Gezondheid alle pijlers

Efexor

19-11-2012 18:28 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Wie gebruikt dit nog meer?? Zoek steun met het startfase want voel me er zo ziek bij :(

Groetjes
Hoe gaat het met je beauprinses?

Ik heb de afgelopen 24 uur 7x overgegeven, hartstikke duizelig, als ik m'n hoofd draai dan draait het beeld pas later mee (moeilijk uit te lekken), hele rare gedachten ook. Heb er net geen durven innemen. Morgen maar even huisarts bellen...
Sterkte, Eva!
He eva wat vervelend meid dat heb ik niet gehad zo erg spugen.... Jeetje wel een week ruim doodziek geweest hoor vanacht weer rat gedroomd en vandaag voor mijn doen en grote stap gezet ben buiten geweest nr de cursus van de ggz kreeg paniek maar ben gebleven tot het eind en ben echt trots dit was voor mij een hele stap na enkele weken binnen en anderhale week zo ziek je moey echt doorzetten meid mijn bijwerkingen worden sinds vandaag minder ven gister met 75 begonnen...
Wat superknap van je! Zo zie je maar, met kleine stapjes komt het wel goed!!!

Ik snap het wel dat ik moet doorzetten, maar ik kan echt niet werken met de hele tijd braakneigingen en een wereld die om me heen draait :(

(ben nog aan het werk, maar vermoed dat dat niet lang meer gaat duren)

Sterkte!
Nee snap ik alsik moest werken afgelopen week had ikook niet gekund dus knap dat je dat nog doet nu! Het is echt alleen het begin daarna gaat het je echt helpen meid! Ik weet echt hoe kut het is....maar ook hoe het wel helpt uiteindelijk.... Hopelijk is het morgen weer een stuk beter voor je
Vorig jaar sept begon ik met Venlafaxine te slikken, tegen paniekaanvallen en hyperventatie.

Ik begon op een vrijdag mijn eerste te nemen, en ben in de nacht van zaterdag op zondag zo ziek geworden niet normaal.

Knallende hoofdpijn, misselijk, buikpijn, flinke diaree enz enz.

Alles behalve de hoofdpijn heeft toen bij mij ren dag of twee geduurd toen dat over was.

Maar van de hoofdpijn heb ik flink last van gehad. Tot ik eind okt heel nare gedachtes kreeg en ben meteen gestopt met slikken. En slik nu bijna een jaar Citalopram....in 1 woord top, nergens last van gehad qua bijwerkingen en nog steeds niet.
ben je gewoon overgestapt van de een naar de ander?
Ik moest en wilde stoppen met Venlafaxine omdat ik dwangmatige gedachtes kreeg als in de zin van "zal ik nu oversteken als de bus er bijna is?"

Daar was ik toen zo van geschrokken dat ik wilde meteen stoppen met de medicijnen. Ik heb een ontzettend korte afbouw periode gehad....een week!

Waarna ik me na een tijd weer goed voelde en het zonder wilde proberen.

Dit ging ook een maandje goed tot ik weer paniekaanvallen kreeg en sindsdien heb ik Citalopram.

Ik ben er super tevreden mee, geen enkele keer dwangmatige gedachtes gehad....daar was ik ook vanaf toen ik gestopt was met Venlafaxine...geen paniekaanvallen meer.....heerlijk!!
Heftig misty fijn dat er nu wel iets werktbij he.... Hoe ist net jouw eva??

Ik hac vanmorgen vette pa dus hele dag al uitgeteld op bed pffff dit is de derde dag dat ik 75 slik met 37,5 had ik ook op derde dag zon rotpiek hopelulijk gaat het hier nu de goede kant op.....
@ misty wow je bent de eerste waarbij ik dat ook hoor. Had zelf ook binnen paar dagen hele sterke dwanggedachten, en na stoppen was binnen paar dagen weer weg!!
Wauw eng lijkt me dat zeg
quote:lepeltjes schreef op 27 november 2012 @ 21:04:

@ misty wow je bent de eerste waarbij ik dat ook hoor. Had zelf ook binnen paar dagen hele sterke dwanggedachten, en na stoppen was binnen paar dagen weer weg!!

De psycholoog die ik toen had, die had ik gelijk opgebeld met het verhaal en kon die zelfde avond nog terecht.

Ze had in de tussentijd was meer info opgezocht over Venlafaxine....en het stond/staat er bekend om dat het zulke dwangmatige gedachtes kan oproepen.

En inderdaad als je met stopt, dan ben je die gedachtes ook gelijk kwijt.....en daar was ik heel blij om kan ik je vertellen.

@ beauprinses

Dat kun je wel zeggen, leuk was anders vorig jaar rond deze tijd.
Gelukkig meteen actie ondernomen maar ik vindt die 'gewone'bijwerkingen al heftig last staan dat zo he
hey meiden hoe is het met jullie met de bijwerkingen?

liefs
Ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Ik heb gelukkig nooit last van dwangmatige gedachtes gehad als bijwerking van de Venlafaxine. Het medicijn heeft mij mijn leven teruggegeven, ik draai weer mee in de maatschappij. Ik ben er natuurlijk geen ander persoon door geworden, maar de scherpe randen zijn er zeker af. Ik moet er niet aan denken om ermee te stoppen.
Ik miste jullie al:) bijmij gaat het langzaamaan beter minder bijwerkingen zit nu zes dagen op 75 ben van 3 oxa naar anderhalf per dag dus ik ben postief.... Na drie dagen 75 wel erge pa gehad maar erna eigenlijk niet meer heftig dus denk dt het langzaamaan zijn werking gaat doen... Hoe ist met jou prinses
hoi ik dacht van de week ah de ommekeer ik had honger enzo niet zo heel angtstig maar vannacht jezus de hele nacht paniek gehad het leek wel 1 lange pa schrok me weer kapot en zon nacht duurt dan lang hoor. vanmorgen in slaap gevallen maar nu zit de angt in mijn lijf brrrr straks maar wat oefeningen gaan doen want angst voor de angst he
Yup ken het erg he... Ik ben vandaag even zelf in de ah geweest vijf min haha maar wel een stapje;) dacht al dat ik je niet meer zag ooj niet i je eigen topic denk gaat vast beter nou wel iets toch maar snap wel datje nu bang bent voor komende nacht en net zon aanval ben je gelijj weer twee dagen trillerig en moe althans ik dus das ook niet fijn :(
Wat knap dat je ah in bent geweest, zeg heb jij nog lichamelijk bijwerkingen ik heb overal heel tijd van trillingen van in mijn armen en soms helemaal geen eetlust en heeeel veeeeeeeel slapen maar ja nu ben ik ineens klaarwakker en bang dat ik paniek krijg duurt lang hoor al weken zo kut bah x
quote:moesie schreef op 01 december 2012 @ 08:15:

Ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Ik heb gelukkig nooit last van dwangmatige gedachtes gehad als bijwerking van de Venlafaxine. Het medicijn heeft mij mijn leven teruggegeven, ik draai weer mee in de maatschappij. Ik ben er natuurlijk geen ander persoon door geworden, maar de scherpe randen zijn er zeker af. Ik moet er niet aan denken om ermee te stoppen.hoe lang duurde het bij jou moessie voordat het begon te werken ik zit al 6 weken te wachten.......
Bij mij duurde het ongeveer 8 weken toen ik verschil begon te merken. Het ligt er ook aan met welke dosis je begint. Venlafaxine werkt pas vanaf 75 mg. 37,5 mg is om mee te starten.
quote:moesie schreef op 03 december 2012 @ 07:19:

Bij mij duurde het ongeveer 8 weken toen ik verschil begon te merken. Het ligt er ook aan met welke dosis je begint. Venlafaxine werkt pas vanaf 75 mg. 37,5 mg is om mee te starten.ook wel bijwerkingen gehad? ik voel me heel down veel huilen en angstig
Ik heb verl minder bijwerkingen al ... Geen honger en niet slapen heb ik nog.... Ook nog wel paniek maar dat echte trillen en duizelig wel weg... Wel hoofdpijn maar bijjou zes wrken zonder verbetering dchiet niet op:(p
Ik was de eerste weken erg angstig, veel hartkloppingen, slapeloosheid, hoofdpijn, buikpijn.

Als je na 8 weken op 75 mg nog geen verbetering merkt, zou ik terug naar de huisarts of psychiater gaan.
8 weken op 75 mg of meer, bedoel ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven