mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Gefeliciteerd!!! Wat leuk een broertje voor Twietie. Alles erop en eraan? Geniet er maar lekker van.
.
.
Stella, wat alen zeg van je man. Hoop toch dat jullie nog iets leuks hebben kunnen doen. Wel weer wat bij kunnen slapen?

Twiedel, ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat, zo bijzonder weer een nieuw wezentje ineens in je gezinnetje. Hoop dat je volop kunt genieten en als je binnenkort weer eens zin hebt om te schrijven hoor ik graag hoe het allemaal gaat.

Vandaag een heerlijk luie zondag, beetje in huis aan het rommelen, wasje doen, lekker aan het duplo bouwen met de kinderen, net heeft Hero een heel bakje gemalen sperzieboontjes opgegeten, kortom ik vermaak mij wel. Haha wie had dit een paar jaar geleden kunnen denken. Jullie ook allemaal een fijn weekend gehad?
Zo, even rust. Twietie is naar de opvang ('met cakejes want baby is boren!') en Twietboy ligt te slapen. Wel fijn want we hebben een hele onrustige avond en nacht gehad. Hij had al zoveel last van krampjes dat hij maar bleef huilen. Zo zielig. Later werd twietie natuurlijk ook wakker en die wilde alleen maar tegen mij aan geplakt slapen. Uiteindelijk gelukkig toch een paar uurtjes slaap kunnen pakken. Extra vervelende is dat twietman nog steeds ziekig is. Hij probeert veel te doen maar heeft het ook zwaar. Dat zie ik wel alleen soms nemen mijn hormonen de overhand en vind ik dat hij zich niet aan moet stellen.

Maar verder is het een lekker mannetje!

Ah de vk komt langs.
.
Ach wat sneu, nu al krampjes... Komt het door te veel melk? Krampjes zijn zo zielig..En dan een ziekige man...ja zielig maar ook reteirritant. Ik weet nog wel dat vriend buikgriep had tijdens mijn kraamverlof. Zat hij zielig te klagen tegen de kraamverzorgster grblm

Hier een vreselijke dag achter de rug. Vanaf 6 uur wakker en een kleuter met een aantal driftbuien. Ook al werkt het voor geen meter en sta ik er niet achter, NZm heeft toch een aantal keer op de trap gezeten. Soms weet ik het ook even niet meer...ze mag veel maar een aantal dingen niet en ze zit me echt uit te testen. Ligt ook echt aan de leeftijd. Mini had ook haar dagje niet en was niet haar lachende zelf. Zal wel weer een sprongetje zijn? Laten we deze dag maar snel vergeten bah!

Balen Stella van jullie weekendje uit. Wel lekker uitgeslapen? Hier gaan de nachten trouwens wel iets beter met nog 1 nachtvoeding. Hopelijk bij jullie ook. Was het leuk om je mannen weer te zien?

Jua hoe is het daar? Hoe ging je eerste dag met je mooie mannen? Ik zag daar zo tegen op maar je kan het blijkbaar toch gewoon.

Sap ik las van onderbroken nachten...valt vies tegen he? Haha. Maar maken jullie Sapje nu wakker om te plassen? Begreep het niet helemaal...
Ow die krampjes he...... Ik vind t ook zo verschrikkelijk! Hier was de 2 de nacht met jzbaby trouwens oon zon slechte nacht. Nu gelukkig ( ff afkloppen) snachts meestal geen krampjes.

Hij heeft wel een ingebouwde wekker om 2 en 5 uur standaard eettijd haha.

Slaapt twietie nu op haar eigen kamer en twietboy in de cosleeper?

Balen can twietman zn ziek zijn, hopelijk is hij snel beter al duurt t bij mannen altijd langer he

Kan je verder een btje genieten?!

Stella jullie een fijn weekend fehad?Ondanks dat stello ziek was??

Loeszie ow dat zijn rotdagen!! blijft Nzm netjes op de trap?? Ik ben er ook niet van, gebruik hier de mat ( om op te staan dan he )maar kan het aantal keer dat hij er op stond op 1 hand tellen hoor.

Hier idd eerste dag alleen met 2 kids. Zag er erg tegenop, zeker omdat gisteren niet zon super dag was ( jz erg druk, zn oren kwijt en aan t peuteren, jzbaby erg onrustig) maar vandaag ging super. Vanmorgen wel druk omdat jz naar psz ging maar vanmiddag hebben ze alletwee goed geslapen. Voor jzbaby was t eerste keer dat hij smiddags rustig sliep. Allebei lief voor mama!

As zaterdag komt mn vader trouwens langs. Hij mailde met t voorstel. Wel samen met een tante maar dat is misschien wel goed nadat ik hem ruim 1 1/2 jaar niet heb gezien/ gesproken

Vind t wel erg spannend!
Pffff had ik niet moeten zeggen dat de nachten beter gingen. Wat een rotnacht mini was wakker van 22-00, toen om half drie een uur. Tien van half vijf tot half zeven. Eigenlijk zou mijn wekker dam om 7.40 gaan maar ben ff blijven liggen tot NZM om 7.15 wakker werd. Nu veeeel te laat onderweg Nasr werk. Ben kapot
Spannend van je vaders bezoek! En wat fijn dat het goed ging op je eerste mamadag!
Twiedel, bedankt voor het kaartje, origineel zeg. En wat vervelend dat je vriend zielig is, mannen kunnen zichzelf dan zo zielig vinden. Hoe is het verder? Begin je al weer wat te herstellen?

Sap, jarig vandaag toch? Gefeliciteerd!! Ga je het nog vieren?

Jua, knuffel voor jou kan mij voorstellendat het na 1,5 jaar ook heel spannend is. Hoe kijkt je man er tegenaan?

Loeszie, knuffel voor jou, at lastig zeg van die driftbuien en dan ook nog met een slechte nacht. Zo irritant soms dat kinderen je zo aan het testen zijn.

Hier dramawerkdag, met veel zeurende, klagende en zelfs huilende medewerkers, dus nu even eten en tv kijken om hoofd even leeg te maken. Net trouwens ook te horen gekregen dat vaste leidster Hera naar andere groep gaat, zit te denken om daar ook echt even werk van te gaan maken.
Even een snelle zwaai! Jarig geweest inderdaad en mega mega drukke werkdag gehad omdat ik nu.... vrij ben tot 2 januari! Joepie! Lekker hoor, al denk ik dat werk me misschien nog wel 'lastig zal vallen' de komende tijd aangezien ik de enige ben voor sommige klussen!

Kom snel even bijlezen en schrijven.
Hoi! Even laten weten dat alles hier goed gaat. De eerste dagen waren wat onrustig maar het loopt nu steeds beter. Twietboy was te veel afgevallen maar een dagje kolven en dat extra bijgeven heeft mijn productie flink gestimuleerd. de dag erna was hij 130 gram aangekomen! Gister en vannacht heedt hij ook veel gesronken dus ik hoop dat hij nu weer veel aan is gekomen.

Ik voel me vrij fit, al lig ik nog wel voornamelijk in bed. Twietie gaat zo weer naar kdv dus hopelijk hebben we vandaag ook een relaxed dagje. We krijgen zo een nieuwe keaamzorg, ben benieuwd wat voor type dat is. Tot nu toe hadden we een jonge meid. Ze deed het hartstikke goed maar hield ook de nodige afstand, heel fijn. Ik hoop snel tijd te hebben om uitgebreider te schrijven en ook mijn bevallingsverhaal uit te typen. Tot later!
.
Haha ik ben benieuwd! Sowieso hoeveel we er terug krijgen. Ik zie het mijn tante van 80 nog niet doen . Maar dit soort ideeën komen uit het creatieve brein van twietman. Die wil altijd alles net iets anders dan normaal :-)
Fijn te lezen dat alles goed gaat twiedel! Ben ook benieuwd naar hoe de bevalling uiteindelijk is gegaan...maar dat komt vast nog.

Ben wel erg benieuwd nu naar jullie kaartje!!

Hier is de postNL slecht bezig geweestm hoor van steeds meer mensen dat ze ons geboortekaartje niet hebben gehad. Jullie wel allemaal hier?
hier overig lekker onzeker over de bv. Het blokvoeden zorgde wel voor wat minder melk maar jzbaby lijkt minder tevreden, komt gerust na amper 2 uur weer, ook snachts,

gevoel geen rust te krijgen...

krijg ook meer last van krampjes/ zuur...ds een onruustige baby...

volgens de ld us mijn productie niet te weinig want jzbaby heeft nog steeeds volle plasluiers.

pffff bij jz 10 mnd zonder problemen bv gegeven en nu zon gedoe....

sorry voor de egopost
Fijn twiedel dat alles goed gaat! Hoe vind twietie het?

Bedankt voor je kaartje, ik heb 3 gegadigden om te kleuren, eens kijken wie het eerste is...

Jua, jammer dat het niet zo makkelijk gaat. Vooral dat je er geen rust van krijgt... Wat zou voor jouw eigen gevoel voor meer rust zorgen? Gewoon op verzoek voeden? Het vraag-aanbod zal zich toch wel vanzelf aanpassen.

Je hebt ervaring genoeg om hierin je eigen weg te volgen! Luister naar jezelf, je lichaam en naar je kleine mannetje(s).

Succes en
Super leuk kaartje Twiedel!! En Jua kaartje is hier goed aangekomen..

Ben ER aan het kijken dus later meer!
Jua, ook bij ons is jullie kaartje goed aangekomen. Om de twee uur voeden lijkt mij inderdaad vreselijk intensief, zeker met JZ om je heen die toch ook grootste gedeelte van de week thuis is. Hoop dat er snel meer tijd tussenkomt om even op adem te komen.

Twiedel, was twietboy ook echt teveel afgevallen dan? Want beetje afvallen is toch heel normaal. Maar goed fijn dat drinken nu goed gaat, 130 gram aangekomen is super goed!!!

Sap, lekker zeg tot 2 januari vrij. Gaan jullie nog iets leuks doen?

Stella en Loeszie, jullie ook nog vrij rondom kerst?

Loeszie, zag ik nou op de foto dat wzm al kon zitten? Wat knap zeg!

Hier vandaag nog even terug naar het werk, baal, maar dan ook echt even weekje vrij. Loop nu ook wel op mijn tandvlees, dus goed om weer even bij te kunnen tanken. Met kerst ook geen wilde plannen, familiebezoek enzo.
Nou Hera heeft zich uitgeleefd op de tekening voor twietboy, wel een kleine klacht wat potlood doette niet... ;)

Zit met Hera wel even met dilemma. Ze vindt de laatste tijd veel eng. Zelfs in klein pluisje ziet ze al een vlieg en zegt ze bang bang... Wil het wel een beetje afremmen, maar hoe kan ik dat beste doen, negeren of juist zeggen dat het niet eng is? Advies?
.
Twiedel: je kaartje vandaag ook ontvangen, erg leuk! jz heeft meteen zich uitgeleefd ( al vond hij t snel genoeg), en t leukste was het op de post doen.

Gelukkig dat jullie allemaal t kaartje van ons hebben, heb wel al van 4 gehoord dat ze t niet hadden gehad. Zelf ook niet alle geboortekaartjes die naar ons zijn gestuurd ontvangen; al weet je natuurlijk nooit of ze echt verstuurd zijn ( mijn vader bv zegt ook ons er een gestuurd te hebben, ook niet ontvangen)

Hiro, ik sluit mij bij stella aan. Ik zou t ook verwoorden, het iig serieus nemen. Voor haar is t nml echt eng.
Hiro volgens mij is het een faaaase. NZM zegt ook ineens vaak dat ze 'bang' is en wil dan geknuffeld worden. Ze heeft het ook ineens over 'monsters'. Volgens mij heeft ze gewoon een levendige fantasie en zit ze in een fase dat ze dingen gaat verzinnen en benoemen. We geven haar een extra knuffel en gaan er verder relaxed mee om. Gelukkig is het altijd overdag en is ze volgens mij helemaal niet bang maar vind het gewoon interessant om te zeggen ofzo?

Mini kan nog niet zitten hoor. Wel zo tegen de bank en even in de nieuwe tripp trapp maar niet zelfstandig. Hier weer een aantal dramanachten gehad. Vanmorgen was ze ook ineens rond 6 uur onverklaarbaar verdrietig..echt zo zielig! Ze zit echt in een sprongetje ofzo.. BV ben ik nu echt aan het afbouwen, gebruik er de 6 maanden dip voor. Voed nog 's ochtend, 's avonds en 's nacht dus ik doe het rustig aan.

Twiedel ja dat is altijd gedoe met afvallen...gelukkig ben je ervaren en weet je dat het wel weer goed komt en dat kolven helpt. Wat een moppie is het zeg! Twietie af en toe jaloers? Is hier soms nog steeds zo. Meestal tijdens het voeden van mini, maar ze begint ook echt te spelen met haar en gaat dan met een hoog stemmetje tegen haar praten, zo schattig

Hier wel werken tussen kerst en oud&nieuw maar daarna 1 weekje vrij..

Jua lastig he BV. Hopelijk zijn het maar opstart problemen
Bevallingsverhaal staat op FB!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven