De vis gaat dood!

17-02-2013 13:38 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren ligt hij/zij bij voorkeur ondersteboven boven in de kom. Als ik even tegen de kom aan tik gaat hij/zij weer zwemmen.

Ik heb niks met vissen. Ik vind ze lelijk en ze stinken, maar toch vind ik het zielig.

Je gaat natuurlijk niet met een goudvis naar de dierenarts om hem/haar te laten inslapen, maar nogmaals; ik vind het zo zielig.
Duss....
Kunnen vissen pijn hebben? Het is echt akelig om te zien.
Duss....
Rod voor de vis.

Waarom heb je uberhaupt een vis als je er niks mee hebt?
Mijn vader liep dan altijd even met het kommetje naar de wc... Weg vis
quote:del_speciaal schreef op 17 februari 2013 @ 13:43:

Rod voor de vis.

Waarom heb je uberhaupt een vis als je er niks mee hebt?De kinderen wilden graag een huisdier.
Duss....
quote:janna1986 schreef op 17 februari 2013 @ 13:43:

Mijn vader liep dan altijd even met het kommetje naar de wc... Weg visDat vind ik zielig.
Duss....
quote:belaaitafelt schreef op 17 februari 2013 @ 13:44:

[...]

De kinderen wilden graag een huisdier.
Klinkt als een probleem met de zwemblaas. Er zijn wel middelen/manier om een goudvis te behandelen.
Misschien houdt hij een winterslaap?
Hallo?!

[...]

Nee.. Dit is echt verschrikkelijk.

Als ze een paard willen geef je die dan ook?
quote:kettle schreef op 17 februari 2013 @ 13:45:

[...]

Duss....
Dat hoeft helemaal niet, de vis heeft waarschijnlijk een luchtbel binnengekregen. Heb je visvoer wat op het water blijft liggen? Dan heeft ie zuurstof gehapt. Je moet altijd visvoer nemen dat naar de bodem zinkt. En er moet genoeg zuurstof in het water zitten (zuurstofplanten).

Sommige vissen gaan hier dood aan maar anderen niet. Ik hoop voor je vis wel dat hij niet in een kom zwemt en dat hij gezelschap heeft, want ja vissen hebben ook gevoel.
Water verschonen, een paar ijsklontjes erbij, een stuk of drie. Zo heb ik ooit mijn goudvis het leven gered toen hij op apegapen lag op een snikhete zomerdag. Als het aan de temperatuur van het water ligt kan dit de oplossing zijn.
verba volant, scripta manent.
quote:janna1986 schreef op 17 februari 2013 @ 13:43:

Mijn vader liep dan altijd even met het kommetje naar de wc... Weg visbelachelijk
quote:MarianneDavids schreef op 17 februari 2013 @ 13:47:

Water verschonen, een paar ijsklontjes erbij, een stuk of drie. Zo heb ik ooit mijn goudvis het leven gered toen hij op apegapen lag op een snikhete zomerdag. Als het aan de temperatuur van het water ligt kan dit de oplossing zijn.slecht advies, door de temperatuurwisseling krijgt de vis het nog moeilijker.
quote:liebling schreef op 17 februari 2013 @ 13:46:

[...]

Als ze een paard willen geef je die dan ook?Die wilden ze wel. Net als een hamster, kat, hond, konijn, aap, koalabeer enz.., maar die kregen ze niet. We hebben dus 2 vissen.
Duss....

[...]

Als ze een paard willen geef je die dan ook?

Deze vergelijking slaat dus werkelijk nergens op.

Een vis is nog te doen, te betalen en weinig werk aan, daar kan je je kinderen dan een groot plezier aan doen. Een paard kost duizenden euro's aanschaf, en dan alle dingen die er nog bij komen + Moeten ze iedere dag gereden worden, dus dat is echt GEEN Vergelijking!

Verder To; sorry geen tips, geen ervaringen met vissen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

[...]

Bij de bart smit staan ze in de folder.
Mijn vader heeft alle goudvissen steeds in de tuin begraven toen we nog klein waren.

Wij hadden er een die regelmatig op apegapen lag en het een paar uur later weer deed. Dan was het inderdaad een luchtbel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Sowieso zou ik even het water verschonen, echter geen ijsklonten erin.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Die van ons gingen inderdaad dood als ze dat gingen doen. Niet lachen, maar ik heb toen op een of ander vissenforum gelezen dat je de lucht uit hun zwemblaas moest zien te krijgen en dat je vissen kon masseren, en domme ik heeft dat nog echt geprobeerd ook.
Am Yisrael Chai!
Oh, en doperwten heb ik ook nog gevoerd, stond namelijk ook op dat vissenforum .
Am Yisrael Chai!
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 februari 2013 @ 13:47:

Dat hoeft helemaal niet, de vis heeft waarschijnlijk een luchtbel binnengekregen. Heb je visvoer wat op het water blijft liggen? Dan heeft ie zuurstof gehapt. Je moet altijd visvoer nemen dat naar de bodem zinkt. En er moet genoeg zuurstof in het water zitten (zuurstofplanten).

Sommige vissen gaan hier dood aan maar anderen niet. Ik hoop voor je vis wel dat hij niet in een kom zwemt en dat hij gezelschap heeft, want ja vissen hebben ook gevoel.Ja, we hebben voer wat naar de bodem zinkt en we halen iedere 3 weken nieuwe zuurstof planten. We hebben een grote vierkantebak.
Duss....

[...]

Als ze een paard willen geef je die dan ook?Ja nee inderdaad zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:fashionvictim schreef op 17 februari 2013 @ 13:52:

Oh, en doperwten heb ik ook nog gevoerd, stond namelijk ook op dat vissenforum .En toch niet overleefd? Ondankbaar hoor
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven