Woonplaats advies gevraagd

02-02-2013 18:12 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn vriend en ik willen samen een huis kopen, maar weten nog niet goed waar. Ik zou daar graag jullie advies voor inwinnen.

Beide zijn we afkomstig uit een (andere) stad met zo'n 70.000 inwoners. Dat betekent dat je wel de voorzieningen van een stad hebt (groot centrum met er om heen kleinere centra, een paar uitgaansgelegenheden, etc), maar tegelijkertijd niet het gevoel hebt dat de stad zó groot is dat je er in verdwaalt. Dit bevalt ons erg goed. Hoewel het inwonersaantal voor ons niet belangrijk is, zoeken we wel dat karakter in een stad of wijk. Ook niet té dorps dus.

Qua ligging zoeken we in een ruime cirkel rondom Rotterdam.

Het budget is 200.000 / 250.000 euro, waarvoor we een huis met tuin en vier slaapkamers hopen te krijgen.

We willen op die plek een gezin gaan stichten, dus kindvriendelijk en geen overlast is erg gewenst.

Op ons lijstje staat nu:

Gouda (komt een van ons vandaan)

Rotterdam Nesselande

Spijkenisse (komt een van ons vandaan)

Hebben jullie nog suggesties waar we eens een kijkje moeten nemen?

En mogelijk behalve plaatsnamen ook specifieke wijken?

(Excuus als hier al een ander topic voor is. Dan heb ik daar over heen gekeken)
Gouda en geen overlast?
Lansingerland
De huizenprijzen liggen laag, so take your pick.

Alblasserdam

Albrandswaard

Alphen aan den Rijn

Barendrecht

Bergambacht

Bernisse

Binnenmaas

Bodegraven-Reeuwijk

Boskoop

Brielle

Capelle aan den IJssel

Cromstrijen

Delft

Dordrecht

Giessenlanden

Goeree-Overflakkee

Gorinchem

Gouda

's-Gravenhage

Hardinxveld-Giessendam

Hellevoetsluis

Hendrik-Ido-Ambacht

Hillegom

Kaag en Braassem

Katwijk

Korendijk

Krimpen aan den IJssel

Lansingerland

Leerdam

Leiden

Leiderdorp

Leidschendam-Voorburg

Lisse

Maassluis

Midden-Delfland

Molenwaard

Nederlek

Nieuwkoop

Noordwijk

Noordwijkerhout

Oegstgeest

Oud-Beijerland

Ouderkerk

Papendrecht

Pijnacker-Nootdorp

Ridderkerk

Rijnwoude

Rijswijk

Rotterdam

Schiedam

Schoonhoven

Sliedrecht

Spijkenisse

Strijen

Teylingen

Vlaardingen

Vlist

Voorschoten

Waddinxveen

Wassenaar

Westland

Westvoorne

Zederik

Zoetermeer

Zoeterwoude

Zuidplas

Zwijndrecht
quote:FullHouse schreef op 02 februari 2013 @ 18:15:

Gouda en geen overlast?

Ligt geheel aan de wijk waarin je woont. Ik heb hier echttotaalgeen overlast, terwijl je twee wijken verder liever niet alleen zou lopen s avonds. Vandaar ook dat ik eigenlijk ook het liefst specifieke wijken zou horen

@cateautje: die lijst vertelt me niet heel goed waar te zoeken. Bijv. Rotterdam: de ene wijk voldoet, terwijl de andere juist het tegenovergestelde is van wat ik zoek. Daarom heb ik jullie ervaringen of tips nodig.
250.000 euro en dan een huis met tuin en 4 slaapkamers?

Keep on dreaming zou ik zeggen.

Daar kan je hier in de regio (040) nog geen appartement voor krijgen
quote:liubi schreef op 02 februari 2013 @ 18:20:

LansingerlandDat is berkel en bergschenhoek enzo, toch? Ik ben wel benieuwdof dat wat is, maar zijn dat dan niet veel te veel echte dorpen?
quote:ladytruckster schreef op 02 februari 2013 @ 18:29:

250.000 euro en dan een huis met tuin en 4 slaapkamers?

Keep on dreaming zou ik zeggen.

Daar kan je hier in de regio (040) nog geen appartement voor krijgenIn Gouda en Spijkenisse kan dat wel, zelfs in de betere wijken. Maar omdat we liever een plaats er tussenin vinden, zoek ik of er toch nog meer plaatsen voldoen.
Kadebuurt of Kort Haarlem in Gouda?
Vanuit Berkel zit je zo in de stad. Anders bijv. Hillegersberg in Rotterdam. Is ook leuk. Maar met jouw budget kun je daar net een schuurtje kopen. Of anders Nieuw Terbregge of Schiebroek, 110-Morgen.
@ladytruckster, in Eindhoven kun je daar een prima huis voor kopen!
Vlaardingen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
delft,wij wonen in een maisonette woning,4 slaapkamers ruime woonkamer en tuin.

Kan best voor dat bedrag en dan hou je nog over ook.
Delft!
quote:liubi schreef op 02 februari 2013 @ 18:40:

Vanuit Berkel zit je zo in de stad. Anders bijv. Hillegersberg in Rotterdam. Is ook leuk. Maar met jouw budget kun je daar net een schuurtje kopen. Of anders Nieuw Terbregge of Schiebroek, 110-Morgen.

Hmm, die wijken in Rotterdam ga ik eens bekijken.

En in Berkel, heb je daar misschien ook de naam van een wijk?

Viva amber en xandora: voor jullie eigenlijk dezelfde vraag: in welk gedeelte van Delft of Vlaardingen zou ik het best kunnen kijken voor een kindvriendelijke wijk zonder overlast?

Bedankt voor het mee denken tot nu toe.
Indische buurt in Delft

Hof van Delft
Wij wonen in de wijk buitenhof,begin a4/a13 dus zo op de snelweg,met ov zo in t centrum.

Hier weinig overlast.
Maassluis, onze ruime vijfkamer woning is twintig procent in prijs gedaald en zou makkelijk in jullie budget vallen. Zeker kindvriendelijk, best wel saai, cultureel nogal een woestenij. Voordeel strand op fietsafstand.
Ik heb zelf in de omgeving rond het Wilhelminaplantsoen gewoond. Vond dat zelf een erg leuke wijk, is ook zeker kindvriendelijk.

Dus zeg maar o-w tussen de Provinciale weg en de Phoenixstraat in en n-z tussen de Ruys de Beerenbroeckstraat en de Buitenwatersloot in. Geen idee of dat een wijk met een naam is, haha. heb er niet zo lang gewoond.

De Buitenwatersloot is echt geweldig, trouwens. Als ik weer in Delft zou gaan wonen zou het mijn ideaal zijn om daar iets te krijgen, haha.
Waar werken jullie? Lijkt me vervelend als je een ellenlange reistijd hebt of een slechte verbinding met OV
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Rotterdam: schiebroek, Liskwartier, hillegersberg, Kralingen. Centrum van Gouda ook leuk. Spijkenisse weet ik niks aan te raden
Dit huis kan je voor 200.000 euro kopen in Spijkenisse.

En zo zijn er nog veel meer!
Offtopic: Tickel
Rotterdam Nesselande is goed. Ik ken verschillende mensen met kinderen die daar wonen en kom daar wel eens.
Spijkenisse (Spijkcity) zou ik je afraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven