Serious Request 2012 Enschede
dinsdag 25 december 2012 om 12:26
quote:elninjoo schreef op 25 december 2012 @ 11:16:
[...]
Ook in de derde wereldlanden leven rijken en die geven ook geen fractie van hun rijkdom op voor hun landgenoten. Waarom wij dan wel? En als we dan wat te geven hebben, waarom dan niet aan die arme buurvrouw die de vaste lasten nauwelijks kan betalen?
Vind het echt schokkend dat in deze economische crisis zoveel geld naar die bodemloze put gaat. Geeft idd 'n verkeerd sein af aan de politiek dat ze ons blijkbaar nog veel meer kunnen plukken.
Jij ook een zalig kerstfeest!
[...]
Ook in de derde wereldlanden leven rijken en die geven ook geen fractie van hun rijkdom op voor hun landgenoten. Waarom wij dan wel? En als we dan wat te geven hebben, waarom dan niet aan die arme buurvrouw die de vaste lasten nauwelijks kan betalen?
Vind het echt schokkend dat in deze economische crisis zoveel geld naar die bodemloze put gaat. Geeft idd 'n verkeerd sein af aan de politiek dat ze ons blijkbaar nog veel meer kunnen plukken.
Jij ook een zalig kerstfeest!
dinsdag 25 december 2012 om 12:29
quote:elninjoo schreef op 25 december 2012 @ 11:16:
[...]
Ook in de derde wereldlanden leven rijken en die geven ook geen fractie van hun rijkdom op voor hun landgenoten. Waarom wij dan wel? En als we dan wat te geven hebben, waarom dan niet aan die arme buurvrouw die de vaste lasten nauwelijks kan betalen?
Vind het echt schokkend dat in deze economische crisis zoveel geld naar die bodemloze put gaat. Geeft idd 'n verkeerd sein af aan de politiek dat ze ons blijkbaar nog veel meer kunnen plukken.Moet die buurvrouw maar gaan werken voor dr centen.....huilie.....
[...]
Ook in de derde wereldlanden leven rijken en die geven ook geen fractie van hun rijkdom op voor hun landgenoten. Waarom wij dan wel? En als we dan wat te geven hebben, waarom dan niet aan die arme buurvrouw die de vaste lasten nauwelijks kan betalen?
Vind het echt schokkend dat in deze economische crisis zoveel geld naar die bodemloze put gaat. Geeft idd 'n verkeerd sein af aan de politiek dat ze ons blijkbaar nog veel meer kunnen plukken.Moet die buurvrouw maar gaan werken voor dr centen.....huilie.....
dinsdag 25 december 2012 om 12:34
quote:Aranea schreef op 25 december 2012 @ 11:04:
Mooi bedrag. Er zit nog zat geld onder de Nederlanders. Kunnen we eigenlijk zonder te morren best nog wat meer inleveren. Dus kabinet: kom maar op met je nieuwe bezuinigingen.En aan vuurwerk gaat er waarschijnlijk wel 5 of 6 keer dit bedrag de lucht in.
Mooi bedrag. Er zit nog zat geld onder de Nederlanders. Kunnen we eigenlijk zonder te morren best nog wat meer inleveren. Dus kabinet: kom maar op met je nieuwe bezuinigingen.En aan vuurwerk gaat er waarschijnlijk wel 5 of 6 keer dit bedrag de lucht in.
dinsdag 25 december 2012 om 12:37
dinsdag 25 december 2012 om 13:12
quote:yasmijn schreef op 25 december 2012 @ 09:09:
Ben kats laat thuis gekomen vannacht. Het is nu over 9 uur maar nog heel donker buiten. Lig nog in bed. En wat nu? Niks op tv!
Wat een bedrag! En de sfeer! Niet te beschrijven. So proud to be a Tukker!
Volgens mij vonden de heren zelf het ook uniek, de sfeer.
Heb net even het slot terug gekeken. Vooral de opening van het huis, ontroerend hoor...
Ben kats laat thuis gekomen vannacht. Het is nu over 9 uur maar nog heel donker buiten. Lig nog in bed. En wat nu? Niks op tv!
Wat een bedrag! En de sfeer! Niet te beschrijven. So proud to be a Tukker!
Volgens mij vonden de heren zelf het ook uniek, de sfeer.
Heb net even het slot terug gekeken. Vooral de opening van het huis, ontroerend hoor...
dinsdag 25 december 2012 om 13:33
Ik vind dat hele glazen huis gebeuren ook een beetje over the top. Beetje hysterisch allemaal. Maarja, dat vind ik. Maar wat ik ook vind is dat het gewoon FANTASTISCH is dat er 12 miljoen is opgehaald. Een heel mooi resultaat, zeker in deze tijden.
Hier worden heel wat kindjes mee geholpen. En daar gaat het om!
Hier worden heel wat kindjes mee geholpen. En daar gaat het om!
dinsdag 25 december 2012 om 13:37
dinsdag 25 december 2012 om 17:18
quote:Aranea schreef op 25 december 2012 @ 11:04:
Mooi bedrag. Er zit nog zat geld onder de Nederlanders. Kunnen we eigenlijk zonder te morren best nog wat meer inleveren. Dus kabinet: kom maar op met je nieuwe bezuinigingen.
Ach ja, als iedereen een piepklein beetje geeft krijg je al snel dit soort gedragen. Al is het 50 cent.
Beetje flauw om dan die bezuinigingen er weer bij te halen.
Mooi bedrag. Er zit nog zat geld onder de Nederlanders. Kunnen we eigenlijk zonder te morren best nog wat meer inleveren. Dus kabinet: kom maar op met je nieuwe bezuinigingen.
Ach ja, als iedereen een piepklein beetje geeft krijg je al snel dit soort gedragen. Al is het 50 cent.
Beetje flauw om dan die bezuinigingen er weer bij te halen.
dinsdag 25 december 2012 om 17:24
dinsdag 25 december 2012 om 17:28
quote:mara2 schreef op 25 december 2012 @ 12:41:
Toen ze op het podium stonden dacht ik. JOngens ga straks lekker je man/vrouw knuffelen. Je hebt genoeg gedaan. Het eerste wat ik altijd denk. laat die jongens even een moment met rust voor familie.Nicole Ekdom hield ergens een blog bij deze week. Die schreef ook iets in de trant van: deze week was hij even van jullie, Nederland, maar ik ben blij dat hij straks weer alleen van ons is.
Toen ze op het podium stonden dacht ik. JOngens ga straks lekker je man/vrouw knuffelen. Je hebt genoeg gedaan. Het eerste wat ik altijd denk. laat die jongens even een moment met rust voor familie.Nicole Ekdom hield ergens een blog bij deze week. Die schreef ook iets in de trant van: deze week was hij even van jullie, Nederland, maar ik ben blij dat hij straks weer alleen van ons is.
woensdag 26 december 2012 om 14:08
Ik vind het een fantastisch resultaat,geweldig dat er zo veel mensen zich zo hebben ingezet. Ik hoop wel, dat er naast het beperken van zuigelingensterfte ook ruimte zal zijn voor structurele hulp. Die kinderen moet ook wel te eten blijven hebben.
En speciaal voor ons aller ElNinjoo, met wie ik soms echt medelijden heb:
"Want pas als ouders er zeker van kunnen zijn (in armere landen) dat hun kinderen blijven leven (pensioen, verzekering), zullen ze genoegen nemen met minder kinderen. En dat is pas overbevolking terugdringen."
Uit: http://www.volkskrant.nl/ ... helpt-als-een-malle.dhtml
En speciaal voor ons aller ElNinjoo, met wie ik soms echt medelijden heb:
"Want pas als ouders er zeker van kunnen zijn (in armere landen) dat hun kinderen blijven leven (pensioen, verzekering), zullen ze genoegen nemen met minder kinderen. En dat is pas overbevolking terugdringen."
Uit: http://www.volkskrant.nl/ ... helpt-als-een-malle.dhtml
woensdag 26 december 2012 om 14:33
quote:Melpomene schreef op 26 december 2012 @ 14:08:
En speciaal voor ons aller ElNinjoo, met wie ik soms echt medelijden heb:
"Want pas als ouders er zeker van kunnen zijn (in armere landen) dat hun kinderen blijven leven (pensioen, verzekering), zullen ze genoegen nemen met minder kinderen. En dat is pas overbevolking terugdringen."
Maakt toch geen verschil omdat nu het merendeel sterft, dus overbevolkter zal 't er niet door worden als er niets aan gedaan wordt. En ik ben van mening dat elke baby die daar sterft veel meer geluk heeft dan elke overlevende die met het harde Afrikaanse leven te maken krijgt vol armoede, honger en oorlog.
Overigens ben ik 't niet met Yasmijn d'r stelling eens dat die mensen net zo treuren over 'n kind dat sterft als in onze cultuur. In China maken ze zelfs hun eigen kinderen af als het 'n meisje is ipv 'n jongetje waar ze veel meer aan hebben en wat minder kost. En in Afrika zien ze 'n kind wat overleeft alleen maar als broodwinning, niet als hun 'wondertje' zoals hier.
En speciaal voor ons aller ElNinjoo, met wie ik soms echt medelijden heb:
"Want pas als ouders er zeker van kunnen zijn (in armere landen) dat hun kinderen blijven leven (pensioen, verzekering), zullen ze genoegen nemen met minder kinderen. En dat is pas overbevolking terugdringen."
Maakt toch geen verschil omdat nu het merendeel sterft, dus overbevolkter zal 't er niet door worden als er niets aan gedaan wordt. En ik ben van mening dat elke baby die daar sterft veel meer geluk heeft dan elke overlevende die met het harde Afrikaanse leven te maken krijgt vol armoede, honger en oorlog.
Overigens ben ik 't niet met Yasmijn d'r stelling eens dat die mensen net zo treuren over 'n kind dat sterft als in onze cultuur. In China maken ze zelfs hun eigen kinderen af als het 'n meisje is ipv 'n jongetje waar ze veel meer aan hebben en wat minder kost. En in Afrika zien ze 'n kind wat overleeft alleen maar als broodwinning, niet als hun 'wondertje' zoals hier.
woensdag 26 december 2012 om 15:04