Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Thanks Neferisis. Daar kan ik wel wat mee.
Grappig. Het kaartje dat ik gisteren uit Duitsland kreeg is al 3x favoriet. Terwijl ik m zelf maar zozi vind.

Zo zie je maar weer, smaken verschillen.
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer.

Woensdag kreeg ik maar liefst twee hurrays. Eentje vanuit de Oekraïne, die jongen schreef een leuke reactie in het Duits. De andere hurray was van een meisje uit Wit-Rusland, maar zonder tekst, niets eens thanks of zo. Enfin, dat kan gebeuren, in haar profiel staat als taal ook alleen maar Russisch. In ieder geval leuk dat ze mijn kaartje toch nog heeft geregistreerd.

Donderdagavond heb ik twee nieuwe adressen aangevraagd. Een was van een Duitse jongen die niet ver over de grens woont en al ruim 1000 kaarten heeft verstuurd en ontvangen. Even zijn ontvangen kaarten gecheckt, zodat ik geen dubbele stuur... Het andere profiel was van een meisje uit Wit-Rusland, zij heeft een erg leuk profiel, en zij heeft een paar dezelfde interesses als ik heb, erg leuk.

Nu zijn er nog kaartjes van mij onderweg naar Taiwan, Rusland en China. En dus de twee nieuwe naar Duitsland en Belarus.

Uiteindelijk heb ik toch een kaartje terug gestuurd naar dat meisje uit Salt Lake City dat haar adres op haar ansichtkaart had gestempeld.

Het kaartje vond ik leuk, hoewel ze verder weinig op de kaart had geschreven. Ik vond haar profiel ook leuk, ze spaart onder meer postzegels. Toevallig had ik hier nog wat enveloppen liggen met van die guldenzegels, dus ik heb haar een dubbele kaart in enveloppe gestuurd (met een fiets en bloemen) en dus die guldenpostzegels en nog wat verschillende decemberzegels. Hopelijk vind ze het leuk.

In mijn profiel heb ik nu ook de optie van kaarten sturen/ontvangen binnen Nederland aangevinkt.

Een prettig weekend.
Haihai

Ik kreeg vandaag 2 kaarten. Één uit Taiwan en één uit Duitsland. Vlak over de grens zelfs. Ze was al diverse keren in mijn stad geweest. Leuk kaartje van een schaap met een zuidwester op en Scheitwetter erbij

Ik zal ze zo registreren.

Leuk Nepese, gaat al goed met jou!
Later is nu
Hoi!

Het is alweer even geleden dat ik hier ben binnen komen vallen, inmiddels het postcrossen weer opgepakt en zo langzamerhand loopt het weer een beetje..

Nog wel een vraagje, de postzegels, ik vind die van PostNL, naar het buitenland zo saai en PMK eigenlijk weer te groot, zijn daar nog andere oplossingen voor? Of niet?
Eerder heb ik hier op het forum al over gelezen, maar ik heb pasgeleden een paar bestellingen bij postzegels met korting gedaan. En ik ben er heel tevreden over.

Ik weet niet of ik hier reclame mag maken voor een andere website, maar het gaat om postzegels met korting.

De postzegels die je ontvangt zijn guldenzegels. Guldenzegels van 1977 of later kun je blijkbaar nog gewoon gebruiken. Als je postzegels bij postzegels met korting bestelt, dan krijg je keurig netjes allemaal setjes van een bepaald bedrag. Er wordt precies aangegeven hoeveel je in guldens moet plakken voor Nederland, Europa of Wereld. Een voordeel is ook, dat je superleuke postzegels ontvangt om te franceren. Eens iets anders dan die standaard Nederlandse prioritypostzegels. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee.
Hoi Dreamer,

Bedankt! Het begint hier inderdaad al aardig te lopen, echt heel leuk!

Nu nog even afwachten wanneer de kaarten in Taiwan, Rusland en China aankomen.

In ieder geval denk ik dat mijn kaart naar Duitsland snel aankomt. Het is een grote stad net over de Nederlandse grens.
@ nepese. De PMK die peacy noemt betekend postzegels met korting. :D.

Ik bestel daar ook altijd.

Volgens mij is er geen andete oplosding als in kleinere postzegels.

Die hebben dacht ik een standaard formaat.

Heb soms ook het idee dat er meer postzegel op.de kaart zit dan wat anders
Nou, dan houdt het gewoon op. dan zit er meer postzegel op dan wat anders
Hoi Italië_Meisje,

Die postzegels heb ik inderdaad ook via postzegels met korting besteld.

Vandaag heb ik nog een leuk kaartje uit Duitsland ontvangen. Een leuke afbeelding met twee lieve katjes, en een volgeschreven achterkant met een lokaal recept. Dat is een van mijn voorkeuren op mijn profiel, ik kook graag en ik probeer graag nieuwe recepten uit en ik zou zelf graag ooit nog een of twee katjes hebben, echt leuk dat zij hier aan heeft gedacht. Ik heb een uitgebreide hurray terug geschreven aan haar.

Trouwens jammer dat je het profiel van diegene die je een kaartje heeft gestuurd pas na het registreren van het kaartje ziet. Als je een profiel eerder zou kunnen opzoeken, zou ik in mijn hurray nog wat meer op zijn of haar profiel in kunnen gaan.

In ieder geval ben ik blij met mijn kaartje van vandaag.
Ik gebruik altijd 2 x een 1 zegel voor Nederland. Die zegels voor Europa en Wereld vind ik saai

Hier gaan morgen 4 kaartjes op de bus na een ruim 2 maanden niets gedaan hebben.

Rusland, Amerika, Duitsland en Japan gaan ze heen

En 2 brieven voor penpals.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Vanochtend kreeg ik een hurray uit Taiwan. Na twintig dagen is mijn kaartje daar aangekomen. Dit was het eerste kaartje dat ik via postcrossing stuurde.

Ik heb meteen een nieuw adres aangevraagd. Deze keer is het Colorado, USA! Zij heeft ook een leuk profiel waar ik een leuk kaartje voor kan vinden. Ze houdt ook van mooie postzegels, dus ik gebruik die guldenzegels van postzegels met korting. Dit is mijn eerste officiële kaartje naar Amerika (van de week had ik een bedankje gestuurd naar iemand die haar adres op de kaart had gezet).

@ Droomz: Ook leuke bestemmingen!
Ik gebruik momenteel de kerstzegels De kinderzegels met de prinsesjes zijn helaas alweer op, die vond ik echt leuk, maar wel duur.
Later is nu
Die zegels met prinsesjes bewaar ik voor de mensen die fan zijn van het koningshuis
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Kunnen de kerstzegels nog? Heb nog 2 volle vellen over. En nog een beetje.

Na 3 maanden compleet stil te hebben gelegen door persoonlijke dingen gaan.er vandaag 12 , kaartjes weg.

Paar expired die ik nog niet gestuurd had. De rest aangevraagd (Australie, de eerste, Taiwan, Rusland, Belarus, Nederland, Usa, Duitsland, Belarus, China, Brazilie, en nog 1 naar Duitsland).

Ook kaarten besteld en postzegels.

Nu hopen op een beter vervolg.
Je kunt kerstzegels gewoon het hele jaar door gebruiken. Alleen moet je dan wel bijplakken tot het juiste tarief.
Ook ik meld mij weer na een tijd van afwezigheid. Ik ben een maandje naar Zuidoost Azië geweest. Veel gezien en gedaan (ook enge dingen). Een vermoeiende reis, maar absoluut de moeite waard. En ik heb natuurlijk weer veel kaarten gekocht (bijna 100).

Gelijk maar weer van start gegaan met PC. Adressen in NL, Belarus, Taiwan, USA en Finland gekregen, een cliché rijtje dus (had Du, Ru en China nog onderweg). Sommige profielen zonder wensen helaas, de rest daar kan ik wel wat mee. Ik heb er weer zin in.

Verder wil ik bij deze jullie allemaal nog een gelukkig, gezellig en gezond 2013 toe wensen, met veel PC-plezier.
Vandaag nog geen pad naar de brievenbus geschept. Ik zag de postbode in een soort Siberische outfit voorbij schuifelen. Ik ben zelf ook maar te voet de boodschappen gaan halen. Meteen ook voor mijn ouders, want de rollator komt nu echt niet vooruit.

Straks toch maar mijn auto uitgraven om de kinderen van de bushalte te halen. De sneeuw levert prachtige plaatjes op, maar als je er uit moet word je flink aan het werk gezet.

Gisteren zes officials ontvangen waar de afzenders qua tekst sowieso enorm hun best op hadden gedaan en bovendien waren er nog drie topafbeeldingen bij.

@Peacy > er zijn wel zegels met een kleiner formaat: de Mooi NL zegels met een 1 waarde. Dit jaar zijn ze voorzien van klederdrachten, vorig jaar met landgoederen. Te bestellen bij de post collect club. De kerstzegels hebben nog een waarde van 40 cent.

@Nepese > de PMK zegels leveren vaak leuke reacties op. Ik probeer de afbeeldingen zo veel mogelijk aan te laten sluiten bij het profiel.

@Droomz > de Europa zegels van 'Visit Amsterdam' en het Delftsblauwe huisje voor Europa en de Wereld zijn toch niet saai?

@Italie Meisje > smaken kunnen inderdaad enorm verschillen. Soms ontvang ik een kaart waarmee de afzender denkt mij enorm te plezieren, maar dan vind ik de afbeelding juist afschuwelijk. Enfin, andersom gebeurt vast ook.

@Indie > welke landen ben je geweest? Een vriendin van mij is net terug van een wekenlange rondreis door Myanmar. De foto's lieten een fantastisch land zien.

Vanavond wat kaarten uitzoeken voor de aangevraagde adressen. Nu sneeuw ruimen!
Nederland aangekomen, Duitsland ook aangekomen (maar 3 dagen onderweg)

Meteen nieuwe adressen aangevraagd. Polen en Duitsland.
Overigens heb ik gewoon weer PMK zegels besteld.

Steeds setjes van 5 naar Europa en Wereld loopt ook op.
Hallo allemaal, fossielen en nieuwkomers en iedereen daartussenin! Weer terug van weg geweest, veel gebeurd de laatste tijd. Oma is overleden dus groot verdriet gehad (en nog).

Hoe maakt iedereen hier het? Zodra ik weer helemaal bij ben reageer ik weer op iedereen inhoudelijk.

Peacy, jouw brief wil ik morgen posten.

Neferisis, hoe is het met je? En met je kinderen?

Droomz, hoe is het met jou? Af en toe lees ik nog een statusupdate van je op Facebook. Dit weer is niet fijn om te werken of wel? Iedere keer moet ik aan je denken, ik vind het echt heel knap van je!

Indie, je hebt nog een mailtje van mij te goed, ik ben je niet vergeten hoor. Ik las hier net dat je alweer terug bent, wat is dat snel gegaan zeg. Zal jou zo snel mogelijk een mailtje sturen en dan kan je me daarna vertellen over je reis.

Ik ben na een lange PC-pauze weer begonnen. Mijn postzegels waren op na 2 kaarten dus er gaat een kat naar Duitsland en prachtige rozen naar USA. Vandaag verzonden dus het duurt even voor ze aan zullen komen. Ik moet nog nieuwe postzegels bestellen bij PMK. Nog helemaal geen tijd voor gehad.

Welkom aan alle nieuwe PC'ers hier die ik nog niet ken. Vinden jullie het ook zo leuk, al die kaartjes?
@ Neferisis, wow, zes officials in een keer! Leuk dat zij ook allemaal hun best met de tekst hebben gedaan en ook nog een paar leuke afbeeldingen.

@ Nicolientje2410, gecondoleerd met het verlies van je oma. Het is niet niks. Dit is een ontzettend groot verlies, en dat slijt niet zomaar. Hopelijk krijg je veel steun van familie en vrienden, en heb je fijne herinneringen aan je oma. Maar het gemis is groot. In ieder geval heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

@Iedereen: vanochtend had ik een hurray in mijn email, van die Duitse jongen die niet ver over de grens woont. Het was een leuk berichtje, er stonden ook een paar woordjes Nederlands in. En hij verontschuldigde zich, hij gaf eerlijk aan dat hij de kaart al eergisteren had ontvangen, maar door drukte nog niet toe was gekomen aan registreren. Inmiddels heeft hij mijn kaart ook geupload.

Ik kreeg trouwens nog een verrassing: ik blijk nu al zes kaarten onderweg te mogen hebben! En ik dacht dat dat pas vanaf twintig geregistreerde kaarten was! Maar het is nu al vanaf vijf geregistreerde kaarten.

Natuurlijk kon ik het niet laten. Vanochtend heb ik meteen twee nieuwe adressen aangevraagd. Eentje mag naar Nieuw-Zeeland! Mijn tweede adres van vanochtend is weer in Duitsland, toevallig woont dat meisje in dezelfde regio als die jongen van wie ik dus vanochtend een bedankje kreeg. Zij heeft een leuk uitgebreid profiel.

Mijn stand is nu 5 geregistreerd, 6 onderweg (de twee adressen van vanochtend gaan vandaag op de post) en 3 kaartjes ontvangen.

Voor iedereen een fijn weekend!
Leuk he Nepese!

Ik wacht tot ze gaan registreren

nicolientje: zal je brief verwachten!! Je weet dat ik aan je denk he .

Vandaag even wat bijwerken wat.betreft t pcforum.
Ik heb mezelf uitgeleefd op zeven kaarten: een portret gaat naar Frankrijk, boeken naar Hong Kong en Canada, iets Japans naar Portugal, koffie naar Ierland, een tram naar Zwitserland en een hart naar Finland.

Twee officials ontvangen, uit Australië (zonder enige tekst) en Letland. Aardige plaatjes, geweldige zegels.

@Nicolientje > een dierbaar iemand verliezen is altijd pijnlijk. Koester de fijne herinneringen die je aan haar hebt. Misschien heb je een foto van haar (of anders neem je een mooie kaart), schrijf achterop al haar leuke eigenschappen, eigenaardigheden, speciale dingen die ze met jou deed e.d. Bewaar daarna op een mooi plekje.

Met mijn kinderen gaat het prima. De komende week start weer een proefwerkweek voor zoonlief en dochter moet aan de bak voor het eindexamen. Hopelijk houdt het winterse weer snel op, zodat ze gewoon met de fiets naar school kunnen. Het leren gaat veel beter na drie kwartier buitenlucht dan na hangen in een overvolle, dampige bus.

@Nepese > adressen hoeven niet altijd uit verre uithoeken te komen. Een leuk profiel is veel belangrijker.Ik ben benieuwd uit welk land jouw volgende kaart gaat komen.
Gisteren mijn eerste kaartjes weer ontvangen (ik had mezelf inactief gezet voor ik op reis ging). Beide kaartjes waren redelijk leuk. Eén was een tweede poging uit Roemenië waar ik al eerder een lost-postcard-berichtje vandaan had gekregen. Toch aardig dat ze er nog één hebben gestuurd.

Verder ben ik weer aan het wachten op hurray's, aangezien inmiddels mijn hele quotum weer onderweg is, Du en China al anderhalve maand. De eerste kaart lijkt zoek te zijn (we hebben inmiddels contact gehad) en de tweede pc-er lijkt wel weer van de aardbodem verdwenen. Ik begin dat wel een beetje zat te worden, die mensen die niet registreren of reageren. Heel frustrerend.

@Neferisis: Myanmar is een populaire bestemming geworden heb ik begrepen. Het lijkt mij ook wel wat, maar ik laat het voorlopig even aan mij voorbij gaan. Ik ben naar Laos, Vietnam en Cambodja geweest en ik ben nu een beetje Azië- en vooral tempelmoe (na ook nog Indonesië en de Filippijnen de afgelopen jaren). Het was absoluut de moeite waard, maar volgende keer wil ik naar Afrika of Latijns Amerika.

@Nicolientje: Gecondoleerd (ik heb verder niets meer aan Neferisis haar lieve woorden toe te voegen). Doe maar rustig aan. Schrijven doe je voor je plezier, niet omdat het moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven