Augustus 2012 deel 12!!
vrijdag 28 december 2012 om 21:23
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
maandag 21 januari 2013 om 10:24
maandag 21 januari 2013 om 10:31
maandag 21 januari 2013 om 11:02
Schoonpa heeft vandaag n darm en maag onderzoek. Schoonmoeder volgende werk ook! Ze zijn beide niet erg 'gezond' ff afwachten dus wat eruit komt. Schoonpa heeft bloed gekregen en t gaat nu wel beter mast de oorzaak id biet bekend. Schoonmoeder is erg moe dn benauwd en verliest bloed zeg maar maar weten niet waar en haar suiker wad ook erg hoog nu dus spuiten ipv pillen. Ff afwachten dus.
Nu aan t werk
Nu aan t werk
maandag 21 januari 2013 om 11:35
Oei Rammel wat een kleine tuttebol
Kan me voorstellen hoe je je voelt!
Wel fijn dat ze iig wil eten en een flesje pakt! Beterschap voor je zoontje, hoop dat het dan echt snel beter is!
Ann beterschap voor je schoonouders! Klinkt niet goed werk ze vandaag!
Maat jouw mini was dus niet gedient van je kookkunst komt echt wel!
Bep klinkt goed jouw weekend! Hoe is het inmiddels met je klachten? Wanneer ga je naar een arts?
Martje succes met oefenen! En dan aan de wandel
Liz
Het is hier heel gezellig..ahum...
Vanaf vrijdagavond al niks tegen elkaar gezegd. Normaal ben ik heel snel met over de brug komen, maar nu even niet. Hij moet zelf maar es gaan inzien dat te ver ook echt te ver is bij mij.
Vanavond kennismaking met gastouder dus dat kan nog leuk worden
Gek genoeg voel ik me niet down of zo, alsof hij me niet meer kan raken.
Niet gezond natuurlijk dit, maar heb zo geen zin om er nu wat aan te doen!
Kan me voorstellen hoe je je voelt!
Wel fijn dat ze iig wil eten en een flesje pakt! Beterschap voor je zoontje, hoop dat het dan echt snel beter is!
Ann beterschap voor je schoonouders! Klinkt niet goed werk ze vandaag!
Maat jouw mini was dus niet gedient van je kookkunst komt echt wel!
Bep klinkt goed jouw weekend! Hoe is het inmiddels met je klachten? Wanneer ga je naar een arts?
Martje succes met oefenen! En dan aan de wandel
Liz
Het is hier heel gezellig..ahum...
Vanaf vrijdagavond al niks tegen elkaar gezegd. Normaal ben ik heel snel met over de brug komen, maar nu even niet. Hij moet zelf maar es gaan inzien dat te ver ook echt te ver is bij mij.
Vanavond kennismaking met gastouder dus dat kan nog leuk worden
Gek genoeg voel ik me niet down of zo, alsof hij me niet meer kan raken.
Niet gezond natuurlijk dit, maar heb zo geen zin om er nu wat aan te doen!
maandag 21 januari 2013 om 13:55
De eerste Pepti zit erin. Ze vond het smerig, wilde in eerste instantie helemaal niet drinken. Huilen, huilen, huilen. Maar met veel afleiding uiteindelijk toch een flesje erin weten te krijgen. We zullen zien. Ik had de huisarts weer gebeld om de status door te geven en zeggen dat we Pepti gingen proberen. Zegt 'ie alleen maar: "Kijk het nou eerst nog een tijdje aan". Jemig zak, zijn we niet al lang genoeg aan het tobben met dat kind? Blijkbaar niet.
@bub: Het klinkt niet goed bij jullie, meid . Wat ontzettend vervelend.
@anne: Jemig, dat zijn ook geen positieve berichten! Hopelijk valt het toch nog wat mee.
@Kwimmie: je hebt een relpeuter dus? Blergh.
@bub: Het klinkt niet goed bij jullie, meid . Wat ontzettend vervelend.
@anne: Jemig, dat zijn ook geen positieve berichten! Hopelijk valt het toch nog wat mee.
@Kwimmie: je hebt een relpeuter dus? Blergh.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
maandag 21 januari 2013 om 14:13
Bub klinkt niet goed bij jullie, hug
Hoop dat jullie eruit komen.
Ik volgende week naar het ziekenhuis. nog 7 dagen wachten.
We zien wel, zoals het nu gaat heb ik gewoon zoiets, pulk hem er gewoon uit. Kan ik gewoon verder met mijn leven.
Martje, leuk lekker wandelen met je mini in de draagzak.
Rammel mag ik mij melden voor je diva, meisje hier wil graag nog een zusje.
Beterschap met je ziekenboeg.
Maatje, goed dat je mini lekker een paar happen heeft genomen. Het begin is er. Heus het gaat goed.
Chryssa wat lekker een rustig ochtendje en goed van je dat je de pepti erin gekregen hebt. Gewoon doen wat goed voelt.
Ben je aan deze huisarts gebonden of kun je nog een andere kiezen? Je mag altijd overstappen als het niet klikt.
Dit voelt ook niet goed als je de huisarts niet wil bellen omdat je zulke antwoorden krijgt.
Anne hug en ik duim voor je dat de uitslagen van de schoonouders goed zijn de komende weken.
Liefs beppe
Hoop dat jullie eruit komen.
Ik volgende week naar het ziekenhuis. nog 7 dagen wachten.
We zien wel, zoals het nu gaat heb ik gewoon zoiets, pulk hem er gewoon uit. Kan ik gewoon verder met mijn leven.
Martje, leuk lekker wandelen met je mini in de draagzak.
Rammel mag ik mij melden voor je diva, meisje hier wil graag nog een zusje.
Beterschap met je ziekenboeg.
Maatje, goed dat je mini lekker een paar happen heeft genomen. Het begin is er. Heus het gaat goed.
Chryssa wat lekker een rustig ochtendje en goed van je dat je de pepti erin gekregen hebt. Gewoon doen wat goed voelt.
Ben je aan deze huisarts gebonden of kun je nog een andere kiezen? Je mag altijd overstappen als het niet klikt.
Dit voelt ook niet goed als je de huisarts niet wil bellen omdat je zulke antwoorden krijgt.
Anne hug en ik duim voor je dat de uitslagen van de schoonouders goed zijn de komende weken.
Liefs beppe
maandag 21 januari 2013 om 14:29
beppe, Haha eruit pulken? Dat klinkt ook niet erg fijn. Maar ik snap het wel. Kan me voorstellen dat je het zat bent.
Moet inderdaad maar eens met man gaan overleggen of we niet beter een andere huisarts kunnen nemen.
Meisje slaapt al bijna twee uur!
Moet inderdaad maar eens met man gaan overleggen of we niet beter een andere huisarts kunnen nemen.
Meisje slaapt al bijna twee uur!
maandag 21 januari 2013 om 14:34
Bep kan me voorstellen dat je die nier er liever uit hebt! Zullen ze niet snel doen hoor dus bereid je maar voor op een traject...
Chrys wat een gezeik zeg met die ha! Zijn er nog wel andere artsen in de buurt? Of in de praktijk? Ik vind het raar dat ze je zolang laten aanmodderen met een kleine baby! Hoop dat je man erachter staat en dat jullie een andere vinden.
Chrys wat een gezeik zeg met die ha! Zijn er nog wel andere artsen in de buurt? Of in de praktijk? Ik vind het raar dat ze je zolang laten aanmodderen met een kleine baby! Hoop dat je man erachter staat en dat jullie een andere vinden.
maandag 21 januari 2013 om 15:03
Chrys ik vind een baby die tegen uitdroging aanzit geen vage klacht hoor. Zeker niet met de klachten eromheen zoals eczeem etc.
Een arts kan dan toch puur voor de zekerheid/geruststelling een checkup laten doen bij een kinderarts?
Dat is de norm bij mijn ha namelijk, en jij bent niet zomaar voor elk wissewasje geweest dus die ha moet ook kunnen inschatten dat je niet bij elk huiltje aan de telefoon hangt!
Een arts kan dan toch puur voor de zekerheid/geruststelling een checkup laten doen bij een kinderarts?
Dat is de norm bij mijn ha namelijk, en jij bent niet zomaar voor elk wissewasje geweest dus die ha moet ook kunnen inschatten dat je niet bij elk huiltje aan de telefoon hangt!
maandag 21 januari 2013 om 15:18
Ja, dat vind ik ook. Maar ja, met kunst en vliegwerk krijgen we er uiteindelijk genoeg vocht in, dus heeft hij zoiets van: het zal wel. Maar dan denk ik: als we ons niet in allerlei bochten zouden wringen, zou ze dus wel uitdrogen. Beetje rare manier van doen van zo'n arts, vind ik. En inderdaad, zeker in combinatie met de eczeem (en het wordt echt steeds erger, het lijkt wel alsof het arme kind schurft heeft ofzo) en het onrustige gedrag, lijkt me een check up niet meer dan normaal. Maar daar denkt meneer de dokter dus anders over.
maandag 21 januari 2013 om 16:11
Chrys bedenk ik me ineens, krijgt mini geen tandjes?? Pepti lijkt me sowieso ok gezien de eczeem maar hier een dramzak die ook nog een rood wangetje heeft en ook weinig wil drinken. Dus ik vermoed ook zoiets bij Rammeltje! Hypo allergene voeding trekt ze een vies gezicht bij..
Jongste zoon is echt heel ziek en dan kan ik dat gedram al helemaal niet hebben.
Jongste zoon is echt heel ziek en dan kan ik dat gedram al helemaal niet hebben.
maandag 21 januari 2013 om 19:10
@rammel: Als je besluit af te bouwen is dat ook prima, toch. Rammeltje heeft zes maanden borstvoeding gehad. Is hartstikke goed!
Hier zit de tweede fles Pepti erin. Ze leek het al minder vies te vinden dan vanmiddag. Ik moest haar weliswaar nog steeds plat liggend voeren en het moest in meedere etappes, maar het zit erin.
Hier zit de tweede fles Pepti erin. Ze leek het al minder vies te vinden dan vanmiddag. Ik moest haar weliswaar nog steeds plat liggend voeren en het moest in meedere etappes, maar het zit erin.
maandag 21 januari 2013 om 19:18
@Anne, sterkte met je schoonouders! Vervelend dat ze niet weten wat er mankeert...
@Rammel... Wat een diva zeg!!! eerst de fles weigeren en nu de borst... Een echte rammelkont
@Chryssa, wat net al gezegd werd, ik zou ook een andere HA zoeken... Wat een rare gast zeg!!!
@Bub, een knuffel voor jou... Hoop echt dat je er uit gaat komen met je vriend!!! Weet natuurlijk niet wat er speelt, maar blijf praten.. Zwijgen is denk ik makkelijker dan praten, maar lost niets op!
Ik ga weer snel verder, mini is moe en ga ik even knuffelen en op bed leggen!!
@Rammel... Wat een diva zeg!!! eerst de fles weigeren en nu de borst... Een echte rammelkont
@Chryssa, wat net al gezegd werd, ik zou ook een andere HA zoeken... Wat een rare gast zeg!!!
@Bub, een knuffel voor jou... Hoop echt dat je er uit gaat komen met je vriend!!! Weet natuurlijk niet wat er speelt, maar blijf praten.. Zwijgen is denk ik makkelijker dan praten, maar lost niets op!
Ik ga weer snel verder, mini is moe en ga ik even knuffelen en op bed leggen!!
maandag 21 januari 2013 om 19:42
O rammel, het is ook wat met die diva van jou. Zullen we een ruil-o-theek opzetten. Iedereen een weekje een mini van een ander, bij voorkeur de niet-slapers naar een wel-slapen mini en omgekeerd???
Anne, veel vage klachten bij je schoonouders dus. Maakt je vriend zich zorgen?
Chryssa, ik vind jullie huisarts absoluut niet betrokken. Dat zou voor mij wel een teden zijn om over te stappen.
Nico, moest aan jou denken vandaag. Minimart heeft de hele 2 uur dat hij wakker was lopen gillen. Hij vindt het zo leuk om zn stem te gebruiken. Maar mijn oren... t was maar tijdelijk bij jullie, toch?
Anne, veel vage klachten bij je schoonouders dus. Maakt je vriend zich zorgen?
Chryssa, ik vind jullie huisarts absoluut niet betrokken. Dat zou voor mij wel een teden zijn om over te stappen.
Nico, moest aan jou denken vandaag. Minimart heeft de hele 2 uur dat hij wakker was lopen gillen. Hij vindt het zo leuk om zn stem te gebruiken. Maar mijn oren... t was maar tijdelijk bij jullie, toch?
maandag 21 januari 2013 om 20:21
Anne ik duim heel hard voor je schoonouders. Hoe is je vriend eronder?
Bub voor jou. Is niet makkelijk lijkt me en dat t je niks meer doet kan ook zelfbescherming zijn. Hoop dattie z'n fout in ziet en dat jullie eruit komen. Hoe was t bij de gastouder?
Rammel hopelijk knapt zoon snel op en gaat de borstvoeding weer goed komen.
Chryss idd andere huisarts tsst ben in staat om m op te zoeken voor je.
Bub voor jou. Is niet makkelijk lijkt me en dat t je niks meer doet kan ook zelfbescherming zijn. Hoop dattie z'n fout in ziet en dat jullie eruit komen. Hoe was t bij de gastouder?
Rammel hopelijk knapt zoon snel op en gaat de borstvoeding weer goed komen.
Chryss idd andere huisarts tsst ben in staat om m op te zoeken voor je.