Gezondheid alle pijlers

Diarree

05-01-2013 08:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Excuses voor dit onsmakelijke onderwerp op de vroege morgen.

Mijn vriend heeft sinds gisteravond diarree. Heb het nog nooit zo erg meegemaakt, het is alsof hij liters water poept. Verder heeft hij weinig kramp, ook geen andere rare dingen als koorts oid. Wel voelt zijn buik gewoon unheimisch.

Nu is ie het type: tenzij ik aan het doodgaan ben wil ik geen dokter. Ook weigert hij enige vorm van pillen in te nemen.

Nu is mijn vraag aan jullie: waar moet ik op letten? Ik zorg iig dat ie genoeg water drinkt en heb m al een banaan aangesmeerd. Verder nog huis- tuin- en keukendingetjes?

Daarnaast zou ik graag willen weten wanneer dit gevaarlijk kan worden of kan duiden op iets anders (bv een virus),

Mijn dank is groot!
Norit.
tja er heerst griep, dus misschien heeft hij daar iets van meegekregen of iets verkeerd gegeten. Na 1 dagz ou ik me geen zorgen maken. Goed laten drinken, ik zou eerder kiezen voor gewoon beschuit e.d. is licht verteerbaar en zachter voor de maag en darmen dan banaan. eventueel vandaag alvast even ors in huis halen, mocht het morgen nog niet beter gaan even ors geven als aanvulling.
Genoeg zout binnenkrijgen. Bouillon ofzo.
Wij gaven de bewoners in het verzorgingshuis altijd een glas cola,tegen diarree.

Wel de echte,de CocaCola.

Helpt als een tierelier.

Verder gewoon straks even diacure ofzo halen als het nog niet over is.

Het heerst ook,gewoon een buikgriep waarschijnlijk dus.

Veel dingen die wij vroeger leerden niet doen,zoals thee zonder suiker,droge beschuit,geraspte appel.

Dit is totaal achterhaald nl

Banaan is juist wél weer goed.

Juist gewoon blijven eten,en veel drinken.
Een dokter is echt niet nodig hoor. Wat hierboven ook al geschreven is, cola, norit en gewoon normaal (proberen) te eten.
Hè wat vervelend voor jullie! Water is inderdaad belangrijk. Als hij zoveel waterige drek verliest zou ik ook ORS (oral rehydration solution?) adviseren, om zijn elektrolyten ook op orde te houden.

Wat voor pillen zou je willen geven? Hij heeft geen pijn, en zo lang je niet weet wat de oorzaak is, zou ik zeker geen diarree remmers geven. Diarree is een teken dat er iets het lichaam uit moet, en snel!

Sterkte, en hopelijk wordt t in de loop van de dag beter... Dat verwacht je tenminste bij iets verkeerds gegeten/gedronken te hebben.
Nodigt absorbeert vocht, prima spul. Ga in ieder geval niet spul als immodium gebruiken, dat legt de darmen stil waardoor alle viezigheid blijft zitten in je lijf.

Voldoende drinken, droge biscuit eten en de natuur zijn gang laten gaan. Dan wordt het vast snel minder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier afgelopen week het zelfde probleem.

Huisarts gebeld en die gaf aan geen diaree remmers te gebruiken.

Het aanwezige virus moet er uit , oftewel uitzieken veel drinken en proberen te eten.
Nodigt is Norit
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oops, foutje
Ik ben er net vanaf. Ik heb een beetje rijst in bouillon gekookt en dat bleef goed binnen. Met 2 dgn was ik er vanaf. Beterschap voor je vriend.
Goede tips! Ga gelijk ff googlen en cola inschenken. Straks toch maar ff norit halen.

Bedankt!
Het heerst helaas... Hij moet zorgen dat hij in ieder geval voldoende vocht binnenkrijgt. Heel veel. Bouillon kan hij van opknappen, maar thee/water is ook prima. ORS is goed, maar daar word ik zelf kotsmisselijk van. Inderdaad geen middelen als immodium, als het bijvoorbeeld wel een voedselvergiftiging is, blijft de rommel alleen maar langer in je lichaam. Sterkte!
Hij moet goed blijven drinken en ORS helpt om te korten aan te vullen. Indien hij ook gaat overgeven bij de diarree dan wel ff opletten, want dan houd je geen vocht meer binnen en moet je naar de HA. Ook als het langer dan een paar dagen aan houd naar de HA.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Norit helpt eigenlijk helemaal niet tegen diaree, heb ik ooit ergens gelezen. Het is een medicijn voor iets anders. Maar het lijkt me ook sterk aangezien het zo vaak wordt aangeraden.

Idd ORS, bouillon, genoeg vocht en zout. Isotone dranken zoals sportdrank of alcoholvrij bier
http://www.apotheek.nl/Me ... t.aspx?mId=10704&rId=1178

Lees hier meer over norit, kan best bij diaree
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eh, heb je je eigen link gelezen? Daar staat juist dat norit géén positieve effecten heeft op de diarree..
Wat al eerder hier genoemd is, coca cola.
Hier afgelopen week ook een enorm zieke partner aan de dunne, van hetzelfde soort als jij beschrijft (vooral nooit naar de dokter of medicijnen)

Hij is 3 dagen ziek geweest, dronk alleen thee, inderdaad kleine slokjes cola en een enkel beschuitje met kaas. Géén diarreeremmers of norit, het moet er toch uit!

Beterschap!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hm, ik heb precies hetzelfde. Sinds dinsdag behoorlijke buikkrampen en winderig. Gisteravond nog meer krampen en inderdaad diarree als water, heb het nog nooit zo erg meegemaakt. Verder niet ziek, alleen wat slapjes. Vannacht was vreselijk..ik werd niet eens op tijd wakker :( om het toilet te halen. Maar goed, daar is de wasmachine goed voor. Vandaag gaat het alweer beter, geen diarree meer alleen nog een beetje zwak. Maar er heerst dus kennelijk iets?
Ik denk dat er inderdaad wat heerst, een week geleden zelf een hele nacht lopen overgeven en partner dus deze week aan de dunne. Op zich niet slecht qua timing, dat virus, zo na de feestdagen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hahaha Felice!

TO gaat het al wat beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven