The Hobbit
maandag 31 december 2012 om 11:02
Je weet zeker niet welke druk dit was van het boek? In welke taal was het? Kan me nog wel voorstellen dat zoiets bij latere drukken eruit gehaalld is. Bij Pluk van de Petteflet is het plaatje van blote billen Aagje nu weg. Dus kan me voorstellen dat dierenmishandeling er ook uitgehaald wordt.
Het Viva forum is papaja.
maandag 31 december 2012 om 13:04
Ik heb het via een torrent, de versie van Rob Inglis. Maar kan vast via bol.com of de bieb (mss ook in het Engels?) ze hebben vast in een of ander stoffig kastje nog cassettebandjes van het boek
http://m.youtube.com/#/watch?v=VXLUNRvd ... dBM0&gl=NL
Alleen mijn versie is het geluid mooier van.
http://m.youtube.com/#/watch?v=VXLUNRvd ... dBM0&gl=NL
Alleen mijn versie is het geluid mooier van.
Het Viva forum is papaja.
maandag 31 december 2012 om 16:02
Vond zelf 48 plaatjes per seconde en 3D niet altijd mooi; het ziet er bij indoor scenes te "echt"uit en het lijkt alsof je naar toneel kijkt. Landschappen waren prachtig,maar juist dan leek de computeranimatie weer niet "echt" genoeg.
De film was vermakelijk maar meer als een soort 2 en een half uur durende Disney attractie dan als goede film; kom op wat een langdradig verhaal!
Zou hem een 6 geven. Overigens zou ik hem wel 3d 48fps gaan kijken; zo heeft Jackson hem gefilmd/bedacht.
De film was vermakelijk maar meer als een soort 2 en een half uur durende Disney attractie dan als goede film; kom op wat een langdradig verhaal!
Zou hem een 6 geven. Overigens zou ik hem wel 3d 48fps gaan kijken; zo heeft Jackson hem gefilmd/bedacht.
dinsdag 1 januari 2013 om 13:18
quote:Vicky schreef op 15 december 2012 @ 20:00:
Even vraagje; Golem/Smeagol was toch vroeger voordat hij de ring vond een hobbit??
Verder; heb de film gisteren gezien. Het zag er allemaal prachtig uit, ik zou zo naar die wereld toe willen (wel zonder orks graag) maar wat een saaie film zeg, en wat een mager verhaaltje. Het werd geen moment spannend! Gaap.Nee, volgens mij was hij een riviermens. Die zitten een beetje tussen een hobbit en een gewoon mens in. In LOTR zegt Frodo ook tegen Gollem "you were once not unlike us", oftewel ze lijken op elkaar.
Even vraagje; Golem/Smeagol was toch vroeger voordat hij de ring vond een hobbit??
Verder; heb de film gisteren gezien. Het zag er allemaal prachtig uit, ik zou zo naar die wereld toe willen (wel zonder orks graag) maar wat een saaie film zeg, en wat een mager verhaaltje. Het werd geen moment spannend! Gaap.Nee, volgens mij was hij een riviermens. Die zitten een beetje tussen een hobbit en een gewoon mens in. In LOTR zegt Frodo ook tegen Gollem "you were once not unlike us", oftewel ze lijken op elkaar.
woensdag 2 januari 2013 om 10:49
quote:toetyfroety schreef op 30 december 2012 @ 23:24:
Ooit begonnen in het boek wat ik kotsmisselijk weer heb weggelegd, vanwege de dierenmishandeling...in het eerste hoofdstuk wordt een hagedis zijn poten gebroken en achter op zijn rug vastgemaakt...dit om hem mals te maken....ik kwam er niet verder in...is de film ook zo onsmakelijk?
Gaan we nu een prijsvraag houden over het boek waar jij de hobbit mee verwart ?
Ik zet in op de varende stad, van Linda Polman
Ooit begonnen in het boek wat ik kotsmisselijk weer heb weggelegd, vanwege de dierenmishandeling...in het eerste hoofdstuk wordt een hagedis zijn poten gebroken en achter op zijn rug vastgemaakt...dit om hem mals te maken....ik kwam er niet verder in...is de film ook zo onsmakelijk?
Gaan we nu een prijsvraag houden over het boek waar jij de hobbit mee verwart ?
Ik zet in op de varende stad, van Linda Polman
Spreuken 18:2
woensdag 2 januari 2013 om 12:01
quote:NymphadoraTonks schreef op 31 december 2012 @ 11:02:
Je weet zeker niet welke druk dit was van het boek? In welke taal was het? Kan me nog wel voorstellen dat zoiets bij latere drukken eruit gehaalld is. Bij Pluk van de Petteflet is het plaatje van blote billen Aagje nu weg. Dus kan me voorstellen dat dierenmishandeling er ook uitgehaald wordt.Ik heb geen idee welke druk het was...ik las het in begin 1990 in het engels, het stond meteen in het eerste hoofdstuk.
Je weet zeker niet welke druk dit was van het boek? In welke taal was het? Kan me nog wel voorstellen dat zoiets bij latere drukken eruit gehaalld is. Bij Pluk van de Petteflet is het plaatje van blote billen Aagje nu weg. Dus kan me voorstellen dat dierenmishandeling er ook uitgehaald wordt.Ik heb geen idee welke druk het was...ik las het in begin 1990 in het engels, het stond meteen in het eerste hoofdstuk.
woensdag 2 januari 2013 om 21:15
quote:Satchel schreef op 02 januari 2013 @ 10:49:
[...]
Gaan we nu een prijsvraag houden over het boek waar jij de hobbit mee verwart ?
Ik zet in op de varende stad, van Linda Polman
Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar: in welk boek staat dat van die hagedis dan wel?
Maar ik wil ook graag weten of hagedis lekker is en of het vlees inderdaad malser wordt met die pootjes-methode. Slechts een theoretische nieuwsgierigheid hoor, ik ben vegetarier.
[...]
Gaan we nu een prijsvraag houden over het boek waar jij de hobbit mee verwart ?
Ik zet in op de varende stad, van Linda Polman
Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar: in welk boek staat dat van die hagedis dan wel?
Maar ik wil ook graag weten of hagedis lekker is en of het vlees inderdaad malser wordt met die pootjes-methode. Slechts een theoretische nieuwsgierigheid hoor, ik ben vegetarier.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 5 januari 2013 om 00:22
zaterdag 5 januari 2013 om 12:22
Gewoon nog een keer gaan Leo, ik ben al 5x geweest haha.
Ik vind het ook zo'n heerlijke film, juist misschien omdat hij een tikje minder zwaar is dan lotr, wat vrolijker, wat fijner.
Het verhaal loopt mooi in elkaar over en wederom een perfecte cast.
En ik ben het eens dat thorin een lekkere dwerg is, al vind ik Kili ook enorm lekker. Al leek hij meer op een elf dan een dwerg.
Maar who cares.
Kili is hot!
Ik vind het ook zo'n heerlijke film, juist misschien omdat hij een tikje minder zwaar is dan lotr, wat vrolijker, wat fijner.
Het verhaal loopt mooi in elkaar over en wederom een perfecte cast.
En ik ben het eens dat thorin een lekkere dwerg is, al vind ik Kili ook enorm lekker. Al leek hij meer op een elf dan een dwerg.
Maar who cares.
Kili is hot!
maandag 7 januari 2013 om 19:58
maandag 7 januari 2013 om 20:17
maandag 7 januari 2013 om 22:19
Ik heb de 'gewone' film nu gezien, zonder 3D en die met 3D HFR, die laatste vond ik veel mooier.
Het is deels animatie, vind ik geen punt. Hobbits, draken en trollen bestaan nu eenmaal niet echt, het is dus sowieso nep wat je ziet.
Het enige wat me soms een beetje stoorde was de ondertiteling, die vond ik hinderlijk. Beetje vaag soms of te dichtbij of zo.
Maar verder vond ik het meesterlijk. Van begin tot einde. Dat dwergenrijk..... Ik kon me er in LOTR eigenlijk niet veel bij voorstellen, hoe mooi dat was geweest. Nu wel. Alleen al de baard van de koning. Práchtig!
Wat mij betreft mogen er altijd meer elfen meedoen. Dat is dan weer mijn fetisj.
Roque, kampioen die je er bent!
Wat vond jij het mooiste aan de film?
Het is deels animatie, vind ik geen punt. Hobbits, draken en trollen bestaan nu eenmaal niet echt, het is dus sowieso nep wat je ziet.
Het enige wat me soms een beetje stoorde was de ondertiteling, die vond ik hinderlijk. Beetje vaag soms of te dichtbij of zo.
Maar verder vond ik het meesterlijk. Van begin tot einde. Dat dwergenrijk..... Ik kon me er in LOTR eigenlijk niet veel bij voorstellen, hoe mooi dat was geweest. Nu wel. Alleen al de baard van de koning. Práchtig!
Wat mij betreft mogen er altijd meer elfen meedoen. Dat is dan weer mijn fetisj.
Roque, kampioen die je er bent!
Wat vond jij het mooiste aan de film?
dinsdag 8 januari 2013 om 06:56
Ik heb de film 3x gezien 3D en 2x gewoon. Met 3d is het erg mooi, het geeft wat meer diepte, maar ik vond ook de ondertitels dan lastig te volgen. Leek dan te dichtbij idd.
3d IMAX hrf heb ik niet gezien, ik heb gehoord dat het er dan te nep uit ziet en vind IMAX te duur.
Maar wie weet ga ik nog een keertje kijken of ik het wat vind.
Leo ja moeilijke vraag. Vond het begin super mooi, in Bag end, die liedjes, alle dwergen leren kennen ( die ik nu na 5x eindelijk uit mijn hoofd weet, wie wie is ), de flashback naar het dwergenrijk.
De flashback naar het gevecht waarin Thorin als leider opstond.
Het raadspel tussen Gollem en Bilbo.
Het liefdesplaatje met Galadriel en Gandalf.
Het eindgevecht wanneer Thorin naar de ork toe loopt, en die muziek erbij.
De adelaars. Tja wat eigenlijk niet?
Vond Martin Freeman echt de man van de film, wat kan die acteren.
Bilbo stal de show.
Wat vond jij het mooiste?
3d IMAX hrf heb ik niet gezien, ik heb gehoord dat het er dan te nep uit ziet en vind IMAX te duur.
Maar wie weet ga ik nog een keertje kijken of ik het wat vind.
Leo ja moeilijke vraag. Vond het begin super mooi, in Bag end, die liedjes, alle dwergen leren kennen ( die ik nu na 5x eindelijk uit mijn hoofd weet, wie wie is ), de flashback naar het dwergenrijk.
De flashback naar het gevecht waarin Thorin als leider opstond.
Het raadspel tussen Gollem en Bilbo.
Het liefdesplaatje met Galadriel en Gandalf.
Het eindgevecht wanneer Thorin naar de ork toe loopt, en die muziek erbij.
De adelaars. Tja wat eigenlijk niet?
Vond Martin Freeman echt de man van de film, wat kan die acteren.
Bilbo stal de show.
Wat vond jij het mooiste?
dinsdag 8 januari 2013 om 07:18
quote:Eleonora schreef op 07 januari 2013 @ 22:19:
Wat mij betreft mogen er altijd meer elfen meedoen. Dat is dan weer mijn fetisj.
Ja bij mij hetzelfde
Gelukkig komt Legolas weer terug in het volgende deel!
Ik heb de film inmiddels 3 keer gezien, één keer in 3D HFR, één keer in gewoon 3D en een keer gewoon 2D. Ik vond de HFR toch het mooiste.
Wat mij betreft mogen er altijd meer elfen meedoen. Dat is dan weer mijn fetisj.
Ja bij mij hetzelfde
Ik heb de film inmiddels 3 keer gezien, één keer in 3D HFR, één keer in gewoon 3D en een keer gewoon 2D. Ik vond de HFR toch het mooiste.
dinsdag 8 januari 2013 om 07:26
Dat heb ik juist niet, dat ik elfen mis.
Ik heb niet zoveel met Legolas. Hij is leuk om naar te kijken maar ik vind dat hij weinig inhoud toont. Ook in de boeken, je leert iedereen echt goed kennen op hem na.
Hij is erg geheimzinnig en verteld niet vaak iets over zichzelf.
Gimli daar had ik dan veel meer mee.
Elrond en Galadriel vind ik wel boeiende personages maar dit verhaal gaat over dwergen dus voor mij hoeven er geen elfen in.
Ik heb niet zoveel met Legolas. Hij is leuk om naar te kijken maar ik vind dat hij weinig inhoud toont. Ook in de boeken, je leert iedereen echt goed kennen op hem na.
Hij is erg geheimzinnig en verteld niet vaak iets over zichzelf.
Gimli daar had ik dan veel meer mee.
Elrond en Galadriel vind ik wel boeiende personages maar dit verhaal gaat over dwergen dus voor mij hoeven er geen elfen in.
dinsdag 8 januari 2013 om 14:44
quote:rogue_1987 schreef op 08 januari 2013 @ 06:56:
Ik heb de film 3x gezien 3D en 2x gewoon. Met 3d is het erg mooi, het geeft wat meer diepte, maar ik vond ook de ondertitels dan lastig te volgen. Leek dan te dichtbij idd.
3d IMAX hrf heb ik niet gezien, ik heb gehoord dat het er dan te nep uit ziet en vind IMAX te duur.
Maar wie weet ga ik nog een keertje kijken of ik het wat vind.
Leo ja moeilijke vraag. Vond het begin super mooi, in Bag end, die liedjes, alle dwergen leren kennen ( die ik nu na 5x eindelijk uit mijn hoofd weet, wie wie is ), de flashback naar het dwergenrijk.
De flashback naar het gevecht waarin Thorin als leider opstond.
Het raadspel tussen Gollem en Bilbo.
Het liefdesplaatje met Galadriel en Gandalf.
Het eindgevecht wanneer Thorin naar de ork toe loopt, en die muziek erbij.
De adelaars. Tja wat eigenlijk niet?
Vond Martin Freeman echt de man van de film, wat kan die acteren.
Bilbo stal de show.
Wat vond jij het mooiste?
O leuk dat je dat vraagt....
Ik ben dus wel erg dol op de elfs en vind alles met dat volk in ieder geval beeldig maar ik was ook erg in de onderdruk van de dwergen en hún stad. Fantastisch vond ik dat.
De vechtende bergen vond ik adembenemend, het huis van Bilbo was zó leuk dat ik er zo op vakantie zou willen en ik vond het zalig om Frodo terug te zien na tien jaar.
De grote vogels, ja.....dat vind ik ontroerend zelfs.
Bij de weg, dat HFR is echt erg mooi. Het 'neppe' viel mij ontzettend mee. Wat ik al schreef, het ís animatie, het ís nep. Als je dat in gedachten houdt dan vind ik dat je met die techniek er echt het meeste ín zit.
Ik heb de film 3x gezien 3D en 2x gewoon. Met 3d is het erg mooi, het geeft wat meer diepte, maar ik vond ook de ondertitels dan lastig te volgen. Leek dan te dichtbij idd.
3d IMAX hrf heb ik niet gezien, ik heb gehoord dat het er dan te nep uit ziet en vind IMAX te duur.
Maar wie weet ga ik nog een keertje kijken of ik het wat vind.
Leo ja moeilijke vraag. Vond het begin super mooi, in Bag end, die liedjes, alle dwergen leren kennen ( die ik nu na 5x eindelijk uit mijn hoofd weet, wie wie is ), de flashback naar het dwergenrijk.
De flashback naar het gevecht waarin Thorin als leider opstond.
Het raadspel tussen Gollem en Bilbo.
Het liefdesplaatje met Galadriel en Gandalf.
Het eindgevecht wanneer Thorin naar de ork toe loopt, en die muziek erbij.
De adelaars. Tja wat eigenlijk niet?
Vond Martin Freeman echt de man van de film, wat kan die acteren.
Bilbo stal de show.
Wat vond jij het mooiste?
O leuk dat je dat vraagt....
Ik ben dus wel erg dol op de elfs en vind alles met dat volk in ieder geval beeldig maar ik was ook erg in de onderdruk van de dwergen en hún stad. Fantastisch vond ik dat.
De vechtende bergen vond ik adembenemend, het huis van Bilbo was zó leuk dat ik er zo op vakantie zou willen en ik vond het zalig om Frodo terug te zien na tien jaar.
De grote vogels, ja.....dat vind ik ontroerend zelfs.
Bij de weg, dat HFR is echt erg mooi. Het 'neppe' viel mij ontzettend mee. Wat ik al schreef, het ís animatie, het ís nep. Als je dat in gedachten houdt dan vind ik dat je met die techniek er echt het meeste ín zit.
dinsdag 8 januari 2013 om 14:45
quote:ninika schreef op 08 januari 2013 @ 07:18:
[...]
Ja bij mij hetzelfde
Gelukkig komt Legolas weer terug in het volgende deel!
Ik heb de film inmiddels 3 keer gezien, één keer in 3D HFR, één keer in gewoon 3D en een keer gewoon 2D. Ik vond de HFR toch het mooiste.
Op de IMDB zag ik dat Legolas pas terugkeerde in de laatste film.....
Dat vond ik nog zo jammer.
[...]
Ja bij mij hetzelfde
Ik heb de film inmiddels 3 keer gezien, één keer in 3D HFR, één keer in gewoon 3D en een keer gewoon 2D. Ik vond de HFR toch het mooiste.
Op de IMDB zag ik dat Legolas pas terugkeerde in de laatste film.....
Dat vond ik nog zo jammer.
dinsdag 8 januari 2013 om 15:31
Hmm misschien ga ik hem dan nog maar eens zien in IMAX 3d met HFR.
Ben trouwens al 6x geweest besef ik me nu.
haha vaker dan dat ik naar the return of the king ben geweest.
Eigenlijk wel een beetje sneu.
Ach er komen nog genoeg ontroerende momenten in de laatste film, wel balen dat die dingen gaan gebeuren.
Maar goed vooral balen dat we nu nog een jaar moeten wachten.
Ik vind de elfen landen op zich prachtig hoor, vooral Lorien. Maar ik ben meer van de dwergen.
Ze zijn leuker, grappiger, opener en lekkere rauwdauwers.
Ben trouwens al 6x geweest besef ik me nu.
haha vaker dan dat ik naar the return of the king ben geweest.
Eigenlijk wel een beetje sneu.
Ach er komen nog genoeg ontroerende momenten in de laatste film, wel balen dat die dingen gaan gebeuren.
Maar goed vooral balen dat we nu nog een jaar moeten wachten.
Ik vind de elfen landen op zich prachtig hoor, vooral Lorien. Maar ik ben meer van de dwergen.
Ze zijn leuker, grappiger, opener en lekkere rauwdauwers.
dinsdag 8 januari 2013 om 16:50
De dwergen vind ik ook leuk.
Ik heb gek genoeg het minst met de hobbits, als volk. De individuen in LOTR en The Hobbit vind ik enig maar als volkje, de hobbits die je verder te zien krijgt in de films, daar heb ik niks mee.
De aardmannen, orks en vooral de uruk-hai's fascineren me. Ik zou wel 'een dag uit het leven van' van de uruk's willen zien bij wijze van spreken.
Ik heb gek genoeg het minst met de hobbits, als volk. De individuen in LOTR en The Hobbit vind ik enig maar als volkje, de hobbits die je verder te zien krijgt in de films, daar heb ik niks mee.
De aardmannen, orks en vooral de uruk-hai's fascineren me. Ik zou wel 'een dag uit het leven van' van de uruk's willen zien bij wijze van spreken.