Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Pffff, wat een nare droom Zomer. Ik zie het helemaal voor me.

Ik was net halfslapend een sprookje (uit mijn hoofd) aan het vertellen. Maar ik droomde al een beetje, dus af en raakte ik de draad kwijt. Zei ik dingen als: 'de koning en koningin vonden dat er betere daklozenopvang moest komen.' En af en toe zei mijn dochter dat ik nog niet klaar was, haha . Ze was zelf ook nog klaarwakker aan het doen.

Leuke namen komen voorbij, de meeste niet passend bij ons. De naam Dorien zou wat mij betreft wel in ons rijtje passen en vind ik leuk (ondanks de korte o-klank, die ik meestal sloom vind klinken in namen, zoals in Lonneke, samen met de korte i-klank). Maar mijn vriend zegt hier naast me meteen nee ivm een niet-zo-leuke collega .

Vandaag een dagje met de trein naar het spoorwegmuseum geweest. Was een groot succes. De kinderen hebben voor het eerst 'geschaatst'. Mijn dochter vond het geweldig. Zoon wilde ook heel graag, vond het heel even leuk, tot hij merkte dat het wel heel glad en lastig was . En er is een draaimolen waar dochter wel tien keer in wilde. En ook een minitreintje buiten, waar ze ook heel graag in wilde. Die was echt alleen voor kinderen en eerst wilde ze niet zonder mij. Maar toen ze doorkreeg dat dat echt niet zou gaan, wilde ze wel alleen. Ze vond het nog echt leuk ook. Dat vond ik echt zooo superstoer van haar, want ze is de laatste tijd echt best wel bang voor van alles en nog wat. Ik had niet verwacht dat ze in de trein zou stappen en zonder tranen terug zou komen.
Getver zomer wat een vreselijke droom! Kippenvel krijg ik ervan. Ik herken je angst om je jongste te verliezen. Mijn jongste is een echt zorgen kindje. Het is continue ziekenhuis in en uit met haar. Ze is vanaf dag één al ziek. Volgend jaar veel nieuwe onderzoeken. Voordat mijn vermoedens bevestigd werden dat er iets niet klopte had ik al een heel sterk gevoel dat ze ziek was en er iets niet klopte vaak ook extreme angst om haar te verliezen. Nog steeds... Vreselijk naar.

Hier nog steeds geen zekerheid. Heel licht bruinverlies. Test is niet donkerder. Slecht een licht tuurstreepje.
Pipoo het spoorwegmuseum klinkt echt heel leuk!! Tot wanneer kan je daar schaatsen?
Visje, ik moest er ook even voor naar de site van het museum, maar het is tot 6 januari. Ook de draaimolen hoort bij het winterstation. Voor oudere kinderen waren er ook allerlei creatieve workshops. En er was live-muziek, erwtensoep, warme chocomel, poffetjes, oliebollen, etc. Al met al een leuk sfeertje, ook al was het best druk. Van de reguliere tentoonstellingen hebben we niet veel gezien.

Mijn dochter kreeg van Sinterklaas van die dubbele schaatsen, die wilde ze heel graag proberen. Ik dacht er ook aan naar de gewone ijsbaan te gaan, maar als het dan tegenvalt sta je na een kwartier weer buiten. De schaatsbaan in het museum was wat dat betreft aantrekkelijker, omdat er dan nog veel meer te doen is.
Dank je Pipoo. Ga is kijken of we misschien ook een bezoekje brengen. Even website opzoeken voor openingstijden.
Ze hebben trouwens ook een speciaal kindertoilet in de verschoonruimte. Toiletpot in de vorm van een trein. Dochter wilde telkens weer naar de wc en handen wassen in het speciale wasbakje .
Prettig kerstfeest iedereen!!
Heel fijne kerstdagen allemaal!!

Verder even heel erg egopost, sorry, heb even geen puf om terug te scrollen.

Voel me zó beroerd. Misselijk, vreselijk moe, brak, huilerig. Zie enorm op tegen drie avonden tafelen en gezellig doen.

De hele ochtend kan ik alleen maar huilen, en geen puf om de kinderen positief te helpen spelen. Veel meer TV dan anders dus, waar ik me ook weer schuldig over voel. Vriend werkt alleen vanochtend, dus die komt straks al weer thuis, fijn.

Gisteravond ook dienst gehad, niet bevorderlijk.

Hoewel heel leuk, vanmiddag gaan we het eerst de kinderen vertellen en vanavond bij schoonfamilie, morgen mijn familie.

Eerst wilden we wachten met het vertellen aan de kinderen tot na de combinatietest, maar beetje moeilijk om het wel aan de familie te vertellen en niet aan de kinderen, terwijl die daar ook rondhobbelen.

En door het de familie te vertellen, hoef ik me ook niet fitter voor te doen dan ik me voel en hoef ik niet moeilijk te doen met het eten en drinken.

Vriend en ik zijn er trouwens van overtuigd dat zijn zusje ook weer zwanger is, benieuwd!

Sorry voor dit klaagverhaal, moest het even kwijt.

Maar Visje en Carmen, Zonnestraal en Mamamuis, ik gun jullie enorm om ook lekker te klagen over zwangerschapskwaaltjes ipv ongesteld zijn en onzekerheden!!

Liefs!
Duik straks lekker je bed in Isis als je vriend er straks is. Ik lig ook nog lekker op bed. Vanmorgen samen ontbeten man is aan het werk heb even met ze zitten kleuren en ben daarna weer even teruggekropen. Kids vermaken zich prima gelukkig. Dan vertel je het toch gewoon dan hoef je je ook niet groot te houden. Ik zie altijd al als een berg tegen de feestdagen op. Als die waren geweest toen ik mij zo beroerd voelde had ik mij denk ik helemaal afgemeld :-)
Herkenbaar Isis, hier ook ellendig. Gelukkig ben ik vrij en slapen de kids meestal tot 8.00-8.30, dus de vermoeidheid komt pas in de namiddag. Maar nog steeds misselijk, man is vanavond pas thuis en morgen de hele dag kerstfeest bij mijn ouders. Ook dat is gelukkig de enige dag dat we het vieren, anders had ik het niet getrokken dit jaar.

We worden ook al in de ochtend verwacht, terwijl dat voor mij het zwaarste moment is...pfff.

Hier ook de tv aan en weinig initiatief van mijn kant, al heb ik mezelf net even een schop onder de kont gegeven en ben ik even met ze naar het centrum gefietst (5 minuten fietsen), om 2 rondjes draaimolen te doen. Gelukkig kan de jongste zo alweer naar bed.. En ach, van die tv gaan ze ook niet dood toch? Als we ons beter voelen, gaat de tv weer uit. Maar het knaagt wel...

Wel leuk dat jullie het de kids vertellen Isis, ik kan ook heel moeilijk wachten. Bij mijn familie weten ze het allemaal al, en het liefst had ik het de kids eerst verteld, maar mijn zoon is 4 en die vertelt het dan echt aan iedereen. Ik vrees dat ik het niet voor me ga houden tot na de combi-test, misschien dat ik de kids meeneem naar de termijnecho en het ze dan vertel.

Ik zit nu weer achter mijn crackers met smeerkaas, brood trek ik echt niet op het moment, behalve 's ochtends 1 sterk geroosterd sneetje. Ik eet voornamelijk komkommer, waarschijnlijk krijg ik een groene baby

Ook cola en spa rood is nu wel lekker voor de maag, laatst had ik een lunch van cola en komkommer (als ik in herhaling val, sorry, mijn geheugen is een zeef)

Visje, spannend nog!

Fijne dagen allemaal, hopend op minder kwaaltjes en meer bevruchte eitjes!!
Wat naar dat jullie je zo ellendig voelen Franses en Isis

Waren jullie ook (zo) misselijk bij de eerste twee? En waarom moet je zo huilen Isis, is dat omdat je je lichamelijk zo rot voelt of

Hoe was het vanmiddag Isis, bij het vertellen van het goede nieuws? Hoe reageerde iedereen? En je kindjes?

He Visje, nog steeds geen duidelijkheid dus. Mijn duimen draaien hoor!

Hier gisteren kerstdiner gehad met de vrienden, was erg leuk. Baalde enorm dat ik die sashimi had afgeslagen, die was echt zooo lekker volgens man. Maar gelukkig was de rest ook lekker. Jammer dat ik alleen maar water en sap kon drinken en niet kon meegenieten van al die (8!) heerlijke wijnen van het wijnarrangement. Om 1.00 thuis, daarna geen wekker gezet en om 9.45 pas wakker geworden, heerlijk! Daarna gauw ontbijten en de kids gehaald bij opa en oma. De jongste wou niet meer naar huis haha, ze hebben het altijd zo heerlijk bij ze. En zij hebben een hondje, daar is dochter zo verschrikkelijk gek mee. Goed teken. Zoon wou vroeger ook nooit meer mee naar huis na het logeren. Dochter nu ook niet, ze klom uit zichzelf bij opa op schoot om te knuffelen, toen ik binnen kwam. Moet je nagaan, en dat terwijl ze hen niet zo vaak ziet (eens per maand max). Ze is gek op haar opa's en oma's.

Zojuist enorm mijn hand verbrand, AUWWWW!!! Doet zo'n pijn! Bij het draaien van de rollade rolde die ineens met een klap door in de pan en sloeg er een hele golf kokend heet vet over de pan heen, over mijn linkerwijsvinger. Ruim 10 minuten gekoeld en daarna dikke laag Nestocyl erop gesmeerd, maar het brandt enorm *auw*... Ik hoop dat het nog wegtrekt vanavond. Zoveel pijn van een brandwond heb ik nog nooit gehad.

Verder belde vanmiddag de verloskundige nog, om te vragen hoe het met me ging. Heel attent. Ze zou me ook de brief mailen die zij aan mijn HA heeft gestuurd, fijn kan ik even kijken of ze het goed heeft verwoord.

Ik moet verder met het eten, fijne avond x

v
Nou zeg, geen idee waarom het niet meer lukt om een foto te plakken. Doe het op dezelfde manier als de vorige keer, maar hij pakt 'm niet.

Fijne kerst allemaal! Wij hebben heerlijk gegeten (rollade, aardappeltjes met rozemarijn uit de oven en kleine spruitjes met spekjes) en vanavond lekker op de bank voor de buis.

Morgen lekker ontbijt en 's middags naar familie gourmetten.

Doeg!
Wat een mooie berichten lees ik allemaal!

Pipo, gefeliciteerd met je dochter!

Isis en Frances, gefeliciteerd met het klopende hartje! Superr!!

En Visje, een streepje is een streepje toch? Oh, wat gun ik je goed nieuws!

Vanacht om 3 uur wakker geworden en kon niet meer slapen. Ben er maar uitgegaan. Zit precies in mijn eisprong dus we hebben een gezellige kerst :-) maar ik probeer er verder niet teveel mee bezig te zijn (alhoewel me dat veel moeite kost!).

Zolang we maar geen ooievaren meer zien want helaas heeft mijn zusje ook een miskraam gehad. Zo sneu voor haar en weer een extra bevestiging hoe bijzonder het is om zwanger te mogen zijn en een gezond kindje op de wereld te zetten.

Iedereen alvast een mooie kerst! Voor de zwangere onder ons sterkte met het niet mogen drinken/niet alles mogen eten.

Voor de niet-zwangere onder ons.....PROOST ;-)! En hopen op een mooie kerstkadootje!

(ik ga nog even mijn bedje opzoeken, hopelijk val ik nog in slaap. Het is inmiddels 5 uur....pfff, het is dat ik mijn eisprong heb anders had ik gedacht dat ik zwanger was haha. Jeetje, wat heb ik toen veel uren wakker gelegen.)
4hk, vergeet ik jou helemaal! Gefeliciteerd, het is een jongen!!! Superleuk!

(en nu ga ik echt naar bed!)
Leek het streepje gister iets donkerder te zijn, nu is de duidelijkheid er.

Vanmorgen werd ik wakker met vreselijke buikkrampen, tranen stonden in mijn ogen. Zo'n pijn. Onderweg naar de wc voelde ik het al. Ik ben helaas toch ongesteld geworden.

Bah wat ben ik teleurgesteld...

Carmen wat naar van je zus zeg. Hoop dat het voor jou raak is deze ronde en dat je misschien toch nog samen met je zus zwanger kan zijn en dat jullie in dezelfde periode uitgerekend zijn. Dat zou wel extra bijzonder zijn.
Oh Visje, wat vreselijk voor je! Hoe kan dat nou steeds? Ik vind het echt zo naar voor je. Eerst een positieve test, de hoop en kans op.... en dan alsnog ongesteld. Tuurlijk ben je teleurgesteld! Ik weet niet wat ik kan zeggen om je beter te laten voelen. En dan heb je ook nog zulke lieve woorden voor mij! Neem een lekker glas wijn, geniet van deze kerst en ik kan alleen maar hopen dat het volgende maand voor jou raak is en raak blijft. Heel veel sterkte meid. Waarom moet het soms toch zo lastig gaan??? en nog een
Visje... wat kut zeg Toch een vroege miskraam dus, daar lijkt het nu wel op ja. Echt balen! Ik leef met je mee.

Carmen, ik hoop ook voor jou dat het deze ronde raak is. Wat jammer dat je zus een miskraam heeft gekregen. Dan heeft het voor jullie allebei niet zo mogen zijn die maand. Hopelijk deze maand raak voor jullie beiden!

Ik ben nog in pyama, ga maar eens douchen. Gisterenavond toch wat kadootjes onder de boom gelegd en daarna kerstontbijt gedaan, gezellig. Vanmiddag naar schoonfamilie. Geniet er nog ff van!

Liefs Emma
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. ze doen me goed.

Heb net even uitgehuild bij vriend en ga nu even in bad. Heb erge buikpijn, erg nare kramp. Dat heb ik dus eigenlijk nooit als ik ongesteld ben, dus heb wel het idee dat mijn lichaam iets heel graag wil afstoten.

Ben blij dat ik volgende maand langs de gyn mag. Kijken wat hij hier over te zeggen heeft.
Even een kerstberichtje van mij!

Ten eerste, Visje, hele dikke knuffel! ik heb begin dit jaar hetzelfde gehad ( toen nog niet bezig met zwanger worden, maar toch overtijd en lichte streep, dag later streep lichter en weer een dag later zeer pijnlijk ongesteld. Ik voelde me toen ook zo rot.... hoop dat de krampen snel minder worden....

@Isis: wat vervelend dat je je zo rot voelt, ik had bij de eerste twee ook zo'n depri gevoel wat pas rond de 12 weken wegtrok. Ben zo blij dat ik dat deze keer niet heb. Hoop dat je de feestdagen een beetje doorkomt!

Ik bij schoonfamilie koekjes met de kinderen aan het bakken en gisteren een mooie kerstboom uit het bos gezocht en versierd. Vanavond lekker eten...oh wat zou ik graag lekker aan de wijn gaan...en morgen de hele dag naar mijn familie -ook weer eten Voel me wel helemaal "kerstig". Ik heb de komende 2 weken wel veel nachtdiensten, dus probeer nu maar alvast zo goed mogelijk uit te rusten,mdus heb net lekker een uurtje in bed liggen lezen.

Hele fijne dagen allemaal!
Goedemorgen,

Hebben jullie eerste kerstdag overleefd? Wij zijn gelukkig weer klaar met de verplichtingen en gaan vandaag wandelen in het bos. Als het droog blijft.

Wij hadden gisteren diner bij schoonouders. Schoonma was ziek. Schoonpa heeft geen woord gezegd. Iedereen moest wat voorbereiden. Wij hadden de drank geregeld. Schoonzussen desert en voorgerecht. Hoofdgerecht was wildzwijnrollade. Niet te versmaden, zo taai als wat. Op zich was het best gezellig omdat wij lekker hadden doorgeschonken met de wijn. Maar schoonzus niet-lief begon alsnog te rellen over een sterretje dat haar zoon niet aan mocht steken en een ander kind er twee had dat het alsnog uitliep op een fiasco. Schoonzus wel lief en haar vier kids hadden allemaal hoofdluis. En die kinderen zaten Dus bij thuiskomst ben ik nog tot half elf bezig geweest om iedereen uit te kammen, te douchen en de kleding te wassen, voordat wij naar bed konden. Godzijdank is het weer voorbij wat een ellende altijd.

Carmen hoe is het met je hand? Gaat het al beter? Heb je geen bepanthan om erop te doen. Dat helpt vaak beter dan nestosyl.

Visje, gaat het al wat beter? Gelukkig mag je snel naar de gyn, wie weet is er een bepaalde oorzaak te herleiden.

Carmen wat verdrietig van je zus. Hoe ver was ze?
Isis voel jij je al wat beter?

Nono dat is ook niet handig nachtdiensten in de kerstvakantie. Gaat je oudste dan naar de BSO?

Franses wanneer heb jij je volgende echo?

Emma jij morgen 20 weken echo spannend hoor! Altijd toch weer een mijlpaal als dat allemaal goed is. Neem jij je kids mee?
4hellokitty dat klinkt niet echt als een gezellige kerst en brr hoofdluis.. Vreselijk

Emma succes morgen bij de 20 wk echo. Toch spannend weer.

Vandaag iets minder heftige krampen, gisteren echt bijna de hele dag dubbel gelegen van de pijn. Bloed nog wel heel erg, maar ben allang blij dat de krampen lichter zijn.

Volgende NOD is 15 januari en dan mag ik ook het ziekenhuis bellen voor een afspraak. Moet de menstruatie erop komen omdat het slijmvlies dan het dunst is. Dan wordt dus pas in februari, maar komt goed uit omdat we nu een pauze nemen omdat mijn oudste volgend jaar September voor het eerst naar school gaat. Voor het eerst naar school en nieuw gezinslid wordt een beetje teveel spanning voor haar.
Nou he visje, het kan haast niet dat jullie eerste kerstdag erger is verlopen..

Visje wat heb jij een korte cyclus! Doe jij ovu testen? Misschien is je cyclus te kort voor een eisprong of niet?
@Visje, je klachten doen me erg denken aan de keer dat ik waarschijnlijk (denk ik met terugwerkende kracht) ook een hele vroege miskraam had zo rond mijn NOD. Jemig, wat had ik toen een heftige, pijnlijke menstruatiekrampen. Ik was net enkele weken begonnen op mijn nieuwe werk en ik had een belangrijke training, dus durfde ook niet halverwege de dag naar huis te gaan. Heel vervelend dat het bij jou met zulke heftige krampen gepaard gaat en dat zo rond de feestdagen.

Zelf had ik gisteren met eerste kerstdag een beetje last van mijn hormonen en was dus best wel emotioneel. Ten eerste omdat mijn ouders niet kwamen (wisten we al), omdat ze gebonden zijn aan hun bedrijf en omdat ze niet goed in hun vel zitten (lang verhaal) en wij om die redenen ook maar niet bij hun op bezoek gingen. Om toch iets bijzonders te doen met kerst hadden we kaartjes voor een voorstelling. Die was wel ook voor kinderen, maar net iets te hoog gegrepen voor die van ons. Dat was op zich niet zo erg, maar mijn zoontje raakte zijn speentje kwijt en begon dus te huilen en toen moest ik de zaal verlaten. In de foyer moest ik wel een potje janken, want ik had me er zo op verheugd, vond het ook oneerlijk dat mijn vriend niet met zoontje wegging uit de zaal; hij zat een beetje af te wachten of het misschien vanzelf goed kwam... :( Ik was niet boos op hem hoor, maar was wel verdrietig... De rest van de middag is het emotioneel niet meer helemaal goed gekomen.

Het klinkt erg gemeen, maar ergens vind ik het dan wel prettig om andere kerst-valt-in-het-water-verhalen te lezen (sorry 4HK). Dan kan ik de gedachten dat iedereen - behalve ik - twee fantastisch gezellige dagen heeft tenminste loslaten. Kreeg ook een berichtje van een vriendin dat haar vriend met hoge koorts in bed lag. Dát is ook pas echt heel vervelend; ziek zijn met kleine kinderen is echt geen doen - ook voor de niet-zieke partner niet. En dan nog eens met de feestdagen. Dus dat relativeert tenminste weer.

Vandaag komt een deel van de schoonfamilie. Vanavond gaan we uit eten bij een niet zo chique all-you-can-eat Aziatisch restaurant. Helemaal niet erg in kerststijl dus, maar wel gezellig, denk ik. Ons huis en onze keuken is niet groot genoeg om te koken voor zo'n grote groep, de tafel is ook wat te klein. Als we kerst bij één van de anderen vieren, laten ze meestal ook een buffet bezorgen.
Goedemiddag dames,

Nou hier ook een niet zo leuke eerste kerstdag hoor. We waren zoals elk jaar uitgenodigd bij schoonouders (vader man en diens vrouw). Haar dochters komen dan ook, met hun gezinnen, en de zus van man (je weet wel, die ene die laatst niet zo leuk had gereageerd over mijn zwangerschap... eigenlijk die hele familie niet) met haar man en kids. We zien hun allemaal niet zo vaak.

Wij waren, rond 16.00, als eerste binnen, op zich wel fijn want dan moeten anderen jóu groeten als ze binnen komen en niet andersom. Nou de eerste deed dat dus helemaal niet. Is al vaker gebeurd, dus stonden er op zich niet van te kijken, maar het blijft ont-zét-tend stom als je stiefschoonzus binnenkomt, je straal voorbij loopt (zelfs na mijn opmerking over dat ze zulke gave schoenen aan had) en zo in de bank ploft. Nog geen "hallo"?? Mijn man en ik keken elkaar maar weer eens veelbetekenend aan. Wat een rare is dat toch. Vervolgens vraagt haar jongste zoon van 6 aan zijn moeder wie "dat" zijn (waarbij hij mij en mijn dochter aanwijst). Nou we zien elkaar niet heel vaak, dat geef ik toe, maar dat is toch een rare vraag, zelfs van een 6-jarige die we, ook al is het niet vaak, toch wel zeker 4 a 5 x per jaar zien. Raarrrrrrr. Afijn, even later kwam dus man zijn zus binnen met haar man en kids. Die waren zo niet nóg koeler tegen ons. Normaal wel even gezellig kletsen maar nu ging ze (expres?) aan de andere kant van de huiskamer zitten op een klapstoel, terwijl de plek naast mij op de tweezitsbank leeg bleef. Ook haar man zei niet veel. Ik ben wel altijd spontaan en probeer altijd een gesprek aan te gaan, al is het maar uit beleefdheid, ik hou niet van akelige stiltes, maar manlief heeft geen woord gezegd. En aangezien niemand ook de moeite nam iets tegen hem te zeggen, is 'ie ook letterlijk de hele avond stil gebleven en door iedereen compleet genegeerd. Echt sneu!

Afijn toen was het tijd om aan tafel te gaan, gourmetten zoals altijd, da's wel prima want dan doet iedereen tenminste wat en vallen die stiltes niet zo op. Daarna de boel afwassen en afdrogen met de schoon/stiefschoonzusjes en tja, dan sta je noodgedwongen bovenop elkaar in dat kleine keukentje en toen kwamen we wel wat meer aan de praat onderling. Het leek ook alsof de sfeer daarna wat ontspannender werd en wat aardiger en werd er ook tegen mij gepraat. Maar níemand die ook maar met 1 woord over mijn zwangerschap heeft gerept, heeft gevraagd hoe het gaat, iets over mijn buik heeft gezegd of wat dan ook. Tijdens het afwassen vertelde schoonzus wel dat ook de tweede operatie die ze laatst heeft gehad van haar baarmoeder en blaasverzakking etc. niet heeft geholpen en dat zij tot de 2% behoort bij wie het niet goed gaat. De boel heeft losgelaten en hangt nu weer los van binnen, dus ze moet weer onder het mes. Ook de subtotaal ruptuur die ze heeft overgehouden van haar eerste bevalling (3 jaar terug) scheen niet goed gehecht te zijn en moet nu alsnog worden hersteld. Hoop ellende vooral het herstel, zeker omdat ze 2 kleintjes heeft van bijna 2 en bijna 3 en haar man piloot is en soms wel 10 dagen achter elkaar weg is. Misschien is dat het wel dat ze zo rot in haar vel zit en dat dat voor een deel de sfeer bepaalde. Maar het voelde alsof het met ons te maken had.

Daarna kadootjes, voor de kids hadden opa en oma wat onder de kerstboom gelegd (voor elk 1 kadootje) en wij hadden voor schoonouders een kleinigheidje als dank voor het eten (gewoon een setje van Dove voor haar, van Axe voor hem en een doosje Ferrero Rocher bonbons...) maar haar twee dochters hadden samen een flatscreen voor pa en ma gekocht, en schoonzus met man een Ipad voor pa... Tja daar kunnen wij niet tegenop. Voelde ook weer lullig. Afijn, om 21.00 in de auto, man was zó blij dat het klaar was!!! Ik was wat milder gestemd, ben eerlijk gezegd niet echt anders gewend van de voorgaande jaren (alsof er altijd veel broeit daar, veel onderhuids gedoe, geklets achter ruggen om, maar dan met kerst dat zogenaamde "oh wat leuk dat ik je weer zie" gedoe, brrrr zie er altijd heel erg tegenop) maar dit was wel heel extreem. Al is het echt pure tijdsverspilling om jezelf te bedenken want in godsnaam het probleem is, want je zal er nooit achter komen bij die familie. Wel jammer dat het nu met schoonzus ook op die voet lijkt te gaan, dat was voorheen niet. Maar het lijkt alsof zij nu ook zo doen/zijn. We voelden ons compleet buitengesloten, en waren ook ontsteld dat er werkelijk níemand iets aan ons had gevraagd hoe het allemaal ging enzo, en over de baby. Totaal geen interesse.

Ik moest dus ook wel een beetje grinniken om het verhaal van H4K, toch nog wat herkenning! Niet iedereen heeft vanzelfsprekend leuke kerstdagen. Bij jou ook een beetje in het water gevallen dus Pipoo, jammer hoor.

Vanmiddag even borrelen en theetje bij mijn moeder. Daar is mijn zus ook, waar ik geen contact mee heb. Al is dat dan wel weer een ander sfeertje en meestal op zulke momenten toch wel gezellig. Ik heb liever ruzie en dat dan alles gezegd wordt en duidelijk is en aan de hand daarvan het besluit tot geen contact (maar verder elkaar wel in de waarde laten) dan dit onderhuidse geneuzel in de familie van mijn man, bah... Ik heb zijn zus trouwens nog een WA-bericht gestuurd vanmorgen, maar (nog) geen reactie.

Ik ga gauw nog even wat doen in huis, voordat we weer in de startblokken moeten staan. Wil steeds even naar buiten met dochter, maar ze wil niet! Ze wil "lekker binnen blijven" wat een huismusje is dat haha.

Ik heb trouwens a.s. vrijdag de 20-weken echo. Vind het erg spannend! Heb trouwens wel het idee dat ik de baby nu vaker voel bewegen. Nog niet heel vaak, maar een paar keer per dag een klein duwtje oid.

Doeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven