Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Truffel, ik zag een keer op een pakje Conimex ( ) staan dat een Chinese wijsgeer ooit heeft gezegd: Elke lange reis begint met een eerste stap. Conimex is niet te (vr)eten, maar die Chinees had gelijk. 1,5 kilo is een lekker begin.

Teddeke, jij ook al je tekst kwijt? Balen is dat hè? Ik ga maar weer terug naar mijn vroegere methode: eerst alles in Word zetten, en dan naar het forum kopiëren.

Ik heb de laatste dagen ineens onbehoorlijk last van m'n ingewanden. Het zal de tijd van het jaar wel zijn of een bacterietje, maar ik denk dan gelijk: toch niet de Metformine hè?? Nou vind ik het veel te vroeg om al conclusies te trekken, maar ik hou het voorlopig wel in de gaten.

Allemaal een hele dikke
Lekker zo'n

Truf ik was ook een moeilijke eter. Maar sinds ik zo aan het rotzooien ben met mn gezondheid is de knop om; eten is niet voor de lekker, eten is brandstof. En sinds ik zo denk eet ik dingen waar ik voorheen van walgde. En nee, ik vind het niet lekker soms maar als het goed voor me is moet ik het maar eten. Zolang ik geen kokneigingen krijg eet ik het maar.

Maar net als jij heb ik onderliggende, ernstige problemen gehad. Daar heb ik eerst aan gewerkt voor ik mijn eetprobleem kon aanpakken. Je kan niet alles tegelijk. Stapje voor stapje. En liever stapjes van 1 cm dan van 1 meter, dat is fijner vol te houden. Sterkte hoor

Dames, wat is een MDL arts?

Verder heel veel van mij voor jullie rotdagen. Is ni leuk ni
Chooc, volgens mij staat MDL voor maag, darm en lever, maar daar weet Lief alles van. Je wordt tegenwoordig helemaal gek van al die afko's .
Kom er net achter dat ik al ruim een week vergeten ben mijn (privé) mail te checken. Nu dus net gedaan, en: PRUT zeg, het is mijn dag niet vandaag.Of mijn week niet, of mijn maand niet of wat dan ook.
Ach Teddeke toch ! Ik kan er niks zinnigs op zeggen, maar ik voel met je mee.
"Friends"

So no one told you life was going to be this way.

Your job's a joke, you're broke, you're love life's DOA.

It's like you're always stuck in second gear,

Well, it hasn't been your day, your week, your month, or even your year.

But, I'll be there for you, when the rain starts to pour.

I'll be there for you, like I've been there before.

I'll be there for you, cause you're there for me too.

source: http://www.lyricsondemand.com/

Speciaal voor jullie dames! Denk er ook even het volgende bij: het filmpje van mijn favoriete tv serie óóit!

Truf; wat Sri zegt; kleine stapjes zijn goed! 1,5 kg is prima! En ik wilde je niet van je goede voornemen afhelpen, maar toen je schreef dat je een soort Brinta ging proberen, ging ik al bijna over mijn nek, ieuw! Maar ik wilde je niet vooraf al ontmoedigen... hihi. Uitgelekte yoghurt; lekker! Fruit er in en dan is het nog lekkerder!

Ben weer weg, moet nog douchen en pyjama aan, koffie drinken, spullen klaar leggen voor morgen en op tijd naar bed... druk, druk, druk!

Sri: ik heb ook zo'n mooie op het beginscherm van mijn telefoon staan: every moment is a fresh beginning, van T.S. Eliot. Helpt me eraan te herinneren dat je op elk moment weer opnieuw kunt beginnen :-) Maar die van de Conimex ga ik ook even ergens noteren.

Hopelijk zijn alle (griep?)klachten bij iedereen weer een beetje opgetrokken. Ik denk dat ik er ook last van gehad heb, maar dat zijn altijd van die achteraf conclusies, die ook niet eens met zekerheid te stellen zijn.

voor iedereen en een fijn weekend gewenst! Extra voor Lief.

Uitgelekte yoghurt? Wat is dat? Klinkt mij bij voorbaat al als een enorme knoeiboel in de oren.

Hebben jullie dat ook: ik ben zo aan vakantie toe. Aan zo even helemaal niets doen, al is het maar een paar dagen...
Uitgelekte yoghurt valt wel mee hoor, knoeiboelsgewijs Is wel lekker!

Nee, ik heb het nog niet toe aan vakantie, ik zit eigenlijk best lekker in mijn vel. Mijn schouder begint te herstellen dus ik slaap weer stukken beter en mijn werk is de laatste tijd zo leuk en gezellig dat ik gewoon een heel tevreden mens ben

Er is maar één dingetje wat niet zo lekker gaat: mijn suikers. De eerste week na het zetten van mijn spiraal merkte ik geen verandering op. De tweede en derde week wel: ik heb weer suikers van ver boven de 10, zelfs op mijn shakedagen en dat is toch echt niet de bedoeling Ik mag over drie weken weer naar de gyn toe en ik zit er sterk over te denken om het kreng eruit te laten halen. Vieze rothormonen ook

Ik heb de afgelopen week meerdere keren mijn canule verwisseld, maar ze blijven maar hoog, die suikers. Was ik net zo goed op weg, het afgelopen jaar, gaat het wéér mis

En ik hou zoveel vocht vast. Normaliter ben ik een spitting image van een Michelinvrouwtje, maar ik lijk nu op eentje die op ontploffen staat. Alles is opgezwollen, zelfs mijn vingers!

En ik heb overal jeuk Op mijn bovenarmen en onderbenen, ik heb eczeem (heb ik nog nooit gehad) op mijn voet, en gister had ik ineens een hele rode uitslag onder mijn boezem(pje). Dat spiraalding moet eruit
Vergeet ik in al mijn boosheid om jou een heeeeeeele dikke te geven Pixel. Niet leuk als je zo moe bent
Hmm, ik moet toch eens weten hoe dat dan zit met die uitgelekte yoghurt. Tell me!

Oh, eczeem! Ik weet niet of ik het ook heb of had maar ik werd gek van de uitslag op mijn benen. Vanaf mijn knieën naar beneden. En 's nachts krabte ik het allemaal kapot. Dus ik weet niet of het uitslag is of eczeem, maar volgens mij is dat wel hormoongerelateerd bij mij. Toen ik zwanger was zat ik helemaal onder, de laatste drie weken. En jeuk is zo erg. Ik leef met je mee Setter.

Insuline is een hormoon en ik heb altijd heel erg last van hormonen, dus waarschijnlijk zal het spuiten ook wel klachten opgeleverd hebben...
Even gauw, uitgelekte yoghurt: leg een zeef in een kom, en een natgemaakte theedoek in die zeef. Kiep een hoeveelheid bij voorkeur Griekse of Turkse (maar gewone kan ook) yoghurt in die theedoek en zet dit afgedekt urenlang weg. 's Nachts of zo. De volgende dag heb je een kom met wei (uitlek-vocht) en hele stevige yoghurt die je op allerlei manieren kunt gebruiken.

Voorbeeldje: veel knoflook, wat zout en peper en fijngesneden munt. Jummie! Varieer hier eindeloos op, alles is lekker.
Ik kan niet wachten tot ik weer naar de gyn mag en dat verrekte rotspiraal eruit gehaald wordt. Ik heb alleen maar hoge suikers sinds dat klereding geplaatst is Ik gier van de honger, bolus meer dan gewoonlijk bij mijn shakes en bananen, en dan nog zit ik 4 uur na het eten op een vorstelijke 11.5 Ik bloed me helemaal te pletter en nóg zijn mijn suikers zo teringhoog

Normaliter zijn mijn suikers heel laag tijdens een menstruatie, maar nu dus niet. Ik krijg er gewoon een humeur van

Mijn werk lijdt eronder, ik kan elke klant wel door de telefoon heen trekken, mijn nachtrust lijdt eronder want ik ben alleen maar onrustig in mijn buik, en ik krab me suf. Mijn onderbenen zijn kapotgekrabd, ik heb grote krassen op mijn schouders (en dat doe ik blijkbaar 's nachts want ik weet niet hoe ze daar komen), en ik heb her en der uitslag op mijn huid die zeer doet en jeukt. Ik word hier een beetje van hoor
Ik val in herhaling zie ik. Word ik ook nog dement van die rothormonen

En twee dagen geleden schreef ik nog dat ik zo lekker in mijn vel zat. Niks zo veranderlijk als een mens diabeet met een Mirena..... grrr.
@Setter, kan je je afspraak bij de gyn niet vervroegen als je er zo'n last van hebt? Of is het al bijna zo ver? In ieder geval

Ik had van alles getypt maar vind het bij nader inzien een beetje te herkenbaar, dus die houden jullie wel een keer te goed.

Voor iedereen (en zodat het topic dan weer omhoog is):
Ik heb ze eindelijk kunnen bereiken, maar het is niet te vervroegen. De 22e moet ik heen, dus nog even afzien. Pfff...

Dank je wel voor je Je krijgt een van mij terug
Getver Setter, wat een narigheid allemaal.

Vond zelf het idee van een Mirena heel fijn maar ik kreeg dus elke maand een schimmelinfectie en werd labiel dus die van mij is er ook uit gehaald. Mijn ervaring is dat je vooral je eigen koers moet varen en niet te veel verwachten aan advies van de gyn hierover. Tenminste, dat viel mij toen erg tegen want hoewel ik op een site van de fabrikant die schimmelinfecties als bijwerking had gevonden gaf zij aan daar niets van te weten.

Het uithalen van een spiraal is overigens een eitje, 1 keer diep ademen of hoesten en weg is ie. (nou ja, en een eendebek)

Dus dat zou best ook gelijk die 22ste kunnen lijkt me.

Sterkte er mee!
Dank je Carmencita, lief dat je me zo bemoedigend toespreekt Dat kan ik wel even gebruiken. Het gaat vandaag redelijk, ik zit eindelijk weer ietsjepietsje lekkerder in mijn vel, maar het houdt nog niet echt over. Mijn schouder en rug gaan nog steeds goed, dankzij de fysio, maar die bloedingen....pfffff..... dit is alweer dag 11 en het einde is nog niet in zicht.

De pest is dat ik wist dat ik niet goed tegen hormonen kan, maar dat ik dacht 'mwah, zo'n mirena geeft 1/100e deel af van wat 'de pil' afgeeft, dus daar zal ik wel geen last van hebben. Hoe dom van mij...

Ik zit elke morgen boven de 11, dus bij mijn ochtendshake geeft ik een riante bolus. Zes uur en 2 bolussen (zonder te eten) later zat ik wel helemaal op een 8.2. Het mag in de krant

En had ik jullie al verteld van mijn blauwe teen + nagel? Die blauwe teen die ik opliep toen ik de sneeuwprutbrokken uit de wielkast van mijn auto schopte? Die nagel was gister lijkwit, en bij het uittrekken van mijn sok bleef hij eraan haken. Ik ben dus nu voor de tweede keer nagelloos. Gelukkig is die teen erg diabetisch en voel ik er bijna niks van. Om met Cruijff te spreken 'elk nadeel heb z'n voordeel' (of was het nou andersom?)
*Meelezer alarm

Setter, van Lief weet ik dat wij collega's zijn (herinner je je haar sms'jes nog daarover?). Nu jij over je werk schrijft dacht ik daar weer aan. Heel vaak als ik bij jullie afdeling langsloop en daar iemand zie bij het koffieapparaat zie vraag ik me af of jij het bent terwijl ik geen flauw idee heb hoe je eruitziet. Ik wou je nu vooral even sterkte wensen met je mirena. Hormonen doen rare dingeen met mensen (ook als die geen diabetes hebben ). Sterkte met de komende dagen, hopelijk kan je mirena er meteen uit de 22e en ben je dan snel weer klachtenvrij.
Hey allemaal!

@abc, wat lief. Ik kan wel over en weer emailadressen sturen hoor. Of een foto van Setter (OMG, ik haal me de woede van setter nu al op de nek...). Anyway, er komt dit jaar vast een gelegenheid dat jullie elkaar kunnen ontmoeten

Met mij gaat het redelijk. Sinds zaterdag heb ik weer wat meer energie. Helaas nog altijd wel diarree. Vrijdagochtend ga ik bloedprikken in het ziekenhuis. Ik heb maandag en vandaag met trainen erg veel kramp gehad. Vrees dat dat ook door de diarree komt. Dus nu ga ik magnesium, aminozuren, en hogere dosering vitamine B slikken. Wie weet helpt het... Iemand begon ook al over ORS drinken.

Verder heb ik niet zoveel te melden....
Goh abc, ik wist niet dat jij die collega was Ik ben nogal omvangrijk en 'gewichtig' zeg maar Er zitten een paar van mijn postuur op onze afdeling, maar ik ben de enige met schouderlang golvend bruin haar. En vergeet dat insulineplofhoofd vooral niet

Als het goed is heeft Lief jou mijn naam wel genoemd, dus als je iemand van onze afdeling kent mag je uiteraard naar mij vragen. Zou ik zelfs wel leuk vinden

Dank je wel voor je lieve woorden, zo te lezen ben je een schat

Oh, enneeehhh Lief, je weet wat er gebeurt als je een foto van mij rondstuurt hè:

Setter, ik zit nu ziek thuis. Als ik weer aan het werk ben zoek ik je op op intranet en mail ik je. Ik ken weinig mensen bij jouw afdeling. Van gezicht wel veel nu we zo dicht bij elkaar zitten, maar van naam weinig.

Lief, als je dit al redelijk vindt, dan heb je je goed beroerd gevoeld . Sterkte ermee.
Ik sta niet op intranet, dus daar kun je me niet vinden. En anders vraag je Lief even om mijn echte naam, die heeft ze wel. Dan kun je me mailen (denk er wel om dat er 2 mensen met dezelfde voorletter en achternaam bij de organisatie werken, dus het emailadres met een '2' achter de naam, dat ben ik).

Dus je bent ziek thuis? Wat mankeer je? De rondwarende griep/verkoudheid of is het iets anders? Je hoeft het uiteraard niet te vertellen, dat weet je hè?

Lief, wat vervelend dat je nu nog steeds diarree hebt. Hopelijk helpen de supplementen! Sterkte meis

Abc, jij ook beterschap
Ik vraag Lief nog wel even naar je naam, het zou lullig zijn als ik de verkeerde mail . Ik heb voor de verandering weer eens bronchitis.

@Lief, wil je me Setters echte naam mailen/sms'en?
Hello ladies!

Ik heb een vraag. Juni vorig jaar zat ik nuchter 's ochtends rond de 7, mijn hb blabla was 39.

Nu (-10 kilo verder) zit ik 's ochtends nuchter onder de 6 maar mijn hablabla is 40.

Ik snap het niet. Hebben jullie enig idee hoe dit kan?

De bezoeken bij de internist zijn klaar. Hij kan niks vinden wat mijn klachten verklaart dus mag ik weer terug naar de huisarts. Aan de ene kant fijn want geen enge Cushing ed. maar aan de andere kant word ik een beetje moedeloos. Ik heb een klein vitamine D tekort dus gelijk gehaald maar dat is het niet volgens hem want mijn klachten begonnen in de lente Ben benieuwd wat de huisarts nu gaat voorstellen Moe zijn sucks.. /ego uit
Nou, ik maak maar een einde aan mijn forumvakantie. Het is weer rustig en het is toch wel saai.

Abc ! Wat leuk dat je weer komt buurten en wat grappig dat Setter en jij collega's zijn. Gaat het met jou goed tegenwoordig?

Lief, wat een narigheid toch allemaal. Hedb je vandaag braaf bloed geprikt? Verder wat abc zegt over 'redelijk'.

Setterzus, ben je alweer veilig te benaderen of dreig ik virtuele harde spullen naar mijn virtuele hoofd te krijgen vanwege de hormonen? Klote van die spiraal hè? Ga je nu van-dik-hout-zaagt-men-planken-maatregelen nemen?

Allemaal:

Oh ja: weekend, JOEPIE!! (Zit er even doorheen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven