Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft stinkende urine en koorts

27-12-2012 22:56 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.

De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.

Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.

Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
Je hebt ook ORS met smaakjes als ie de gewone vies vindt!
HelgaV niet alle huisartsen zijn even goed/deskundig hoor.

Vreemd dat omdat 'hij zei dat het wel goed zat' en de situatie nu zo dusdanig (niet goed) is je hier nog steeds vanuit blijft gaan.

Je kan ook je gezonde verstand gebruiken, dan alleen maar als een robot oude orders op te volgen...
Hier gaat ORS er ook niet in, maar gooi ik de genoemde hoeveelheden suiker en zout door diksap heen.

Succes vannacht, ik hoop dat hij wat opknapt. En anders zoals ze zelf zeggen terugbellen en langskomen.
Ik zou me persoonlijk echt nooit iets aantrekken van iemand die zegt het 'overdreven' te vinden, voor dat woord ben ik eigenlijk vrij ongevoelig als het hierop aankomt. Ik word duizend keer liever overdreven gevonden dan dat ik een onnodig risico neem met de gezondheid van mijn kinderen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:-kaetje- schreef op 27 december 2012 @ 23:32:

ORS is wel heel vies vind ik. Ik kreeg het er bij mijn zoontje niet in.Vandaar mijn sportdrankadvies. Zit in veel gevallen een beter smaakje aan. Als je er dan toch geen ORS in krijgt is het beter dan niets.
quote:HelgaV schreef op 27 december 2012 @ 23:34:

Ik lees net Kaetje. Prima, ik zal me er buiten houden.Niet alleen mijn posting maar ook die van TO. De HAP heeft gezegd dat ze vannacht nog langs moet komen als de situatie niet verbetert. Dat zeggen ze niet voor niets lijkt me.
Laatste reactie op missy: als je dat regelmatig doet, zul je zien dat je eerder in moet grijpen.
En hebben ze ook gezegd hoeveel hij nu per uur binnen moet gaan krijgen?
Ja die alarmbel, intuïtie is er niet voor niets.

Ik vind het ook een vreemd advies van HelgaV.

Dat kan je niet eens voor een andere moeder bepalen zo lijkt me.

Gezond verstand toetst in dit geval het gevoel.

En dat is dat het niet zo goed gaat en als er geen vocht/ORS binnenkomt deze situatie alleen maar zal verergeren, niet verbeteren.
Nog een bericht van mij: als je sportdrankje gaat doen, dan alleen de isotone drankjes (met zoet en zout). De gewone AA heeft alleen zoet en er moet nu ook zout in.
quote:MarijeMarije schreef op 27 december 2012 @ 23:38:

Nog een bericht van mij: als je sportdrankje gaat doen, dan alleen de isotone drankjes (met zoet en zout). De gewone AA heeft alleen zoet en er moet nu ook zout in.Goeie, dat was ik vergeten te schrijven.
Vergeet niet dat hij naast ORS óók moet gaan drinken. ORS helpt om het vocht in het lichaam vast te houden, maar dan moet er natuurlijk wel vocht in.....

Succes, ik hoop dat jullie de nacht goed doorkomen en je ventje snel opknapt.
quote:HelgaV schreef op 27 december 2012 @ 23:35:

Laatste reactie op missy: als je dat regelmatig doet, zul je zien dat je eerder in moet grijpen.Ingrijpen kan ook zijn, dat je eerder ORS gaat geven of wat meer gaat 'dwingen' in drinken. Lijkt me verstandig bij een kind dat ziek is en te weinig drinkt. Of wil jij liever wachten tot een kind uitgedroogd is?
Marije, je moet ORS juist niet gaan mengen met een ander drankje, omdat je dan juist de verhoudingen van zout en suiker weer veranderd en dat is juist niet goed, omdat je dan nog meer je vocht en elektrolytenbalans kan verstoren.

Dan kan je beter een sportdrankje geven wat uncharted al zei.
quote:MarijeMarije schreef op 27 december 2012 @ 23:34:

Hier gaat ORS er ook niet in, maar gooi ik de genoemde hoeveelheden suiker en zout door diksap heen.

Succes vannacht, ik hoop dat hij wat opknapt. En anders zoals ze zelf zeggen terugbellen en langskomen.Ik zou niet zoveel suiker aan diksap toevoegen, diksap bevat al suikers. Een beetje zout erbij en je bent er ook.
Klopt discovery. Ik deed wat Meds zei. Zout erbij, niet de suiker. maar dan zijn de verhoudingen inderdaad neit helemaal zoals ORS
HelgaV, ik heb een nierkind. Ik moet sneller ingrijpen.
Ok Marije, dan is het goed
quote:MarijeMarije, 6 minuten geleden

Nog een bericht van mij: als je sportdrankje gaat doen, dan alleen de isotone drankjes (met zoet en zout). De gewone AA heeft alleen zoet en er moet nu ook zout in.

Aquarius. Die lusten ze vaak. Meestal ga je ook zien dat ze dan uit zichzelf willen drinken erna.

Door uitdrogen kan ook de dorst verdwijnen, snap je wat ik bedoel? (Lekker uitgelegd dit)
Good luck! Hoop voor je dat hij snel opknapt. Kan je oppas regelen voor je andere kindjes voor als je wel langs moet komen?

Verder, voor als je twijfelt tussen wel of niet bellen, stel jezelf dan de volgende vragen:

- Wat is het ergste dat kan gebeuren als ik niet bel? (dat antwoord kan je zelf wel invullen..)

- Wat is het ergste dat kan gebeuren als ik wel bel? Je komt dan waarschijnlijk niet veel verder dan de assistente zal me wel een zeur of overdreven vinden.

Als je het tweede antwoord vergelijkt met het eerste vind je het tweede antwoord ook vast niet meer belangrijk..

Hetzelfde geldt voor dingen aanzien.. Ik snap dat nooit zo goed, waarom zou je dat doen? Er staan geen straffen op te vaak de HAP bellen hoor
Oh, en nog en tip: als je kind oorontsteking heeft dan kan slikken heel zeer doen. Oortjes dichthouden voor wat tegendruk bij het drinken kan helpen.
Er zit nu 15 ml ors in volgens man. Hij geeft straks weer wat. Het is ors met vruchtensmaak, ruikt lekker zoet.

Nou, hopelijk gaat het beter. Velletje bleef niet staan, maar hij heeft weinig om vast te pakken, het is een mager ding.
Heb je schema gekregen van hoeveelheden die er nu minimaal per uur (gemiddeld) in moeten gaan?

Succes met de nacht. Hoop dat hij snel wat opknapt.
Oppas? Dat ben ik dan zelf hoor, we zijn met zijn tweeën.

Hoeveelheden hebben ze niet genoemd.
Dat zijn nog maar minimale hoeveelheden, maar hopelijk een begin. Heel veel succes vannacht, hoop dat dit verhaal niet op de HAP eindigt. Maar wat moet, dat moet.

Hou je ons op de hoogte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven