Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Oh ik zie net je lange post Franses! Heel veel succes straks. Wat k*t die misselijkheid, dat klinkt gelukkig zoooo niet bekend! Ik kan het me niet voorstellen om zo drie maanden door te moeten komen en dan ook nog voor het hele huishouden en de kids te moeten zorgen. Ik vind een dagje of een avondje misselijk zijn al verschrikkelijk, zo ellendig als je je dan kunt voelen. In mijn geval denk ik eerlijk gezegd dat dat misschien onze keuze ook nog wel zou hebben beinvloed in dat stadium. Had je dat bij de eerste twee ook?

Gisteren kerstdiner op school van zoon, dikke stress gehad qua tijd en gauw nog even hapjes verwarmen, tas inpakken, zoon omkleden en fatsoeren en parkeerstress bij school, maar alles is goed gegaan en het was een groot succes! Ik was compleet versleten haha. Goed dat hebben we ook weer gehad. Laatste werkdagje, dan anderhalve week vrij, heerlijk!
Franses, tussen 14 en 14.30 draaien mijn duimen voor je! Balen van je misselijkheid. Bij mij alleen wat weeïg, niet echt misselijk, wel echt doodmoe.

Zou vandaag volgens eigen berekening 7 wkn, 4 dgn zijn.

Vriendin is geen verloskundige, gaat ook geen metingen doen. Het is puur kijken óf er wat zit en of er hartactie is (en of het er geen twee zijn )

Heb zelf door mijn werkverleden heel wat (gynaecologische) echo-ervaring, dus kan het goed interpreteren.

Omdat vriendin alleen op vrijdag kon, kan vriendlief helaas niet mee. Dacht ik eerst niet zo moeilijk over, maar nu vind ik het zo spannend, dat ik het echt k.t vind, en hij ook. FaceTime met onze telefoontjes dan maar.

Bij de echte termijnecho op de 31e is hij er wel bij.

Emma, wow nog maar één week en jouw 20-wkn echo is alweer zo ver!

Benieuwd ook hoe het is met Mirremara, Enkie en Lily!

Komende twee weken moet ik zelf nog best veel werken, zondag 23e dienst, donderdag en vrijdag na kerst gewoon werken, zaterdag 29e dienst, en 2 en 4 januari ook gewoon werken.

Vriend heeft wel lekker veel vrij, dus dat is prettig. Kinderen hoeven niet naar crèche/BSO.
Ik ben nu 6w5d denk ik. balen isis, dat je vriend niet mee kan.

Ik zou in eerste instantie ook alleen gaan vanmiddag, omdat manlief het zo druk heeft, maar nu zijn bedrijfsleider het ook weet, kan hij gelukkig toch! Gaat hij vanavond weer werken.

Net bij huisarts geweest met de kids, dat vinden ze echt geweldig! Hij heeft ook bij allebei even gekeken naar buik en oren terwijl ze op de onderzoekstafel mochten liggen, je zag ze gewoon genieten, zo grappig! Gelukkig zag alles er goed uit, misschien moet dochter aan de pufjes, maar we mochten het ook nog even aankijken en omdat ze afgelopen nacht weer wat minder hoestte, doen we dat maar. Zoon had af en toe hevige buikpijn, blijkt veel lucht in de buik te hebben. Hij eet nu braaf zijn fruit op, is immers doktersvoorschrift! Hij is ook eindelijk koortsvrij, fijn!
Franses waarom krijg jij zo vroeg al een echo? Hartactie is vaak pas met een week of 7 te zien toch? Spannend hoor!
Vanwege die bloeding denk ik.. Ik hoop inderdaad dat er al wel wat te zien is, dat is meestal vanaf 6 weken.
Ben de tijd aan het wegkijken... lukt niet echt..
Oh ok, wat fijn! Ik ga voor je duimen dat er een hartactie te zien is. Ook voor jouw Isis!
Franses was al bij de gyn 2 weken terug voor vermoedelijke endo, en toen had ze plotseling toch een positieve test, weet je nog? Vandaar nu herhaling vd echo (waar toen nog niet veel op te zien was). Sorry dat ik antwoord voor jou geef Franses Ben ook helemaal nerveus voor jullie! En ook voor mijn 20-weken echo volgende week trouwens. Ik voel nog altijd geen beweging in mijn buik, word er lichtelijk ongeduldig van zo onderhand.
quote:franses schreef op 21 december 2012 @ 10:59:

Ben de tijd aan het wegkijken... lukt niet echt..

Ik ook....

Kan me niet herinneren ooit eerder zo nerveus voor echo te zijn geweest. Raar eigenlijk.
Oh je had zelf al geantwoord

Fijn dat je man mee kan Franses! Met een beetje mazzel is er, als de termijn klopt, nu een hartje te zien!

Ik moest wel alleen naar de eerste echo, dat vond ik idd best een beetje spannend ja. En ook dat ik daarna weer terug moest naar mijn werk (had een smoes verzonnen om even weg te kunnen). Bij slecht nieuws zit je daarna niet meer zo lekker natuurlijk.
Emma, ligt he placenta misschien voor?

Ik moet me na de echo ook flink haasten voor mijn werk.

(Werk op vrijdag altijd alleen 's middags).

Mijn nichtje komt zo om op te passen, normaal s mijn moeder er, maar die zijn nog op vakantie.

Om tijd te doden ga ik tafel voor lunch vast dekken n nog een was doen.

Volgende berichtje van mij is hopelijk goed bericht!
Jaaaa!

Alles goed. Het is er eentje. Kloppend hartje. Zelfs al beetje beweginkjes te zien en het rompje en hoofdje zijn al van elkaar te onderscheiden.

Leuk leuk leuk
Joehoe! Gefeliciteerd Isis! Leuk bericht
Gefeliciteerd Isis!

Ohja dat was het van Franses ik was in de war met iemand anders.
Fijn hè!

En over een half uurtje allemaal duimen voor Franses!
Isis Yeah!!
Nu duimen draaien voor Franses, nog 25 minuten!

Man o man wat moest ik lachen om je droom, van die volwassen kerel "baby"
(ik gooi het topic even omhoog in de lijst. Als je mobiel forumt, kun je alleen de laatste 10 topics openen)

Franses, hoop alles oke!
En Franses? En, en, en..
Hier ook 1 kloppend hartje!!!!! Later meer, zit nu bij apotheek..
Jaaaa, hoihoihoi
Ow wow, wat een goede dag in dit topic, 2 hartjes nog wel
Yahoo! Gefeliciteerd Franses!!
Jeeeeeh! 2x een kloppend hartje, gefeliciteerd Isis en Franses

Wat fijn!

@Visje: jouw NOD is ook weer naderbij aan het komen! Spannend weer...toch handig die tabel in de openingspost!

@Carmen: jij weer bijna in "vruchtbare dagen" en op naar een romantische kerst!

Ik heb net zwijmelend naar babykleertjes zitten kijken in een winkel. Al ga ik wel echt wachten tot ik het geslacht weet, vind het dan toch leuker om iets roze/bloemerigs of blauw/stoers te kopen Ik had ook een heel pakket met een blad over zwanger zij en allerlei kleinverpakkinkjes Zwitsal bij de gynaecoloog gehad, maar ik merk dat ik die bladen over "zwanger zijn" alllemaal niet zo interessant vind (terwijl ik die tijdens mijn eerste zwangerschap verslond), er staan toch alleen maar dingen in die je allang weet en steeds maar weer een opsomming van kwaaltjes die je kan krijgen word je ook niet vrolijk van (en je weet al dat je ze kan krijgen).

Volgende week ga ik beginnen aan zwangerschapsfitness; ben echt heel benieuwd! Bij de eerste aan yoga gedaan, wat ik wel heel gezellig vond met de andere vrouwen, maar ik wilde liever iets waarbij ik ook het idee heb nog iets aan mijn conditie te doen.

Bij mijn tweede zwangerschap heb ik niets gedaan, maar dat vond ik achteraf eigenlijk jammer; ik had helemaal geen tijd om even stil te staan bij mijn zwangerschap.

Doen jullie iets aan yoga/zwemmen/zwangerschapssport?

Ik ga lekker TV-en (man is op pad) en straks vroeg naar bed, want dat vind ik wel het fijnste...ik merk het meteen de volgende dag als ik wat later naar bed ga in de vorm van vermoeidheid.

Fijne avond allemaal!
Woehoe, wat een goed nieuws. voor jullie beiden. Het is nog steeds pril natuurlijk, maar klinkt goed allemaal. In ieder geval geen nachtmerriescenario's. Voor de afwisseling in het topic hoop ik nog wel op een tweeling bij minstens één (aankomende) zwangere .

Zelf vandaag heel wat op en neer gefietst. Eerst naar het consultatiebureau voor een extra ogentest. De vorige keer weigerde mijn oudste namelijk ook maar iets te zeggen (ze kan behoorlijk verlegen zijn). Deze keer ging het gelukkig boven verwachting goed.

Daarna naar de apotheek en naar de supermarkt en naar het buurthuis.

Toen we later in de middag gewoon thuis waren, struikelde de jongste over zijn voeten en viel met zijn gezicht op een houten speelhuis. Sneetje van een centimeter naast zijn oog dat behoorlijk bloedde, dus huisarts gebeld en weer kinderen klaarmaken en met de fiets naar de huisarts. Daar toch pas drie kwartier later weer aan de beurt. Zoon was het zelf al bijna weer vergeten, was lekker aan het spelen in de wachtkamer, maar bij de huisarts op de behandeltafel was het toch weer erg vervelend voor hem. Ik denk dat hij voorlopig geen vertrouwen meer in haar heeft... Gelukkig hoefde het sneetje alleen te worden geplakt en niet gehecht.

Daarna naar de kerstborrel van het kdv, waar het veel te druk was, dus maar kort gebleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven