Wat vinden we van de Jumbo?

13-03-2013 10:55 139 berichten
Bij mij om de hoek is de c1000 getransformeerd in een Jumbo.

Ik dacht; ik ga er straks eens heen.

Wat is jullie ervaring met Jumbo? Ik ben 1x in mijn leven in een Jumbo geweest, en daar was het heel netjes en iedereen erg vriendelijk. Is dat onderdeel van de formule dat het personeel aardig doet of had ik gewoon geluk?

Mijn vraag is eigenlijk omdat bij de C1000 hier veel medewerkers nogal lomp waren en zo onvriendelijk dat ik er liever niet heen ging. Ik dacht, eens even peilen of een cursus klantvriendelijkheid bij de Jumbo hoort, of dat dat toevallig die Jumbo was waar ik was.
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 11:01:

Ik vind het aanbod van de Jumbo erg goed. Waar AH de A-merken voor 'n groot deel verdringt voor eigen merk producten, heeft Jumbo 'n erg groot assortiment A-merken in huis.

De C1000 vind ik 3 keer niks, dus het zal sowieso 'n verbetering zijn.

vindt het juist omgekeerd. Ik heb liever huismerk dan A merk, want veel goedkoper, en bij de c1000 minstens net zo goed.

Onze c1000 is helaas ook om, en ik vindt het verschrikkelijk. Alle jumbo huismerken, als ze die al hebben wat ik geprobeerd heb is helemaal niet lekker. En a merken vind ik meestal te duur. Verder heeft de c1000 veel beter aanbiedingen en veel meer.

Omdat andere verder weg zittende c1000 nog niet om is ga ik daar vaak heen, enige nadeel is dat ik het lopend moet doen, en dus een uur totaal onderweg ben.
.

C1000 is de keten zonder fratsen. Tot voor kort de nummer twee speler in de markt met een hoog promotie-aandeel in de omzet. Sinds 23 november 2011 is het bedrijf in handen van Jumbo dat vervolgens 79 vestigingspunten doorverkocht aan Albert Heijn en 54 winkels aan Coop, waaronder een enkele Jumbo. De komende jaren staan in het teken van de ontmanteling van C1000. Als alles volgens plan verloopt, is C1000 in 2015 definitief verdwenen.

http://www.distrifood.nl/Formules/C1000/

( net als de Edah vroeger)
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 13 maart 2013 @ 12:11:

Ik ben geen fan; ik vind de Jumbo duur, nooit goeie aanbiedingen met b.v. wijn ofzo, zoals AH die wel heeft.

Misschien niet, maar aangezien de AH werkelijk geen rode wijn heeft van onder de 5 euro die drinkbaar is en er bij de Jumbo van alles van rond de 4 lekker is, ben ik bij de Jumbo toch echt goedkoper uit. Dat is mijn allergrootste anti tegen AH, ik vind het wijnassortiment echt heel slecht, begrijp niet hoe ze het voor elkaar krijgen. Eens in de zoveel tijd trap ik weer eens in een aanbieding en het is gewoon veel te duur voor hoe lekker het is. En het feit dat ze het voor elkaar krijgen om totaal smakeloze koriander in te kopen, daar raak ik ook elke keer weer diep teleurgested van.
Ik hartje de JUMBO ook!

En dan vooral zijn ambachtelijke eierkoeken!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
De Jumbo zit hier een jaar of drie, en in het begin was ik enthousiast. Ruime winkel, redelijk veel keus, en vrij voordelig.

Inmiddels ben ik een stuk minder enthousiast. Allerlei producten van het budget of eigen merk zijn uit het assortiment verdwenen. Of ze zijn wekenlang niet te krijgen (bv havermout, tomatenpuree, mais), waardoor ik toch moet uitwijken naar een A-merk of gewoon geen alternatief heb. Ook aan de bovenkant van het assortiment zijn er allerlei producten verdwenen (biologische producten, vleeswaren die niet bomvol smaakversterkers zitten, etc.).

Daarnaast zijn de prijzen bij onze Jumbo dusdanig gestegen dat ik er niet voordeliger uit ben dan in een andere supermarkt (zeker niet als ik daar wel huismerk/budget producten kan kopen).

Kortom, het is nog steeds een ruim opgezette supermarkt, maar wij komen er steeds minder.
quote:milonga schreef op 13 maart 2013 @ 12:52:

De Jumbo zit hier een jaar of drie, en in het begin was ik enthousiast. Ruime winkel, redelijk veel keus, en vrij voordelig.

Inmiddels ben ik een stuk minder enthousiast. Allerlei producten van het budget of eigen merk zijn uit het assortiment verdwenen. Of ze zijn wekenlang niet te krijgen (bv havermout, tomatenpuree, mais), waardoor ik toch moet uitwijken naar een A-merk of gewoon geen alternatief heb. Ook aan de bovenkant van het assortiment zijn er allerlei producten verdwenen (biologische producten, vleeswaren die niet bomvol smaakversterkers zitten, etc.).

Daarnaast zijn de prijzen bij onze Jumbo dusdanig gestegen dat ik er niet voordeliger uit ben dan in een andere supermarkt (zeker niet als ik daar wel huismerk/budget producten kan kopen).

Kortom, het is nog steeds een ruim opgezette supermarkt, maar wij komen er steeds minder.Ben dus niet de enige die er last van had!
quote:yellowlove2punt0 schreef op 13 maart 2013 @ 11:02:

Hebben ze ook een Jumbo euroshopper eigenlijk (zoals C1000 het merk C1000 basis heeft)?

Ja. Op de verpakking staat een euroteken.

Hier vlakbij tegenwoordig ook een Jumbo, maar ga gevoelsmatig toch vaker naar de AH, ben ik gewend. Klinkt stom eigenlijk.

Wat ik fijn vind aan de Jumbo is dat ze 's avonds vaak nog broodjes hebben, bij andere supermarkten zijn die 's avonds vaak op.

Ik las hier ook iets over de Edah, die mis ik nog iedere dag. Dat is echt nostalgie .
Ik snap niet goed dat volgens sommigen de jumbo duurder zou zijn. Ze hebben toch een laagste prijs garantie? En als iets duurder is, dan krijg je het verschil toch terug?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Ik kom er niet graag omdat de gangen nogal smal zijn en er soms dan ook nog een paal staat waardoor je er op drukke dagen er wat moeilijk door kunt. Het personeel is wel vriendelijk en heb al een keer iets gratis mogen meenemen omdat er geen prijs bij stond en was in de kassa ook niet te vinden. Het schijnt dat als je iets vind wat verkeerd geprijsd is je het ook wel eens gratis mee krijgt als je er zelf op let. Dat zie ik bij een AH niet gebeuren eigenlijk...
Bij ons is de c1000 ook veranderd in een Jumbo. En het personeel is het zelfde gebleven maar er zijn ook een heleboel nieuwe gezichten bij gekomen. Ze zijn allemaal heel vriendelijk en het assortiment is heel uitgebreid. Qua prijs vind ik het opzicht wel mee vallen. Sommige dingen die ik daar koop zijn net zo duur of ongeveer net zo duur als bij de Lidl. Maar toch haal ik het liefst zo veel mogelijk bij de Lidl en wat ik daar niet kan krijgen dan koop ik dan bij de Jumbo.
quote:mayhem schreef op 13 maart 2013 @ 13:15:

[...]

Ik las hier ook iets over de Edah, die mis ik nog iedere dag. Dat is echt nostalgie .Yep, ik ken hem ook nog van tig jaar geleden.. Maar goed, ben een oude muts wat dat betreft
quote:redband schreef op 13 maart 2013 @ 13:25:

[...]

Yep, ik ken hem ook nog van tig jaar geleden.. Maar goed, ben een oude muts wat dat betreft

Ik vond dat echt een geniale winkel. Wat heb ik gebaald toen die weg ging.
quote:reizenenzo schreef op 13 maart 2013 @ 13:19:

Ik snap niet goed dat volgens sommigen de jumbo duurder zou zijn. Ze hebben toch een laagste prijs garantie? En als iets duurder is, dan krijg je het verschil toch terug?

Dat geld alleen voor dure A merken. Ik koop ook euroshopper producten. .Die verkoopt de jumbo niet. Van het eigen huismerk van de Jumbo vind ik niets lekker. Dus als ik bij de jumbo de dure A merken moet kopen in plaats van de voordelige euroshopper ben je bij de Jumbo een stuk duurder uit.

De lidl verkoopt ook andere merken dan bij Jumbo dus ook hiervoor geld de laagste prijs garantie niet.
Ik vind de C1000 een veel fijnere winkel dan de Jumbo baal ook ontzettend dat al die C1000 winkels worden omgebouwd.
De jumbo hier heeft veel keuze, maar de voorgesneden groentes haal ik daar nooit meer! Drie keer geprobeerd, drie keer bij thuiskomst al bedorven. Ga je terug, krijg je wel je geld terug maar ik heb er geen vertrouwen meer in.

Ik loop wel eens te geinen dat als ik toch een zak halen moet daar, ik hem in de winkel al opentrek en er aan ruik.. Is het bedorven, hup naar de service balie en anders neem ik het risico wel om het mee te nemen. Grijnssssssss...

Nog een nadeel is dat de vakkenvullers vinden dat zij belangrijker zijn en dus niet voor je aan de kant gaan of het product even voor je pakken.

Bij de 'hap-hoek' werd ik ooit door een 17 jarige jongen aangesproken met: 'Ja, wat moet ik nou voor jou doen?'

Pardon?? 'dag mevrouw, kan ik u ergens mee helpen' is toch heel wat vriendelijker.

Ik maak er wel een sport van om de prijzen te controleren. Klopt de prijs van de kassa niet met het kaartje voor het schap, dan krijg je het gratis. En die foutjes maken ze regelmatig.

Het personeel in de winkel en aan de kassa zijn wel heel vriendelijk, alleen die jongen en het vakkenvul personeel mag dus iets beter.

Nog een voordeel van de jumbo hier is dat ik, vooral een poos terug, een viva forumster er bijna wekelijks tegen kwam.
drakenvrouw!

Ik kom bijna nooit meer bij de jumbo.

Woon in een dorp met een c1000 en dat wordt volgens mij een Albert Heijn.

Maar ik vind de jumbo nog steeds een fijne winkel, uitgebreid assortiment en waar ik kwam ook heel veel ruimte.

Hij ligt alleen te ver van de route zeg maar, vandaar nu alleen naar C1000.

Mijn ergernis daar is dat ze geen mandjes bij de ingang hebben en ik dus altijd me door de rij bij de kassa moet wurmen voor een mandje.

Al een aantal keer wat van gezegd maar blijkbaar is het alleen voor mij een probleem
C1000 is idd overgenomen door de Jumbo. Het assortiment wordt echter al veel langer door hetzelfde team ingekocht. Er gaat alleen een andere kleur doos/zak om als het naar de winkel gaat.

Meeste C1000 winkels worden een Jumbo, enkelen een AH. Meeste personeel wordt overgenomen.
Ja ja, nu weet ik het wel!
@Moosey Mijn AH is een franchiseren heeft een enorm wijnassortiment, ja ook onder 5euro. Kan zijn omdat de Gall & Gall (ook door hem gefranchised) ernaast zit.

Heb jij geen G&Gnaast je AHzitten? Is wel vaak zo...
Ja ja, nu weet ik het wel!
Mijn ervaring met Jumbo is dat het personeel vriendelijk moet zijn. Zijn ze dat niet van zichzelf, dan moeten ze op vriendelijkheidscursus ofzo. Dus wat dat betreft ben ik blij met een winkel die weet wat service is.

Ook staan er altijd wel ergens bakjes met dingen om te proeven. Jeuj!

Verder kan ik me niet vinden in het "goedkoopste" zijn. Ik moet nog altijd meer afrekenen dan bij de AH. Komt omdat de AH veel stunt met producten, zoals bonus aanbiedingen. Als ik op die manier bij de AH koop en let op 35% kortingsstickers en eigen merk producten, dan kan de Jumbo daar niet tegenop.
Drakenvrouw, ja raar is dat! Als je thuis komt met fruit oid wat al bedorven is krijg je je geld terug. Maar als je in de winkel (voor je het koopt dus!) iets ziet van fruit of groente dat niet goed meer is je wijst ze er op dan krijg je een hele tas vol gratis groente en fruit mee. Heb ik 1 keer gehad, ik was stomverbaasd. Heel vriendelijk hoor maar eigenlijk omgekeerde wereld. Als ik het de winkel zie liggen koop ik het namelijk niet maar thuis heb ik het al in de fruitschaal liggen en is het te laat.

Verder vind ik Jumbo wel een prettige supermarkt maar ik kom er niet meer. Ga tegenwoordig naar de Lidl en voor sommige dingen naar AH en dat scheelt me heel veel geld.
quote:honeyboo schreef op 13 maart 2013 @ 12:06:

Yellow, woon je toevallig in 023?

Ben zeer benieuwd naar personeel van c1000, nu jumbo!

En eh, wij doen alle boodschappen bij Deka, veruit de goedkoopste is mijn ervaring. Goedkoper dan ah en vomar.

Nee ik woon in Amsterdam.

Ik heb net een poging gedaan, maar vandaag was de openingsdag. IEen vriendin belde, die wilde ook wel een kijkje nemen bij de Jumbo. Er stonden zonder overdrijven zeker 100 mensen in de rij. We zijn maar weggegaan zum Lidl. Kan dus nog niets vertellen vrees ik! Het was echt bizar druk (het is ook een gigantische winkel trouwens).
Bij de opening geven ze vaak gratis appeltaart oid weg als je voor 25 euro boodschappen doet. Doen ze in het begin vaker, de eerste 10 weken ofzo. Een gratis boodschappenkrat, gratis product van de groente- en fruitafdeling, dat soort dingen. Toch leuk.
Deka heeft als huismerk '1e de beste' of iets in die trant. Maar als je bij de cola kijkt bijv. hebben ze daar nog weer goedkopere merken dan dat huismerk staan. Ik kom er niet zo vaak dus ik weet niet of dat een hele 'lijn' van hele goedkope produkten is zoals Euroshopper van AH.

Ik deed bij mijn vorige opdracht mijn boodschappen bij Jumbo, was het dichtstbij. Vond het wel een fijne winkel maar ze zijn echt niet de goedkoopste supermarkt.
De Jumbo in Huissen is wel fijn, goedkoper als bij de Appie, 1 nadeel de smalle gangpaden,
ik ben geen jumbofan. Wij hebben hier in het dorp een van de eerste jumbovestigingen. Net zo'n uitgebreid assortiment als bij de nieuwere jumbo's. Mijn ervaring is dat jumbo veel goedkopere B producten er steeds uitgooit en daar een duurder eigenmerk product voor in de plaats doet. Heel irritant. Groente en fruit is vaak na een dag of twee al rot en het vlees vind ik van slechte kwaliteit. Brood hebben we wel graag van de Jumbo.

Hier trouwens ook heel vaak lege vakken, dus dan moet ik toch weer naar een andere supermarkt. Ik grijp elke week op minsten 4 producten mis. Ik ga 1 keer in de week naar de jumbo voor standaarddingen, de rest halen we hier bij de Albert Heijn. Ook voor een boodschapje tussendoor gaan we naar de Albert Heijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven