Entertainment alle pijlers

Ontvoerd Rtl 4

16-12-2012 20:14 886 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijk mee naar dit moeilijke en actuele onderwerp
quote:Lucifer1983 schreef op 14 januari 2013 @ 07:52:

Het filmpje van die stiefvader is nu verwijderd...Mosterd. Blokje kaas er dan maar bij?

Hij is trouwens chiropractorIk zou niet door hem gekraakt willen worden, eng persoon. En het filmpje is van youtube gehaald, daar zal Dr. wel achter zitten omdat wij nu een andere kant van hem zien.
Er staat een nieuw filmpje op youtube. Zoek maar eens op Dr.christopher Ries. Je ziet dan bovenaan een poppetje met geen foto, daar staat weer zo'n filmpje op (camera gaat in het begin even weg zodat 'Daddy' Nigel wat kan zeggen)....
Steph, ik zie het niet. Wil je een linkje geven?

Ik vind het echt heel sneu worden voor dit jongetje. En dat die moeder het ook allemaal maar goed vindt. Volgens mij heeft ze niets in te brengen.
Hoe kan ik een link maken?

Kun je niet zoeken op Ontvoerd:Real story of Dossier Nigel?
Staat inderdaad nieuw filmpje op youtube, je ziet alleen blauw poppetje maar als je die aanklikt zie je n filmpje met als tekst de real story of nigel, zoiets.....
https://www.youtube.com/watch?v=RK8oQNKmC_U
Link doet het, goh ik sta versteld van mijzelf.
Dat filmpje....."We start over" als hij niet zegt wat de dokter wil/heeft geoefend.Daardoor beseft het kind ook meteen dat hij op dit filmpje niet kan zeggen wat hij zelf wil.Kind is nerveus en veel te klein om op dit soort dwingende vragen, van een dominante persoonlijkheid die gezag over hem heeft ,te antwoorden.

Op YouTube staan filmpjes van ene chiropractor Dr. Ries,Franklin.Man heeft exact zelfde stem als de stiefvader Christoper Ries...Waarom zou die man zijn naam veranderen (na googlen denk ik dat Franklin misschien staat voor de stad van de praktijk) bij het filmpje en twitteraccount wat betrekking heeft op zijn stiefzoon?Twitteraccount lijkt ook nog niet zo heel lang te bestaan...

Ik begin nieuwsgierig te worden naar het verleden en de exvrouw(en) van deze man....weten die wel waar hun zoon/zonen uithangen?

Ik denk ook dat dit een verhaal is waar meer achterzit dan we op het eerste gezicht denken.Die NL vader vind ik ook zo weinig zeggen en erg stil.Lijkt gewoon veel meer aan de hand te zijn maar die kraker is gewoon eng!
Ik heb net even een klein stukje van dat YT filmpje gezien maar had het geluid uit staan (zit op mijn werk). Het lijkt wel of het jongetje af en toe iets opleest. je ziet zijn ogen van links naar rechts gaan en net onder de camera kijken. Alsof "daddy" op papier of karton iets heeft geschreven wat Nigel moet oplezen.

Arme jongen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Steph, bedankt.

Tja, wat vind ik hiervan? Moeilijk. De eerste beelden verontrusten me, waarom moest het over?

Aan de andere kant: Nigel mag inderdaad over een jaar beslissen, want dan is hij 12 jaar, waar hij gaat wonen.

En waarom ging zijn biologische vader niet op het voorstel van Ries? Gevoelsmatig zit aan beide kanten van het verhaal een luchtje. Ik zag geen beelden van een somber jongetje zoals bij alle andere afleveringen. Maar ik heb wel het gevoel dat stiefvader de dienst uitmaakt. En ik ben heel benieuwd naar het verhaal van die andere twee kinderen.
Het zal vast al een keer of tig voorbij gekomen zijn.

Maar waarom heeft de vader niet gekeken waar zijn rechten lagen mbt het kindje voor de geboorte. Je begint aan een kind, dan weet je toch dat erkennen en het gezag erbij horen.

Als je niet getrouwd bent.

Ik begrijp niet zo goed dat mannen denken dat alles van zelf geregeld wordt als je niet getrouwd bent. Dat een vader niet eens het gezag heeft.
quote:mara2 schreef op 14 januari 2013 @ 12:23:

Het zal vast al een keer of tig voorbij gekomen zijn.

Maar waarom heeft de vader niet gekeken waar zijn rechten lagen mbt het kindje voor de geboorte. Je begint aan een kind, dan weet je toch dat erkennen en het gezag erbij horen.

Als je niet getrouwd bent.

Ik begrijp niet zo goed dat mannen denken dat alles van zelf geregeld wordt als je niet getrouwd bent. Dat een vader niet eens het gezag heeft.Ik had het ook al gezegd en gedacht. Hij had het verzuimd zei hij tegen John. Ik ken mannen die samenwonen met hun vriendin, krijgen een kind en erkennen het. Nog nooit, tot gisteren, gehoord dat je het niet doet. Of verzuimd. Je weet zoiets toch, zelfs 11jaar geleden (een kind is ouder in mijn vriendengroep, zijn ouders wonen ook samen maar pa is wel de erkende vader.)
Robin heeft zijn kind wel erkent, maar er was geen gezag aangevraagd. Dit komt vaker voor. Helaas denken veel vaders dat erkennen genoeg is voor volledige rechten als ouder.
Ik kijk t nu, kon gisteren niet kijken. Maar zoals ik hier lees is t een erg ingewikkelde case?
Ik weet niet of het echt ingewikkelde case is of dat het nu gewoon verandert is in publiekelijk modder gooien...
Heel jammer dat het deze keer niet is gelukt. Wat erg toch dat schijnbaar volwassen mensen met een redelijk IQ er zo'n potje van kunnen maken en er hun kinderen zo mee schaden.

Kan het niet nalaten.... die moeder leek precies op een aap.
quote:boekenlegger0, 14 minuten geleden

Robin heeft zijn kind wel erkent, maar er was geen gezag aangevraagd. Dit komt vaker voor. Helaas denken veel vaders dat erkennen genoeg is voor volledige rechten als ouder.Erkennen geeft je het volledige recht om alimentatie te betalen als je uit elkaar bent.
quote:missy_Acy schreef op 14 januari 2013 @ 13:03:

[...]

Erkennen geeft je het volledige recht om alimentatie te betalen als je uit elkaar bent.Ja en erkennen geeft kind recht op erfenis. Maar het geeft de vader geen gezag en daar ging het om. Nu met het Nederlandse vonnis hij Robin alsnog gezag.
Ze zijn nu allemaal op Mallorca. Nigel is gevonden.
quote:missy_Acy schreef op 14 januari 2013 @ 13:09:

Ze zijn nu allemaal op Mallorca. Nigel is gevonden.

Live verslag

De meesten van ons hebben het gisteren al gezien he

Wat ik raar vind:

De stiefvader geeft daar aan de vader van Nigel te zijn. Hoe kan dat zomaar?
Ik weet niet op welk vlak de stiefvader dat aangeeft maar stel dat toen Nigel aangemeld werd op school dat stiefvader toen zijn gegevens heeft ingevuld als zijnde (biologische) vader. Ik denk niet dat het schoolhoofd dat controleert.
Ja, dat kan natuurlijk.

Net gezien hoe t jochie wegrende toen hij z'n vader zag. Vader is helemaal stuk.

Ik snap dit soort zaken niet. Hoe kun je als ouders je kinderen dit aandoen? De andere ouder dit aandoen?
Begrijp ik nou goed dat Nigel met stiefvader en moeder en Spencer in Nederland heeft gewoond? Waarom zijn ze weggaan?

Waar zijn de moeders van Spencer en die andere zoon?

De beste optie is volgens mij dat Nigel naar NL teruggaat en zijn moeder met dat gezin ook. Dan kan Nigel omgang hebben met beide ouders! In filmpje zegt stiefvader ook naar NL te verhuizen als Nigel terugmoet tot hij 12 is want dan mag hij zelf kiezen en gaan ze weer terug naar Spanje. Waarom niet gelijk nu al naar NL?
Wat lijken die 2 vaders op elkaar Robin en Christopher qua uiterlijk dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven