Mode & Beauty alle pijlers

Haarborstel schoonmaken, tips?

09-03-2013 20:50 57 berichten
Ik heb hier een haarborstel die ik eens goed schoon wil maken. Onderaan bij de tanden zit nogal wat stof enzo. Het nadeel is alleen dat dat om de tanden heen zit zeg maar, en bovenaan de tanden zitten van die bolletjes. Ik kan dat plukje stof er dus niet zo af trekken. Heb al met een pincet zitten pielen, maar dat ging ook niet. Hij lig nu te weken in heet water, maar dat heb ik al vaker geprobeerd en heeft ook niet echt effect. Iemand DE tip om een haarborstel weer helemaal goed schoon te krijgen?
Nachtje in de soda ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik pulk na dus wel al die pennetjes per stuk schoon. Doe ik onder water in de wasbak. Dan trek je het stof zo over die bolletjes heen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nooit last van. Ik heb (waar ik nu achter kom) een mason pearson borstel, zonder bolletjes dus, en ik trek het er gewoon heel makkelijk uit, dan nog even onder de kraan, en hij kan er weer tegen aan. Ik heb hem al zeker 10 jaar.
quote:Tickel schreef op 09 maart 2013 @ 21:27:

Ik pulk na dus wel al die pennetjes per stuk schoon. Doe ik onder water in de wasbak. Dan trek je het stof zo over die bolletjes heen.hij heeft nu een uurtje in water gelegen, maar ik krijg ze er met de hand echt niet af. Ook Dasty werkt niet echt haha! Dacht "dat werkt altijd", maar helaas. Heb nu een bak kokend water met soda waar hij in ligt. Ben benieuwd!

Ik heb zo'n borstel als die rechtse.

Dat 'stof' pulk ik altijd met m'n nagels eraf, naar boven eraf trekken gewoon over het bolletje heen (zo hard/strak is dat spul niet bij mijn borstel).

Eens in de zoveel tijd leg ik 'm in heet water met cremespoeling (dat las ik ooit in een tijdschrift) en maak ik 'm schoon met een tandenborstel
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Het gaat toch over zo'n borstel?

Die spoel ik af onder de kraan met warm/heet water. Beetje shampoo er op en met de handen er door heen zodat het meeste vuil er af gaat. En dan gewoon in de wasbak tikken. Handen er weer door, tikken etc. Net zo lang totdat ie schoon is.
Goh, ik maak mijn haarborstel nooit schoon. Zit me hard af te vragen of ik nu zo'n smeerpoets ben.
ik doe die van mij in een kussensloop en dan de wasmachine in. Gelijk met de rest van het beddegoed op 60 graden
quote:-Nora- schreef op 09 maart 2013 @ 22:00:

[afbeelding]

Ik heb zo'n borstel als die rechtse.

Dat 'stof' pulk ik altijd met m'n nagels eraf, naar boven eraf trekken gewoon over het bolletje heen (zo hard/strak is dat spul niet bij mijn borstel).

Eens in de zoveel tijd leg ik 'm in heet water met cremespoeling (dat las ik ooit in een tijdschrift) en maak ik 'm schoon met een tandenborsteldat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.
Ik las van de week inspuiten met scheerschuim. Stond in de weekend geloof ik.
quote:worldtraveler81 schreef op 09 maart 2013 @ 22:16:

Ik las van de week inspuiten met scheerschuim. Stond in de weekend geloof ik.

Als ik het nu na dat sodabadje nog niet schoon krijg ga ik dit proberen!
Gewoon met een (fijne) kam. Gaat heel goed: paar keer tussen de pennetjes door jassen in verschillende richtingen en/of plat onder het stof zetten en omhoog trekken. En de restjes was ik weg met wat shampoo en water.
Ik zag die video van beautygloss ook en kon maar niet geloven dat ze dit net ontdekt had. Mijn moeder heeft me weinig meegegeven op beautygebied, maar toch wel dat je om de zoveel tijd je borstel wast met wat shampoo - en dat je alles loskrijgt met een kam. En als je het niet meer loskrijgt: tijd voor een nieuwe.

Sorry, ik ben helemaal van de alledaagse tips, maar hier vebaas ik me echt over.
Of zo'n dingetje aanschaffen (wist niet dat het bestond )

Ik leg m een nachtje in een badje van warm water met vloeibaar wasmiddel,de volgende ochtend afspoelen en hij is weer schoon.
met een mes!! je snijdt het stofbolletje van 1 kant zonder dat je dat bolletje van de tand snijdt en dan gaat ie er zo af. kost wel even wat tijd maar is prima te doen
quote:Ivetje schreef op 09 maart 2013 @ 22:14:

[...]

dat lukt mij dus echt niet. Die pluis-ringetjes zijn veel te stevig om over het bolletje te trekken. En ik bijt nagels, dus kan er ook niet echt goed kracht op zetten. Maar ook met een pincet lukt het niet.

Hmm apart, gebruik je wax of gel ofzo?

Als je ze er eenmal afhebt bijhouden zodat het niet teveel (hard) wordt
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik gebruik helemaal geen styling producten. Verder alleen shampoo en cremespoeling of een leave-in conditioner. Maar denk dat ik gewoon te lang heb gewacht met schoonmaken
Als je de haren er goed uit hebt gehaald,ik doe dat met een kam,dan de borstel een poosje in water met soda leggen. Daarna goed uitspoelen en laten drogen.
Oh Mosterd.
Wat bij mij altijd goed werkt, is eerst een tijd in warm water leggen met wat shampoo (dan lossen voor mijn gevoel die stylingsproducten op ) en daarna als het nog in het water ligt met een nagelborsteltje over de bolletjes gaan. Dan gaat het meeste er wel af bij mij!
quote:Ivetje schreef op 09 maart 2013 @ 22:48:

Ik gebruik helemaal geen styling producten. Verder alleen shampoo en cremespoeling of een leave-in conditioner. Maar denk dat ik gewoon te lang heb gewacht met schoonmaken

Ik herken je probleem hoor en ik gebruik ook geen styling producten.

Wacht ook te lang denk ik.

Die soda klinkt veelbelovend.

En géén borstels meer met van die bolletjes.
Mijn borstel is brandschoon. Een keer in de maand je borstel in een glas met water zetten (zodat alle haren onderwater staan) en een flinke kneep ontharingscrème (kwart tube)in het glas doen en dat een nacht laten staan. ZEER goed uitspoelen.

Niet gelijk na het ontharen van de borstel de borstel gebruiken, Niet gebruiken bij een varkensharenborstel.

Tip bij varkensharenborstel: iedere week uitkammen met kunststof föhn borstel. Die pakt veel haren mee en die föhnborstel iedere maand laten weken.
Gatver! En: don't try this at home!
Ik koop gewoon eens in de zoveel tijd een nieuwe. Een tandenborstel gebruik je toch ook niet jaren achter elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven