Mode & Beauty alle pijlers

Mode & Beauty kletstopic

18-11-2012 11:05 1023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je geïnteresseerd in mode en beauty en ben je ( bijna) dagelijks te vinden op deze pijler kom dan gezellig mee kletsen!
Hmmmm dan zou ik het eerder opnieuw kleuren, met een spoeling wellicht?

Mooi jasje! Ben benieuwd hoe je em draagt
@Elmo welkom! Leuk dat je zo blij bent met jouw nieuwe jas, en de 100 euro korting maakt het nog leuker wat jouw haar betreft, ik kan je geen advies geven, misschien kan je onze 'thuisverfkoningin' missdaisyduke helpen Misschien een donkere kleur proberen om de schade te dekken?Anders zou je toch naar de kapper moeten gaan...
Ook ik ben gek op mode, maar vindt vaak net niet wat ik wil.

Misschien wat te kieskeurig?

Ga ook wel eens naar lelystad om naar de outlet te gaan maar dat ligt niet naast de deur dus kom ik er ongeveer 2x per jaar neem dan wel mijn pinpas mee want ik vind daar altijd leuke dingen.

misschien een leuke tip voor alle mode liefhebbers onder ons, heb onlangs een leuke website ontdekt met allemaal trendy kledingzaken en boetieks www.winkelenvooriedereen.com

daar hadden ze een winkel met alleen maar leuke mode onder de 30 euro!!! heb er het een en ander gekocht.
Welkom Elmo ! Altijd leuk En leuke jas joh ! Ik ben ook op zoek naar een donkerbruine.

Deze vond ik ook leuk, van Asos. Maar moeilijk om zo op afstand te zien hoe het ook in het echt staat en valt enzo.

Ik dacht anders aan vintage leer maar dan is het een kwestie van geluk hebben.
Hey Cosima hoe was jouw shopping dag? Heb je de hele Zara leeg gekocht? ik zag vorige week zo veel leuke dingen, helaas waren bij de meeste alleen S en XS over, en ik heb M. Veel kant en satijn, helemaal mijn smaak. Maar goed ook dat de leukste dingen niet in mijn maat waren, anders had ik alles willen kopen en ik wil juist minder uitgeven aan kleding dit jaar. @ FD Ik vind de zwarte winter jas in jouw laatste post helemaal geweldig! Ik ben ook op zoek naar een getailleerde winterjas. Ik las dat je hem op MP had gekocht? Hoe vind je toch die schatten? Als ik kijk zie ik maar rommel, ik hak af bij de eerste pagina :(
Ha, nou, de Zarameiden hebben het niet makkelijk gemaakt ze deden zo moeilijk over het passen. Mocht max. 6 stuks, ik had er 8, normaal kan ik er dan twee bij hen laten en dan ruilen, nouuuu dat kon deze keer echt niet, ze trok haar wenkbrauwen zo hoooog mogelijk en ze ging zo hard zuchten; onder het mom van "tijdens de sale doen we dit niet" terwijl de winkel helemaal leeg was. Ach ja :D Dus uiteindelijk niet zoveel gepast, wel een mooie dieprode sjaal gekocht en een turquoise shirt uit de "linen" collectie.

Ik heb trouwens wel leuke jeggings/gekleurde broeken gezien, dus moet ik maar terug om ze weer te passen Het is nu echt flink afgeprijsd. Kant vind ik ook . Soms vind ik de Zara toch echt duur voor wat het is, aangezien de kwaliteit bij mij nooit zo optimaal is geweest.
Hihi misschien moet ik een keer een stukje schrijven over zoeken op websites als MP enzo. De truc is inderdaad niet afhaken na pagina 1 ;P verder moet je weten wat je ziet en weten welke zoektermen te gebruiken.

Ik zal beschrijven hoe ik deze jas heb gevonden, als voorbeeld;

Dit is een jaren '40 jas (heel typisch met een vollere rok, schoudervullingen en dik zwart wol met persianer.) Deze jassen komen best frequent voor. Wanneer mensen weten dat ze zo'n jas hebben zullen ze termen als 'Vintage 1940s persianer' etc. gebruiken. Ook kan je ze op die manier in vintage winkels vinden.

Ik heb de jas echter van een dame die er geen weet van had en de jas uit een erfenis/verkleedkist o.i.d. had gehaald samen met veel andere spullen. Deze jassen komen daar wel vaker voor. Ze worden dan ook vaak gebruik voor bijv. carnaval, de klassieke 'boeren bruiloft' outfits die vaak populair zijn. Ik heb deze jas dus onder categorie 'carnaval' gevonden en dan gezocht op 'boeren bruiloft.' Het leuke is dat je dan voor een prikkie zo'n jas kan kopen, de verkoper hecht geen waarde aan de authenticiteit en ik als koper wel ;)

Dan is de tweede belangrijke tip; kijk door de foto heen. Deze jas zag er echt niet zo uit op de foto als aan.... dat is met veel vintage kleding zo. Het hangt er doorgaans uitgezak en lobbig bij en dan is de kwaliteit van de foto doorgaans ook niet heel geweldig. Je moet je voor kunnen stellen hoe het er op een (je eigen) lijf uit ziet. Op die manier kun je ook zeer goede koopjes vinden en mooie authentieke stukken scoren
Fifties, ik hou wel van vintage maar laat me nog altijd afschrikken van de muffe geur en de rommeligheid in de winkel. Hoe weet je trouwens of iets goedkoop/duur is ? Ik vind het zo moeilijk ! Heb laatst wel mooie leren schoenen gezien, maar voor 70 euro ?! t blijft tweedehands, dus ja..

Dagje Antwerpen staat nog steeds op mijn to-do van januari
Hmm ja de 'waarde' van een vintage stuk heeft met verschillende dingen te maken. Uiteraard het materiaal, de conditie, het merk en het tijdperk. Maar ook de 'uniekheid' kan een grote rol spelen. Een handgemaakt stuk is bijvoorbeeld altijd unieker en in goede staat dus best waardevol. Over het algemeen kan je voor een goed gemaakt stuk best wat betalen. Het woord 'vintage' staat in de algemene zin voor de waardering van 'dat van vroeger,' vaak gepaard met een bepaalde kwaliteits norm (in de kledingbranche doorgaans van een hoog segment label en/of handgemaakt.)

Zo kan 70 euro veel zijn voor een paar tweedehands schoenen. Het kan ook een prikkie zijn voor een uniek product in goede staat (al dan niet gedragen) wat ooit vele malen het meervoud heeft gekost. Persoonlijk vind ik dat men niet zo moet focussen op het feit dat een vintage stuk gedragen kan zijn. Het gaat om wat je het product op dat moment waard vindt, of het gedragen speelt een kleine rol op het moment dat het om de kwaliteit die het product dán heeft gaat. Bijvoorbeeld, een paar schoenen kan 1 keer gedragen zijn en 100 keer; de kwaliteit van het product op het moment dat je het wilt kopen doet er toe. Een paar met de hand vervaardigde lederen laarzen uit Italië die in goede conditie zijn vind ik alsnog goed geld waard. Terwijl ik voor een paar nieuwe leren laarzen van de Scapino nooit van mijn leven 70 euro zou willen betalen. Een paar mooie vintage laarzen in een boetiek, die gedragen zijn en alsnog in goede staat verkeren, bewijzen voor mij alleen maar dat de kwaliteit van een hoog niveau is en het product daarom best wat mag kosten. Daar moet je dus een beetje een eigen weg in vinden, wat vind je zelf iets waard en waar laat je de waarde (voor jou) van afhangen.

Toen ik nog in een vintage boetiek werkte en mensen een fifties jurk van bijv. Betty Barclay duur vonden (prijs ban 57.50) dan kon ik dat zo naïef vinden! Het gaat toch om het mooie product wat je op dat moment in de hand hebt, van een kwaliteit wat we vandaag de dag écht niet meer zomaar vinden... en dan is 57.50 veel :O craaazy people dacht ik dan haha. Moet je kijken wat je voor troep bij de Zara betaald, en dat doen velen met liefde... Maar ja, het is ook een menings kwestie en als het feit dat het vintage is (al dan niet tweedehands, kan ook old stock zijn) voor jou zwaarder meetelt in het proces dan kan dat natuurlijk ook. Ik heb dat wel echt moeten accepteren haha, dat men daar verschillend in kan staan. Laat me dus voorop stellen dat dit dus allemaal mijn persoonlijke mening!

Met betrekking tot de geur; veel vintage/kringloop winkels zijn heel slecht onderhouden. Dat vind ik ook viezig. Edoch maakt het een weinig uit voor de mooie producten die je er kunt vinden. Er zijn echter ook veel vintage zaken die heel goed onderhouden zijn, zelfs kringlopen, waar alles gewassen en gestoomd is. Nog steeds zal je hier een bepaalde lucht ruiken. Maar dat is dan de lucht van materialen zelf; wol, leer, katoen, bont... de meeste materialen gebruikt in de geschiedenis van de mode hebben gewoon een geur. Zeker de natuurlijke materialen. En die geur vind ik totaal niet vies. Dus daar zou ik me niet door af laten schrikken Dat rommeligheid afschrikt snap ik trouwens prima. Ik werk al jaren in de vintage mode en moet zeggen dat ik me er nog steeds aan kan storen. Het enige is dat ik met mijn 'getrainde oog' relatief makkelijk de goede stukken er uit pik. Maar een slecht onderhouden winkel is niks om enthousiast van te worden.... en het is zonde want daardoor kijk je over de mooie stukken heen.

Tegenwoordig wordt er nog zo weinig natuurlijks gebruikt én worden er bij de fabricatie van moderne kledingstukken bepaalde geurstoffen gebruikt dat je niet meer weet hoe stoffen echt hebben geroken. H&M, Zara, Mango... ze hebben allemaal een eigen geur in een zaak, waarbij de één sterker aanwezig is dan de andere. Maar het heeft nog weinig te maken met de natuurlijke geur van producten.
FDarling bedankt voor de geweldige tips, dat is inderdaad een slimme manier van leuke items op MP. Breng je alle kleding naar de stommerij of was je ze zelf? Heb je ook aankopen gedaan op MP die tegen vielen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo snel zou durven om een tweedehands wollen winterjas te kopen. Klinkt misschien heel stom maar ik ben bang dat hij erg muf zou ruiken en de lucht niet meer uit gaat. Al zou ik het eerst naar de stomerij brengen voordat ik het in de kast zou hangen, maar toch.
Ik was zelf best veel. Wat ik met een wollen jas doe is het volgende;

Ik zet de douche in de cabine op de aller heetste stand. Leg hierbij de douchekop op de grond en laat het hete water lekker stomen. De jas hang ik er dan boven aan een hanger en zo een minuut of 10 doorstomen. Dit werkt alleen in een kleine (afgesloten) douchecabine.... maar het doet het heel goed! Wol heeft een mooi zelfreinigend vermogen wat je met de stoom activeert op die manier.

Als ik het niet op die manier kan reinigen en het product niet in de machine mag/of niet met de hand gewassen kan worden, breng ik het naar de stomerij. Dan zoek ik wel naar een stomerij die goed verstand heeft van de materialen gebruikt in vintage kleding.
En ik doe heel soms een miskoop. Maar ja geef er nooit veel aan uit, dus vind dat niet heel erg (duurdere dingen haal ik liever op.) De miskoop zit em dan in de maat. Daarom raad ik altijd aan afmetingen te vragen!
En het antwoord heb je al gegeven....bedankt! Ik vind het fascinerend hoe je praat over vintage, ik zou uren naar jou kunnen luisteren. Ik laat me inderdaad door de geur afschrikken, al heb ik wel een wasmachine. Hoe stom...Al neem ik aan dat bepaalde stoffen niet in de wasmachine mogen. Maar goed ik ben pas aan het leren, ik heb nog tijd om wijzer te worden en ervaring op te bouwen. Heb je misschien gedacht om een keer een workshop te geven voor vintage beginners? Of een shopping sessie voor dummies , zoals ik ? Verder wil ik zeggen dat ik erg blij ben dat je hier mee schrijft. Ik vind jou echt een aanwinst voor 'onze' topic! Oh ja en ik wil NU naar de kringloper!
Ah wat lief, ik bloos er van! Ik kom hier ook graag om jullie verhalen te lezen. Ben een leek op het gebied van beauty, dus leer veel hihi

Ik heb er wel over gedacht om de cursus modegeschiedenis die ik aan middelbare scholieren gaf, een nieuw leven in te blazen voor particulieren. Dan gaat het uiteraard ook veel over vintage, en neem ik veel mee. Maar ik moet nog een manier vinden om dat vorm te geven (locatie, etc..)

Het zal je nog verbazen wat er allemaal in de wasmachine kan. Ik was denk ik 95% van de dingen die ik heb zelf in de machine, 4% met de hand en 1% naar de stomerij. Als je een beetje een moderne machine hebt, dan kan een koud spoelprogramma een uitkomst bieden voor gevoeligere materialen. Ik doe dan 1x per week een spoelprogramma (dus niet een wasprogramma) met een klein beetje wasmiddel, koud en kort centrifugeren, met wat delicatere spulletjes en die komen er altijd prima uit zo was ik wollen items en zelfs zijden stuks.
@ Cosima jammer zeg van de verkopers. Ze kunnen soms echt jouw shoplust ' bederven'. Ik moet zeggen dat ik de verkoopsters in Belgie veel malen aardiger vond dan in Nl. Ik mocht zelfs 10 stuks meenemen in de paskamer al was het aardig druk.
Leuk , ik houd me aanbevollen voor de vintage modecursus ! En ik wist niet dat je bijna alles in de wasmachine kan wassen. Ik breng eigenlijk alleen de winterjassen eens in de zoveel tijd naar de stomerij, en ik was de zijde en satijn dingen met de handwasprograma. Alleen de kleding met kralen was ik met de hand.
hi ladies,

wat een gezellig geklets allemaal hier en interessante tips van FD ! goed bezig jij

hier is het een drukke week met allerlei deadlines en nu ook nog een spoedklus voor dit weekend aangenomen dus drukdruk. Maar ben niet meer zo zielig als vorige week , dat scheelt. De sneeuw overwonnen in m'n heerlijk warme snowboots

Heel vervelend dat je shopplezier verpest werd, cosima! ik vind personeel heel vaak een afknapper en ben bij (vooral vintage-) kleinere / zelfstandige winkels, vaak aangenaam verrast; het kán dus toch nog, maar in de grote ketens werken voornamelijk ongeïnspireerde mensen die niets met het bedrijf of de klanten hebben. ik begrijp dat niet zo goed, ik denk dat het niet voor niets is dat ik bij een niet nader te noemen grote keten al na 3 weken ontslag nam en de bazin toen zei dat ik het anders wel gekregen had...

Voor wat betreft geur van 2e hands, tja ik hou er van, die 'geleefde' geuren van dingen die oud zijn, zoals ook oude boeken of inderdaad de mottenballengeur in mijn 'nieuwe' bontjas. Gewone kleding en dergelijke daar verdwijnt de geur in 999 van de 1000 gevallen gewoon in de wasmachine. lekker wat wasverzachter erbij (ik gebruik een donkerblauwe van robijn hmmm heerlijk) maar dan moet je huid wel tegen die 'troep' kunnen gheghe.
quote:Elmo22 schreef op 18 januari 2013 @ 17:32:

Hooi, mag ik ook meepraten??

Ik ben namelijk ontzettend blij met mijn nieuwe aankoop; mijn eerste leren jasje!! Deze: http://www.zalando.nl/sai ... -bruin-s2821g00f-703.html , hij was 100 euro afgeprijsd. Ben verder niet bekend met het merk, maar wat zit hij lekker! Heb hem nu de hele tijd binnen aan

Verder heb ik mijn haar nog verkloot door de haarkleuring van de Hema, kleur kopergoud. Nooit meer! Het is nog net niet peentjes-oranje maar de voorste plukken lijken erop. Ook zit er een donkere 'vlek' aan de voorkant waar de verf blijkbaar iets meer is ingetrokken. Echt rotspul, ik heb al 2x gewassen met antiroos shampoo maar geen resultaat...

Welke kleur was je haar eerst dan, Elmo?

Kopergoud is natuurlijk een heel moeilijke kleur en maar weinig mensen die het écht staat, het is best heftig mits goed gedaan. Bij jou is het dus gaan vlekken.

Afhankelijk van hoe sterk je haar is (en misschien ook, hoe lang, en ben je bereid er evt. 5 tot 10 cm af te halen?)

Indien sterk:

Alles ontkleuren en dan een mooie kleur er overheen zetten.

Welke daar moet je dan nog even over nadenken en ik ken jou niet dus geen idee wat je zou staan. (oranje niet klaarblijkelijk. Wou je soms op Elmo lijken? )

Of je verft het nu meteen maar dan sowieso donkerder dan wat je nu hebt. Je kunt dan als je het te donker vindt, wat subtiele highlights ertussen zetten over een tijdje. Dat is ook leuk voor als de lente weer komt (alhoewel ik mij niets aantrek van de seizoenen qua haarkleur)

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Ben je van plan om naar een kapper te gaan om de kleur weer oké te krijgen of ga je het zelf doen?
quote:Cookie-Dough schreef op 13 januari 2013 @ 11:12:

@lorenne, vast wel de broek zit heel fijn dus! Hopen dat hij ook mooi blijft op m'n werk.

@Daisy, ach :( Beterschap. Hoop dat je je nu wat beter voelt.

@Cosima, leuk! ik wil ook balerina's heb ze niet maar vind het wel vaak mooi!

Ik heb nog maar weinig in de kast liggen op het moment. Maar ik woon samen met mijn vriend in dit dorp, maar heb ontzettende heimwee naar mijn eigen dorpje waar winkels zijn, waar ik mezelf op mijn gemak voel.. Alleen hij heeft hier 2 jaar geleden een koophuis gekocht, wat nog niet af is.. Ik wil dolgraag terug naar mijn eigen dorpje, vriend wilt het ook wel, maar de vraag of dat gaat lukken ja of nee is moeilijk.. Maar ik haat dit huis.. Er moet zoveel aan gebeuren en al, ik wil hier zsm weg want ik voel me hier totaal niet op mijn gemak..

Hij zou het opzoeken, ik ben benieuwd! Het word er namelijk niet gezellig op als ik hier alleen maar chagrijnig ben door de omgeving en het lelijk veel te grote huis..

Fijn weekend nog ladys!

Cookie dat is echt niet tof dat je je niet thuis voelt in je huis. !

Ik hoop voor jullie dat het huis verkocht kan worden of moet (wil) hij eerst alles 'af' hebben? Zijn het grote of kleine dingen die nog niet af zijn? Komt het niet juist daardoor (in een 'half 'huis wonen) dat je je niet thuis voelt? Dat zou ik namelijk ook niet kunnen! Nog afgezien van de locatie.

Maar misschien omdat het huis niet af is idealiseer je ook de situatie in je oude woonplaats een beetje?

Hoe dan ook wens ik je veel sterkte en hang in there, het komt echt allemaal een keer goed! (alleen duren dit soort dingen gewoon altijd te lang!! GRR)
ik kan niet quoten maar ik wou even melden dat de relatie ben ik bang stuk loopt. Het loopt niet fijn, voel me niet gelukkig met hem. Dus ga even tijdelijk thuis wonen kijken hoe ik me dan voel. Het was al even dat het spookte in mn hoofd maar nu word het gevoel sterker en sterker..

En over het huis gewoon veel dingen: geen gordijnen, eettafel , goede keuken, trapleuning. Maar goed even aankijken nu kijken hoe ik me voel als ik even alleen ben.
Oh Cookie wat erg! Een dikke knuffel voor jou!!!
ondanks dat het gevoel verdwijnt het voelt zo rot, waarom moet gelukkig samen zijn verdwijnen? :( dankje lorenne.
Ach nee Cookie Neem even tijd en rust voor jezelf ! Ik hoop dat je je wat rustiger gaat voelen bij je oudets. Je mag altijd hier op deze topic van je afschrijven

knuffel!
Oh cookie nee toch! Wat bagger!maar je

gevoel kun je maar X tijd ontkennen, het sloopt je anders, dus heel sterk van jou dat je naar je zelf luistert!
Lorenne, ben je nog bij de kringloop geweest?? Ik ben vanmiddag even bij een nieuwe kringloopwinkel geweest. Viel me niet tegen. Ik wil graag een mooie grote (pas)spiegel voor in de hal. Ze hadden er eentje maar die was wel erg groot. Zag ook nog een mooie jas hanger maar die was helaas te groot. Wel een winkel waar ik nog een keer terug ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven