(Camper) Rondreis Amerika
donderdag 17 januari 2013 om 14:51
In mei/juni ga ik met mijn partner 4 weken rondreizen door Amerika. Van deze 4 weken willen we ongeveer 2 weken met een camper door West Amerika reizen (alleen de natuurparken). De overige 2 weken naar New York en wat andere grote steden.
Wie heeft er ervaring met het huren van een camper? Dus niet via een Nederlandse reisorganisatie maar direct bij de verhuurder in Amerika. En er zijn zoveel parken in het Westen maar we willen er maar 3 bekijken, anders wordt het iets te druk.. Welke parken móeten we echt bekijken? We willen ook graag ergens gaan kanoën of raften, iemand hier ervaring mee?
En alle andere tips voor onze reis, het campergebruik en do's en don'ts zijn uiteraard ook heel erg welkom!!
Alvast bedankt
Wie heeft er ervaring met het huren van een camper? Dus niet via een Nederlandse reisorganisatie maar direct bij de verhuurder in Amerika. En er zijn zoveel parken in het Westen maar we willen er maar 3 bekijken, anders wordt het iets te druk.. Welke parken móeten we echt bekijken? We willen ook graag ergens gaan kanoën of raften, iemand hier ervaring mee?
En alle andere tips voor onze reis, het campergebruik en do's en don'ts zijn uiteraard ook heel erg welkom!!
Alvast bedankt
donderdag 17 januari 2013 om 15:22
Waarom geen comfortabele SUV huren en in motels slapen?
In mei heb je nog kans op erg koude nachten en dan wil je naar 'n openbare doucheruimte moeten lopen?
Mooiste parken in 't zuidwesten vond ik:
Monument Valley (hoteltip: The View)
Brice Canyon
Yosemite (met in de naaste omgeving het mooie Monolake en ghosttown Bodie)
In mei heb je nog kans op erg koude nachten en dan wil je naar 'n openbare doucheruimte moeten lopen?
Mooiste parken in 't zuidwesten vond ik:
Monument Valley (hoteltip: The View)
Brice Canyon
Yosemite (met in de naaste omgeving het mooie Monolake en ghosttown Bodie)
donderdag 17 januari 2013 om 15:33
donderdag 17 januari 2013 om 15:47
Is een prachtige bestemming Theeleutje88....Mijn favo was Bryce en Yosemite.
En als infobron wil ik je Tioga Tours in Sint jans klooster aanraden...
Wij hebben daar toen geboekt en kregen heel veel informatie.
Hou rekening met het feit dat je daar veel langer nodig hebt om ergens te komen!
Je verkijkt je gauw op die enorme afstanden.
Just around the corner betekend daar vaak 2 uur rijden hihi.
Verder Succes! EN pLEZIER
En als infobron wil ik je Tioga Tours in Sint jans klooster aanraden...
Wij hebben daar toen geboekt en kregen heel veel informatie.
Hou rekening met het feit dat je daar veel langer nodig hebt om ergens te komen!
Je verkijkt je gauw op die enorme afstanden.
Just around the corner betekend daar vaak 2 uur rijden hihi.
Verder Succes! EN pLEZIER
Kijk altijd eerst in de spiegel, voor je een ander veroordeeld!
donderdag 17 januari 2013 om 15:49
donderdag 17 januari 2013 om 15:55
Camper vinden wij juist ideaal, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Highlights west amerika voor ons: zion (prachtig gewandeld), arches/ canyon lands (huur een 4x4) en monument valley. Dat gezegd hebbende: yosemite hebben we niet goed bekeken (ik was ziek), dus daar kan ik niks over zeggen.
Je zou voor een camper eens kunnen kijken via travelhome.nl Het is aan te raden om een camper vooraf via nl te huren. Zowiezo qua verzekering, maar het is vaak ook iets goedkoper.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen: paar dagen new york, doorvliegen naar las vegas. Van daaruit parken bezoeken en via LA weer naar huis.
Je zou voor een camper eens kunnen kijken via travelhome.nl Het is aan te raden om een camper vooraf via nl te huren. Zowiezo qua verzekering, maar het is vaak ook iets goedkoper.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen: paar dagen new york, doorvliegen naar las vegas. Van daaruit parken bezoeken en via LA weer naar huis.
donderdag 17 januari 2013 om 16:12
Sorry geen ervaring met een camper.
Een suv is inderdaad heerlijk maar voor twee persoon is een fullsize ook groot genoeg.
Exit is een goed reisburo maar is dit jaar aan de prijzige kant.
Mocht je dan daar willen kijken ga dan voor fly drive.
Weet niet of je al gekeken hebt voot ticket maar British airways heeft op dit moment een sale.
Als die nog geldig is.
Twee weken New york vindt ik wel erg lang.
Het westen is erg mooi en zou er liever voor kiezen om een rustig rondje te rijden en drie weken daar verblijven.
De mooiste parken?
Moeilijk Bryce en Arches bij Moab hebben de meeste indruk op mij gemaakt.
Zou persoonlijk aan vliegen op San Francisco en terug vanaf Los Angeles.
En dan eerst naar Yosemite ,Las vegas en dan door Arizona en Utah terug om te eindigen in LA.
Lees je goed in op het allesamerikaforum en plan alles zelf
je route vlucht en auto.
Ve plezier met het plannen dat vindt ik elk jaar het leukste van de vakantie in Amerika.
Een suv is inderdaad heerlijk maar voor twee persoon is een fullsize ook groot genoeg.
Exit is een goed reisburo maar is dit jaar aan de prijzige kant.
Mocht je dan daar willen kijken ga dan voor fly drive.
Weet niet of je al gekeken hebt voot ticket maar British airways heeft op dit moment een sale.
Als die nog geldig is.
Twee weken New york vindt ik wel erg lang.
Het westen is erg mooi en zou er liever voor kiezen om een rustig rondje te rijden en drie weken daar verblijven.
De mooiste parken?
Moeilijk Bryce en Arches bij Moab hebben de meeste indruk op mij gemaakt.
Zou persoonlijk aan vliegen op San Francisco en terug vanaf Los Angeles.
En dan eerst naar Yosemite ,Las vegas en dan door Arizona en Utah terug om te eindigen in LA.
Lees je goed in op het allesamerikaforum en plan alles zelf
je route vlucht en auto.
Ve plezier met het plannen dat vindt ik elk jaar het leukste van de vakantie in Amerika.
donderdag 17 januari 2013 om 17:15
Als je voor een camper gaat, zou ik hem toch al via Nederland huren, dan ga je mee met de Nederlandse verzekeringen. Bijvoorbeeld Tioga tours kan je daarbij helpen net als Jan Doets. Zo zijn er nog meer te vinden.
Zelf nog geen ervaring met de parken, we wilden in mei gaan met een camper, maar plannen zijn gewijzigd ivm verlof.
Zelf nog geen ervaring met de parken, we wilden in mei gaan met een camper, maar plannen zijn gewijzigd ivm verlof.
donderdag 17 januari 2013 om 17:41
Of een combinatie New york en Philadelphia.
Of New york en Washington.
Maar wat Elninjoo al aangeeft in het westen heb je ook interresante grote steden om aftewisselen.
San francisco , Las vegas en Los Angeles zijn zeker de moeite waard.
La heb je twee dagen meer dan genoeg .
Je begint in mei dus dan beter beginnen in Los angeles en eindigen in San francisco
vanwege de sneeuw in Yosemite.
Of New york en Washington.
Maar wat Elninjoo al aangeeft in het westen heb je ook interresante grote steden om aftewisselen.
San francisco , Las vegas en Los Angeles zijn zeker de moeite waard.
La heb je twee dagen meer dan genoeg .
Je begint in mei dus dan beter beginnen in Los angeles en eindigen in San francisco
vanwege de sneeuw in Yosemite.
donderdag 17 januari 2013 om 17:46
donderdag 17 januari 2013 om 17:52
Je kunt ook in de parken zelf 'n hotel of tented camp nemen.
In Monument Valley zit je op de camping lang niet zo mooi als in The View qua uitzicht.
Bij Yosemite heb ik bewust voor 'n hotel buiten het park gekozen. Het was prima aan te rijden en voor 'n rottig tentje betaalde je in het park meer dan voor 'n comfortabele hotelkamer er vlak buiten.
In Bryce ook aan de ingang van het park gezeten (zowel hotel als campside op één terrein)
Voordeel van hotels is dat je airco én verwarming hebt, beide heb je nodig in mei in het zuidwesten. Je komt sneeuw tegen (Bryce, Grand Canyon, Tahoe) maar ook extreme hitte (Las Vegas, Death Valley)
In Monument Valley zit je op de camping lang niet zo mooi als in The View qua uitzicht.
Bij Yosemite heb ik bewust voor 'n hotel buiten het park gekozen. Het was prima aan te rijden en voor 'n rottig tentje betaalde je in het park meer dan voor 'n comfortabele hotelkamer er vlak buiten.
In Bryce ook aan de ingang van het park gezeten (zowel hotel als campside op één terrein)
Voordeel van hotels is dat je airco én verwarming hebt, beide heb je nodig in mei in het zuidwesten. Je komt sneeuw tegen (Bryce, Grand Canyon, Tahoe) maar ook extreme hitte (Las Vegas, Death Valley)
donderdag 17 januari 2013 om 18:07
donderdag 17 januari 2013 om 19:00
De lodges en hotels in de natuurparken zijn ook heel goed.
In Bruce heb je zowiezo geen overnachtings mogelijkheden.
Ik zie me in Yellowstone niet de hele tijd met een camper rijden(al zal To dit park wel niet bezoeken)
dan is een suv veel makkelijker.
In de lodges zie je ook veel widlife.
In Yosemite verbleven we in Mariposa...heerlijk zwemmen in de zomer.
Maar in mei is het natuurlijk niet zo warm.
Voor Bryce is een dag ook ruim voldoende terwijl je in Yosemite en Zion zeker twee dagen nodig hebt.
Afgelopen zomer zijn we door Washington en Oregon naar La gegaan.
Hier zijn we in Noord californie in Redding gestopt.
In 2014 willen we in de zomer daar terug komen.
Wat is de omgeving van Noord californie mooi.
Lassen vulcano is een niet zo bekend park maar echt ruig en mooi.
Shasta lake en de vele staatsparken ...ruige bossen.
Vondt het een echte verassing.
Kan je dus ook meenemen in de route vanaf San Francisco en dan via Redding en Lake Tahoe
naar Las vegas.
Maar het blijft moeilijk kiezen tussen al die prachtige parken die de VS heeft.
In Bruce heb je zowiezo geen overnachtings mogelijkheden.
Ik zie me in Yellowstone niet de hele tijd met een camper rijden(al zal To dit park wel niet bezoeken)
dan is een suv veel makkelijker.
In de lodges zie je ook veel widlife.
In Yosemite verbleven we in Mariposa...heerlijk zwemmen in de zomer.
Maar in mei is het natuurlijk niet zo warm.
Voor Bryce is een dag ook ruim voldoende terwijl je in Yosemite en Zion zeker twee dagen nodig hebt.
Afgelopen zomer zijn we door Washington en Oregon naar La gegaan.
Hier zijn we in Noord californie in Redding gestopt.
In 2014 willen we in de zomer daar terug komen.
Wat is de omgeving van Noord californie mooi.
Lassen vulcano is een niet zo bekend park maar echt ruig en mooi.
Shasta lake en de vele staatsparken ...ruige bossen.
Vondt het een echte verassing.
Kan je dus ook meenemen in de route vanaf San Francisco en dan via Redding en Lake Tahoe
naar Las vegas.
Maar het blijft moeilijk kiezen tussen al die prachtige parken die de VS heeft.
donderdag 17 januari 2013 om 19:52
Bedankt voor alle reacties!
We hebben lang getwijfeld over camper of auto. Ik wilde graag auto en hotel maar m'n vriend wilde liever in de camper, vandaar dat we hebben afgesproken het nu 50/50 te doen (wel zonder auto maar alleen hotel..). Vind ik eigenlijk ook wel leuker. Ook gaan we niet in de schoolvakantie o.i.d. en scheelt het daarom niet veel qua kosten. Of althans, volgens onze berekeningen..
SUV heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht. Denk dat een camper wel wat luxer is, of zie ik dat verkeerd?
Wat betreft campings, zijn die erg prijzig? Ben je in Amerika verplicht om met een camper op een camping te staan of zijn er ook gratis plekken waar je een nachtje kan vertoeven?
We gaan niet 2 weken naar New York, inderdaad 4 dagen dan naar San Francisco - parken - Los Angeles. Haha precies zoals je voorstelde Natasja32!
Zo hadden we het precies uitgestippeld al. Niet gedacht aan de sneeuw, dus misschien toch eerst Los Angeles en daarna San Francisco. Al wilde we onze vakantie graag afsluiten met een paar dagen strand in LA, maar dat kunnen we ook na New York doen.
We willen juist niet bij een Nederlandse organisatie boeken. Bijv. Jan Doets is zó prijzig. Boek dan zelf liever mijn vlucht/hotel en camper. Steek die commissie liever in eigen zak! Maar ik had inderdaad niet gedacht aan verzekeringen die er dan nog bij komen.. Zal hier nog maar eens een berekening op loslaten.
Voor zover we nu hadden bedacht zullen we Yosemite, Bryce en de Grand Canyon bezoeken. Hebben we dan genoeg diversiteit qua parken?
Bedankt voor alle sites en tips die jullie gegeven hebben, ga alles even opschrijven en opzoeken.
We hebben lang getwijfeld over camper of auto. Ik wilde graag auto en hotel maar m'n vriend wilde liever in de camper, vandaar dat we hebben afgesproken het nu 50/50 te doen (wel zonder auto maar alleen hotel..). Vind ik eigenlijk ook wel leuker. Ook gaan we niet in de schoolvakantie o.i.d. en scheelt het daarom niet veel qua kosten. Of althans, volgens onze berekeningen..
SUV heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht. Denk dat een camper wel wat luxer is, of zie ik dat verkeerd?
Wat betreft campings, zijn die erg prijzig? Ben je in Amerika verplicht om met een camper op een camping te staan of zijn er ook gratis plekken waar je een nachtje kan vertoeven?
We gaan niet 2 weken naar New York, inderdaad 4 dagen dan naar San Francisco - parken - Los Angeles. Haha precies zoals je voorstelde Natasja32!
We willen juist niet bij een Nederlandse organisatie boeken. Bijv. Jan Doets is zó prijzig. Boek dan zelf liever mijn vlucht/hotel en camper. Steek die commissie liever in eigen zak! Maar ik had inderdaad niet gedacht aan verzekeringen die er dan nog bij komen.. Zal hier nog maar eens een berekening op loslaten.
Voor zover we nu hadden bedacht zullen we Yosemite, Bryce en de Grand Canyon bezoeken. Hebben we dan genoeg diversiteit qua parken?
Bedankt voor alle sites en tips die jullie gegeven hebben, ga alles even opschrijven en opzoeken.
donderdag 17 januari 2013 om 21:14
Campings in natuurparken zijn goedkoop ($6-20 per nacht); op commerciële ben je veel meer kwijt - dan heb je wel meer faciliteiten (zoals full hook up, zwembaden en wasserettes) maar die zijn ook erg saai naar mijn mening. Bij sommige Wall-Marts mag je gratis staan maar dat is niet aan te raden omdat dat gewoon een grote asfaltvlakte is) In parken mag je buiten de campings NIET overnachten met je camper. Buiten het hoogseizoen zijn sommige campings in natuurparken trouwens ook gratis.
Als het je lukt om rechtstreeks bij de camperaanbieders goedkoper te boeken (inclusief verzekeringen) dan usa-reisen, laat het je dan hier weten?
Yellowstone is absoluut ook nog een heel mooi park, misschien wel het mooiste, maar ligt erg ongunstig ten opzichte van de andere parken. Het kost je eigenlijk gewoon 2 dagen heen en 2 terug; en voor Yellowstone zelf heb je eigenlijk ook 4 dagen nodig. IS misschien iets voor een volgende trip dus.
Of het genoeg afwisseling is, hangt van je eigen smaak af. Ikzelf krijg niet genoeg van rotsen en landschappen. Yosemite is wel iets anders dan Bryce/Zion?Monument Valley/Grand Canyon en je kan ook nog Death Valley meenemen (vond ik ook erg mooi; mooier dan de Grand Canyon iig). Succes met plannen (wat helaas vooral neerkomt op het schrappen van dingen).
Als het je lukt om rechtstreeks bij de camperaanbieders goedkoper te boeken (inclusief verzekeringen) dan usa-reisen, laat het je dan hier weten?
Yellowstone is absoluut ook nog een heel mooi park, misschien wel het mooiste, maar ligt erg ongunstig ten opzichte van de andere parken. Het kost je eigenlijk gewoon 2 dagen heen en 2 terug; en voor Yellowstone zelf heb je eigenlijk ook 4 dagen nodig. IS misschien iets voor een volgende trip dus.
Of het genoeg afwisseling is, hangt van je eigen smaak af. Ikzelf krijg niet genoeg van rotsen en landschappen. Yosemite is wel iets anders dan Bryce/Zion?Monument Valley/Grand Canyon en je kan ook nog Death Valley meenemen (vond ik ook erg mooi; mooier dan de Grand Canyon iig). Succes met plannen (wat helaas vooral neerkomt op het schrappen van dingen).
donderdag 17 januari 2013 om 22:43
quote:Voor zover we nu hadden bedacht zullen we Yosemite, Bryce en de Grand Canyon bezoeken. Hebben we dan genoeg diversiteit qua parken?
Je gaat 4 weken, dus kun je makkelijk nog meer doen. Arches bijv, Monument Valley, eventueel Antelope Canyon en natuurlijk Death Valley, Monolake. LA is niet veel aan, leuk voor 'n dagje maar dan heb je 't wel gezien. Vond het eind mei behoorlijk fris in LA en soort van mistig aan het strand (iets verder van 't strand af wel zonnig, dus lag echt aan vocht) Dagje Disney vond ik dan weer leuk.
Ik ben zelf juist voor hotelkamers, omdat je daar fatsoenlijke bedden hebt en 'n normale badkamer, ipv in een camper op 'n vierkante meter te moeten prullen of naar zo'n openbaar gebouw te moeten.
Verder ben je met 'n SUV veel flexibeler. Even naar 't dorp rijden om te gaan eten of even naar de wallmart gaat toch 'n stuk fijner met 'n auto dan met zo'n bakbeest. En het rijdt natuurlijk ook sneller en je kunt makkelijker de natuur in dan wederom met zo'n bakbeest.
Je gaat 4 weken, dus kun je makkelijk nog meer doen. Arches bijv, Monument Valley, eventueel Antelope Canyon en natuurlijk Death Valley, Monolake. LA is niet veel aan, leuk voor 'n dagje maar dan heb je 't wel gezien. Vond het eind mei behoorlijk fris in LA en soort van mistig aan het strand (iets verder van 't strand af wel zonnig, dus lag echt aan vocht) Dagje Disney vond ik dan weer leuk.
Ik ben zelf juist voor hotelkamers, omdat je daar fatsoenlijke bedden hebt en 'n normale badkamer, ipv in een camper op 'n vierkante meter te moeten prullen of naar zo'n openbaar gebouw te moeten.
Verder ben je met 'n SUV veel flexibeler. Even naar 't dorp rijden om te gaan eten of even naar de wallmart gaat toch 'n stuk fijner met 'n auto dan met zo'n bakbeest. En het rijdt natuurlijk ook sneller en je kunt makkelijker de natuur in dan wederom met zo'n bakbeest.
donderdag 17 januari 2013 om 22:52