Geld & Recht alle pijlers

parkeerboete

26-01-2013 11:58 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren naar mijn idee onterecht een parkeerboete gekregen en schrijf nu dus een bezwaar maar het begint een beetje op een smeekbrief te lijken zo.

Ik leg uit wat er is gebeurd en waarom ik die boete heb gekregen, dat ik vervolgens de agenten in de verte zag staan en daar verhaal ben gaan halen en dat ze me hebben gezegd dat ik bezwaar moest schrijven en dat zij een opmerking bij de boete in de computer zouden zetten als 'bewijs' dat het zo gelopen is.

Wil iemand mijn brief misschien nakijken of heeft er iemand tips?
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 13:54:

Overigens rara moet jij echt leren lezen joh
En boetes "fixen" mag helemaal niet......Wat een k**instelling!
Als jij al meerdere van dit soort dingen hebt moeten oplossen door die vriendin gaat er toch iets mis met dat parkeren lijkt me.
No-Nick!!!!!! Je lacht mij niet uit he?! Ik ben al zoooooooo zielig met mn PMS
quote:Rara70 schreef op 26 januari 2013 @ 13:57:

No-Nick!!!!!! Je lacht mij niet uit he?! Ik ben al zoooooooo zielig met mn PMS Kusje!
Heb je geen Negerzoenen No-Nick?
Orzoo
quote:Rara70 schreef op 26 januari 2013 @ 13:58:

Heb je geen Negerzoenen No-Nick?
Nee hoor, dit is de eerste boete die ik ooit heb gehad. Bedoelde eigenlijk meer dat ze wel eens eerder dingen heeft gefixt in onze vriendengroep.

De bekeuring was onterecht omdat ik heel ver moest lopen naar de automaat voor een bonnetje omdat dat plein heel groot is en ik aan de andere kant stond. Tegen de tijd dat ik terug was binnen die paar minuten had ik een boete.
Ahhhhhhh....thnx No-Nick!
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 14:01:

Nee hoor, dit is de eerste boete die ik ooit heb gehad. Bedoelde eigenlijk meer dat ze wel eens eerder dingen heeft gefixt in onze vriendengroep.

De bekeuring was onterecht omdat ik heel ver moest lopen naar de automaat voor een bonnetje omdat dat plein heel groot is en ik aan de andere kant stond. Tegen de tijd dat ik terug was binnen die paar minuten had ik een boete.Dan had je aan de parkeercontroleurs die dat ding uitschreven dat bonnetje moeten laten zien. Je gaat mij niet wijs maken dat die controleurs sneller waren met het uitschrijven van de boete dan dat jij naar de automaat kon lopen.
Op zo"n heeeeeeeeeel groot plein staan altijd meerdere automaten hoor.
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 13:47:

Overigens werkt mijn beste vriendin als parkeerwachter hier en zij heeft wel vaker dingen kunnen fixen voor me. Dit is de eerste keer dat ik m daadwerkelijk heb gekregen en met mijn reden zou hij zelfs zonder haar kwijt gescholden moeten worden als er met 'coulance' gehandeld wordt.
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 14:01:

De bekeuring was onterecht omdat ik heel ver moest lopen naar de automaat voor een bonnetje omdat dat plein heel groot is en ik aan de andere kant stond. Tegen de tijd dat ik terug was binnen die paar minuten had ik een boete.En jij denkt dat je die dan niet hoeft te betalen?
Nou rara, daar dus niet. jammer nou he

Ik heb m ook laten zien maar eenmaal op dat moment kan ze er niks meer mee doen omdat het al in de computer staat. Dat kan alleen nog op kantoor.
Nou......een bezwaar indienen dan maar hè.

Wat wil je nou eigenlijk met dit topic?
Kan mij geen reet schelen hoor dat daar niet meerdere apparaten staan.....
quote:-no-nick- schreef op 26 januari 2013 @ 13:59:

Orzoo

Waar heb ik dat aan verdiend?

@TO harder lopen volgende keer.
Waar blijft die brief nou?
Juniormod heeft ons weggeswifferd uit het modtopic
We mogen ook helemaal niks!!!!
Dus je hebt een parkeerkaartje? Op de tijd dat je een boete kreeg?
Oh heb ik ook eeen keer gehad, dat ik een kaartje ging halen en moest een stuk lopen omdat de automaat kapot was. Toen ik terug kwam stond zo'n mannetje ook al eeen bonnetje uit te schrijven. Met pijn en moeite kreeg ik hem uiteindelijk niet :-/ ik stond er ook echt net 5minuten. Toen ik mn bonnetje liet zien was het goed maar het ging niet van harte
TO, heb je de agenten het bonnetje niet laten zien?

Heb je het bonnetje nog (met daarop de tijd) en de bon (met het tijdstip van overtreding?) Als je bonnetje qua tijdstip voor datum bekeuring ligt, dan heb je een kans. In alle andere gevallen, kun je het vragen.

Anders zou ik het verhaal zo uitleggen:

In de tijd dat ik een parkeerbon haalde, is er een bekeuring uitgeschreven. Zoals u kunt zien is mijn bonnetje van (bijv) 13:54. De bekeuring staat op 14:00 uur. Ik heb een prinjt gemaakt van google maps met het plein en met pijlen aangegeven waar mijn auto stond en waar ik mijn bon heb gehaald. Zoals u kunt zien is dit ongeveer 2minuten heen en weer lopen. Er stonden (bijv) 3 mensen voor mij, voordat ik een bon kon kopen. Ik heb er alles aan gedaan om mijn parkeergeld te voldoen. Graag zou ik mijn bekeuring kwijtgescholden willen zien. MVG TO.
Als het echt zo is, hoef je in principe niet te betalen. Je hebt als het goed is toch dat kaartje gehaald dan? Staat toch een tijd op. Moet je die meesturen als je hem bewaard hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven