Wanneer kerstboom?

13-11-2012 11:41 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan persoonlijk niet wachten om de kerstboom op te zetten met alle bijbehorende meuk, uiteraard doe ik dit pas in december. Ik weet nog niet of ik wacht totdat de Sint weg is, of dat ik meteen het eerste weekend al helemaal los ga :-)

Hier in de wijk is iemand die heeft de kerstboom al 2 weken opstaan, erg vroeg.

Wanneer zetten jullie de boom etc weer neer?
Een week voor kerst zet ik de boom op en op oudjaarsdag gooi ik hem er weer uit! Dan ben ik er alweer op uitgekeken.
quote:rionyriony, 3 minuten geleden

als je een echte boom plaatst op 1 december, zelfs met kluit, dan is hij naaldloos nog vóór kerst. Waardeloos.

Daar heb ik nog nooit last van gehad. Koop mijn boom eind november, laat 'm een dag of 2 buiten onder de overkapping staan en dan gaat ie naar binnen. Nog een dagje rusten en dan pas optuigen. 2x per week een liter water en hij blijft mooi in de naald tot zeker 6 januari.

Gaat al jaren goed bij mij.
6 december, meteen! En pas na oud en nieuw de deur uit!
Meestal komt de boom bij ons het eerste weekend na de Sinterklaas op te staan.
quote:Missundastood schreef op 13 november 2012 @ 12:05:

[...]

Daar heb ik nog nooit last van gehad. Koop mijn boom eind november, laat 'm een dag of 2 buiten onder de overkapping staan en dan gaat ie naar binnen. Nog een dagje rusten en dan pas optuigen. 2x per week een liter water en hij blijft mooi in de naald tot zeker 6 januari.

Gaat al jaren goed bij mij.hier is alles genadeloos centraal verwarmd. Geen ontkomen aan. De balkons zijn geen optie; zo koud.
it's a big club and you ain't in it
Zodra de sint weg is zet ik de boom op. Andere versieringen komen er al langzaam aan eerder in. Meestal vanaf eind november/begin december. Ben gek op kerst.
Als de Sint weg is

Hij gaat ook erg laat weer weg omdat ik het zo gezellig vind bij het studeren (het is hier dan net examenperiode, die loopt tot ver in januari)
quote:mopshond schreef op 13 november 2012 @ 11:41:

Hier in de wijk is iemand die heeft de kerstboom al 2 weken opstaan, erg vroeg.

Wanneer zetten jullie de boom etc weer neer?da's nog niks. Mijn oude onderbuurvrouw uit de flat zette hem altijd de dag na de paardenmarkt (is een feest hier in onze stad). En de paardenmarkt is altijd op de woensdag voor de 2e donderdag in Oktober. Dat was dit jaar dus op 10 Oktober en op de 11e stond haar kerstboom

Hier weekend na sinterklaas of het weekend daarna. Moet alleen dit jaar even goed denken, want we hebben een kleine sinds 9 maanden en er staat nu dus een box op de plek waar de boom normaal staat
Ik weet het dit jaar nog niet. Normaal een week voor kerst, maar ik ben op vakantie tot en met 18 december. Daarna dikke jetlag en weet nog niet of ik er wel heel veel zin in heb om hem dit jaar op te zetten.
quote:anoniem261987 schreef op 13 november 2012 @ 11:43:

6 dec ;)
Helemaal niet. Ben toch nooit thuis en geef helemaal niets om kerst. Lekker wat kaarsjes aan op tafel, vind ik genoeg..
Hier ook 6 december, zolang Sinterklaas er is geen kerstboom. En gelijk op 6 december, omdat we 22 december op vakantie gaan, anders heeft het helemaal weinig zin. De laatste jaren daarom ook een nepboom, dat ruimt makkelijk op 21 december.
Op z'n vroegst: 2 dagen voor kerst

Op z'n laatst: de dag voor kerst.

Ik vind het een bizarre gewoonte om een versierde boom in huis te zetten.

Hij komt er alleen voor de kinderen, in de speelkamer.
Hier ook 6 december. En we laten 'm tot Driekoningen staan.
Dag na Sinterklaas. Meestal begin ik in november al met kerst CD en DVD's. Vooral de kerstafleveringen van commedy series zijn bij mij favoriet.
Hier vieren we eerst Sinterklaas, maar een paar dagen daarna staat de kerstboom er weer. Ligt er een beetje aan op welke dag 5 december valt, meestal zetten we de boom het weekend erna.
Kan bij mij niet snel genoeg staan! Meestal het eerstvolgende vrije moment/weekend naar sinterklaas. Heerlijk! En dan blijft ie vaak staan tot 1 januari ongeveer. Zo gezellig!
Een paar dagen voor de kerst. 1 Januari gaat ie weer weg.
quote:Ivetje schreef op 13 november 2012 @ 12:32:

[...]

Hier weekend na sinterklaas of het weekend daarna. Moet alleen dit jaar even goed denken, want we hebben een kleine sinds 9 maanden en er staat nu dus een box op de plek waar de boom normaal staat

Na Sinterklaas.

Ik ga denk ik de kerstboom in de box neerzetten. Dan kan onze kleine er niet bij.
Eerste weekend na Sinterklaas of ik moet eerder kunnen, want het liefste 6 december al. De kerstboom is ook meteen het enige dat ik leuk vind aan Kerst.
Komend weekend ga ik kerstshoppen, dus het weekend erna een boom scoren en optuigen maar!
quote:rtie schreef op 13 november 2012 @ 13:23:

[...]

Na Sinterklaas.

Ik ga denk ik de kerstboom in de box neerzetten. Dan kan onze kleine er niet bij.tja, maar wat doe je dan met de kleine? de box word hier namelijk nog heel veel gebruikt. Zeker nu ze kan kruipen. Als ik aan het koken ben zet ik haar erin, zodat ze iig nergens aan kan komen waar ze niet aan mag zitten.
Het weekend na 12 december.
Ik zet 'm dit jaar op 9 december neer.
quote:rtie schreef op 13 november 2012 @ 13:23:

[...]

Na Sinterklaas.

Ik ga denk ik de kerstboom in de box neerzetten. Dan kan onze kleine er niet bij.dat lijkt me echt een probleem die grijphandjes.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven