Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Lig nu met kruik op de bank. Krampen kwamen ineens weer heel heftig opzetten.

4hellokitty ik heb dat gisteren eens opgezocht. Mijn cyclus in 2012 varieerde tussen de 24 en 35 dagen. Valt mee dus. Dit keer was mijn cyclus 27 dagen. Het bruinverlies en licht bloedverlies begon zaterdag, maar de echte bloeding begon gisteren. Vroeger had ik cyclussen van ver over de 100 dagen ben allang blij dat ze niet meer zo lang zijn.

Even een voor iedereen die het nodig heeft.
Kids gisteren pas om 22.00 naar bed (ze wilden nog even met hun nieuwe speelgoed spelen) en vanmorgen om 9.30 waren ze pas wakker! Wat ene luxe. Ik zelf film gekeken (Slumdog Millionaire, al gezien maar wat een super film blijft dat) en daarna nog concert van Coldplay. Dat uitslapen van de kids kwam dus als een kadootje, zelf ook pas om 9.30 opgestaan, heerlijk. Zoon is lekker in de weer de hele dag, buiten met zijn vriendjes en zijn knalerwten en binnen met het nieuwe spel op de Playstation. Geen kind aan. Dochter lekker aan het kleien, en spelen met de popjes, en zo weer even een slaapje doen.
Jeetje Emma wat vreselijk. Erg hè dat achterbakse/schijnheilige gedoe. Maar genegeerd worden is ook niet leuk. Heerlijk dat het nu achter de rug is. Misschien volgend jaar even uitspreken? Misschien klaart het de lucht op?
Jeetje Emma, wat een ellende-verhaal. Zo genegeerd worden is wel heel raar. Ik hou er ook helemaal niet van als er van alles in stilzwijgen verhuld wordt.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze (los van het negeren enzo bij binnenkomst, wat natuurlijk raar is) 'gewoon' niet zo geïnteresseerd zijn in jouw zwangerschap en dat je daar niet teveel achter moet zoeken. Het is alweer de derde keer en niet meer zo bijzonder. Dat merk ik zelf ook wel in mijn omgeving. Bij de eerste keer was er meer belangstelling voor. Maar daarnaast 'eiste' ik ook zelf meer belangstelling; voor mij was het natuurlijk ook heel nieuw. Vandaag schoonfamilie op bezoek gehad en het was gezellig, maar het was nauwelijks onderwerp van gesprek. Schoonzus was wel benieuwd of we wel genoeg ruimt hebben en schoonmoeder was benieuwd of ik het al veel voelde. Maar de 'hoe-ging-dat-bij-jullie-gesprekken' hebben we allang gehad.

En Visje, wat een rotmens die nieuwe vrouw. Trouw je met een man met een verleden, dan moet je daar maar mee leren leven en ervoor open staan. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie rol destijds was... (een allang volwassen vriendin van mij is bijvoorbeeld niet geweldig sportief waar het de nieuwe vrouw van haar vader betreft, hoe die nieuwe vrouw haar best ook doet...) Maar ik kan me wel voorstellen dat het ook niet echt gezellig zou zijn geweest als jullie wél waren uitgenodigd. Is ze toevallig erg jong? Of is de tweede leg nu ook al ouder? Als ze nog heel jong is, herinneren jullie haar misschien aan het grote leeftijdsverschil met haar man? (even lekker speculeren )

Poehee, ik ben moe; ik voel me alsof ik een paar glazen teveel op heb, is natuurlijk niet zo
*poef*
quote:visje81 schreef op 25 december 2012 @ 07:44:

Leek het streepje gister iets donkerder te zijn, nu is de duidelijkheid er.

Vanmorgen werd ik wakker met vreselijke buikkrampen, tranen stonden in mijn ogen. Zo'n pijn. Onderweg naar de wc voelde ik het al. Ik ben helaas toch ongesteld geworden.

Bah wat ben ik teleurgesteld...

. Heb je wel een beetje ok kerstdagen gehad?
quote:isisVG schreef op 24 december 2012 @ 10:58:

Heel fijne kerstdagen allemaal!!

Verder even heel erg egopost, sorry, heb even geen puf om terug te scrollen.

Voel me zó beroerd. Misselijk, vreselijk moe, brak, huilerig. Zie enorm op tegen drie avonden tafelen en gezellig doen.

De hele ochtend kan ik alleen maar huilen, en geen puf om de kinderen positief te helpen spelen. Veel meer TV dan anders dus, waar ik me ook weer schuldig over voel. Vriend werkt alleen vanochtend, dus die komt straks al weer thuis, fijn.

Gisteravond ook dienst gehad, niet bevorderlijk.

Hoewel heel leuk, vanmiddag gaan we het eerst de kinderen vertellen en vanavond bij schoonfamilie, morgen mijn familie.

Eerst wilden we wachten met het vertellen aan de kinderen tot na de combinatietest, maar beetje moeilijk om het wel aan de familie te vertellen en niet aan de kinderen, terwijl die daar ook rondhobbelen.

En door het de familie te vertellen, hoef ik me ook niet fitter voor te doen dan ik me voel en hoef ik niet moeilijk te doen met het eten en drinken.

Vriend en ik zijn er trouwens van overtuigd dat zijn zusje ook weer zwanger is, benieuwd!

Sorry voor dit klaagverhaal, moest het even kwijt.

Maar Visje en Carmen, Zonnestraal en Mamamuis, ik gun jullie enorm om ook lekker te klagen over zwangerschapskwaaltjes ipv ongesteld zijn en onzekerheden!!

Liefs!Voor jou ook . Hoe ging het met kerst en hoe reageerden je kinderen en de rest van de familie en is je zus ook zwanger?
quote:4Hellokitty schreef op 22 december 2012 @ 18:38:

It's a boy! Kids vonden het superleuk om te zien. Dochter vond het jammer dat het geen meid is. Zei nog ik haat jongens ;-)(7 jaar he haha) Zoon zei ik zei toch ik wist het al lang. Zo schattig! Het lag met de benen helemaal recht langs het hoofd. Ik zag zelf ook meteen een zakje tussen de beentjes zitten. En ze heeft nog een foto van gespreide beentjes gemaakt waar je duidelijk het piemeltje ziet. Kan niet missen dus dat het echt een knulletje is.

Het lag qua groei een paar dagen voor op schema. Zij kwam op een uitgerekende datum van 21-5 uit. Ze had het hoofdje opgemeten en een beentje. En wij hadden alleen een geslacht-bepaling-echo laten uitvoeren voor 40 euro. Kreeg ik nog 4 foto's mee ook. En ik vond dat ze nog wel heel veel liet zien ook. En ook in 4D omdat dat voor de kinderen sprekender was zei ze. Echt superleuk. Ben helemaal in de wolken.. Nu nog een naam bedenken want wij hadden alleen maar meidennamen die wij echt leuk vinden. Wij dachten ook allemaal dat het een meisje was. Op zoon na dan

gefeliciteerd! Hahaha die reactie van je dochter . Onze dochter is ook overtuigd van een meisje. Maar ik weet het niet....iedereen zegt nu bij ons een meisje en meestal heeft 'iedereen' het fout haha.

Iermand nog tips voor leuke, lekkere, makkelijke en niet al te heftige hapjes?
quote:visje81 schreef op 19 december 2012 @ 14:40:

Gevonden!!

Ziet er super uit Emma! Bedankt!

Getsie wat een enge dromen hier.

Later terug ik moet clïenten bezoekenIk heb laatst gedroomd dat ik seks had met Bram Moscovic, valt dat ook onder de enge dromen? .
quote:visje81 schreef op 26 december 2012 @ 21:41:

Ze is inderdaad erg jong Pipoo. Slechts een paar jaar ouder als mijn broer. Ik heb dan ook twee halfzusjes, die in de onderbouw en middenbouw op de basisschool zitten... Heel vreemd.

Mijn ouders zijn ook op een nare manier uit elkaar gegaan, zonder er verder op door te gaan. Zij is de reden ervan...

Oh, ik heb nu al een hekel aan haar. Terwijl je vader zich ook niet door haar moet weghouden bij zijn gezin.

Ik moet er niet aan denken dat mijn man straks bij mij weggaat en dan een nieuw gezin begint en onze kinderen nauwelijks ziet.... .
Mirremare, hoe gaat het met jou? Wanneer heb jij weer een echo? Wil jij weten wat het is?
Hey, met mij gaat het goed. Ik heb nu lekker vakantie en dat scheelt wel. Straks lekker een dagje met een vriendin weg.

De misselijkheid is over, ik moet alleen wel voldoende verspreid eten en lage bloeddruk. Laatst werd ik niet goed in de trein, moest staan (zo groot is mijn buik dus nog niet dat mensen voor me opstaan ). Maar ik heb een hele lage bloeddruk en dat is nu normaal tijdens deze fase.

Ik heb 23 januari de 20-wekenecho maar ik wil niet weten wat het wordt. Maar ik mag er van mijn man ook niet meer over speculeren hahahaha en dat vind ik dus wel leuk.

Hij wil het eigenlijk wel weten maar we wisten het vorige keren ook, het lijkt me leuk om te bevallen en het eens niet te weten.

Gaat met jou alles goed? Het schiet al op he?
Oh dat is ook al bijna! 23 jan. is het zo! Ben je dan ook echt 20 wk? Spannend dat je het niet wilt weten. Dat vind ik echt knap. Wij konden onze nieuwsgierigheid niet bedwingen

Ik heb ook heel lage bloeddruk een onderdruk van 60 zelfs. Bij mijn andere zwangerschappen kwam mijn onderdruk aan het eind zelfs nog niet boven de 80. Daardoor heb ik dat denk ik ook heel snel. Van die wegtrekkers. Duizelig en zo'n onbehagelijk gevoel als ik net even iets te lang moet wachten in de supermarkt enzo. En een zwaar gevoel in mijn nek.

Ik vond die echo laatst ook weer zo bijzonder. Het is toch knap hoe dat allemaal kan zo'n klein wezentje maken met zijn tweeen. En dat het dan in je groeit. Ik blijf het speciaal vinden.
Zeg jij nou "een zwaar gevoel in je nek", heeft dat met lage bloeddruk te maken H4K? Ik heb al dágen last van mijn nek, heel vervelend. En ik heb ook een lage bloeddruk, althans niet te laag hoor, maar tot nu toe telkens tussen de 55/100 en 70/110. Heb geen duizelingen, wel vaak hoofdpijn. Maar dit had ik tijdens vorige zwangerschappen ook, is alleen maar goed zei de VK.

Heb trouwens nog geen mail gehad van de VK, zal eens bellen.

Kom later terug, ben druk bezig! Man is aan het schilderen op de kinderkamer. Ze mochten allebei een kleur kiezen dus nu wordt de ene muur roze en de andere blauw Heb verf van Lief gekocht, "bloesemrose" en "helder blauw" (aqua). De derde muur blijft wit, de rest bestaat uit dakkapel en stukje wit. Wordt een vrolijk geheel. Eerst waren de muren trouwens okergeel en blauw. Die blauwe muur blijft blauw, wel een ander tintje dus. En dat helderblauw komt ook weer in de babykamer (die muur is nu hardroze).

Laters!
Wat leuk Emma, lekker aan het klussen in de babykamer en de kinderkamers. Wij zijn ook een beetje bezig. Alvast ons bed naar zolder gedaan en mijn zoontje slaapt nu op onze kamer. Bevalt goed!

Ik voel dan een zwaar gevoel in mijn nek komen en dan lijkt het net of je gaat flauwvallen. Het idee dat je dan tegendruk moet geven met je hoofd snap je?
Ik ben een echte meelezer en lees veel herkenbare dingen. Ben zelf namelijk ook zwanger van de derde. Nu las ik iets van Hellokitty en wil daar toch even op reageren. Misschien zit ik er wel naast hoor, maar wellicht heb je er iets aan.

@4hellokitty: Je schrijft over zwaar gevoel in je nek en flauwval-gevoelens.... komt me erg bekend voor. Ik had bij nummer 1 namelijk last van het 'vena cava-syndroom’ (een groot bloedvat in de buik wordt dan dichtgedrukt door de gegroeide en zwaardere baarmoeder. Hierdoor stroomt het bloed moeilijker terug naar het hart en het hoofd, met duizeligheid tot gevolg). Begon bij mij bij de eerste met 20 weken. Met de tweede heb ik er helemaal geen last van gehad en nu denk ik er soms ook weer last van te hebben. Anders moet je even googelen op Vana cava. Ik onschuldig iets hoor, maar wel eens lastig. Wellicht komen de symptonen je bekend voor. Succes!
quote:4Hellokitty schreef op 26 december 2012 @ 10:16:

Carmen wat verdrietig van je zus. Hoe ver was ze?Ze was nog niet zo ver als ik destijds, pas 5 weken, maar een miskraam blijft natuurlijk rot op welk moment dan ook...
quote:visje81 schreef op 26 december 2012 @ 10:49:

Volgende NOD is 15 januari en dan mag ik ook het ziekenhuis bellen voor een afspraak. Moet de menstruatie erop komen omdat het slijmvlies dan het dunst is. Dan wordt dus pas in februari, maar komt goed uit omdat we nu een pauze nemen omdat mijn oudste volgend jaar September voor het eerst naar school gaat. Voor het eerst naar school en nieuw gezinslid wordt een beetje teveel spanning voor haar.Wat vervelend dat je krampen weer erger zijn geworden Visje,ik hoop dat het ergste inmiddels achter de rug is. Maar begrijp ik goed dat je het de komende rondes niet nog een keer gaat proberen?
Ja klinkt op zich bekend van dat zware gevoel, alsof het continue moeite kost om je hoofd rechtop te houden. Gisterenavond met dat gevoel naar bed gegaan, en vanochtend keihard weer mee opgestaan (plus fikse hoofdpijn, later maar weer aan de paracetamol gegaan dus, nu is het weg...). Ik had zelf het idee dat mijn kussen niet geschikt meer voor me is ofzo.

Hoe ver ben jij Suusm? Ik zal ook eens googlen. Ik ben daarbij een echte rugslaper, ook niet zo ideaal als je zwanger bent (ivm met een belangrijke ader die dan kan worden dichtgedrukt, begreep ik). Maar hoe verander je dat he, in mijn slaap rol ik vanzelf op mijn rug, word ook altijd zo wakker.

De roze muur is af! De kastjes die daar stonden (2 dressoirs in beuken fineer) gaan weg, daar zijn we nu enorm op uitgekeken. Alleen tja, ze zitten vol met speelgoed. Pfff morgen eerst met de vuilniszak en wat verhuisdozen door de kamer, en de schotten misschien eens herinrichten. Dan wil ik eigenlijk nog een muursticker voor die muur bestellen, eentje met een tak met uiltjes erop. Het moet dus een kamer worden voor een jongen en een meisje, niet te kinderachtig want mijn zoon wordt al 9 natuurlijk. We willen een nieuwe lamp aan het plafond, maar dat moet dan geen vliegtuigje worden ofzo. Gewoon een wat meer volwassen lamp denk ik. Het wordt al kleurrijk genoeg met al dat roze en blauw. Even goed over nadenken nog. Ik heb ook zo'n wit kastje gekocht met allemaal van die gekleurde stoffen mandjes erin, bij de Praxis. Die vind ik al tijden leuk, en staat ook leuk tegen die roze muur denk ik. En dan een stapelbed kopen! Ben aan het kijken op MP. De kids kunnen niet wachten om samen te slapen.
@4hk: wat een gedoe met kerst. Enne, ligt het aan mij of is het een beetje raar dat je met je kids die onder de luizen zitten op bezoek gaat bij familie waar ook andere kinderen zijn? Ik zou me rot schamen!

@Emma: jij hebt ook een gezellige kerst bij je schoonfamilie gehad zeg. Je zou bijna denken dat ze jaloers zijn ofzo! Dat ze daarom niet over je zwangerschap beginnen? Ik bedoel, het is niet dat je het nog niet aan je ziet....met je mooie buik :-) . Dus het blijft raar dat ze erover zwijgen een hele avond. Joh, wees blij met je mooie eigen gezinnetje.

@Pipo: arme jij. Klinkt niet als een fijne dag. En dan helpen de hormonen ook niet echt mee. En ik snap je gedachte wel hoor. Dat je het niet erg vindt om te lezen dat niet iedereen een topkerst heeft gehad. Hoop dat het gisteravond gezelliger was!

@Visje, wat een verdrietig verhaal! En wat zonde van de band met je vader. Vreselijk lijkt me dat! Dan spreek je je half zusjes zeker ook weinig. Lijkt me heel vreemd idd.

Hier een rustige kerst achter de rug. 1e kerst met het eigen gezinnetje en 2e kerst bij mijn ouders + broer, zussen, aanhang en kids. Erg gezellig. Schoonouders heb ik niet meer dus ook geen last van gehad haha.
quote:Mirremara schreef op 27 december 2012 @ 09:03:

[...]

Ik heb laatst gedroomd dat ik seks had met Bram Moscovic, valt dat ook onder de enge dromen? .Haha, eerder een nachtmerrie!!!
quote:Mirremara schreef op 27 december 2012 @ 08:55:

[...]

Voor jou ook . Hoe ging het met kerst en hoe reageerden je kinderen en de rest van de familie en is je zus ook zwanger?Ja, ben ook erg benieuwd hoe de reacties waren!
muursticker

Deze is het. De roze muur is leuk, achteraf toch wel een beetje fel, babyroze was wat rustiger geweest denk ik. Maar het is ook wel echt vrolijk nu.
@Emma, heel veel succes morgen bij je echo!!
Slechte forummer ben ik hier.....sorry daarvoor. Het is hier een achtbaan. Ons huis is bijna 2 weken geleden verkocht. Vorige week officieel getekend enzo. We zijn nu hard op zoek naar iets nieuws....moeten er per 1/4 uit zijn. Hebben paar bezichtigingen gehad en nog stuk of 6 te gaan. Dat in combi met eindejaarsgekte op werk, kerst, mijn verplichtingen op mijn andere topic en ziek zijn zorgt ervoor dat ik hier erg weinig ben. Dat zal de komende periode denk ik wel zo blijven, ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden. Maar ik moet nu even prioriteiten stellen, dus ik snap het ook als ik uit de tabel gehaald wordt.

Liefs van mij! Xxxxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven