Tja, en dat was het dan.... deel 3

04-10-2012 10:05 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Helaas komen er nog steeds mensen bij die hier posten dus we verlengen het nog maar een keer.
Ik wens jou een hartverwarmende kerstperiode met véél Licht, binnen in jezelf en rondom jou.

Neem de tijd om je innerlijke Licht te vinden, maak het sterker, beeld je in dat je één en al licht bent en straal het dan naar buiten toe. Help anderen om te schitteren, elk op hun eigen manier.

Geniet van de kerstdagen en maak er zelf iets heerlijk van. Breng liefde en warmte in je leven en in dat van anderen.

http://www.youtube.com/wa ... ayer_popout&v=XFxj4PvH8FA

Fijne kerstdagen gewenst!

Ik kreeg deze kerstwens toegestuurd, wilde 'm even met jullie delen..
Hoi, mag ik hier mee schrijven?

Een korte samenvatting:

2 weken geleden wilde mijn vriend ineens een time out, hij miste iets maar wist niet wat. Of ik hem 2 weken de tijd wilde geven om dat uit te zoeken. Dit kwam voor mij out of the blue en heb toegestemd.

Gisteren whatsappte hij me of hij langs kon komen om te praten. We hebben 2 uur gepraat en hij wil niet met mij verder.

Nou, gelukkig nieuwjaar!

Nu komt er een tijd van alles regelen, kijken wie er in het huis blijft wonen of dat we het moeten verkopen, wie blijft er voorlopig in het huis en wie gaat terug naar ouders, vrienden?
Aimee, wat een enorm rotbegin van het nieuwe jaar. Snap jij waarom hij wil stoppen? En is er echt niks meer aan te doen, of is hij ervan overtuigd dat dit het beste is? Hoelang waren jullie samen?

Er breekt een rottijd aan, waarin veel geregeld moet worden. Dat is moeilijk en zwaar maar daar ga je doorheen komen. De tijd zal zijn werk doen. Misschien komt later het besef dat dit voor jou misschien ook wel het beste is? Ik hoop het voor je!

Meiden, nieuwe kansen, nieuwe ronden! Ben benieuwd hoe jullie O&N zijn door gekomen!
Julus, we waren bijna 4,5 jaar samen. Hij is een stuk ouder dan ik, en hij wil héél graag kinderen, en ik (nog) niet, en hij weet niet of hij genoeg van mij houdt om met mij kinderen te krijgen. Hij is er van overtuigd dat dit het beste is, ik heb hem nog geprobeerd over te halen, het nog een kans te geven, mij de gelegenheid te geven dat ik ook nog iets aan zijn gevoel te veranderen, maar het mocht niet baten.

Ja zijn timing is niet echt je van het (is het natuurlijk nooit, maar zo rond de feestdagen....)

We gaan nu kijken of hij de hypotheek op zijn naam kan zetten, zodat hij hier kan blijven wonen. Dan zoeken we een huurhuisje waar een van ons verblijft tot het huis op zijn naam staat of verkocht is. Waarschijnlijk ben ik dat, ik hoef hier niet meer perse te wonen.

Ik weet ergens wel dat dit nu de beste oplossing is, maar ik had zo graag gewild dat hij hier wat eerder mee was gekomen, zodat we samen hadden kunnen vechten.

Waarschijnlijk was het dan alsnog uit gegaan, maar dan heb je er allebei van alles aan gedaan om het nog te redden.

Als een van de 2 ongelukkig is in een relatie, dat wil ik ook niet. Ik had hem niet (meer) gelukkig kunnen maken.

Dus het is goed zo, maar het voelt niet zo op dit moment.

Tijd heelt alle wonden toch?
Ik opende gisteren een topic omdat ik een topic zocht om mij aan te sluiten. Zijn jullie hier nog actief betrokken?
Aimee, het is hard maar waar wat jij al zegt; hij heeft zijn keuze gemaakt en zo te lezen is hij er heel stellig in. Als er constante en diepe twijfel is, dan is het m.i. gedoemd om te mislukken. Je kunt die knagende twijfel soms best parkeren, omdat je het fijn hebt samen, maar het komt altijd weer naar boven. Voor jou als partner is dat killing. Ik weet dat ik nooit meer iemand wil die niet zelf overtuigd is om bij mij te willen zijn, want je gaat eraan kapot. Een kinderwens is enorm zwaarwegend, vaak een dealbreaker. Niemand is fout, maar je hebt tegengestelde belangen. Hij houdt echt wel van je, maar samen een kind krijgen betekent voor altijd aan elkaar verbonden blijven en dat is heavy. Als je dan al twijfelt over je relatie...nooit doen.

