Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
DUVELKE

WENS JE ALVAST HEEL VEEL SUCCES VOOR DINSDAG!!

OP NAAR JE NIEUWE (WELVERDIENDE) LEVENTJE!!

XXX
Brendah, wat lief van jou. Hartelijk bedankt en ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen morgen. Daarna loopt het wel los, morgen is het ergste.
Duvelke ik hoop dat alles goed gegaan is
Duvelke, welkom bij de club !!! en nu gaan knallen !!!

Zitten wij nog steeds in volendam, (nee geen BNers gespot) en gaan straks wat sight seeiing doen in amsterdam. gaan er voor het gemak maar met de trein naartoe.Zijn het weekend naar Beverwijk geweest naar de zwarte markt, vond ik enig !!

merk ik nu hoe weegschaalverslaafd ik ben !!! wil nl niet aankomen want heb de 14e een afspraak bij de plastisch chirurg, wil wel eens horen wat hij zegt.

maar stel ik de OK iets uit, want ben gevraagd een knutselcursus te gaan geven van 8 weken. wil dan ergens half januari starten....dus ja, dan kan ik moeilijk halverwege stoppen.

Ga ik nog even ontbijtend van mijn uitzicht genieten.

Brenda, jij helaas ook een beetje aan het stilstaan, gaat vanzelf weer verder hoor !!! En Leo gefeliciteerd met je baan.

Fijne dag allemaal !!!
Majesteit

Geniet er lekker van! Beverwijk wil ik zo graag nog eens naar toe.

Amsterdam gisteren geweest. Heel veel plannen (Albert Cuyp ed) maar helaas door tegenslag weinig gedaan. Doen we een keer over,

Leuk een cursus geven in knutselen

Heb inderdaad even stil gestaan, hoort erbij. Ben vorige week 1,3 kg afgevallen en vandaag weer gewogen en was het -800 gram. Ben nu met maagband erbij -48,8 kg kwijt

Wie dat had voorspeld had ik voordien voor gek verklaard
Duvelke, ik hoop dat alles goed is gegaan. Bij deze beterschap en een goed begin van je nieuwe leven!

Majesteit, dat klinkt erg gezellig, een cursus Knutselen. Is het iets specifieks knutselen, zoals kaarten maken bijv. of knutselen in het algemeen, om het zo maar eens te zeggen?

Brendah, bijna 50 kg kwijt! Heel erg goed. En wat fijn dat de stilstand voor nu voorbij is!

Ik heb nu ook een uitnodiging voor de start van het voortraject. Een week voor ik in het ziekenhuis moet zijn, mag ik naar het NOK voor de eerste keer. Ben benieuwd! Nu nog even 2 weekjes rust voordat het allemaal weer gaat beginnen.
Hoi dames

Ff een seintje van mij. Ik ben alweer thuis, het gaat allemaal goed. Heb wel een gevoel van spierpijn, maarja dat is niet gek.

Ik heb er een mooie roze buik aan overgehouden en het is allemaal snel gegaan.

Ben om half 2 naar boven gereden en om half 5 was ik alweer terug op de kamer. Ze zeiden dat ik gisteravond wel naar huis mocht(was schijnbaar heel erg wakker), maar ik heb ervoor gekozen om een nachtje te blijven.

Nu lekker thuis herstellen en knallen(hoop ik).
Wat fijn dat het goed gegaan is , Op naar een rustig en voorspoedig herstel
M@rtje24

Spannend voor je de start van het voortraject. Gaat het echt beginnen.

Voor nu is het ff voorbij stilstaan, kan zomaar weer anders zijn volgende week.

Duvelke

Super dat het zo goed gegaan is. En nachtje blijven is nooit erg en naar huis had ik wel snel gevonden hoor.

Sterkte met opknappen en SUCCES met kilo's knallen.
Duvelke, daar ga je dan !!! go for it girl en geniet ervan.

Brenda, prima resultaat, niks te klagen toch?

martje het knutselen gaat idd om 3D werkjes. Ik begin met een cd opleuken met een 3D werkje en glitterlijm, om verschillende plaktechnieken te laten zien, de 2e les nog zoiets , en dan een gestructureerde kaart (uit een boek) en dan mogen ze zelf aan de gang met wat er maar te bedenken valt.ik heb massa's frutseltjes, van lintjes, en strikjesmaakapparaatje, tot plakkertjes, kraaltjes enz enz.

moet ik vanwege die cursus wel mn BWC uitstellen, maar heb ik geen moeite mee. Eerst horen wat de PC ervan zegt volgende week.

Ga ik nu mn laatste vakantiedag vieren....
Duvelke, fijn dat je weer thuis bent! Groot gelijk dat je een nachtje extra gebleven bent. En met dat knallen gaat het helemaal goed komen!

Brendah, ik zie wel wat er op me af komt. Manlief gaat mee naar het ziekenhuis zodat ik een extra paar oren en ogen heb. 'K wil nog wel eens wat vergeten...

Majesteit, ah kijk. 3D werkjes zijn altijd leuk om te doen, als je er het geduld voor hebt. Leuk dat je zo je kennis en vaardigheden over kunt dragen aan anderen. Alvast succes bij de PC! En geniet ze nog van je laatste vakantiedag!
Brendah, nog even wat gegevens voor het lijstje.

Okdatum: 06 november 2012

Soort ok: maagband

Chirurg Dr. Meesters

Hier gaat verder alles goed. Heb alleen last van mijn borstbeen en nog een beetje opgezette buik, maar ik hoop dat die buik weggaat als de darmen hun werk weer gaan doen en dat borstbeen neem ik maar voor lief. Komt wel goed, het kan ook niet anders, je buik wordt opgeblazen en die lucht kan heel veel opzijdrukken.
up
smorreges, we zijn dus weer op het thuishonk. Hebben de kids afgelopen week een (mooi) huis gekocht, dus die vertrekken ws eind januari weer. Is toch best gezellig zo die inwoning eigenlijk.

zo zijn de mannen nu toch weer even naar het huis kijken.....hihi.

kreeg ik vrijdag ineens giga last van mn rug en been, dus was een vervelende dag, maar gaat nu weer beter gelukkig. ben er erg blij om, want vandaag DE wedstrijd om de bovenste plaatsen, en vanavond Gordon en vriendjes. Wat ben ik toch weer een bofbips.

Volg ik jullie ook wel op fb dus ben nog een beetje op de hoogte van hoe het gaat. Duvelke je gaat steeds meer dingen aanje lichaam ontdekken waarvan je het bestaan niet wist. zo ken ik iemand die naar de huisarts is geweest omdat ze zich ongerust maakte over een keiharde plek midden op haar bovenbuik: bleek onderste stukje borstbeen te zijn haha. kon ze eerder niet voelen !!!

Duvelke, begint het allemaal een beetje op zijn plekje te vallen?

Martje hoe was de eerste ronde inhet ziekenhuis? zat jij niet in arnhem???

fijne dag allemaal.
Welkom terug Majesteit ;-)! Wat leuk dat de kids een huis hebben! Gefeliciteerd! En wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die het woord bofbips gebruikt!

Ik moet nog heel even geduld hebben wat betreft de start van het voortraject en het ziekenhuis. Volgende week dinsdag, 20 november, mag ik me in Velp melden, en de week erop inderdaad bij het Rijnstate in Arnhem .Maar dat gaat wel lukken.
Majesteit, alles gaat hier goed. Heb er alleen al genoeg van dat ik niks aan het huishouden kan doen (ben niet zo'n bankplakker), maarja nog een paar weken volhouden is voor mijn eigen goed.

Vanochtens maar eens gekeken of het al iets heeft geholpen, was er alweer 2.5 kg af. Yes, het heeft nu al nut.
Majesteit

Jeugd weer huis uit dus. Fijn geslaagde vakantie.

M@rtje24

Spannend komende week.

Duvelke

Dat is er maar af!!

Lijstje vul ik thuis aan hoor.
nou voorlopig zit die jeug hier nog wel even hoor !!! best gezellig ook. vandaag naar de plastisch chirurg om zijn mening (en prijs) te horen....mag hopen dat het niet duurder is geworden. Maaike, gluurder dat je d'rbent !!!!

fijne dag allemaal
En Majesteit, hoe was het bij de PC?
Majesteit

Hoe/was/ging het bij PC?

Duvelke

Hoe gaat hét?

Heb het druk en ben s'avonds kapot. Vergeet lijstje

dan, Sorry.

Hier weer 1kg eraf
Majesteit, wat had de PC te melde? Vindt hij het de moeite waard of was het een tegenvaller?

Brendah, het gaat wel, gek genoeg, 1 kilo bijgekomen . Baal dus een beetje. Vanaf vandaag ga ik weer wandelen en hoop zo de stofwisseling weer een boost te kunnen geven.
JAhaa, de PC wil het zeker wel doen !! Klein probleem is het litteken van mijn galblaasoperatie omdat in dat gebied de doorbloeding wat minder is. EN ik mag nog wel iets afvallen vanwege mijn dikke vel......weet alleen nog niet hoe ik dat moet gaan doen !

MOest dus al foto's maken, in de zin dus echt van foto's. vanwege het voor en na effect, en schrok toch wel even van hoe het eruit zag dus. gelukkig staat mijn gezicht er niet op !!!!

Hij benoemde ook nog hoe oneerlijk het was dat de verzekeringen zo slecht vergoeden, en dat je dan toch wel het vel op de knie moet hebben hangen !!!!

NU werkt het zo dat ik de kosten vooraf moet betalen, en daarna in de molen kom. Gaat het om wat voor reden dan niet door, krijg ik mijn geld terug. Nu ga ik ergens een cursus geven (tegen betaling zowaar!!!trots trots) dus dat wil ik graag eerst doen, zodat de OK eventueel begin april zou kunnen gebeuren.

Moeten mijn implantaten ook nog eerst volgende week, dus ik heb genoeg te doen op medisch gebied.......eerst zo de griepprik.

Duvelke, ik schommel ook hoor met mijn gewicht, maar komt steeds weer rond hetzelfde uit. maar nu ms toch weer een beetje echt op dieet.....we zullen het zien.

fijne dag allemaal
Majesteit, je mag nog een beetje afvallen vanwege je dikke vel? Wordt je vel dan dunner door afvallen? Ja je krijgt er lossre val van, maar volgens mij is dat omdat je vet weggaat. Beetje raar geformuleerd door de arts.

Eindelijk eens een arts die benoemd hoe krom de gezondheidszorg is. Je doet alles voor je gezondheid en dan zou je nu nul op de tafel krijgen.
Goedemiddag dames,

@ Majesteit, gefelicteerd met je cursus. Niks is zo leuk als doen wat je leuk vindt, goed in bent, en er ook nog eens voor betaald voor krijgen. SUPER! Kleine domper van de doktor, maar ik ben overtuigd dat het wel goed gaat komen, en dat die correctie er gaat komen.

@ Duvelke, tja de eerste weken zijn raar. Ik viel 4 kilo af in de eerste paar dagen en stond daarna stil, helemaal stil, en heb ook een dag of 2 gehad dat ik aankwam, erg vreemd. Maar iedereen hier stelde mij gerust dat je lichaam zich aan het aanpassen was en aan het wennen was. Dus HANG IN THERE...Even volhouden!

Wat mij betreft gaat het goed, de baby is supergezond, groeit goed en heeft een sterk hartje ( wat we hebben horen klopen)

Ik voel me lekker, en heb nergens last van, geen ochtendmisselijkheid, geen gekke trek in bepaalde dingen.....alleen erg moe. Gelukkig is mijn gewicht ook stabiel, nu 3 maanden zwanger bijna en ik weeg 107 kilo ( bijna 21 kilo lichter dan toen ik begon aan mijn maagband rit op 127.8 kilo) dus het gaat redelijk goed, en er zijn nog geen kilo's aangekomen.

Bedankt nog voor alle lieve berichten over mijn zwangerschap en tips en het delen van jullie verhalen. ( Brendah, dita79 en bovengenoemde dames)

Ik vraag me af hoe het met Noelle82 gaat , jij was een week voor mij geopereerd, hoe is het? Je hier helemaal niet meer gezien.
Kan alles wijzigen wat ik getypt heb maar dus niet de gegevens in het lijstje

Ze hebben in september dus ook alle namen van de chirurgen weg gehaald?????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven