Herfsttetters!
woensdag 19 december 2012 om 17:44
woensdag 19 december 2012 om 18:52
Ben dus gisteren bij de oogarts, nou ja eigenlijk de oogneuroloog, geweest. En de MRI toont toch zowel een ontsteking bij mijn oog als een ontsteking in mijn ruggenmerg. Het is dus nog meer gaan lijken op ofwel MS ofwel een soort van broertje de Ziekte van Devic. Ik moet nu in januari weer naar de MS kliniek en zal daar hoogstwaarschijnlijk wel onder controle/behandeling blijven.
Ik ben wel wat oogkwaliteit kwijt maar mijn ruggenmerg ontsteking heeft ook schade aangericht en daar komt vlgs de MRI en de neuroloog de pijn in mijn benen, zwakte en zelfs mijn blaasproblemen (niet goed kunnen plassen) vandaan.
Ben ook wel opgelucht dat ik nu tenminste beter snap waarom ik me voel hoe ik me voel. (lekker duidelijk he).
Ik ben wel wat oogkwaliteit kwijt maar mijn ruggenmerg ontsteking heeft ook schade aangericht en daar komt vlgs de MRI en de neuroloog de pijn in mijn benen, zwakte en zelfs mijn blaasproblemen (niet goed kunnen plassen) vandaan.
Ben ook wel opgelucht dat ik nu tenminste beter snap waarom ik me voel hoe ik me voel. (lekker duidelijk he).
Optimist tot in de kist!
woensdag 19 december 2012 om 19:34
Nee, de ontsteking lijkt ook rustig maar er is schade aan het ruggenmerg. Ik ben benieuwd naar de MS kliniek. Het is een ziekte die zo moeilijk te volgen is. Ik krijg opnieuw bloedonderzoek naar een antibody om te zien of het evt Devic is maar dat stofje is blijkbaar ook moeilijk te vinden. Mijn klachten, vooral omdat het in mijn oog en ook in mijn rug zit en niet zozeer in mijn hersens, lijken toch het meest op Devic.
Optimist tot in de kist!
woensdag 19 december 2012 om 19:45
Nee, geen tekenbeet, zover ik weet. Ik heb weleens, heel lang geleden in Indonesie (1988) een rare beet gehad, maar vlgs mij nooit geen tekenbeet.
Nee geen medicijnen, ik slik al aardig wat. Ik moet nu wachten op de MS kliniek op 14 januari.
Devic zit meer in de rug en de ogen. MS vaak meer in de hersenen. Bij mij zit het op dit moment alleen in mijn oog en rug.
Nee geen medicijnen, ik slik al aardig wat. Ik moet nu wachten op de MS kliniek op 14 januari.
Devic zit meer in de rug en de ogen. MS vaak meer in de hersenen. Bij mij zit het op dit moment alleen in mijn oog en rug.
Optimist tot in de kist!
woensdag 19 december 2012 om 20:01
Lief van je dat je het even leest Plous.
Op dit moment kan ik al maanden slecht slapen door pijn in mijn bovenbenen. Ik ga dan zo aan mijzelf twijfelen, want waar komt dat nou toch vandaan, ik kan het zo moeilijk uitleggen, al die rare pijntjes. Nu snap ik het wat beter, nu weet ik dat het niet aan mijn verbeelding ligt ofzo.
Op dit moment kan ik al maanden slecht slapen door pijn in mijn bovenbenen. Ik ga dan zo aan mijzelf twijfelen, want waar komt dat nou toch vandaan, ik kan het zo moeilijk uitleggen, al die rare pijntjes. Nu snap ik het wat beter, nu weet ik dat het niet aan mijn verbeelding ligt ofzo.
Optimist tot in de kist!
woensdag 19 december 2012 om 20:31
woensdag 19 december 2012 om 23:26
Lieve Fant, je bent misschien wel opgelucht, zoals je schrijft, maar hoe is het verder met je? Geschrokken?
Waardeloos dat je nu weer zo lang moet wachten. Ik zag dat je ook in je andere topic een update hebt geplaatst. Dat was een topic van april dit jaar! Zo lang loopt het dus al.....
Bah, ik heb er wel een beetje een rotgevoel van.
Waardeloos dat je nu weer zo lang moet wachten. Ik zag dat je ook in je andere topic een update hebt geplaatst. Dat was een topic van april dit jaar! Zo lang loopt het dus al.....
Bah, ik heb er wel een beetje een rotgevoel van.
donderdag 20 december 2012 om 08:02
Wat raar Pilou. Wilde net al heel enthousiast gaan zwaaien naar Choco. Hoe zou dat nou kunnen? Vreemd.
Vandaag laatste werkdag! Vanaf morgen VRIJ! 7 januari pas weer beginnen. Wat een heeeeeerlijk vooruitzicht zeg. Morgen of zaterdag de kerstboodschappen doen. Zal wel een aanslag zijn op mijn geduld. Ik hoop dat we alles kunnen krijgen wat we nodig hebben.
Fant, hoe is het nou? Kan je het een beetje accepteren dat je ziek bent? Het lijkt me niet het meest prettige nieuws om te horen te krijgen. Hoe zijn je man en kinderen er onder?
Nu maar aan het werk. Nog even wat zaken wegwerken.
Vandaag laatste werkdag! Vanaf morgen VRIJ! 7 januari pas weer beginnen. Wat een heeeeeerlijk vooruitzicht zeg. Morgen of zaterdag de kerstboodschappen doen. Zal wel een aanslag zijn op mijn geduld. Ik hoop dat we alles kunnen krijgen wat we nodig hebben.
Fant, hoe is het nou? Kan je het een beetje accepteren dat je ziek bent? Het lijkt me niet het meest prettige nieuws om te horen te krijgen. Hoe zijn je man en kinderen er onder?
Nu maar aan het werk. Nog even wat zaken wegwerken.
donderdag 20 december 2012 om 08:10
Plous stuurde me een screenshot hiervan en ik snapte er niks van. Heb vanacht zware medicatie moeten innemen voor onderzoek zodirect en dacht toch echt ff dat ik gekke dingen had gedaan vanacht. Jezus ik schrok me rot Gelukkig is dat dus niet zo. Nou plous, als je je dus wil voordoen als een ander, ga je gang (Als je maar weet dat dit topic nu steeds omhoogkomt als jullie schrijven dus iklees alles! I'll be watching you )
En dit is dus wel Choco (sorry voor de inbreek!)
En dit is dus wel Choco (sorry voor de inbreek!)