Ik hoop dat jullie het kunnen regelen met het huis, het is een rottijd daarvoor maar komt vast goed. Dat is altijd zo...hoe dan ook. Wel heel fijn dat jullie goed uit elkaar gegaan zijn!

Clarins, het is al een tijdje rustig hier maar zoals je ziet gebeurt er weer wat. Wel is dit een topic specifiek over vreemdgaan en doorgaan.
Hoi, Voor jullie allemaal een gelukkig 2013! Een deel van ons heeft het ergste achter de rug en voelt zich al beter dan vorig jaar rond deze tijd. En voor alle anderen: het komt! Moeizaam soms, maar je komt er uit. Natuurlijk gaat niemand dit geloven, dat deed ik vorig jaar ook niet. Blijf geloven in jezelf en vecht voor je eigen geluk!!
Ha die Kunstje, nice to see you! De beste wensen voor komend jaar, we gaan lekker! Hopelijk geeft dat anderen kracht die er nu mee worstelen.
quote:Julus schreef op 02 januari 2013 @ 09:27:

Clarins, het is al een tijdje rustig hier maar zoals je ziet gebeurt er weer wat. Wel is dit een topic specifiek over vreemdgaan en doorgaan.Dank voor je reactie Julus. Ik zie dat het idd wat stil is hier, en het onderwerp is niet helemaal van toepassing.
quote:Julus schreef op 02 januari 2013 @ 09:27:

Aimee, het is hard maar waar wat jij al zegt; hij heeft zijn keuze gemaakt en zo te lezen is hij er heel stellig in. Als er constante en diepe twijfel is, dan is het m.i. gedoemd om te mislukken. Je kunt die knagende twijfel soms best parkeren, omdat je het fijn hebt samen, maar het komt altijd weer naar boven. Voor jou als partner is dat killing. Ik weet dat ik nooit meer iemand wil die niet zelf overtuigd is om bij mij te willen zijn, want je gaat eraan kapot. Een kinderwens is enorm zwaarwegend, vaak een dealbreaker. Niemand is fout, maar je hebt tegengestelde belangen. Hij houdt echt wel van je, maar samen een kind krijgen betekent voor altijd aan elkaar verbonden blijven en dat is heavy. Als je dan al twijfelt over je relatie...nooit doen.

Ik hoop dat jullie het kunnen regelen met het huis, het is een rottijd daarvoor maar komt vast goed. Dat is altijd zo...hoe dan ook. Wel heel fijn dat jullie goed uit elkaar gegaan zijn!

Hij is er inderdaad van overtuigd dat dit de beste oplossing is. Hij komt vanavond na zijn werk hierheen om wat dingen door te nemen.

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Er moet veel geregeld worden, spullen verdeeld worden, een andere woonruimte gezocht worden, wat we beiden gaan betalen, maar om dat te kunnen bolwerken moeten we kijken of we tv/internet goedkoper kunnen nemen, of we naar een andere energieleverancier moeten, etc etc... Ik weet niet hoe ik dat financieel in hemelsnaam moet gaan doen. Ik heb geen verkeerde baan, maar ik verdien ook weer niet genoeg om en een hypotheek en huur te moeten betalen.

Misschien moet ik kijken of hij de hypotheek nu vast alleen kan betalen, en dan ik de huur. Maar weet niet of dat kan als ik nog een hypotheek op mijn naam heb staan.

Hoe hebben jullie die gedeelde lasten opgelost? Samen ook de huur van nieuwe woonruimte betaald? En wie is er bij jullie weggegaan?

Gelukkig wil hij wel meedenken en hij wil me overal mee helpen. Alles is bespreekbaar, dat is heel fijn, we hebben geen ruzie gehad. Hoop ook dat dat zo blijft...
Julus wat schrijf je het weer treffend. Helemaal herkenbaar, ik wil ook nooit meer met iemand zijn die niet vol voor mij kan gaan. Als er een hobbel was, zijn houding dan.... Ik weet niet of het onzekerheid was, echte twijfel, schreeuw om aandacht....

Doet er ergens ook niet toe. Ik werd er zo onzeker van, precies wat je schrijft; het is killing! Maar hij kan mij dat niet geven en dat besef helpt me los te laten, accepteren en vooruit kijken. Een raar proces is dat hoor, loslaten, ook al doet het me goed, het voelt soms wel vreemd. Moeilijk te omschrijven.

Maar ik ben zo blij dat het nu zoveel beter gaat en ik weer kan genieten! Vallen en opstaan, maar het gaat goed en ben blij dat 2012 erop zit eigenlijk. Symbolisch iets, maar toch wel fijn. Heb me er toch maar mooi doorheen geworsteld en sta weer aardig sterk!

Wens het iedereen het allerbeste voor 2013 toe! Veel geluk, kracht en gezondheid!
Liefs voor iedereen en een fijn 2013! Elke dag weer een stapje leuker, dit nieuwe jaar. En soms is het weer even gewoon s t o m. Fijn dat jullie er zijn!
Gettingwise, dat wat jij schrijft is heel herkenbaar!

Ik wil ook nooit meer met iemand zijn die niet vol voor mij gaat, al zit ik nu nog te diep in het verdriet om daar over na te denken.

Hij heeft mij veel pijn gedaan, en mijn vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen.

Nu ga ik eerst aimee tijd hebben! Mezelf een beetje oplappen, leuke dingen doen, proberen mezelf niet op te sluiten.

Hij was hier net, om wat dingen te bespreken.

Het was uiteindelijk wel gezellig, beetje geboomd over o&n en zijn werk en zo.

Ook beetje grove verdeling gemaakt qua bezittingen, dat verliep best soepel haha.

Hij heeft hier ook gegeten dus kon wel even koken voor 2, da's toch leuker dan voor jezelf koken.

Ook even gekeken wat betreft het huis, hij laat nu uitzoeken of hij het op zijn naam kan krijgen, dat is de snelste optie, anders moet t verkocht worden, en kan het zomaar 2 jaar duren...

Het ziet er goed uit, dus heb goede hoop dat het lukt. Dan kan ik ook snel verder met mijn nieuwe leven.

Nu is ie weg, zit ik weer jankend op de bank, dat ik nog tranen heb zeg....

Viel me toch zwaarder dan ik dacht, het is zo dubbel.

Ik voel me zo prettig bij hem, en vind het ook fijn om bij hem te zijn.

Hij had dat ook, maar we hebben gewoon verschillende toekomst idealen.

Voor jullie ook allemaal een sprankelend, geweldig en gezond 2013! Hopelijk komen we er allemaal uit, en sterker dan ooit tevoren!
Ik wilde een eigen topic openen, maar toen vond ik deze en besloot ik mijn verhaal maar op te schrijven.

Uit elkaar dus. Ik merkte al een tijdje dat hij helemaal geen interesse in mij had. Hij ging alleen naar feestjes, wilde niet samen iets doen en zo gauw de kinderen op bed lagen keek hij me niet meer aan en ging achter de computer tot laat zijn dingen doen. Soms dan frummelde hij wel aan me 's nachts, maar dan lag ik meestal al een uur te slapen dus dan had ik niet veel zin. Ook aangegeven dat dit zo niet kon, maar toen werd hij boos en ging hij op zolder slapen. Elk gesprek er over kapte hij af en ging hij heel raar beredeneren. Ik heb nog heel lang gedacht dat het wel goed zou komen, maar dat we er hard aan moesten werken. Voor hard werken aan een relatie heb je toch twee mensen nodig en die energie had hij niet meer of wilde hij niet meer er aan geven. Nou, wat dan? Scheiden wilde hij ook niet. Gewoon zo doorleven, maar dan niet als lovers, zogenaamd voor de kinderen. Tja, dat zag ik ook niet zitten. Ik ben zijn moeder immers niet en hij zette zich ook enorm tegen me af. Eerst ontweek ik alles zodat hij geen ruzie of discussie met mij kon maken, maar dat was het ook weer niet. Zijn argumentatie was overigens dat we een scheiding niet konden betalen! En hij wilde ook geen extra huis; dan ging hij wel bij zijn moeder logeren. Dit is alles in een notendop natuurlijk, en hij heeft ook een verhaal. Toch vind ik het jammer dat hij er niet voor wil gaan. Ik ben niet verliefd op hem, en ik vind zijn gedrag irritant, maar ik zie het niet als iets onoverkomelijks. Misschien kon ik gewoon niet accepteren dat de liefde over was, want ook dat zei hij: "Het doet me helemaal niets dat wij niet meer van mekaar houden." Hij zei dit niet om te pesten of te dreinen. Ik ben toen heel hard in huilen uitgebarsten want nam het mezelf enorm kwalijk en had er zelf wel heel veel verdriet van, maar als hij dat niet heeft, dan geef ik het ook op.

Ik vind het nog enorm moeilijk. Ik ben zo bezig met de reactie van mijn kinderen en de rest dat ik niet aan mezelf toe kom. Ik heb maanden als een zombie geleefd. Ik lach, ik heb lol, maar als jij je je tien seconden weer naar me omdraait zie je dat ik niet meer lach, dan ben ik weer mijn sombere zelf.
Eydis, hè bah, wat naar! Hoe lang speelt dit al?

En hoe nu verder? Wonen jullie nog samen, wat weten je kinderen?
Nu is mijn vader overleden en ik heb er ontzettend veel moeite mee. Het lijkt wel of dat iedereen die ik liefheb mij achterlaat.

Met mijn verstand weet ik dat het niet zo is, maar gevoelsmatig is weer heel anders. Mijn pappie is dood en ik mis hem zo ontzettend
Ach lieve kunstje, gecondoleerd! Wat moet je toch een ellende meemaken. Heb zo met je te doen. Je doet het goed kunstje, ga door, zet hem op! Ik zal aan je denken. En ik steek een kaarsje aan voor je vader....
O Kunstje, wat een verdriet! Ik denk aan je hoor!
quote:kunstje schreef op 13 januari 2013 @ 01:52:

Mijn pappie is dood en ik mis hem zo ontzettend

Sterkte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kunstje, wat verschrikkelijk verdrietig..

Heel veel sterkte.
Lieve Kunstje, wat verdrietig! Gecondoleerd met dit verlies.

En ik wil je toch een hart onder de riem steken, je geeft het zelf al aan, ook al lijkt het dat de mensen waarvan je hield je verlaten: Het is niet zo. Je hebt 2 lieve kinderen, een moeder, en volgens mij een aantal vrienden. Juist in tijden van nood leer je de mensen kennen, vaak komt vriendschap uit onverwachte hoek. Koester deze mensen, ze zijn het waard. En ik weet zeker dat je je leven weer op de rails krijgt, je lijkt me een doorzetter en bovenal een hele lieve, warme vrouw.
Gecondoleerd, veel sterkte
Och meid toch, wat naar.

Sterkte en een dikke knuffel
Tijd geleden dat er hier is geschreven. Ik moest er ineens weer aan denken, en ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat. Tijd doet een hoop, dus ik hoop dat er bij jullie in de tussentijd positieve ontwikkelingen zijn geweest.

Bij mij is alles nog steeds hetzelfde; heel erg blij met vriend, we wonen samen in mijn huis en we zien allebei een toekomst samen. Het huis (van mij en ex) staat nog steeds niet in de verkoop. Wordt neverending story, ben ik bang. Hij onderneemt niet zoveel om het huis in de verkoop te gooien, terwijl we onlangs nog besproken hebben dat dat snel moet gebeuren. Zonder zijn toestemming kan ik niet veel. Hierdoor kunnen vriend en ik ook niet echt verder, als in samen een huisje zoeken. Ex en vriendin zijn bij mijn weten nog samen, en dat is positief voor ons. Ik weet niet wat ex zal doen als ze uit elkaar zouden gaan..hij is enorm onvoorspelbaar en dat maakt het erg lastig om de zaak te af te handelen. Verder heeft hij afgedwongen om hier een week lang te komen klussen, terwijl wij thuis waren. Vriend en ex hebben elkaar nu ontmoet en dat ging prima, heel vriendelijk. Wat zal ik blij zijn als alles eindelijk geregeld is, want dat verplichte contact met ex is niet leuk, al is het nu al weken stil.

En jullie??
Julus ik heb je nog wel een beetje gevolgd. Fijn dar het je goed gaat. Hopelijk geldt dat ook voor de 'vaste' forummers van dit topic.

Met mij gaat het ook goed.

Ik laat het even hierbij hoor, ik weet dat 'jeweetwelwie' altijd heeft meegelezen en eerlijk gezegd wil ik niemand meer een kans geven om mee te kijken in mijn leven.

Vandaar dat ik mijn postings toch maar even gaan aanpassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven