Even mijn ei kwijt, bomaanslag
woensdag 21 november 2012 om 12:09
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.
Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.
PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.
PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
woensdag 21 november 2012 om 12:49
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 12:43:
Geen enkel medelijden met je. Het is een consequentie van daar gaan wonen. Hebben ze nog een Palestijns gezin weggejaagd voordat jij in je woning kon trekken?
Weet het hard, maar ik ben zo ontzettend klaar met dat gezeur in die regio. Israeli's vragen erom, Palestijnen vragen erom. Heb eigen geen sympathie meer voor een van beide kanten, maar aangezien voor elke dode Israeli zo'n 100 Palestijnen moeten sterven én de hele claim van Israel op dat land gebaseerd is op een sprookjesboek én de Joden 4000 jaar geleden ook al het toen daar woonachtige volk hebben verjaagd en uitgemoord (Kanaieten) ben ik over het algemeen toch meer op de hand van de palestijnen. En zeg nou zelf, een bom in een bus of clusterbommen en witte fosfor, wat is erger?
En wat nu als jij van de zomer in je korte rokje en op hoge hakken een steegje ingetrokken wordt en je wordt verkracht mogen wij dan ook zeggen ,eigen schuld geen medelijden mee.. je vroeg er zelf om met je korte rokje??
TO is de oorlog daar niet begonnen hoor en zo velen met haar..
Geen enkel medelijden met je. Het is een consequentie van daar gaan wonen. Hebben ze nog een Palestijns gezin weggejaagd voordat jij in je woning kon trekken?
Weet het hard, maar ik ben zo ontzettend klaar met dat gezeur in die regio. Israeli's vragen erom, Palestijnen vragen erom. Heb eigen geen sympathie meer voor een van beide kanten, maar aangezien voor elke dode Israeli zo'n 100 Palestijnen moeten sterven én de hele claim van Israel op dat land gebaseerd is op een sprookjesboek én de Joden 4000 jaar geleden ook al het toen daar woonachtige volk hebben verjaagd en uitgemoord (Kanaieten) ben ik over het algemeen toch meer op de hand van de palestijnen. En zeg nou zelf, een bom in een bus of clusterbommen en witte fosfor, wat is erger?
En wat nu als jij van de zomer in je korte rokje en op hoge hakken een steegje ingetrokken wordt en je wordt verkracht mogen wij dan ook zeggen ,eigen schuld geen medelijden mee.. je vroeg er zelf om met je korte rokje??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
woensdag 21 november 2012 om 12:52
woensdag 21 november 2012 om 12:52
Wat is het toch een klote-regio! Bah. Ik heb er gewoond tijdens een meer vreedzame periode, ongebruikte schuilkelders en relatieve rust. Maar wel overal gewapende militairen en zowel Palestijnen als Israeliers die wilden dat je hun kant van het conflict snapte en koos.
Ben blij dat ik er niet hoef/wil/moet wonen.
Sterkte aan een ieder die er woont!
Ben blij dat ik er niet hoef/wil/moet wonen.
Sterkte aan een ieder die er woont!
woensdag 21 november 2012 om 12:54
woensdag 21 november 2012 om 12:55
Verschrikkelijk Yisrael! Ik duim dat de rust weer snel weerkeert... Want, ondanks het conflict is het een práchtig land.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 21 november 2012 om 12:55
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 12:20:
Echt niet voor te stellen, maar er zijn mensen die nog ergens willen wonen omdat dat de beste plek voor ze is en omdat ze daar in geloven, Je maakt het me lastig om het niet over politiek te hebben als je dit soort postings doet.
Echt niet voor te stellen, maar er zijn mensen die nog ergens willen wonen omdat dat de beste plek voor ze is en omdat ze daar in geloven, Je maakt het me lastig om het niet over politiek te hebben als je dit soort postings doet.
anoniem_162716 wijzigde dit bericht op 21-11-2012 13:00
Reden: edit: verkeerde quote geciteerd, nu aangepast
Reden: edit: verkeerde quote geciteerd, nu aangepast
% gewijzigd
woensdag 21 november 2012 om 12:59
quote:lichtbron schreef op 21 november 2012 @ 12:49:
[...]
Dit slaat echt nergens op. Het Israel Palestina verhaal ligt wel wat gecompliceerder dan het rokje - verkracht worden verhaal.
Als het zo simpel was.
Ik begrijp shepard wel een beetje, wat hij bedoelt en wil zeggen. Maar ik vind het nog steeds niet te rechtvaardigen, beide kanten niet.
[...]
Dit slaat echt nergens op. Het Israel Palestina verhaal ligt wel wat gecompliceerder dan het rokje - verkracht worden verhaal.
Als het zo simpel was.
Ik begrijp shepard wel een beetje, wat hij bedoelt en wil zeggen. Maar ik vind het nog steeds niet te rechtvaardigen, beide kanten niet.
woensdag 21 november 2012 om 13:07
woensdag 21 november 2012 om 13:09
@lichtbron, totaal stupide vergelijking, daar ga ik niet eens op in.
@wellhello, elk onderwerp aangaande israel en de palestijnen is politiek. Neem alleen al het feit dat voorstanders van de Palestijnse zaak vinden dat zij daar niet eens hoort te wonen en zodoende ook geen last zou hebben van bommen. Verder stelt ze zelf dat 'het land goed voor haar is', wat impliceert dat ze een Joodse immigrant is en daarmee mede de basis voor het probleem vormt.
Verder is het natuurlijk een inkoppertje dat TO net als menig ander Israeli zich erg veel zorgen maakt over zichzelf en haar uitverkoren volk, maar het prima vind dat Gaza platgebombardeerd wordt (lees de diverse opvattingen van de premier, minister van defensie of de gewone man in de straat maar, bijv. the jerusalem post).
Maar goed, het is vrij verspilde moeite woorden te wijden aan dit conflict, maar wat mij betreft worden beide volkeren op de zuidpool gedropt.
@wellhello, elk onderwerp aangaande israel en de palestijnen is politiek. Neem alleen al het feit dat voorstanders van de Palestijnse zaak vinden dat zij daar niet eens hoort te wonen en zodoende ook geen last zou hebben van bommen. Verder stelt ze zelf dat 'het land goed voor haar is', wat impliceert dat ze een Joodse immigrant is en daarmee mede de basis voor het probleem vormt.
Verder is het natuurlijk een inkoppertje dat TO net als menig ander Israeli zich erg veel zorgen maakt over zichzelf en haar uitverkoren volk, maar het prima vind dat Gaza platgebombardeerd wordt (lees de diverse opvattingen van de premier, minister van defensie of de gewone man in de straat maar, bijv. the jerusalem post).
Maar goed, het is vrij verspilde moeite woorden te wijden aan dit conflict, maar wat mij betreft worden beide volkeren op de zuidpool gedropt.
woensdag 21 november 2012 om 13:11
Eergisteren sprak ik met mijn lief aan de telefoon, en die probeerde een gesprek te voeren terwijl hij midden in een beschieting zat met alarm op de achtergrond...ik wist niet eens dat hij daar heen moest voor een klant, ik kon wel kotsen daarna...
Babysitter stuurde een sms-je dat er keurig gegeten en gedronken was en ze nu een filmpje kijken.
Babysitter stuurde een sms-je dat er keurig gegeten en gedronken was en ze nu een filmpje kijken.
woensdag 21 november 2012 om 13:14
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:09:
Maar goed, het is vrij verspilde moeite woorden te wijden aan dit conflict, maar wat mij betreft worden beide volkeren op de zuidpool gedropt.Goh,jij kent TO? en dit zijn geen aannames die jij schrijft? TO heeft volgens mij nergens gezegd dat ze een joodse immigrant is...
Maar goed, het is vrij verspilde moeite woorden te wijden aan dit conflict, maar wat mij betreft worden beide volkeren op de zuidpool gedropt.Goh,jij kent TO? en dit zijn geen aannames die jij schrijft? TO heeft volgens mij nergens gezegd dat ze een joodse immigrant is...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
woensdag 21 november 2012 om 13:14
woensdag 21 november 2012 om 13:16
Ik lees hier nergens dat Yizrael het prima vindt dat Gaza plat gebombardeerd wordt. Het enige wat ik lees is dat zij zich in een bijzonder angstige situatie bevindt waar ik me niet eens iets bij kan voorstellen, en dat zij hier probeert iets van die angst van zich af te schrijven.
Mocht Yizrael de raketten op Gaza inderdaad goedkeuren en daar een topic over openen zal ik daar gaarne mijn zegje over zeggen, maar in dit topic past het niet.
Mocht Yizrael de raketten op Gaza inderdaad goedkeuren en daar een topic over openen zal ik daar gaarne mijn zegje over zeggen, maar in dit topic past het niet.
woensdag 21 november 2012 om 13:16
Ik ben er geweest en kijk er echt anders tegenaan merk ik. Je kunt ook onmogelijk hier uit de kranten een beeld vormen van hoe het daar echt is.
Maar daar was dit topic niet voor. Vind het altijd verhelderend het verhaal te lezen van een 'gewone man' of 'gewone vrouw' die ertussen zit.
Want ja de baby moet ook gevoerd, mensen moeten naar hun werk, etc.
Yisrael ik hoop dat de rust snel wederkeert. (de relatieve rust)
Maar daar was dit topic niet voor. Vind het altijd verhelderend het verhaal te lezen van een 'gewone man' of 'gewone vrouw' die ertussen zit.
Want ja de baby moet ook gevoerd, mensen moeten naar hun werk, etc.
Yisrael ik hoop dat de rust snel wederkeert. (de relatieve rust)
woensdag 21 november 2012 om 13:17