Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Hey!

Hoe is je tentamen gegaan Strawberry?

Ik ben druk bezig met een opdracht voor komende week en eigenlijk gaat het heel goed. Hoop m zo snel mogelijk af te kunnen ronden zodat ik me kan focussen op mijn tentamens van volgende week vrijdag, Daarvoor moet ik nog wel een hoop doen!

Als je relevante informatie wil overnemen uit een oude paper, dan moet je dat doen met referenties. Anders is het zelfplagiaat
@ strawberry hoe ging je presentatie en tentamen??

@ Niekchic, was je er nog uitgekomen met dat begrip? Bij mij is dat helemaal niet aan de orde gekomen, sorry dat ik je er niet mee kon helpen!!

Hoe ging filosofie?
De kans dat ik niet hoef te herkansen is erg klein, tentamen was 4 vragen met 1 van 25 punten, 1 van 40 punten, 1 van 15 punten en 1 van 20. De eerste 2 gingen wel ok, de tweede lastiger, maar heb daar wel wat punten van. De derde opgave ging ook wel goed denk ik. Maar die laatste kwam ik tijd voor tekort maar heb daar mogelijk toch een paar kleine puntjes.

Dus de 5.3 (word een 5.5 en die weer een 6) zit er mischien toch in...we wachten af.

Presentatie mwa, ging wel...was niet echt top maar goed ik ben ervanaf en een onvoldoende krijgen voor het project lijkt me sterk. Nog paar kleine details voor aankomende donderdag en dan is vrijdag alles klaar .

@Caafje

een dagje rust doet ook wonderen .

@Niekchic

Wat fijn van die opdrachten! Scheelt weer wat.

@PPP11

hoe is het bij jou gegaan?
Ik hoop het voor je strawberry!! Wat moet jij nu doen?

Nou...gister had ik toch wel een dipje. Cijfers van een vak kwamen online en bijna alleen masr voldoendes. Dat tentamen had ik niet gemaakt, en mensen die 1 dag hadden geleerd hadden het zelfs gehaald. Toen had ik toch zoiets van had ik dat ook maar gemaakt...en sloeg het er wel even in dat ik 4 herkansingen heb, die ik ook alle 4 noet halen...
@PPP11

jammer van dat dipje. Maar goed je hebt het tentamen tenslotten ook niet gemaakt. En ach, gedaan is gedaan.

Nu maar a\hard aan de slag voor die 4 herkansingen dan.

@hier

Moet voor engels nog een tekst nalezen en iets inkorten mag max. 2 pagina's zijn en ik zit op de 3...

en dat is alles voor deze week. Wil ook nog een tentamen voorbereiden voor volgende week maandag...heb op zich al wat gedaan ervoor maar heb er niet al te veel vertrouwen in..
Ah ppp11

Wat balen! Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad. Of als ik op een tt zit dat ik denk van 'grr had ik nou die blz ook maar gelezen want daar stond het letterlijk'. Maar ff slikken en weer doorgaan! Je kan het! Je hebt immers ook HET tentamen gehaald

Wanneer zijn je herkansingen?? Goede planning maken ;)

Ik ben gister niet naar filosofie gegaan. Ik kende het echt niet goed genoeg en besloot toen om maar andere deadlines te gaan halen die wel haalbaar zijn. Met als resultaat dat 1 van de opdrachten voor vrijdag zo goed als klaar is. Alleen nog de opmaak ervan maar dat kan ik doen wanneer ik ff geen inspiratie heb voor het andere ding. Wel heel erg balen dat ik filosofie niet heb gedaan maar volgend jaar een nieuwe kans. Ik heb geen faalangst volgens mij maar uitgerekend bij dat vak! En van die tentamenlocatie (huge examenzaal met alleen stoelen en tafels) word ik ook ongelukkig :(

Ik ga nu even een tekstschema maken voor die andere opdracht en dan misschien even de opmaak van die andere opdracht zodat ik die kan inleveren en van mijn lijstje kan strepen!

Volgende week nog 2 tentamens en een paper en dan is mijn blok alweer klaar. 'Gelukkig' geen weekje vrij (!) maar meteen door met semester 2..

Ik heb officieel stress!!
Die herkansingen zijn in maart, derde week van maart. Ik ben nu al begonnen met alles te herhalen en elke week aan het bij houden. Hopelijk komt het dan gewoon goed.

Ik ga mijn best doen, meer kan ik niet doen.

Ik moest ook gelijk door naar semester 2, gelukkig had ik wel eerst kerstvakantie dus kon ik wel goed uitrusten.

Heb vandaag een beetje filosofie gelezen, ga straks weer verder. Ik hoop op een productief dagje!!
@ppp11

inderdaad gewoon doen wat je kan. En zo goed mogelijk...

Dus veel succes en vooral goed plannen

@Niekchic

veel te doen blijkbaar. En fijn dat je toch aardig wat hebt kunnen afkrijgen.

@hier

uiteindelijk de samenvatting voor het tentamen afgerond en ook de tekst voor engels bijna afgerond, nog even de automatische spellcheck erover heen gooien. Want ik heb hem vandaag negelezen en deels geschreven en als ik dat nu weer ga doen eindig ik nooit.

Voor een ander vak moeten we een database inelkaar zetten volgens bepaalde regels en in een specifieke taal. Dit gebuerd in een groepje van 2. En we zijn al een heel eind..maar moeten nog aardig wat doen.

Dus omdat we volgende week weinig lessen hebben is er afgesproken om 3 halve dagen op school verder te werken...en woensdag om 12 uur zijn we er dan vanaf :D En dan ben ik van bijna alles af voor deze periode..
Om mijn stress te tackelen heb ik voor de komende anderhalve week per dag een to do list gemaakt. Ik denk dat het haalbaar moet zijn. Alleen nog even wat mensen regelen die mij achter de broek zitten en dan komt t goed (hoop ik)

Succes allemaal vandaag!
@Niekchic

ik zal je vanaf hier wel proberen achter je broek te zitten :P

Een todo list werkt altijd veel handiger als je veel in korte tijd hebt.

@Hier,

de druk is eigenlijk totaal weg.Heb maandag een tentamen, ga alleen nog de sheets van de docent vertalen(Eng-->Ned) om ze zo wat beter in mijn hoofd te krijgen. En het weekend herhalen en dan maandag knallen.

Verder tja volgende week nog 2 deadlines, 1 haal ik met gemak de ander is in groepsverband(2 pers.) dus word even 3 daagjes wat aanpoten maar dat gaat ook wel lukken
Haai,

Ik heb mijn opdrachtenmappen ingeleverd en ook het eerste hoofdstuk van mijn scriptie is opgestuurd.

Tijd voor weekend zou ik zeggen!
@caafje

Fijn dat alles ingeleverd is!

@hier

vandaag niet heel veel gedaan. 1 opdracht ingeleverd en wat aan het tentamen gedaan..1 uurtje. En dat was het..het tentamen van maandag word niet al te moeilijk..dus het komt wel goed denk ik
Heej meiden!

Is er dit weekend nog iets nuttigs bij jullie gebeurd? Ik zat letterlijk in de niks-doen stand. Heb helemaal niks gedaan. Wel heel veel geslapen maar op die manier maak ik geen paper en leer ik geen tentamen(s). Dat moet anders dacht ik..vol frisse moed richting UB en BOEM!! nu op de bank met mijn poot omhoog. Spekglad buiten.. :( heel erg niet fijn dus en echt een verrotte timing!! Bivakkeer dus op de bank en alles staat hopelijk binnen handbereik! Ik ga toch proberen eea te doen! Succes iedereen vandaag!!
@Niekchic

balen zeg, dat je nu verplicht op de bank bivakkeert.

@hier

in het weekend ook niet veel gedaan, een paar dingetjes afgerond. En verder een beetje gelezen voor een tentamen van vandaag, waar ik nu echt over twijfel of ik hem gehaald heb.

Verder voor woensdag nog een vak afronden, morgen even daarvoor half dagje in de schoolbieb zitten, en dan donderdag en vrijdag iedere dag 2 uurtjes op school leren voor een tentamen vrijdag.
Goed, hier vandaag keihard bezig geweest.

Vandaag van 11 tot 3 bezig geweest op school aan een groepsopdracht. En daarna thuis van 4 tot 6 ook nog bezig geweest..met een ander vak.

Verder geprobeerd voortebereiden voor een toets van volgende week..maar dat lukte niet, de stof is vrij simpel en saai..
Wat stil..iedereen druk bezig?

Hier wel, een verslag dat ingeleverd moet worden vandaag, is een heel verhaal geworden. Omdat 2 dachten dat het op een ander moment ingeleverd moest worden. Ik heb mijn onderdeel + dat van een ander gedaan. Die voelt zich nu schuldig omdat die niks heeft gedaan.

En nu zitten we dus allemaal achter de mail om het binnen 45 min. af te krijgen...lol.
Herkenbaar Strawberry! Is het gelukt ondanks alles?

Ik heb afgelopen nacht doorgehaald. Straks tentamens en mede door mijn ongelukje is mijn hele strakke planning natuurlijk helemaal mislukt.

Nou hoop ik dat het de laatste keer doorhalen was van mijn toekomstige studieloopbaan want ik trek t nu ff heel slecht!! Ben dus weer genezen de komende weken ;)

Komend blok heb ik drie keer in de week 4 tussenuren. Ga die maar voor studie reserveren!!

Succes allemaal vandaag en alvast een fijn weekend!!
@niekchic en hoe gingen de tentamens??

@!hier

gisteren alles nog wel ingeleverd 1 uurtje te laat, maar de docent is in dat opzicht wel fijn. Want hij controleert om 12 uur 's nachts zijn mail, en kijk dat dan na. En wat na dat tijdstip binnenkomt kijkt hij gewoon na al zijn andere nakijkwerk pas na. Dus word even wachten op een cijfer. Maar die 5.5 zit er heel erg dik in.

Verder beetje gefrustreerd, want voor een toets maandag het verkeerde zitten bestuderen. moet een samenvatting van de docent leren, maar de docent heeft 2 samenvattingen voor dit vak. En pas vandaag kom ik erachter dat ik de andere moest leren, en het zijn ruim 80 pagina's. Heb besloten om het zondag rustig door te lezen en hopen op de 5 die ik moet halen. Het is 50% en het verslag moet wel een 6 zijn en dat is de andere 50%. Op zich moet het wel lukken is niet heel moeilijk alleen een paar ingewikkelde termen.

Vandaag en morgenmiddag neem ik schoolvrij. En zondag ga ik alles doorlezen en wat aantekeningen maken, samenvatten gaat niet lukken.

En na maandag heb ik ruim 3 dagen niks te doen qua school...eindelijk...
Ik heb echt al heel lang niet geschreven *schaam schaam* maar hoop dat ik nog welkom ben! Vorige week en de week ervoor tentamens gehad. 4 cijfers terug en allemaal voldoende: 7, 7.7, 8 en 7.2! Ik ben allang blij. Vorig jaar had ik door zware hoofdpijn alleen maar onvoldoendes dus ben weer erg gerust gesteld. Ik kan het dus nog wel haha...

Volgende week een nieuw blok. 7 vakken volgen en een verhuizing dus ik moet goed gaan plannen. Jullie zijn welkom me dus weer te schoppen!

Fijn weekend allemaal!
Ook vanuit mijn kant is het een tijdje stil geweest, maar gelukkig heb ik niet stil gezeten! Het is ontzettend druk geweest met het schrijven van papers en het leren voor tentamens. Afgelopen woensdag heb ik een tentamen gehad waar ik met 59 punten misschien net wel of net niet door heen ben gekomen. Als ik ook maar 1 vraag meer goed had gehad, had ik zeker geweest. Nu zou ik uit kunnen komen op een 4,9, met als gevolg dat ik het vak niet af kan sluiten aangezien ik minimaal een 5,0 nodig heb. Zou behoorlijk zuur zijn dus! Gelukkig zijn ze de afgelopen 3 jaar consequent geweest met het berekenen van het cijfer en als ze dat nu weer doen, krijg ik 0,5 punt erbij en heb ik het dus wel gehaald ;)

Verder heb ik natuurlijk ook papers gemaakt en die inmiddels terug gekregen (een aantal maar, nog niet alles helaas). Ik heb voor 1 vak nu een 5, 7, 7 en 7,5 staan. Kortom, ik sta er redelijk goed voor en aangezien ik 1 paper mag herkansen, kan ik gemiddeld toch wel op een 7,25 uit komen. Dan ga ik net iets lekkerder mijn tentamen van woensdag in.

Het laatste paper dat aan het schrijven ben moet morgenavond in worden geleverd. Ik zit nu op 2.600 woorden en mijn streven is om dat paper vandaag nog af te krijgen. Moet minimaal 4.000 woorden zijn maar gezien de punten die ik nog uit wil schrijven, ga ik daar ruim over heen.

Vervolgens het laatste punt waar ik me de afgelopen maanden mee bezig heb gehouden, mijn eigen scriptieonderwerp. De begeleider die ik in december had gevonden, heeft 2 weken geleden afgezegd, waardoor ik in een moeilijke positie kwam. Afgelopen donderdag bij een bureau in rotterdam een gesprek gehad voor het uitvoeren van een onderzoek voor hun, waarna de docent vervolgens liet weten dat hij twijfels had bij dat onderzoek (dat was niet de eerste keer dat ik het hoorde). Hij bood me een volledig nieuw onderzoek aan en uiteindelijk heb ik (wel met pijn en moeite) gekozen om dat onderzoek aan te pakken. Dit zou kunnen betekenen dat ik in augustus afstudeer, maar het betekent vooral dat ik zekerheid heb, namelijk een goedgekeurd onderzoek door school met een begeleider.

Pff, dat was de update vanuit mijn kant. Zijn er nog meer mensen die vandaag aan de slag gaan zodat we elkaar kunnen motiveren?
Hy meiden. Ik heb even bijgeslapen. Dat doe ik echt nooit meer. Hopelijk heb ik de tentamens gehaald. Wordt nog spannend. Aan de ene kant wek een redelijk gevoel erover maar aan de andere kant had ik het niet af...heel veel geschreven en gedaan maar ik heb er te lang overgedaan. Mijn laatste vragen die ik nog heb beantwoord heb ik getekend in een soort mindmaps met pijltjes enz. Hoop dat de docent dat accepteert.

Vandaag staat een paper op de planning. Daar loop ik al een tijd tegenaan te hikken. Ik weet niet hoe ik moet beginnen. Ofhoe het qua structuur eruit moet zien. Is het gewoon een lang artikel (2000-3000 woorden)? Kan een van jullie dat vertellen? Onderwerp heb ik danwel al en de literatuur heb ik ook al grotendeels uitgezocht.
Hoi allemaal, zo we hebben er het wel druk mee!

Niekchic, ik hoop dat je het hebt gehaald!

Blome en Delmikra, goede cijfers! Delmikra succes met je tentamen van woensdag!!

Vanochtend heb ik een paper van een studiegenoot gelezen en beoordeeld, wij moeten ook elkaars paper lezen en daar een kritiek voor schrijven. Daarna had ik visite, is net weg. Dus nu ga ik de volgende paper doorlezen en beoordelen en vervolgens aan de slag met ik denk filosofie.

Morgen ga ik ook weer de hele dag aan de studie.

Iemand tips hoe je met succes 4 herkansingen kan halen die je in dezelfde week hebt?! :(

@ Niekchic, ik moet echt eens beginnen aan mijn paper. Ik stel het steeds uit. Morgen ga ik eraan beginnen, mijn opzet heb ik al wel. Bij ons is niet echt een lang artikel, bij de papers van mijn 2 studiegenoten is het ook meer een soort mini-scriptie gebasseerd op theorie voornamelijk.

De ene heeft echt een hoofdvraag met deelvragen en de deelvragen ook opgedeeld in hoofdstukken. En de andere studiegenoot heeft meer verschillende aspecten van het onderwerp toegelicht en ieder aspect is dan een andere hoofdstuk.
@Niekchic

ach bijslapen is soms ook wel nodig..vooral na nacht doorhalen.

@Blome

gaat goed zo te lezen !!

@Delmikra

Druk bezig geweest. Wel fijn dat je meer zekerheid hebt qua goedgekeurd onderwerp en begeleiding. Dat is denk één van de eerste en belangrijkste stappen.

@PPP11

Het belangerijkste om die tentamens te halen is denk ik heel goed plannen en vooral zsm beginnen ermee.

@hier

vandaag niet veel gedaan, ben vanmiddag centrum in gegaan met ma. En daarna nog wat werk gedaan voor een toets(50% van het eindcijfer van dat vak) tenminste de stof is in het engels, en de toets is in het Nederlands. Dus ben het aan het vertalen en samenvatten tegelijk. Op zich niet heel moeilijk en moet min.5.5 halen wil ik dat vak halen(ervanuitgaande dat het verslag ook een 6 is) maar hoogstwaarschijnlijk ligt het verslag hoger dan een 6.

Maar heb dus al meer dan drie kwart gedaan. Morgen laatste 6 pagina's en daarna nog een keer herhalen en maandag ook nog een keer. Heb de toets pas om 1 uur...

En dan is deze periode over. Dan is alles ingeleverd en getoetst, en dus alleen afwachten op de resultaten...

Dus dan ben ik volgende week hier minder aanwezig :D even rust nemen, bijna 4 daagjes vrij....
@delmkira: same here, druk met papers en nog eens papers, allemaal van behoorlijke omvang.

Goed dat je het onderzoek hebt aangepakt, het bied je houvast en vooral zekerheid dat het goedgekeurd is. Gefeliciteerd, dan kun je aan de slag!

Wie van jullie zit wel eens in de UB van de UvA? Het is potdorie mijn universiteit, maar behalve eens een boek afhalen, heb ik nooit op de studieplekken gezeten. Ik zit altijd liever op werk of thuis. Maar morgen wil ik een poging wagen, tentamenperiode is voor de meesten voorbij. Dus ik hoop dat het niet druk is. Maar, welke werkplek met PC is fijn en waar kan ik die vinden? Ik kan nooit wat vinden in dat gebouw, vind het onlogisch en iedereen loopt daar rond alsof ze precies weten waar ze moeten zijn. Behalve ik.

Welke plek met pc's zijn fijn? En waar vind ik die? Eerste etage, tweede etage?
Ik zit wel eens in de ub van de UvA maar nooit op plekken met een pc. Ik heb een klein laptopje en dat vind ik altijd wat handiger omdat daar al mijn dingen opstaan. Ben bang dat ik iets vergeet en dat is echt zonde van mijn tijd. Ik zit trouwers meestal op mijn faculteit in de bieb. In het PCH. Daar heb je alleen computerplekken op de begane grond in de mediatheek en in het talenpracticun. Ik weet van de ub in Utrecht dat je op internet een plattegrond kan vinden van de bieb en dus ook waar de computers zijn. Die van de ub in Utrecht is ook interactief. Je kan zien hoeveel er nog vrij zijn. Maar die zijn dat meestal niet. Dat zal in A'dam niets anders zijn vrees ik.

Kun jij of iemand anders, me helpen met een vraag over een paper? Is dat in artikel-vorm of in werkstuk-vorm?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven