Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Overigens ben ik zoiezo niet zo'n fan van het nemen van een boek (zoals Ria Blom ofzo) of theorie als leidraad. Zoals een andere forumster laatst zei: wij leven/eten/slapen ook niet aan de hand van een boek dus waarom moet een baby dat wel?

Maargoed, voor sommige baby's werkt een Ria Blom methode ook heel goed dus ik zal ook zeker nooit nooit zeggen. Maar in beginsel wil ik gewoon kijken hoe het gaat en als dat niet goed gaat dan kunnen we nog altijd iets anders proberen.
@Orzoo: Haha, ik vind het net omgekeerd, ik wil mijn kinderen behandelen zoals ik zelf graag wil behandeld worden, niet zoals de maatschappij het goed acht (want de huidige gemiddelde maatschapij heb ik geen hoge pet van op).

Misschien een tikje idealistisch, maar dat past wel bij me (ons).

Grappig hoe visies zo hard kunnen verschillen .
Nja ik heb er ook niet zo'n hoge pet op van de maatschappij maar hij is zoals hij is helaas. Ik zie allwen daarin geen link met belonen en straffen of opvoedingstechnieken.
@Orzoo: wat een bijzondere gedachte over vlees eten! Begrijp me niet verkeerd, ik houd er ook niet van en eet bewust een aantal dagen per week geen vlees, maar hoe doe je dat met een kind. "Pas geven als hij/zij er zelf om vraagt" klinkt in mijn oren echt heel apart. Lijkt me sterk dat een kind iets wilt eten wat hij nooit aangereikt heeft gekregen.

En wat ga je hem/haar als vervanging geven? Lijkt me toch lastig voor een opgroeiend kind (en dan bedoel ik vanaf 4 jaar)...

* Just being curious *
Ik denk dat, wanneer ik kijk naar het soort opvoeding die vriend en ik beiden hebben gehad en gaat analyseren, je van elke methode wel iets terug vindt. Zo'n opvoeding zal mijn kind hoogstwaarschijnlijk ook krijgen. Ik ben net zoals Oorzoo niet iemand die houdt van 1 theorie aanhangen, maar zal denk ik van elke methode iets overnemen. Ik ga me ook niet overdreven inlezen, vriend en ik hebben een gezamenlijke visie over de opvoeding van onze kinderen. Dat gaan we op onze manier doen en ik denk dat wanneer je dat weer gaat analyseren, je ook weer verschillende opvoedmethodes tegenkomt. We pakken gewoon van alles een beetje, onbewust-;)
Ik kan nu ff wat uitgebreider reageren:

@Paddle, ik denk dat het mij gaat om een combinatie van wat wij "juist" vinden (een goede set normen en waarden) en de manier hoe de maatschappij in elkaar steekt. Hoe dan ook is dat wel de maatschappij waarin mijn kind zich staande moet weten te houden en elke maatschappij(ook mijn ideale ) werkt op basis van belonen en straffen. Daarmee bedoel ik niet per se straffen/belonen in de vorm van rotklusjes als je je niet gedraagt en snoep als je je wel gedraagt oid. Maar als ik me asociaal gedraag of ik doe mn best niet voor dingen dan ervaar ik daar nadelen van (mensen blijven niet aardig naar mij doen en ik krijg dingen dan ook niet gedaan). En ik zie niet in waarom dat voor kinderen, op hun eigen niveau en met de nodige toelichting, anders zou moeten zijn.

Of zeg ik nu iets heel raars?

@Lara22, er is geen enkel probeem in vegetarisch opvoeden. Hele volksstammen groeien op zonder of met heel weinig vlees. Want alles wat vis/vlees te bieden heeft kan gewoon vervangen worden.

Het idee voor ons is dat je vlees niet nodig hebt, en we dus ook niet direct noodzaak zien om vlees te geven. Er zitten wat ons betreft vooral met de manier waarop het tegenwoordig geproduceerd wordt meer nadelen dan voordelen aan. En de voordelen ervan die kun je dus uit genoeg andere producten halen. Mijn vriend eet ook geen vlees omdat hij het nodig vindt, hij eet vlees omdat hij het lekker vindt. maar die nieuwsgierigheid naar vlees die komt vanzelf. Ik ben ook vegetarisch opgevoed maar heb ook wel een periode gehad dat ik weleens wou weten hoe dat nou zat met dat vlees. En dat moet dus ook gewoon kunnen.

@Chantillty, ik ga vooral proberen op te voeden met mijn nuchtere verstand. En een bak liefde. En dan zou het in principe goed moeten komen. Duidelijke grenzen, goede uitleg, eigen verantwoordelijkheid voor het kind en liefde zijn denk ik wel de sleutelwoorden voor ons.
Daar kan ik me helemaal in vinden Oorzoo-:)
Hallo allemaal, Ik ben weer 'thuis' na een weekendje Zürich, was erg gezellig.

Ik zal mijn best doen even te reageren op wat jullie geschrven hebben van het weekend(heb wel meegelezen).

@boekenlegger: Wat een lastige situatie dat je vriend zo vaak ziek is. Wat ik me afvraag is of als hij zo vaak ziek is, hij dan wel fulltime vader kan zijn. Als zzp-er kun je je eigen tijd inplannen, maar als vader niet. Een kind heeft wel een bepaalde structuur nodig. Mij viel ook nogop dat je schreef dat hij tijdens opdrachten vaak ziek wordt, is er al eens onderzocht of een deel van de klachten stress gerelateerd zijn? Dan vraag ik me nog af waarom hij niet in de ziektewet zit? Kan hij daarnaast niet zijn eigen bedrijf behouden? Misschien is dat wel rustiger, zeker als jullie straks kinderen hebben, dan heeft hij de druk niet meer dat hij ook nog geld moet inbrengen.

Ik ben helaas twee jaar geleden een half jaar ernstig ziek geweest, ik werkte nog 2-3 dagen per week en dat was heel zwaar. Ik kon net mezelf op de been houden, had geen energie voor leuke dingen, meestal niet eens voor het huishouden. Ik zou niet weten hoe ik in die tijd voor een kind had moeten zorgen, die heeft namelijk elke dag zorg nodig, en dat kon ik echt niet geven. Ik wil echt niet doemdenken, maar ik denk wel dat jullie hier heel goed over na moeten denken en praten. En misschien wel een extra opvang mogelijkheid moeten regelen.

@opvoeding: Nog geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat ik geen bepaalde stroming wil aanhangen, maar gewoon wil doen wat goed voelt en bij ons past. Met mijn gezondverstand dus. Ik hoop dat ik kinderen aflever die zich in de huidige maatschappij staande kunnen houden, maar vooral dat ze gelukkig zijn. Mijn vriend en ik leggen wel op een lijn, kwa opvoeding, alleen nog niet over de rol die de kerk/het geloof daarin moet spelen. Ik wil bijv niet dat de kinderen gedoopt worden, maar daardoor zouden ze wel in een sociaal isolement komen en dat is ook weer niet de bedoeling.
@pompedom

Ik snap je gedachten aan stress. Ik acht die kans klein. Het kan natuurlijk altijd meespelen. Bedankt voor je input.
Heb het gelezen boekenlegger. Ja dan is het logisch dat hij ziek wordt van zijn werk. Kan hij zich niet laten omscholen tot iets waar hij niet ziek van wordt. Ik zou echt een beetje buiten de box gaan denken. Wat vind je van de rest van mijn bericht, ik hoop dat je snap dat ik het echt niet lullig bedoel.
Even een weekendje druk en geen tijd gehad om te schrijven en ik loop gelijk weet ik veel hoe veel pagina's achter. Goed bezig dames!!

ik ga mijn best doen:

@boekenlegger: welkom! Je zit in een lastige situatie lees ik. Ik kom zelf uit een gezin met een chronisch zieke moeder en een vader die meestal meerdere dagen achter elkaar van huis was voor zijn werk en ik ben echt niks te kort gekomen. Ik ben dit natuurlijk van kleins af aan gewend geweest en dat ik af en toe 1,2, of 3 weken achter elkaar ging logeren bij een vriendinnetje zonder broertje en zusje was normaal. Ondanks dat ik mijn vader dus weinig zag i.v.m. werk heb ik een super goede band met hem en voor mijn moeder kan ik alleen maar erg veel respect hebben dat zij 90% van de opvoeding zelf heeft gedaan ondanks dat zij niet 100% gezond is. Dus makkelijk is het niet altijd maar onmogelijk ook niet. En ik weet zeker dat jouw toekomstige kinderen alleen maar trots zullen zijn op hun mama.

@oppassen door (schoon)ouders: Ik durf mijn kindje met een gerust hart naar mijn schoonouders te brengen. Wel denk ik dat mijn ouders meer rekening houden met wat ik wil en dat mijn schoonouders meer de kant kiezen van mijn huis mijn regels. Gelukkig weet ik dat daar over gesproken kan worden en makkelijk zat, passen zij zich niet aan aan onze wensen en ideeen dan is het oppassen snel klaar, dat geldt net zo goed voor mijn eigen ouders. Als ze bijv. extra koekjes geven maakt me dat nog niet zoveel uit, maar ik heb absoluut niets met geloof en mijn (schoon)ouders zijn allemaal christelijk, dat respecteer ik maar zou het resprectloos vinden als ze stiekem mijn kind die richting opduwen.

@babyfase: kom maar op! Vriend heeft daar ook niet zoveel mee dus dat word echt "mijn" tijd. Heerlijk knuffelen, verliefd staren, nog meer knuffelen, staren naar het slapende wondertje. Ok tijd om aan iets anders te denken

@opvoeding: Vriend en ik hebben het hier regelmatig over en ik vind zijn ideeen te streng en hij mijn ideeen te vrij. Grappige is dat hij zijn kinderen op wil voeden zoals hij zelf opgevoed is, maar wel altijd commentaar heeft over hoe zijn ouders dingen hebben aangepakt. Maar ook nu denken we over sommige dingen totaal verschillend maar we vinden altjid de middenweg die voor ons beide werkt. Ik heb er dus vertrouwen in dat dit met de opvoeding ook wel goed komt. Wel vinden we beide dat het voor ons geen verschil maakt of kind straatveger, directeur van de nederlandsche bank of boekhouder wil worden een kind moet ten alle tijden kunnen doen wat hem of haar gelukkig maakt en niet wat de ouders gelukkig maakt.

@weekend: ongelooflijk druk geweest met allemaal leuke dingen. Nu eigenlijk wel weer aan weekend toe om uit te rusten
@pompedom

Partner en ik kijken inderdaad naar omscholing. Bv. in een jaar lesbevoegdheid halen in zijn eigen vakgebied en dan les gaan geven.

Deze mogelijkheid ontdekten we vorige jaar net te laat. De inschrijftermijn was al voorbij en hij kan echt niet meer instromen helaas. Gelukkig merk ik als ik terugkijk naar de afgelopen jaren dat de gezondheid van partner wel iets beter is. Dus ik hoop stiekem toch nog wel op vooruitgang.

En uiteraard zie ik je berichten niet als aanval. Ik vind het wel fijn om een beetje te kunnen sparren over oplossingen.
@ opvoeding: Wij zitten ook behoorlijk op 1 lijn wat betreft opvoeding. Met gezond verstand en consequent zijn komen we vast een heel eind. Ik verwacht dat mijn vriend op sommige punten iets strenger zal zijn dan ik, maar op andere punten zal zeggen "vraag maar aan je moeder". Dat dan bij dingen waar hij weet dat het een nee moet zijn, maar hij zelf de boeman niet wil zijn. Maar dat komt toch niet zo vaak voor. Wat voeding betreft zijn willen we vooral gezonde voeding benadrukken. Wel met af en toe wat lekkers, maar niet te veel. We hebben beide problemen gehad met ons gewicht en zijn er achtergekomen dat we beide een aantal verkeerde eetgewoontes hebben aangeleerd. Dat was echt niet bewust gedaan door onze ouders, maar wij willen daar dus wel bewuster mee omgaan.

Ons weekend liep weer totaal anders. Zaterdag de halve dag zitten wachten om mijn schoonzusje weer op te halen uit het ziekenhuis. Haar vriend is opgenomen. Wij hebben hem ook weg gebracht, want door de pijn en pijnstilling kon hij niet meer rijden. Het was alleen niet urgent genoeg om er een ambulance voor te laten rijden. Zij wonen in een andere stad, dus dat koste extra tijd. Ik ben nu toch wel heel blij dat ik mijn rijbewijs heb. Een tijd terug had mijn vriend hevige pijn (bleken galstenen) en toen kon ik hem zelf naar het ziekenhuis rijden. De huisartsenpost zit bij ons ook naast de eerste hulp wat heel erg fijn is.
@dwergje, praat er wel goed over met je vriend! Ik bedoel het absoluut niet betuttelend maar onenigheid over opvoeding is vaak een reden voor veel ruzie.
@tara, ik denk dat de meeste ouders idd echt niet bewust hun kind verkeerde gewoonten aanleren. Vaak is het zo dat ze zelf niet anders gewend zijn, gewoon niet weten wat gezond eten precies inhoudt en ook geen bonje willen thuis.

@rijbewijs, fijn he!! Ik ben ook echt blij dat ik m heb en ik weiger ook te baren voordat ik mn eigen auto heb fietsen met kleine kinderen vind ik eigenlijk bijna altijd onverantwoord (behalve als je echt in the middle of nowhere woont) en alles met OV lijkt me ook zo'n gedoe. Daar heb ik nu al een hekel aan, laat staan met kinderen. Maar ik ben al een heel eind met sparen.
@Orzoo: bedankt voor je tip, maar het fijne van mijn en vriend is dat wij heel goed van elkaar kunnen accepteren dat we anders over dingen denken en weten altijd zonder ruzie te maken die middenweg te vinden. We hebben heel saai nog nooit ruzie gehad.
@tara

Zo wel fijn dat je een rijbewijs hebt. Dat rijbewijs heeft zijn nut dan al wel behoorlijk bewezen voor jou en je familieleden. Ik hoop ook mijn rijbewijs te kunnen halen ergens de komende jaren. Klinkt me vooral een prettig idee voor als er ooit iets gebeurd. We wonen vlakbij een ziekenhuis, maar lopend is het toch al gauw een 15 minuten, dan is een auto toch wel handig en sneller.
@dwergje wij hebben ook nooit ruzie. Behalve die ene keer dat de gordijnrails ophangen niet lukte
@boekenlegger, vooral voor als er iets aan de hand is??? Als je dat rijbewijs eenmaal hebt wordt de auto echt je beste vriend (ja, ook als je ff naar de lidl wilt 5 min lopen verderop maar het is KOUD en het regent.
@ Dwergje: Dat het niet uitmaakt wat ons kind voor beroep gaat uitoefenen is bij ons ook heel sterk. De vader van mijn vriend heeft altijd veel druk uitgeoefend en zelf nu zijn vader er niet meer is voeld hij die druk nog. Dat willen we echt niet. We zullen wel altijd proberen een kind de kansen te geven om er zo veel mogelijk uit te halen en of dat nou timmerman of arts is maakt niet uit. Mijn vriend ziet er wel iets in als zijn zoon/dochter automonteur word, want dan kan die hem helpen met alle auto's die hij ooit nog wil gaan kopen en opknappen. Als ze mijn technische inzicht krijgen en zijn liefde voor auto's dan zou het nog wel eens realiteit kunnen worden.
@orzoo

Mijn partner heeft een rijbewijs en auto. Dus ik weet helemaal wat je bedoelt! Herkenbaar! Maar daar hoef ik geen eigen rijbewijs voor te hebben. Mijn eigen rijbewijs zou ik graag willen voor als er ooit iets is en mijn partner kan niet rijden. Snap je?
@beroep, maakt ons ook weinig uit. Wel worden wij van die irritante ouders die vinden dat je alles eruit moet halen wat erin zit. Dit omdat ik nooit zover was gekomen zonder "druk" van mijn moeder (de capaciteiten heb ik, de motivatie ontbrak vaak). En vriend was veel verder gekomen als ze hem net wat harder een duwtje in de goede richting hadden gegeven.
@boekenlegger. Dat zeg je nu maargoed, ik vind autorijden ook echt lekker en rijd het liefst zelf maar dat zal vast niet voor iedereen zo zijn.

Lijkt mij alleen met kinderen echt vreselijk als je geen auto tot je beschikking hebt. van de winter zag ik ze gaan op de fiets die moeders met 2 of 3 kinderen door de sneeuw. Sorry maar ik vind dat te gek voor woorden
@beroep

Mijn partner en ik komen wat dat betreft uit een heel ander nest, om maar zo te noemen. Mijn familie is heel theoretisch aangelegd. Ze kennen ook weinig mensen die met hun handen werken. Mijn schoonfamilie is juist meer van het praktische werk. Dus ik denk dat we wel een aardige mix krijgen in ons gezin, omdat we samen beide manieren van werk vertegenwoordigen. Ik ben meer theoretisch en partner is meer praktisch. We vullen elkaar goed aan en leren van elkaar.
quote:Orzoo schreef op 11 maart 2013 @ 12:06:

@boekenlegger. Dat zeg je nu maargoed, ik vind autorijden ook echt lekker en rijd het liefst zelf maar dat zal vast niet voor iedereen zo zijn.

Lijkt mij alleen met kinderen echt vreselijk als je geen auto tot je beschikking hebt. van de winter zag ik ze gaan op de fiets die moeders met 2 of 3 kinderen door de sneeuw. Sorry maar ik vind dat te gek voor woorden Ligt eraan hoe ver de school is. Ik werd echt niet met de auto naar school gebracht als kind (basisschool). Fietsen is gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven