Mode & Beauty kletstopic
woensdag 21 november 2012 om 23:08
@lorenne, ik heb wel redelijk veel nagelakjes (stuks op 20, is dat veel?) Maar ik moet er echt zin in hebben. Nu in de herfst/winter vind ik het wel mooi en chique om mooie (donkere) rode nagels te hebben maar na een paar dagen ben ik het wel weer moe. Ik draag wel regelmatig een lak van Rimmel, de french manicure. Het geeft een mooie subtiel glansje en ziet er mooi verzorgd uit. Voordeel is ook dat je niet ziet als je niet netjes gelakt hebt. Ik ben soms ook te ongeduldig met drogen en dan verpest ik het later dus alsnog. Ik gebruik zelf geen 'aparte' kleuren als kanariegeel of appeltjesgroen. Vind het bij anderen soms wel leuk staan maar voor mezelf vind ik het niks. Heb eigenlijk allemaal rood/roze/nude tinten. Ook een paar glitterlakjes voor de feestdagen. Voor kerst en oud op nieuw vind ik dat wel feestelijk!
woensdag 21 november 2012 om 23:33
Hier precies hetzelfde nagellak -gedrag als bij Blusher, Lorenne. Zelfs dezelfde french manicure van Rimmel (topcoat)
De shoot klinkt erg goed! Er zitten vast en zeker mooie foto's bij! Hoop dat je toch hebt genoten ondanks de zenuwen. Fotoshoots vind ik leuk maar ook wel vermoeiend om te doen.
De conditioner heb ik nog niet kunnen halen, morgen maar even dan.
Ik heb trouwens vanmorgen een topic geopend over zelf je haar knippen en kleuren, en het staat al aardig vol met tips, dus mochten jullie ook balen van de kapper....
Ik had vanochtend mijn haar geknipt en kreeg er leuke reacties op, dat is dan wel weer een goed gevoel.
De shoot klinkt erg goed! Er zitten vast en zeker mooie foto's bij! Hoop dat je toch hebt genoten ondanks de zenuwen. Fotoshoots vind ik leuk maar ook wel vermoeiend om te doen.
De conditioner heb ik nog niet kunnen halen, morgen maar even dan.
Ik heb trouwens vanmorgen een topic geopend over zelf je haar knippen en kleuren, en het staat al aardig vol met tips, dus mochten jullie ook balen van de kapper....
Ik had vanochtend mijn haar geknipt en kreeg er leuke reacties op, dat is dan wel weer een goed gevoel.
donderdag 22 november 2012 om 08:08
Leuk, ik zocht al een centraler topic om gewoon alles te kunnen bespreken!
Ik verf al jaren mijn haar zelf, donkerbruin. Nu is het de laatste tijd allemaal zo vaal, en wil ik eindelijk de stap nemen tot wat anders..
Zowel qua kapsel als kleur.. Ik heb altijd het zelfde kapsel gehad. (op de verknipte kapsels van de kapper na dan!) Heb een scheiding in het midden op m'n hoofd (gewoon een rechte. Kapper én ik krijgen het niet op een andere manier fatsoenlijk, dus het hangt altijd op dezelfde manier. Op zich heb ik niet super lang haar maar het is altijd deze lengte geweest, sinds mijn puberteit. (Tot boven mijn borst). Half lang haar dus, onderkant voornamelijk slag. Dus zit er aan te denken er een flink stuk af te laten knippen, maar wat voor een kapsel?
Ik vond een pony altijd mooi, een keer door een kapper geknipt (rechte pony) maar daarbij ging mijn haar ook verkeerd zitten en bleef je een opening zien aan de voorkant ipv recht naar beneden. En door die scheiding gaat een schuine pony ook niet. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad en wil toch kijken of ik vandaag naar de kapper kan! Aangezien ik vandaag vrij ben en morgen/zaterdag/zondag moet werken.
Iemand een leuk idee? Verven wil ik een donkerblond /lichtbruin kleur. (Zal ook aardig duur worden ben ik bang?! Bij de kapper iig..)
Ik verf al jaren mijn haar zelf, donkerbruin. Nu is het de laatste tijd allemaal zo vaal, en wil ik eindelijk de stap nemen tot wat anders..
Zowel qua kapsel als kleur.. Ik heb altijd het zelfde kapsel gehad. (op de verknipte kapsels van de kapper na dan!) Heb een scheiding in het midden op m'n hoofd (gewoon een rechte. Kapper én ik krijgen het niet op een andere manier fatsoenlijk, dus het hangt altijd op dezelfde manier. Op zich heb ik niet super lang haar maar het is altijd deze lengte geweest, sinds mijn puberteit. (Tot boven mijn borst). Half lang haar dus, onderkant voornamelijk slag. Dus zit er aan te denken er een flink stuk af te laten knippen, maar wat voor een kapsel?
Ik vond een pony altijd mooi, een keer door een kapper geknipt (rechte pony) maar daarbij ging mijn haar ook verkeerd zitten en bleef je een opening zien aan de voorkant ipv recht naar beneden. En door die scheiding gaat een schuine pony ook niet. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad en wil toch kijken of ik vandaag naar de kapper kan! Aangezien ik vandaag vrij ben en morgen/zaterdag/zondag moet werken.
Iemand een leuk idee? Verven wil ik een donkerblond /lichtbruin kleur. (Zal ook aardig duur worden ben ik bang?! Bij de kapper iig..)
donderdag 22 november 2012 om 08:54
@ Cookie Dough welkom! Ik vind het ook prettig hoor, soms wil ik een vraag stellen maar denk ik tja is het een topic openen waard? Hier kan het dus, en iedereen is wat mij betreft welkom om even in te breken met een vraag of zo, zonder dat je vast mee schrijft... @ Blusher leuk dat je tevreden was met de fotoshoot, wat voor kleding had je aan? Als je wilt vertellen vanwegen de privacy natuurlijk @ Missdaisyduke leuk die tips over haar zelf verven en knippen, ik knip mijn haar niet maar ik verf het wel al jaren zelf. Ik heb best lang haar, bijna tot mijn stuitje ( zeg ik dat goed?) en het zou me een vermogen kosten bij de kapper. Ik gebruik al jaren verf zonder amoniac van De Tuinen en ben er super tevreden over. Tot nu toe was het altijd zwart maar ik wil nu langzaam naar donkerbruin gaan.
donderdag 22 november 2012 om 09:04
@ nagellak ik draag ook veilige kleuren, , french, licht roze, soms rood en lila, heel af en toe paars. De french van Rimmel ken ik niet, maar klinkt goed. Ik wil een nagellak droger kopen, geen idee hoe dat ding heet, om ze sneller te laten drogen. Iemand al ervaring mee? Mijn nagels zijn eigenlijk heel slecht, zakt en ze breken super snel af, ze bladeren af. Iemand een tip hoe ik ze moet verzorgen? Ik gebruik wel een nagel herdener, basiscoat , nagellak en topcoat maar helaas is het niet voldoande. Ik wil ze laten groeien voor de feestdagen, dan kan ik een ' feestelijke' opvallende kleur gebruiken. Bij korte nagels staat dat niet mooi vind ik...
donderdag 22 november 2012 om 09:25
Oh Cookie natuurlijk kan je meeschrijven als je het leuk vindt, dat is juist leuk hoor! Ik denk dat de andere meiden het ook leuk zouden vinden toch? Wij schrijven ook maar een paar dagen hoor, dus er zijn nog platsen vrij Graapje, ik begrijp wat je bedoelt, ik zou het ook moeilijk vinden om tussen een vaste groep te komen, maar wij zijn vrij nieuw, het is anders dan bij de groepen waarbij de leden al jaren meeschrijven. Ik stond oof af en toe te 'gluren' bij andere kletstopics zoals fashionista's maar durfde ook niet in te breken @ off topic wat is het prachtig weer vandaag, jammer dat ik straks moet werken. Zijn julle vandaag vrij of moeten jullie naar werk/ school?
donderdag 22 november 2012 om 09:35
Oh nog maar een paar dagen, nou dan meld ik me bij deze aan om mee te kletsen! De dagen dat ik moet werken ben ik wel wat stiller, vandaag een dagje vrij, vrijdag en het weekend weer aan het werk.! Leuk zon topic!
Ik houd het trouwens ook vaak bij veilige kleuren nagellak, felle kleuren maken mij vaak nogal flets
Ik houd het trouwens ook vaak bij veilige kleuren nagellak, felle kleuren maken mij vaak nogal flets
donderdag 22 november 2012 om 09:41
welkom Cookie!
Lorenne, ik heb van mezelf gelukkig al stevige nagels dus geen tips over hoe je ze sterker kunt maken.
Sinds kort gebruik ik af en toe de express dry drops van essence klik of mijn nagellak echt sneller droog is weet ik nog niet zeker maar heb het idee dat het wel werkt. Het is helemaal niet duur, rond de twee euro.
Het is inderdaad mooi weer. Ik heb laat in de middag college. Ik ga vooraf nog even de stad in. Ik kan me daar echt op verheugen, hebben jullie dat ook? Niet dat ik nu die-hard wil gaan shoppen en tassen vol wil gaan kopen maar gewoon even een rondje maken en kijken wat er in de winkels hangt.
Lorenne, ik heb van mezelf gelukkig al stevige nagels dus geen tips over hoe je ze sterker kunt maken.
Sinds kort gebruik ik af en toe de express dry drops van essence klik of mijn nagellak echt sneller droog is weet ik nog niet zeker maar heb het idee dat het wel werkt. Het is helemaal niet duur, rond de twee euro.
Het is inderdaad mooi weer. Ik heb laat in de middag college. Ik ga vooraf nog even de stad in. Ik kan me daar echt op verheugen, hebben jullie dat ook? Niet dat ik nu die-hard wil gaan shoppen en tassen vol wil gaan kopen maar gewoon even een rondje maken en kijken wat er in de winkels hangt.
donderdag 22 november 2012 om 09:53
Ik lees net op Beautylab weer een artikel over eyeliner. Gebruiken jullie vaak eyeliner? Als het goed is aangebracht vind ik dat eyeliner een mooi effect kan geven. Laat de ogen net wat meer spreken. De eyeliner uit het artikel is er niet in alleen in het zwart maar ook andere kleuren. Ik vind zo'n paarse eyeliner ook wel leuk. Ik heb nogal een lichte huid en zwart staat dan snel wat hard. Helaas kan ik met mijn oogvorm niet echt mooi een eyeliner dragen.
Ik bedenk me opeens dat ik van Rimmel ooit zo'n paars/antraciete vloeibare eyeliner heb gekocht. Ik gebruik hem eigenlijk nooit omdat ie niet mooi aanbrengt, kan er niet goed mee werken. Zonde eigenlijk.
Ik bedenk me opeens dat ik van Rimmel ooit zo'n paars/antraciete vloeibare eyeliner heb gekocht. Ik gebruik hem eigenlijk nooit omdat ie niet mooi aanbrengt, kan er niet goed mee werken. Zonde eigenlijk.
donderdag 22 november 2012 om 09:59
Ik weet qua sterkere nagels ook niet echt een tip, Lorenne. Knip de mijne omdat ze echt lang worden altijd.
Weet niet of je veel in het sop zit met je handen, misschien handschoenen dragen?
Blusher hier dezelfde plannen, ook eerst even de stad in en eind vd dag colleges.
Heb afgelopen weekend kleding gekocht die ik terug wil brengen, verder geen doel in de stad.
Wel gisteren bericht gehad dat mijn studiebeurs doorloopt (ik dreigde alles terug te moeten betalen vanwege niet op tijd diploma) maar heb verlening (medisch) gekregen dus feest hier!
Jammer van de hoofdpijn waarmee ik wakker werd maar ik negeer m gewoon
Weet niet of je veel in het sop zit met je handen, misschien handschoenen dragen?
Blusher hier dezelfde plannen, ook eerst even de stad in en eind vd dag colleges.
Heb afgelopen weekend kleding gekocht die ik terug wil brengen, verder geen doel in de stad.
Wel gisteren bericht gehad dat mijn studiebeurs doorloopt (ik dreigde alles terug te moeten betalen vanwege niet op tijd diploma) maar heb verlening (medisch) gekregen dus feest hier!
Jammer van de hoofdpijn waarmee ik wakker werd maar ik negeer m gewoon
donderdag 22 november 2012 om 10:12
@ Cookie wat leuk dat je 'vast' wilt meeschrijven, nogmaals welkom ! @ Blusher winkelen is leuk! Ik kan er ook super gelukkig van worden. Ik vind het ook leuk om rond te kijken, alleen ik kan me moeilijk inhouden om niet van alles te kopen. Wat bij mij het beste werkt is mijn pinpas thuis laten en alleen contant betalen. Desperate, I know, maar anders ben ik in staat om halve maand salaris in een keer uit te geven. Ik kan me vooral moeilijk inhouden bij schoenen, parfums en oorbellen. Ik doe wel eens impulsieve aankopen, tegenwoordig steeds minder, ik ben de laatste tijd wat bewuster geworden met geld uitgeven. Misschien kunnen we wat tips uitwisselen tegen impulsieve koopjes? Zeker nu met de uitverkoop in zicht...ik heb een aantal tips verzameld, ik zal ze dit weekend even plaatsen ook meer voor mijzelf eigenlijk
donderdag 22 november 2012 om 10:17
@blusher, hoi!
Bij mij werken die drops van essence wel, ik doe mijn nagels daarna ook even onder de koude kraan en dan is het droog
Ik ben altijd zo dom bezig als ik nagels lak en dan ineens vergeten ben dat ze nog niet droog zijn, en dan kan het weer overnieuw
Ik heb alleen windows 8, en dat is zo lastig.. Normaal deed ik word documentje er naast en kon ik op iedereen in een keer reageren. Nu moet ik typen en weer even naar boven scrollen wat er stond..
@Daisy, hoi! Ah oke, ik ga eens lezen!
@Lorennne, dankjewel!
Bij mij werken die drops van essence wel, ik doe mijn nagels daarna ook even onder de koude kraan en dan is het droog
Ik ben altijd zo dom bezig als ik nagels lak en dan ineens vergeten ben dat ze nog niet droog zijn, en dan kan het weer overnieuw
Ik heb alleen windows 8, en dat is zo lastig.. Normaal deed ik word documentje er naast en kon ik op iedereen in een keer reageren. Nu moet ik typen en weer even naar boven scrollen wat er stond..
@Daisy, hoi! Ah oke, ik ga eens lezen!
@Lorennne, dankjewel!
donderdag 22 november 2012 om 10:19
Even off topic ik hoop dat mijn taalfouten niet enorm storend zijn voor jullie, het is vast opgevallen dat Nederlands niet mijn eerste taal is, ik doe mijn best maar zeker nu dat ik mobiel schrijf kan ik geen spellingscontrole gebruiken, daardoor word ik soms wel onzeker. En de en het blijft lastig, ik zal zo nooit goed leren
donderdag 22 november 2012 om 10:19
Goed plan Lorenne!
Ik moet vooral opletten dat ik dingen niet koop 'omdat het goedkoop is'. Voor mij werkt shoppen met een lijstje wel goed om me telkens te bedenken: nee het staat niet op mijn lijstje dus koop het niet.
Even benieuwd; wat vinden jullie van de kleding bij Superstar? Ik kan er soms aardig slagen maar soms ook zó niet! Toch vind ik het altijd fijne winkels met vriendelijk personeel.
Ik moet vooral opletten dat ik dingen niet koop 'omdat het goedkoop is'. Voor mij werkt shoppen met een lijstje wel goed om me telkens te bedenken: nee het staat niet op mijn lijstje dus koop het niet.
Even benieuwd; wat vinden jullie van de kleding bij Superstar? Ik kan er soms aardig slagen maar soms ook zó niet! Toch vind ik het altijd fijne winkels met vriendelijk personeel.
donderdag 22 november 2012 om 10:24
Winkelen is leuk ja
Ik doe eigenlijk zelden impulsieve aankopen. Aan de ene kant fijn natuurlijk (voor m'n portemonnee) maar aan de andere kant word ik ook wel eens moe van mezelf, altijd dat getwijfel.. 'zal ik het rode vestje doen of toch maar het paarse..' soms sta ik zo lang te twijfelen dat ik uiteindelijk maar met lege handen naar huis ga.
Ik ben nog student dus heb helaas nog niet zoveel te besteden. Daardoor denk ik sowieso al goed na over een (duurdere) aankoop. Als ik straks een baan heb en dus meer te besteden heb zal ik denk ik wel wat 'makkelijker' worden. Wat bij mij wel helpt bij kleding kopen is me afvragen of ik het écht (veel) zal gaan dragen want soms pas ik kledingstukken waarvan ik denk 'wel leuk' maar wanneer doe ik het aan, of waar combineer ik het mee.
Ik hoop dat de uitverkoop zo snel mogelijk begint! Heb zin om nog wat leuke winterkleding te kopen.
Hebben jullie wel eens een kleurenanalyse laten doen?
Ik zit er aan te denken om het toch eens te gaan doen. Ik vind het namelijk heel lastig om bij mezelf te zien of een kleur me nou wel of niet staat. Oke, ik zie wel dat wit me nog bleker maakt maar bij veel kleuren weet ik het gewoon niet. Het shoppen zal dan ook een stuk makkelijker worden omdat ik dan al wat gerichter kan gaan zoeken, nu 'doe' ik maar wat.
Ik doe eigenlijk zelden impulsieve aankopen. Aan de ene kant fijn natuurlijk (voor m'n portemonnee) maar aan de andere kant word ik ook wel eens moe van mezelf, altijd dat getwijfel.. 'zal ik het rode vestje doen of toch maar het paarse..' soms sta ik zo lang te twijfelen dat ik uiteindelijk maar met lege handen naar huis ga.
Ik ben nog student dus heb helaas nog niet zoveel te besteden. Daardoor denk ik sowieso al goed na over een (duurdere) aankoop. Als ik straks een baan heb en dus meer te besteden heb zal ik denk ik wel wat 'makkelijker' worden. Wat bij mij wel helpt bij kleding kopen is me afvragen of ik het écht (veel) zal gaan dragen want soms pas ik kledingstukken waarvan ik denk 'wel leuk' maar wanneer doe ik het aan, of waar combineer ik het mee.
Ik hoop dat de uitverkoop zo snel mogelijk begint! Heb zin om nog wat leuke winterkleding te kopen.
Hebben jullie wel eens een kleurenanalyse laten doen?
Ik zit er aan te denken om het toch eens te gaan doen. Ik vind het namelijk heel lastig om bij mezelf te zien of een kleur me nou wel of niet staat. Oke, ik zie wel dat wit me nog bleker maakt maar bij veel kleuren weet ik het gewoon niet. Het shoppen zal dan ook een stuk makkelijker worden omdat ik dan al wat gerichter kan gaan zoeken, nu 'doe' ik maar wat.
donderdag 22 november 2012 om 10:30
Kopen omdat het zo goedkoop is deed ik inderdaad ook veel. Het is ook wel verleidelijk.. dan dacht ik 'ach, het is nu toch maar een tientje, ik neem het mee' en vervolgens trek ik het bijna nooit aan. Nu doe ik het soms nog wel maar probeer me niet teveel te laten verleiden tot van die aankopen. Alleen kopen als het écht mooi is.
donderdag 22 november 2012 om 10:53
@ Missdaisyduke en Cookie, ben blij dat mijn Nederlands niet erg stoort...ik lees viva al heel lang maar reageren was een enorme drempel. Ik heb eigenlijk maar een keer een niet aardige reactie gekregen van een taalpolitieagent haha, dus het valt nog mee Zoo dames wat gaat het snel ineens, ik kan het niet zo goed meer bijhouden, maar wel gezellig Ik loop een beetje achter met reageren, ik zal dit weekend even terug lezen en ook gelijk reageren. Ik ga zo werken , ik ben vanavond pas laat thuis dus daarom zo stil. Ik wens jullie een fijne zonnige middag!