Entertainment alle pijlers

Serious Request 2012 Enschede

18-12-2012 10:49 1018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint het weer. Gerard, Giel en Michiel gaan het Glazen Huis in.



Wie gaat er ook heen?
quote:elninjoo schreef op 25 december 2012 @ 11:16:

[...]



Ook in de derde wereldlanden leven rijken en die geven ook geen fractie van hun rijkdom op voor hun landgenoten. Waarom wij dan wel? En als we dan wat te geven hebben, waarom dan niet aan die arme buurvrouw die de vaste lasten nauwelijks kan betalen?



Vind het echt schokkend dat in deze economische crisis zoveel geld naar die bodemloze put gaat. Geeft idd 'n verkeerd sein af aan de politiek dat ze ons blijkbaar nog veel meer kunnen plukken.



Jij ook een zalig kerstfeest!

Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 december 2012 @ 11:16:

[...]



Ook in de derde wereldlanden leven rijken en die geven ook geen fractie van hun rijkdom op voor hun landgenoten. Waarom wij dan wel? En als we dan wat te geven hebben, waarom dan niet aan die arme buurvrouw die de vaste lasten nauwelijks kan betalen?



Vind het echt schokkend dat in deze economische crisis zoveel geld naar die bodemloze put gaat. Geeft idd 'n verkeerd sein af aan de politiek dat ze ons blijkbaar nog veel meer kunnen plukken.Moet die buurvrouw maar gaan werken voor dr centen.....huilie.....
Alle reacties Link kopieren
dames, het is Elninjoo. Zodra het over babies, kinderen gaat steekt ze haar vaste praatje af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aranea schreef op 25 december 2012 @ 11:04:

Mooi bedrag. Er zit nog zat geld onder de Nederlanders. Kunnen we eigenlijk zonder te morren best nog wat meer inleveren. Dus kabinet: kom maar op met je nieuwe bezuinigingen.En aan vuurwerk gaat er waarschijnlijk wel 5 of 6 keer dit bedrag de lucht in.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 december 2012 @ 09:15:

[...]



Tuurlijk helpt 't niet, maar de mensen die gegeven hebben, voelen zichzelf weer wat beter over henzelf en daar draaien dit soort acties op.Inderdaad! Ik heb mijn plek in de hemel straks dubbel en dwars verdiend!!!
quote:friezinnetje schreef op 25 december 2012 @ 12:33:

dames, het is Elninjoo. Zodra het over babies, kinderen gaat steekt ze haar vaste praatje af. Oh ja .... Da's waar ook. Ik trap er iedere keer weer in.
Alle reacties Link kopieren
Toen ze op het podium stonden dacht ik. JOngens ga straks lekker je man/vrouw knuffelen. Je hebt genoeg gedaan. Het eerste wat ik altijd denk. laat die jongens even een moment met rust voor familie.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. En laten we blij zijn met een beetje positiviteit!! Ik vind SR een mooie actie, een mooi gebaar en die steun ik graag. Al hebben de DJ's nog zo'n groot ego.
quote:yasmijn schreef op 25 december 2012 @ 09:09:

Ben kats laat thuis gekomen vannacht. Het is nu over 9 uur maar nog heel donker buiten. Lig nog in bed. En wat nu? Niks op tv!



Wat een bedrag! En de sfeer! Niet te beschrijven. So proud to be a Tukker!



Volgens mij vonden de heren zelf het ook uniek, de sfeer.

Heb net even het slot terug gekeken. Vooral de opening van het huis, ontroerend hoor...
Gezellig was het hier meiden. Daar kunnen de EN- en van deze wereld niks aan veranderen.

Fantastische actie!



Fijn kerstfeest allemaal en volgend jaar Leeuwarden!
Alle reacties Link kopieren
Ja mooi :-) ik heb net ook nog even teruggekeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hele glazen huis gebeuren ook een beetje over the top. Beetje hysterisch allemaal. Maarja, dat vind ik. Maar wat ik ook vind is dat het gewoon FANTASTISCH is dat er 12 miljoen is opgehaald. Een heel mooi resultaat, zeker in deze tijden.



Hier worden heel wat kindjes mee geholpen. En daar gaat het om!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 25 december 2012 @ 13:25:

Gezellig was het hier meiden. Daar kunnen de EN- en van deze wereld niks aan veranderen.

Fantastische actie!



Fijn kerstfeest allemaal en volgend jaar Leeuwarden!Relatief dichtbij voor mij en onze scoutingactie gaan we volgend jaar breder opzetten!
quote:Aranea schreef op 25 december 2012 @ 11:04:

Mooi bedrag. Er zit nog zat geld onder de Nederlanders. Kunnen we eigenlijk zonder te morren best nog wat meer inleveren. Dus kabinet: kom maar op met je nieuwe bezuinigingen.



Ach ja, als iedereen een piepklein beetje geeft krijg je al snel dit soort gedragen. Al is het 50 cent.

Beetje flauw om dan die bezuinigingen er weer bij te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 25 december 2012 @ 13:25:

Gezellig was het hier meiden. Daar kunnen de EN- en van deze wereld niks aan veranderen.

Fantastische actie!



Fijn kerstfeest allemaal en volgend jaar Leeuwarden!

Amen!



Ik wens de dj's van volgend jaar alvast succes met hun cursus Fries
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 25 december 2012 @ 12:41:

Toen ze op het podium stonden dacht ik. JOngens ga straks lekker je man/vrouw knuffelen. Je hebt genoeg gedaan. Het eerste wat ik altijd denk. laat die jongens even een moment met rust voor familie.Nicole Ekdom hield ergens een blog bij deze week. Die schreef ook iets in de trant van: deze week was hij even van jullie, Nederland, maar ik ben blij dat hij straks weer alleen van ons is.
Dat vind ik een beetje gezemel... Dr zijn toch wel meer partners voor hun werk een week weg???? Vindt het overdreven...

Giga bedrag, fijn voor waar het naar toe gaat,
Ik ben aan het afkicken.

Wat een schitterend evenement in mijn mooie stad. En wat een bedrag, er kunnen zoveel moeders en babies geholpen worden.

Top!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een fantastisch resultaat,geweldig dat er zo veel mensen zich zo hebben ingezet. Ik hoop wel, dat er naast het beperken van zuigelingensterfte ook ruimte zal zijn voor structurele hulp. Die kinderen moet ook wel te eten blijven hebben.



En speciaal voor ons aller ElNinjoo, met wie ik soms echt medelijden heb:



"Want pas als ouders er zeker van kunnen zijn (in armere landen) dat hun kinderen blijven leven (pensioen, verzekering), zullen ze genoegen nemen met minder kinderen. En dat is pas overbevolking terugdringen."



Uit: http://www.volkskrant.nl/ ... helpt-als-een-malle.dhtml
Mel:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind echt dat je medelijden moet hebben, met mensen die overal alleen maar het negatieve in kunnen zien.
quote:Melpomene schreef op 26 december 2012 @ 14:23:

Ik vind echt dat je medelijden moet hebben, met mensen die overal alleen maar het negatieve in kunnen zien.Geheel eensch.
quote:Melpomene schreef op 26 december 2012 @ 14:08:

En speciaal voor ons aller ElNinjoo, met wie ik soms echt medelijden heb:



"Want pas als ouders er zeker van kunnen zijn (in armere landen) dat hun kinderen blijven leven (pensioen, verzekering), zullen ze genoegen nemen met minder kinderen. En dat is pas overbevolking terugdringen."



Maakt toch geen verschil omdat nu het merendeel sterft, dus overbevolkter zal 't er niet door worden als er niets aan gedaan wordt. En ik ben van mening dat elke baby die daar sterft veel meer geluk heeft dan elke overlevende die met het harde Afrikaanse leven te maken krijgt vol armoede, honger en oorlog.



Overigens ben ik 't niet met Yasmijn d'r stelling eens dat die mensen net zo treuren over 'n kind dat sterft als in onze cultuur. In China maken ze zelfs hun eigen kinderen af als het 'n meisje is ipv 'n jongetje waar ze veel meer aan hebben en wat minder kost. En in Afrika zien ze 'n kind wat overleeft alleen maar als broodwinning, niet als hun 'wondertje' zoals hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens iemand tegengekomen die over alles dezelfde soort reacties had als jij. Zij had Asperger, iets waardoor ik haar gedrag pas veel later begreep, ik wist toen niet wat het was. Ik stel nu een onbeschaamde vraag, EN, en wellicht ga ik nu veel te ver, maar heb jij dat ook?
Nee, ik heb geen etiketjes. Vind het ook vreemd om iemand met 'n nuchtere/rationele mening gelijk maar weer een of ander etiketje op te willen plakken. En waarom? Omdat die mening hier toevallig 'n minderheid vertegenwoordigt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven