Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Ik heb nu alleen maar vrienden die normaal met geld omgaan, maar vroeger durfde ik daar echt niks van te zeggen én bleef ik met ze omgaan. Ja stom achteraf, ik heb er ook echt respect voor als een ander het wel zegt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Biebeliee schreef op 14 januari 2013 @ 10:34:

[...]

Idd raar maar ik denk meer aan miscommunicatie.

Als ik een vriendin had die erg lekker taarten kon bakken en doe zou voor MIJN feestje de taarten maken zou IK haar zeker zelf (al voor die tijd) vragen wat dat zou kosten.

Taart van de bakker die je anders koopt moet ook betaalt worden toch.

Misschien heeft vriendin het nu wat bot gebracht maar vond ze jou lomp dat je niet eens vroeg wat haar kosten waren.

(kosten voor de oven vind ik dan wel weer vreemd en knieperig)Als iemand mij aanbied om een taart voor mn verjaardag te bakken ga ik er ook van uit dat ik 'm krijg hoor (als verjaardagscadeau, zou geen extra cadeau verwachten omdat ze die taart al heeft gemaakt).
Trouwens, EEN appeltaart voor ELF euro is wel heel erg duur. Ik denk dat ik er daar wel 4 voor kan maken. Maar ja, ik reken de kosten voor de oven niet mee
quote:FullHouse schreef op 15 januari 2013 @ 08:23:

Trouwens, EEN appeltaart voor ELF euro is wel heel erg duur. Ik denk dat ik er daar wel 4 voor kan maken. Maar ja, ik reken de kosten voor de oven niet mee Joh, weet je wat zo'n oven kost als je hem nooit gebruikt?
En echt duur: uurloon om taart te maken. Niks voor niets, ambachtelijk handwerk.

Bij de Hema kost een appeltaart vijf euro, had ze die beter mee kunnen nemen. Was je voor negen euro klaar geweest; zo'n taart komt natuurlijk niet vanzelf aan, dus benzine, afschrijving, uurloon...
belachelijk als een vriendin aanbiedt een taart voor je te bakken, dat ze daar dan geld voor gaat vragen. Dat doe je gewoon niet. Kijk, de ander had kunnen vragen, wat krijg je nog van me? Maar als mijn vriendin dan had gezegd: 11 euro.. En dat voor een simpele appeltaart, zou ik echt raar vinden.
quote:Madderijn schreef op 15 januari 2013 @ 08:31:

En echt duur: uurloon om taart te maken. Niks voor niets, ambachtelijk handwerk.

Bij de Hema kost een appeltaart vijf euro, had ze die beter mee kunnen nemen. Was je voor negen euro klaar geweest; zo'n taart komt natuurlijk niet vanzelf aan, dus benzine, afschrijving, uurloon...vergeet de waskosten niet voor het schort dat ze aanhad en de kosten van energie en water om haar handen te wassen. Die 11 euro is echt wel reëel.
quote:Starshine schreef op 15 januari 2013 @ 16:09:

[...]

vergeet de waskosten niet voor het schort dat ze aanhad en de kosten van energie en water om haar handen te wassen. Die 11 euro is echt wel reëel. Ja inderdaad, en dan nog de autokosten en tijd voor het doen van de boodschappen. 11 euro is waarachtig een vriendenprijs, ik zou er nog geen pepernoot voor kunnen bakken.
quote:ondernemer schreef op 15 januari 2013 @ 16:13:

[...]

Ja inderdaad, en dan nog de autokosten en tijd voor het doen van de boodschappen. 11 euro is waarachtig een vriendenprijs, ik zou er nog geen pepernoot voor kunnen bakken.Zucht...schaalvoordelen, ondernemer, schaalvoordelen!
quote:moonian schreef op 15 januari 2013 @ 08:18:

[...]

Als iemand mij aanbied om een taart voor mn verjaardag te bakken ga ik er ook van uit dat ik 'm krijg hoor (als verjaardagscadeau, zou geen extra cadeau verwachten omdat ze die taart al heeft gemaakt).

Aannames,aannames.

Misschien nam die vriendin wel aan dat ze haar kosten vergoed kreeg.

Het gaat er maar om dat je communiceert...tenzij je een retegoede glazen bol hebt.

(en ja ik vind doorberekenen van de kosten van de oven ook stom maar uurloon is er later door iemand bij verzonnen want stond niet in de originele post))

[...]

Ja inderdaad, en dan nog de autokosten en tijd voor het doen van de boodschappen. 11 euro is waarachtig een vriendenprijs, ik zou er nog geen pepernoot voor kunnen bakken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

[...]

Ja inderdaad, en dan nog de autokosten en tijd voor het doen van de boodschappen. 11 euro is waarachtig een vriendenprijs, ik zou er nog geen pepernoot voor kunnen bakken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Biebeliee schreef op 15 januari 2013 @ 19:02:

[...]

Aannames,aannames.

Misschien nam die vriendin wel aan dat ze haar kosten vergoed kreeg.

Het gaat er maar om dat je communiceert...tenzij je een retegoede glazen bol hebt.

Ik sta toch echt raar te kijken als ik aanbied om een taart te maken, dat ik dan als vraag terugkrijg of ik 'm ook betaal of dat ik met een rekening zal komen.

Het communiceren was hier geheel aan de andere partij geweest, in mijn optiek. Als je iets aanbiedt (en vooral iets met zulke lage waarde en ter gelegenheid van een verjaardag nota bene) dan is dat gratis. Als je iemand iets wil verkopen of je onkosten vergoed wilt zien dan moet je dat duidelijk maken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als een vriendin mij aanbiedt een taart voor mijn verjaardag te bakken, dan zou ik dat zien als haar verjaardagscadeau voor mij. Als ze niet meteen laat weten dat de kosten om wat voor reden ook voor mij zijn, dan kijk ik raar op als ik achteraf opeens te horen krijg dat ik de taart moet betalen.

En 11 euro voor een appeltaart durven te vragen, vind ik echt van de zotte. Vraag je een bijdrage van 5 euro of zo, oké dan, maar 11 euro en dan helemaal gaan uitrekenen wat de oven kost...dat is gewoon echt heel triest.
Ik ken trouwens ook nog een verhaal van een neef van mij. Hij woont in het oosten van het land en ging heel vaak samen met een vriend naar Duitsland om mee te doen aan de Duitse lotto (dan moesten ze daar een lot halen of zo, geen idee hoe dat werkt?). Mijn neef reed altijd en die vriend hoefde van hem geen benzine te betalen.

Op een gegeven moment, na een aantal jaren, had mijn neef er geen zin meer in en gaf dus bij die vriend aan dat hij ermee stopte en dus niet meer naar Duitsland ging rijden. De vriend vond dat geen stijl, hij vond dat mijn neef hem dan toch maar elke keer moest brengen Zelf rijden was geen optie, dat kostte hem geld en hij ging juist om geld te winnen, niet om te betalen aan benzine. Het werd echt de grootste bonje en ik hoef denk ik niet te vertellen dat ze nu geen vrienden meer zijn...
Wat een lef zeg! Zomaar eenzijdig besluiten niet meer te willen rijden, terwijl vriend niet eens een miljoen heeft gewonnen.

=-O
Uurloon kwam trouwens van mij. Bizar dat je dat niét rekent en de oven wel.
quote: Ikbenanoniem, 6 dagen geleden

Mijn schoonvader vindt zichzelf een heuse filantroop omdat hij de successierechten over het kindsdeel van man en zijn broer heeft betaald. Want eigenlijk hadden ze die zelf moeten betalen.

Let wel. De broers hebben geen stuiver gekregen van hun kindsdeel, aangezien schoonvader gebruik maakt van de regel dat alles naar de langst levende gaat. Zijn goed recht, maar je kunt je kinderen toch moeilijk laten betalen voor een erfenis die ze nog niet krijgen en die schoonvader geheel kan opmaken als hij wil.

Man zei ook al: als hij nu die 80.000 euro stort, dan betaal ik de succsessierechten met alle plezier zelf.

Dat betalen doet ie nu ook al, want de successierechten worden met zijn kindsdeel verrekend. Schoonpa moet voorschieten , is wettelijk geregeld. Niets filantropisch aan.

Ow, en de langstlevende mag leven zoals hij leefde, maar hij mag niet gaan verspillen. Dan kunnen de kinderen naar de rechter om het kindsdeel onder curatele te stellen.
quote:greatwhitesilence schreef op 16 januari 2013 @ 07:33:

[...]

Ow, en de langstlevende mag leven zoals hij leefde, maar hij mag niet gaan verspillen. Dan kunnen de kinderen naar de rechter om het kindsdeel onder curatele te stellen.Wat een rare regeling. Ik vind dat ouders zelf mogen bepalen wat ze doen met hun geld, ze hebben er zelf hard genoeg voor gewerkt.
Maar het is dus niet het geld van de langstlevende, het is de erfenis van het kind. Vaak zit dit geld in de woning en is niet zomaar vrij te maken. Om te voorkomen dat de langstlevende de woning moet verkopen (wat nog wel eens gebeurde als er niets geregeld was voor de langstlevende) heeft de langstlevende het kindsdeel dus in bruikleen. Het is van het kind, maar hij mag er niet bij. Tegenwoordig is dit standaard in de wet geregeld.
quote:greatwhitesilence schreef op 16 januari 2013 @ 10:42:

Maar het is dus niet het geld van de langstlevende, het is de erfenis van het kind. Vaak zit dit geld in de woning en is niet zomaar vrij te maken. Om te voorkomen dat de langstlevende de woning moet verkopen (wat nog wel eens gebeurde als er niets geregeld was voor de langstlevende) heeft de langstlevende het kindsdeel dus in bruikleen. Het is van het kind, maar hij mag er niet bij. Tegenwoordig is dit standaard in de wet geregeld.Ah, nu gaat er een lampje branden. Dat hebben ze inderdaad veranderd omdat er kinderen waren die hun laatste ouder het huis uit konden zetten om bij hun erfenis te kunnen. Echt ongelooflijk dat je als kind hiertoe in staat bent.
quote:watchout schreef op 16 januari 2013 @ 11:01:

[...]

Ah, nu gaat er een lampje branden. Dat hebben ze inderdaad veranderd omdat er kinderen waren die hun laatste ouder het huis uit konden zetten om bij hun erfenis te kunnen. Echt ongelooflijk dat je als kind hiertoe in staat bent.Of dat je er als kind toe genoodzaakt was. Want je moest als kind wel direct erfbelasting aftikken, ook al zat dat geld in het huis en had je er geen beschikking over.
Twister, zo had ik het nog niet bekeken. Ik leer hier steeds meer bij op het forum.
Heb zelf een zwager, die altijd degene is die, als we met de familie in de stad of een daagje uit zijn, voorstelt om een terasje te pakken. "Want hij heeft zin in koffie, met iets erbij". Maar terwijl hij een ontzettend goede baan heeft, (waar hij ook altijd over praat, hoe goed hij niet verdient enzo) is hij nooit, maar dan ook nooit degene die na de koffie betaald. Hij wacht altijd net zo lang tot een ander dan maar betaald. Ook besteld hij als hij weet dat een ander een etentje betaald altijd het duurste op de kaart, inclusief inderdaad dure drank. Maar in al die jaren heeft hij zelf nog nooit op een etentje getrakteerd. Tja.
@ jacjes: dan zou ik gewoon een keer zeggen: oo lekker!! Ik heb vorige keer betaald nu jij? Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven