Het gaat even niet lekker

20-11-2012 09:25 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan ik wegens herkenbaarheid niet in detail treden en ik weet dat dat vervelend kan zijn voor lezers van dit topic. Toch hoop ik hier wat steun te vinden, wellicht wat bemoedigende woorden...

Zoals de titel al zegt: het gaat even niet lekker. Nare situatie in de relationele sfeer. Daarnaast worden de dagen weer korter en daar ben ik hels gevoelig voor, helaas.. Alles lijkt even niet mee te zitten: studie waar ik keihard voor moet knokken, vrienden waarin ik energie moet steken wat me even te veel moeite kost..

Bleh! Ik wil positief zijn! Alles komt wel goed, dat weet ik ook wel. Het is alleen nu even flink schaduwachtig in mijn hoofd. Negatieve energie die ik lang heb gehad neemt weer de overhand en ik doe moeite om niet te verzuipen..
Hi Ster, ik lees je altijd graag, vervelend dat je je zo voelt!

Ik had hetzelfde tijdens mijn studententijd. Alles combineren, iedereen te vriend houden, werken, studeren, nieuwe contacten opdoen endan ondertussen ook nog genieten van je studententijd. Best heftig!

Misschien niet helemaal wat je wil horen maar dit is mijn ervaring. Ik ben tijdens mijn studententijd best wat 'oude' (basisschool/middelbareschool) vriendinnen kwijtgeraakt. Ik behoorlijk wat vriendinnen en vriendengroepjes thuis-thuis, en vond het ook lastig alles te onderhouden. Het gevoel met iedereen rekening te houden vond ik vermoeiend. Bij mij heeft er een duidelijke schifting van vrienden plaatsgevonden in die tijd. Op dat moment was ik er soms best rouwig en verdrietig om. Die vriendschappen leken voor altijd! Maar op een gegeven moment verander je, en sommigen veranderen niet met je mee.

Ik besloot niet alles meer te willen, en te genieten van m'n studententijd. Wat heb ik eraan over gehouden? 4 echt goede vriendinnen voor het leven, allemaal uit die tijd. Mijn vriendinnen van vroeger zijn kennissen geworden. Nooit met echte ruzie uit elkaar gegaan, maar onze levens verschillen te veel, contact is verwaterd. Herinningen aan een leuke tijd dat ook!

Het gaf mij heel veel rust om niet meer krampachtig vast te houden aan hoe het was, maar om te genieten van het heden.

Edit: ik lees dat je echt helemáál niet op je plek bent daar, heb je ook geen vrienden naast je vriend? Dan moet je echt je gevoel bespreekbaar maken. Een echte vriendschap gaat niet over doordat er een grotere afstand is en jij je wat minder voelt. Je zou je niet hoeven verantwoorden aan je vrienden.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Voel me ook ongeveer zo..

Vooral de korte dagen breken me op! Ik ben de hele tijd alleen maar dood moe en moet nu ook nog eens 10 weken 4 dagen per week stage gaan lopen en daarna 10 weken 5 dagen in de week.. van 08:00 tot 17:00 en niet bepaald dichtbij huis.. 05:45 wekker!!!

Dus dikke knuffel voor jou en stiekem een beetje voor mezelf!

We komen er wel weer doorheen!
Internagelaktisch
Oh lieve Maaique, die knuffel pak ik met beide handen aan en die krijg je ook dik terug!

Bladora: bij mij ligt het net wat anders, de contacten die ik van thuis-thuis heb zijn mijn echte vrienden door dik en dun, degenen die ik hier heb leren kennen zijn andere types, meer schoolvriendinnen en kennissen. Juist dat vreet energie en die heb ik ook besloten wat te laten rusten momenteel. Ik ben enkel 'hier' voor studie, daarna ben ik dus zsm weg. Of ja.. Vriend komt wel uit deze regio en wil hier blijven, dat is het moeilijke....

Ik ben blij dat jij je draai hebt gevonden. Hoop dat dat voor mij spoedig ook gebeurt...
MilaDila, met vriend loopt het idd niet zo lekker. Tussen ons wel maar de omstandigheden zijn nu even heel erg anders. Kan er niet echt over uitwijden. Maar ik besef wel heel goed dat ik naast hem ook m'n eigen leven moet blijven leven.
Het gaat vast wel lukken, je lijkt een beetje tussen wal en schip te zitten nu. Maar wat ik in mn edit schreef, als dit vrienden zijn door dik en dun, dan begrijpen ze je toch wel? Dan kun je het toch bespreekbaar maken? Dan reis je even een tijdje niet, ga je lekker met je vriend op de bank hangen tijdens de donkere dagen en heb je een paar keer per week een telefoongesprek/skypegesprek van een paar uur met je vriendinnen/familie. En dan pak je de trein als je je studie op orde hebt en vooral als jij het eraan toe hebt. Ik denk ook dat je erg streng voor jezelf bent.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Vinden jouw vrienden je vriend niet helemaal bij je passen?

Op drukke momenten moet je jezelf echt even op de eerste plaats gaan zetten. Desnoods mail je naar je vrienden/studiegenoten/familie dat je het de komende tijd echt heel druk hebt en dat het de komende tijd lastig wordt om afspraken te maken, maar dat je graag weer afspreekt als het allemaal wat rustiger wordt.

Dat doe ik ook vaak, dan hoef je niet van hot naar her te rennen om iedereen tevreden te houden, maar weten ze wel even beknopt hoe het zit en kun je het loslaten. Echte vrienden (en ja, ook studiegenoten!) snappen dat echt wel. Ik zou mijn vrienden ook niet enorm gestresst willen zien omdat ik per se wil afspreken. Dan maar even wat minder contact en pakken we het later wel op
Ik kom je even een knuffel brengen Ster.

En ik lees hier veel herkenbare dingen.
MilaDila: dat niet eens. Maar ik had me een relatie wellicht anders voorgesteld. Niet dat hij niet goed voor mij is oid maar de situatie is anders als ik had verwacht in de eerste instantie. Ik wil hier heel graag wat over zeggen maar dan wordt het echt te herkenbaar, sorry.
Ik heb tijdens mijn studietijd ook eens goed klem gezeten. De hogeschool en universiteit hadden een aantal studentpsychologen. Ik was met een paar gesprekken klaar, maar het was erg lekker om alles met een onafhankelijk persoon op een rijtje te zetten. Ze herhaalde gewoon de voor haar kernzinnen en ik kwam tot inzicht wat te doen. Dat gun ik jou!
quote:Ster_ schreef op 20 november 2012 @ 10:52:

MilaDila: dat niet eens. Maar ik had me een relatie wellicht anders voorgesteld. Niet dat hij niet goed voor mij is oid maar de situatie is anders als ik had verwacht in de eerste instantie. Ik wil hier heel graag wat over zeggen maar dan wordt het echt te herkenbaar, sorry.

Ah gelukkig. Zat ik in de verkeerde hoek te denken

Dacht dat dat misschien ook een issue was (wat betreft verantwoording afleggen naar je vrienden), dat ze zaten te zeuren over je relatie en je je moest verdedigen voor je keuze ofzo.
Ster

Ik heb gezien dat je in een jaar van een vrijgezel ging naar iemand die blij was met haar relatie.

Balen dat het dan nu tóch anders is. Sterkte.
Ach Ster toch.

Ik wilde gaan schrijven wat Nummerzoveel schreef: probeer eens lichttherapie. Ik heb niet alles terug gelezen maar je heb je wel eens aan een psycholoog gedacht?
Even een dikke en een om je wat op te fleuren...
Thnx iedereen even niet de tijd om uitgebreid te reageren. Fijne nacht allemaal!
Hoi Ster_,

(ik lees al jaren mee op dit forum en omdat ik een herkenbare naam had heb ik een nieuwe account aangemaakt). Ik lees je overal terug op het forum en zie dat je erg betrokken bent! Hopelijk kunnen we iets voor je terug doen..

Wat vervelend dat je je niet goed voelt, ik begrijp eigenlijk al een hele tijd. Alles zit je even tegen; school, drukte, relatie, woonplaats. Bah wat vervelend! Ik moet je zeggen dat je niet de eerste zal zijn die tijdens haar studietijd veel vrienden uit het oog verliest.. Sommige zullen terugkomen (en dan zijn het echte vrienden!) en anderen verwateren definitief.. Probeer je hier bij neer te leggen, het is niet allemaal jouw schuld. Ik wil je een hart onder je riem steken: jij bent namelijk niet de enige die moeite moet doen voor een vriendschap! Zij kunnen net zo goed naar jou komen, de afstand is hetzelfde!

Heb je er al eens over gedacht om hier met een professional over te praten? Ik werk zelf in de hulpverlening en dus is het voor mij totaal geen taboe/zwaktebod. Dat je het hier schrijft op het forum is misschien een teken dat je een objectief advies nodig hebt? Het kan heel fijn zijn om met iemand te praten zonder dat je iets terug hoeft te doen.

Ik wens je heel veel sterkte en ga dit forum in de gaten houden. Denk goed om jezelf! En inderdaad, de tip van lichttherapie. Ik ken mensen die dat heeel goed heeft gedaan!
quote:mjdlh, 68 seconden geleden

Huh, ik dacht even dat je mjdh was?

Ster en maaique, hoe gaat t vandaag? voor jullie en wie t nodig heeft.
quote:missy_Acy schreef op 21 november 2012 @ 15:35:

[...]

Huh, ik dacht even dat je mjdh was?

Die snap ik niet
Mjdh is een forumster, jullie nicks zijn bijna gelijk.
Oh oh, misschien niet zo handig! Is mijn plaatje dan wel verschillend genoeg? ;)

Als ik weer een nieuwe nick moet verzinnen kan ik weer opnieuw beginnen!
Ik zie geen ava's en motto's, alleen namen. Dus mij valt t sneller op. Welkom op viev trouwens.
Bedankt Mjdlh! Lief van je.

Ik heb in het verleden weleens met een psych gepraat maar vond dat niet echt van toegevoegde waarde. Misschien was dat ook wel de verkeerde, ik weet het niet..

Het is vaak ook maar tijdelijk, zo'n gevoel. Heb een fijne avond gehad gisteren en dat laadt me alweer een flink stuk op. Vanavond ook nog wat leuks op de planning dus dat is ook mooi meegenomen.
Leuke dingen doen, dat heb je in zo'n periode echt nodig!

Misschien kun je voor jezelf nagaan of zo'n periode van "je niet lekker voelen" vaak in dezelfde periode terugkomt? In dat geval zou je best een last van een winterdip kunnen hebben. Je bent niet de enige!
Ik heb een periode niet goed in mijn vel gezeten door met name mijn toenmalige relatie, mijn studie en toekomstplannen. Dat komt vaak terug als er iets even niet lekker loopt mbt mijn huidige relatie of studie of iets dergelijks. Ik kan nu wel beter relativeren dan in die periode gelukkig.
Hoe is het vandaag Ster?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven