser: reizigers in het openbaar vervoer. Zo'n kaart mag bij mij elke dag binnen komen. Wellicht een inspiratiebron?
@Dreamer > Het pc-team is reuze snel in het opdiepen van de juiste ID-codes. Als het wat langer duurt blijkt het doorgaans veroorzaakt te zijn door onoplettendheid van mijzelf: een private swap aangezien voor een official.
Wat een slaapverwekkend weer is het vandaag. De kinderen zijn naar hun hockeywedstrijden, allebei uit en dus hoef ik niet langs de lijn te staan. Man is een weekend op stap met oude studiegenoten. Zal ik dan toch maar een kleine siësta gaan houden?
zaterdag 10 november 2012 om 19:10
Dat zijn inderdaad erg mooie tekeningen in dat blog. Ook het onderwerp en het verhaal erachter spreken me aan. Deze kaarten zouden ook in mijn bus dus meer dan welkom zijn.
Over het algemeen vind ik kunst (en dus ook zelfgemaakte) echter een moeilijk iets. Het is zo enorm smaakgebonden. Ik kan zelf al niet eens uitleggen wat ik wel en niet mooi vind en waarom. Laat staan dat iemand anders voor mij kan bedenken waar ik van houd. Daarbij ben ik persoonlijk meer van het echte, ik prefereer foto's boven geschilderd of getekend. Ik ben dus zo'n niet-liefhebber van zelfgemaakte kaarten , uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Al weer dagen geen hurray gehad en vandaag ook geen kaarten. Dat terwijl ik net begon te wennen aan de gestage stroom kaartjes.
@Neferisis: Lekker geslapen?
Over het algemeen vind ik kunst (en dus ook zelfgemaakte) echter een moeilijk iets. Het is zo enorm smaakgebonden. Ik kan zelf al niet eens uitleggen wat ik wel en niet mooi vind en waarom. Laat staan dat iemand anders voor mij kan bedenken waar ik van houd. Daarbij ben ik persoonlijk meer van het echte, ik prefereer foto's boven geschilderd of getekend. Ik ben dus zo'n niet-liefhebber van zelfgemaakte kaarten , uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Al weer dagen geen hurray gehad en vandaag ook geen kaarten. Dat terwijl ik net begon te wennen aan de gestage stroom kaartjes.
@Neferisis: Lekker geslapen?
zondag 11 november 2012 om 10:43
Iemand heeft gisteren een kaartje ge-favoriet, die ik ergens in het begin stuurde naar een jongetje van 11.. Ik denk nu eigenlijk dat dit mensen zijn, die vervolgens een kaartje naar die persoon sturen. Is logisch toch? Je kijkt de kaartjes, die die persoon ontvangen heeft en ziet die kaartjes. (jaja, ik heb vast een wiel bedacht hier )
Afijn, de hurray was toen wat lauw (thank you) dus wel leuk dat iemand 'm wél heel leuk vindt. Was ook nog een advertentiekaart voor Bokbier
Afijn, de hurray was toen wat lauw (thank you) dus wel leuk dat iemand 'm wél heel leuk vindt. Was ook nog een advertentiekaart voor Bokbier
Later is nu
zondag 11 november 2012 om 12:10
Gisteren toch even langs de boekhandel gegaan en daar hadden ze allemaal nieuwe kaartjes! Dus er meteen 7 verstuurd (meer mag ik niet) en nu maar afwachten!
Die geschilderde kaarten in de blog vond ik ook erg mooi ja, daar had ik ook het idee vandaan om ze zelf te gaan maken. Niet iedereen vindt zelfgemaakte kaarten leuk, maar zoiets als dat kan ik ook makkelijk tekenen bijvoorbeeld.
Die geschilderde kaarten in de blog vond ik ook erg mooi ja, daar had ik ook het idee vandaan om ze zelf te gaan maken. Niet iedereen vindt zelfgemaakte kaarten leuk, maar zoiets als dat kan ik ook makkelijk tekenen bijvoorbeeld.
zondag 11 november 2012 om 12:24
http://heidi.deviantart.c ... rd-Project-2012-336468251
Hier iets wat jullie misschien ook interessant zullen vinden; het Holiday Card project van Deviantart. Een project waarin ze iedereen oproepen om kaartjes te sturen naar ziekenhuispatienten wereldwijd. Hier ligt de nadruk dus op zelfgemaakte kaarten, maar gekochte mag ook.
Hier iets wat jullie misschien ook interessant zullen vinden; het Holiday Card project van Deviantart. Een project waarin ze iedereen oproepen om kaartjes te sturen naar ziekenhuispatienten wereldwijd. Hier ligt de nadruk dus op zelfgemaakte kaarten, maar gekochte mag ook.
zondag 11 november 2012 om 18:35
Toch is het raar; soms zie je foto's, waaraan je gewoon kunt zien dat het geen kaarten zijn. Of waarvan je dat gevoel hebt. Op de één of andere manier zie je dat? Een hondje op een stoep, bijvoorbeeld. Maar dat zijn soms wel hele leuke foto's.
Zo zag ik zojuist een hondje met een kat in de sneeuw. Ziet er niet uit als een ansichtkaart, maar is wel heel cute.
Zo zag ik zojuist een hondje met een kat in de sneeuw. Ziet er niet uit als een ansichtkaart, maar is wel heel cute.
Later is nu
maandag 12 november 2012 om 22:33
Ik kreeg net een hele blije hurray uit Canada, waar ik een favoriet heenstuurde (die ik op voorraad had ) Ook de postzegel van Anton Piek vond ze helemaal leuk. Er zit nu iemand heel blij te zijn in Canada door mijn kaartje. Leuk is dat
Inmiddels zijn er nog maar 4 kaartjes onderweg. Morgen maar weer eens adressen trekken.
Inmiddels zijn er nog maar 4 kaartjes onderweg. Morgen maar weer eens adressen trekken.
Later is nu