Het Marokkaan-kletstopic

17-11-2012 19:19 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kunnen de Marokkanen op dit forum elkaar treffen. Wat hopen we als Marokkanen nu juist hier op dit vrouwen-forum te vinden? Wat vinden we van de manier waarop we als Marokkanen worden bejegend? Welke Marokkaanse onderwerpen of invalshoeken kunnen we niet in andere topics kwijt? Ook is dit het enige topic waar iedereen, Marokkaans, Hollands, Chinees of wie dan ook vrij je vragen kunt stellen aan Marokkanen, een soort van "brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 21:42:

[...]

ik was een paar maanden met ex samen toen de ramadan begon en toen zag ik het geloof steeds meer zitten voor mezelf, heb dat tegen hem gezegd en toen gaf hij me een koran en wat boekjes maar zelfs toen vroeg hij me niet of ik me wilde bekeren, dat heb ik echt zelf besloten, zoals het ook hoort.

Wat fijn dat het van jezelf kwam.

Ik heb drie Nederlandse schoonzussen, waarvan twee ook echt van zich zelf bekeerd zijn.

Een ervan was al bekeerd voordat mijn broer haar leerde kennen.

De ander heeft zich er zelf in verdiept en is nu al langer dan 20 jaar moslima met hoofddoek en al.

En de vriendin van mijn zwager is gewoon atheist, mijn Marok.zwager is ook niet gelovig wel voeden ze hun kinderen op met de koran/bijbelverhalen en met het suikerfeest gaan ze mee na de moskee.

Ze vinden zichzelf allebei te academisch aangelegd om te kunnen geloven.
een andere vorm van bekering bestaat in mijn ogen ook niet, dan is het ook meer een schijnvertoning als je niet volledig voor je geloof gaat.

ik ken niet veel atheistische marokkanen, komt je zwager er ook gewoon voor uit ? in mijn ex schoonfamilie zag je dat bij niemand, in ieder geval niet openlijk, dat zou ook echt wel geen succes zijn cq tot veel conflict leiden.
Nou hier wel hoor, hij is echt niet de enigste tenminste.
Martyr, man of vrouw?
mijn schoonfamilie woonde ook wel in het staphorst van marokko, geloof ik, daar mocht je als vrouw niet eens uit het raam kijken.

ik hield me daar wel aan de regels, niet omdat ex of schoonfamilie het direct vroegen maar om hun niet in verlegenheid te brengen, thuis deden we alles op onze eigen manier, dat maakte de tijd daar wel goed dat je daarnaar uit kon kijken.
quote:martyr schreef op 17 november 2012 @ 22:07:

Hier nog een Marokkaan. 2de generatie, hier geboren en geen strafblad.Wow, geen strafblad...hoe heb jij dat voor elkaar gekregen
quote:2010viva schreef op 17 november 2012 @ 22:13:

Martyr, man of vrouw? Man, en itt de meeste dames hier, wel praktiserend.
Ook nog Rotterdamse Marokkanen? Hebben we een tweede subtopic!
quote:sara_aras schreef op 17 november 2012 @ 20:47:

[...]

Vind ik goed genoeg hoor :p

Lina

Yasmina

Layla

Nora

Noor

Asia

Anisa

MiriamNoor is een jongensnaam. Heel veel weten dat niet.. Nora is de meisjes equivalent ervan. Noor betekent licht.
quote:Nina28 schreef op 17 november 2012 @ 22:14:

[...]

Wow, geen strafblad...hoe heb jij dat voor elkaar gekregen Altijd ontkennen en niet te krenterig zijn bij het uitzoeken van je advocaat.
quote:martyr schreef op 17 november 2012 @ 22:15:

[...]

Man, en itt de meeste dames hier, wel praktiserend.goede nickname heb je dan gekozen.
quote:faracha schreef op 17 november 2012 @ 22:00:

Waarom lopen jullie steeds met schoenen aan in huis? Is dat comfortabel? zoals jullie weten doen de meeste Marokkanen de schoenen uit en lopen op pantoffels in huis.

Ik weet niet of mijn reactie zin heeft, want ik doe al snel m'n slippers aan thuis. Mijn familie ook, of sloffen. Zelf doe ik het omdat ik dan makkelijk met m'n voeten op de bank kan, en ik ga niet met m'n schoenen op de bank :P

Grappig dat ik hier met m'n nick onbedoeld goed pas. Ik hoor de naam maar weinig, en al helemaal niet als Marokkaanse naam.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Dan is dat wel erg bijzonder martyr! brandende vraag, hoe doe je dat, niet in aanraking komen met de politie?
quote:martyr schreef op 17 november 2012 @ 22:17:

[...]

Altijd ontkennen en niet te krenterig zijn bij het uitzoeken van je advocaat.goede tip voor Badr Hari
Dat dus, mosterd!
nora was mijn meisjesnaam geweest, nee de naam van zoon ga ik niet noemen, ik hou het erop dat het geen mohammed is maar je hem wel vaker hoort.
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 22:17:

[...]

goede nickname heb je dan gekozen. Ben er niet echt happy mee. Ik wilde 'm met hoofdletter hebben, maar het kan niet elke dag feest zijn.
idd !

er is iets met hoofdletter in nicknames, vraag me niet precies wat, ik heb er geen last van.
quote:2010viva schreef op 17 november 2012 @ 22:18:

Dan is dat wel erg bijzonder martyr! brandende vraag, hoe doe je dat, niet in aanraking komen met de politie?Je internet- en Sport1 abonnementen altijd op tijd betalen. Dan hoef je je op zaterdagavond niet te gaan vervelen in de stad.
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 22:22:

idd !

er is iets met hoofdletter in nicknames, vraag me niet precies wat, ik heb er geen last van.

Sommigen hebben wel hoofdletters in hun nickname. Raar dus.

Weet jij toevallig hoe je een citaat als signature/ondertekening kan zetten?
dat zijn oude nicks, die al jaren een hoofdletter hebben, voorzover ik weet.

bij profiel wijzigen kun je een motto invullen en dan staat het er meteen.
Geboren en getogen Rotterdamse meld zich!
quote:martyr schreef op 17 november 2012 @ 22:17:

[...]

Altijd ontkennen en niet te krenterig zijn bij het uitzoeken van je advocaat.Bedankt voor de tip, ik zal het onthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven