Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is nr.2 nr.3 en andersom haha.

Verder; ik ben 40 jaar, getrouwd dus, één kind (leeftijd en geslacht hou ik even prive), leuke baan, leuk huis, leuke vrienden bla bla bla. Maar kan dus niet monogaam zijn. De spanning, de kriebels, de aandacht, de lust. Ik kan het niet weerstaan. Onze relatiecrisis gaat met name om zijn gebrek aan initiatief en dat ik daar niet langer mee om kan gaan. Ben moe, moe van alles regelen, leuk houden en de kar trekken. Dit staat overigens los van mijn vreemdgaan. Maar de passie bij nr.1 is al wel tijden zoek dus een en anders houdt wel verband (besef dat dit ook weer vaag klinkt, simpel is het inderdaad niet).
Drie keer vallen ben ik thuis.
quote:Rooss4 schreef op 07 april 2013 @ 12:21:

Je weet dat hij vreemdgaat Evanna? Waarom maak je dat niet bespreekbaar?Vind ik moeilijk Roos, omdat dat toch het einde van de relatie zou betekenen. Ik kan dat nu nog even niet handelen.
Sense, heeft jouw nr 1 eigenlijk geen behoefte aan seks? Helemaal niet?

Evanna, hoe kwam je er achter dat jouw nr 1 vreemd gaat? Heb je nooit de neiging er iets van te zeggen?

Als er kinderen in het spel zijn, is het nooit een eenvoudig besluit, denk ik.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Moet weg.. tot later!
Nee, die behoefte heeft hij ook nooit gehad, zelfs niet toen onze relatie nog pril was... ik kwam toen net uit een relatie waarbij de seks mij tegen was gaan staan door verschillende redenen. Ik liet het dus maar zo, achteraf had dat mijn teken aan de wand moeten zijn.
quote:evanna schreef op 07 april 2013 @ 12:26:

[...]

Vind ik moeilijk Roos, omdat dat toch het einde van de relatie zou betekenen. Ik kan dat nu nog even niet handelen.

Dat denk ik niet, ligt eraan hoe je het inkleedt. Misschien vindt hij het ook wel heel vervelend om tegen je te liegen en geheimen voor je te hebben. Dan kan het een opluchting zijn kan ik me zo voorstellen.

Heidi (ik moet zo wennen aan je naam zeg!) ik een forum fossiel? Tsss.. spoelen we de snoet even?

Hoe is het met je trouwens meisje.. iets rustiger allemaal?
Ah, dat went zo, zelfs op jouw leeftijd!

En Heidi past toch prima? Met die bergachtergronden enzo?

Lief dat je vraagt, het gaat. Loop al een paar dagen met nare migraine en het lijkt maar niet over te willen gaan. Ik denk dat het einde seizoen schuld is, ontlading van alles enzo. Vanaf morgen rust in mijn huis en in mijn leven, ben er zo aan toe ook! Bijkomen, mijn priveleven terug en puin ruimen..

En ik ben het ook wel met je eens, blijkbaar missen zowel Evanna als haar nr 1 allebei iets in de relatie. Dat bespreekbaar maken kan ook juist een opening bieden naar een andere invulling van de huidige relatie en hoeft niet per definitie meteen uit elkaar te betekenen. Lijkt mij.

Sense, achteraf is zoiets misschien idd duidelijk terug te halen, maar toen was je er niet op die manier mee bezig. Jammer is het wel, denk ik, als je verder wel alles bij elkaar vindt.

Zo. In het kader van achterstallige kinderanimatie moet ik nu naar het zwembad..
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:heeeidi schreef op 07 april 2013 @ 13:03:

En ik ben het ook wel met je eens, blijkbaar missen zowel Evanna als haar nr 1 allebei iets in de relatie. Dat bespreekbaar maken kan ook juist een opening bieden naar een andere invulling van de huidige relatie en hoeft niet per definitie meteen uit elkaar te betekenen. Lijkt mij.

Sense, achteraf is zoiets misschien idd duidelijk terug te halen, maar toen was je er niet op die manier mee bezig. Jammer is het wel, denk ik, als je verder wel alles bij elkaar vindt.

In een langdurige relatie kan je niet alles voorzien wat er komen gaat, wat er verandert, hoe je zelf verandert, je partner, je omgeving, je situatie, eventuele kinderen et cetera. De veranderingen zijn zeer groot en veel ervan zijn niet te voorzien. Het gaat er denk ik dan ook meer om hoe je met die veranderingen omgaat dan om te constateren dat je partner niet (meer) aan een ideaal beeld voldoet.
klopt Ted, in het begin vond ik het wel prima zoals hij was op seksueel gebied, en ik besef ook dat ik degene ben die is veranderd.
quote:SweetInez schreef op 05 april 2013 @ 14:19:

Zeg Evert, zit jij hier nu ordinair te hengelen??

Nou, geef de antwoorden op de selectiecriteria maar door hoor. Neem ik voor deze keer de testrit van Rooss wel over

Allemachtig, zit ik een zaterdagje op de fiets, moet ik op zondag 9 pagina's bijlezen!

Ien, ik ontvang de selectiecriteria graag in drievoud, dan zal ik binnen de gestelde termijn antwoord geven, of wil je eerst de testrit?
Gezellig, voorstellen...

Meis, ondertussen 35, 1 kind, lig in scheiding. Voorheen open relatie met ex. Sinds januari date ik met m'n JG en hij bevalt nog steeds errug goed.

Verder niks te melden, ik ga nog even genieten van hem
Leuk om ook wat achtergronden te lezen.

Vooruit dan: Sab, 36, getrouwd 1 kind. Drukke baan, man nog drukkere baan, leuk leven en spannend extraatje met OG.
quote:heeeidi schreef op 07 april 2013 @ 12:27:

Sense, heeft jouw nr 1 eigenlijk geen behoefte aan seks? Helemaal niet?

Evanna, hoe kwam je er achter dat jouw nr 1 vreemd gaat? Heb je nooit de neiging er iets van te zeggen?

Als er kinderen in het spel zijn, is het nooit een eenvoudig besluit, denk ik.

Hij was zo onhandig zijn facebook te laten openstaan en er popte een bericht op waarvan ik dacht, dat moet ik even teruglezen. En toen heb ik dus dingen gelezen. Ik doe dat echt nooit! Zijn telefoon checken of mail of facebook. Maar dit kwam echt in my face.

Misschien heel stom maar sinds ik het weet heb ik geen last meer van schuldgevoel over mijn nr.2 en 3. En dat vind ik wel even prima zo.

Jullie moeten misschien even weten dat ik op dit moment in een rare fase zit. Mijn moeder is na een pittig ziekbed 2 maanden geleden overleden en op dit moment zit het met mijn gevoel heel raar. Ik blokkeer heel veel, focus mij op de nr. 3 troubles om eigenlijk niks over mijn moeder te voelen of over mijn relatiecrisis. Qua crisis, zoals ik al aangaf, ik ben moe van alles regelen en de kar trekken. Maar ook even te moe om nu de molen van echtscheiden in te gaan. Want die kar zal ik ook moeten trekken en alle besluiten hierin nemen want mijn initiatief loze man gaat dat dus niet doen. Hij wil ook niet scheiden maar ook niet zo verder. Maar geeft ook geen oplossingen of ideeen. En ik kan het even niet. Dus een Status Quo op dit moment
Weten jullie nrs.1 van jullie minnaars?
quote:Tedvrpl schreef op 07 april 2013 @ 13:14:

[...]

In een langdurige relatie kan je niet alles voorzien wat er komen gaat, wat er verandert, hoe je zelf verandert, je partner, je omgeving, je situatie, eventuele kinderen et cetera. De veranderingen zijn zeer groot en veel ervan zijn niet te voorzien. Het gaat er denk ik dan ook meer om hoe je met die veranderingen omgaat dan om te constateren dat je partner niet (meer) aan een ideaal beeld voldoet.helemaal waar
Evanna, mijn nr1 weet het ja... Dat is niet mijn bedoeling geweest, maar het kwam uit.
Nee, mijn man weet niet van OG. En dat hou ik graag zo
quote:sabje76 schreef op 07 april 2013 @ 17:33:

Nee, mijn man weet niet van OG. En dat hou ik graag zo Vast domme vraag, maar zit nog niet zo in de minnaars-terminologie; wat is OG? ;)
JG is Jonge God gok ik?
En OG oudere god. Minnaar is 10 jaar ouder
quote:Sensual_D schreef op 07 april 2013 @ 12:09:

In beide relaties zijn geen kinderen, toch kiezen wij er niet voor om met elkaar verder te gaan.

Deze zin viel me toch even op. Het lijkt mij in die omstandigheden toch makkelijker om voor je nr 2 te gaan (mits er echt gevoelens spelen natuurlijk). Of zie ik dat verkeerd? Je schrijft namelijk ook dat je nr 2 echt je soulmate is. Waarom dan niet voor hem kiezen? Ben daar wel nieuwsgierig naar. De reden dat wij niet voor elkaar (kunnen) gaan is omdat hij dat niet zomaar kan en wil vanwege de kinderen. Maar ik weet niet of ik dit ook zou kunnen als hij geen kinderen had. Het lijkt mij dat het dan toch makkelijker is om te vertrekken, als je echt gek bent op je nr 2. Correct me if i'm wrong!

Ik vind het ook fijn om even wat meer info van iedereen te lezen. Schrijf hier nog niet zolang en niet zo heel vaak. Maar het is zeker een steun om af en toe 'lotgenoten' verhalen te lezen. Zal ik me dan ook nog even kort voorstellen: Uiltje, 25 jaar, single en een 'relatie' met een man die een gezin heeft. Inmiddels duurt dat alweer 2 jaar en is er tussentijd een korte pauze geweest wegens wat achterdocht en ontdekking van zijn nr1. En ja van beide kant sterke gevoelens voor elkaar. Maar wegens zijn kinderen breekt hij zijn gezin niet zomaar op. Wat ik snap, maar tegelijkertijd soms wel moeilijk vind.
nogmaals voorstellen dan maaar..triky 49 jaar single en 2 keer getrouwd geweest..minnares is 11 jaar jonger en getrouwd en verders geen vaste partner en ook geen behoefte aan..ik geniet van wat op mijn pad komt
wij kiezen niet voor elkaar omdat wij beide onze nr1 niet zomaar willen verlaten.. Onze relaties zijn meer dan alleen seks, echter is mijn relatie met nr2 dus niet alleen voor seks.. Het begon als vriendschap, dat werdt friends with benefits... En op het moment dat we beiden toestonden dat gevoelens mochten werden die ook heftiger en dat maakt alles wel mooier, maar soms ook moeilijker tegelijk..

Het heeft ons alleen niet veranderd in hoe we naar onze nrs1 kijken, mijn relatie mist door omstandigheden iets op een aantal vlakken.. Maar dat is asltijd zo geweest.. Het maakt dat ik daarom niet minder van nr1 ben gaan houden..
Ik heb een open relatie, sinds ongeveer een jaar. Diverse leuke dingen beleefd, twee minnaar gehad waar ik afscheid van heb genomen en een paar sexvriendinnetjes. Sinds oktober via SF een minnaar getroffen waar ik zeer diepe gevoelens voor heb ontwikkeld. En hoe bijzonder, onze partners hebben elkaar ook gevonden! Volledig zonder ons, behalve dat ze wisten wie wij waren.

Ik ben naar niemand toe monogaam, maar wel heel loyaal naar de mannen van wie ik houd. Inmiddels weet ik dus dat ik polyamoreus ben, voelt het alsof we in een heel stabiele en leerzame vierhoek mogen functioneren en geniet ik iedere dag! En vandaag nog meer, maar dat vertel ik nog wel eens misschien...
37 jaar, al een eeuwigheid samen met nr. 1 (mijn eerste, en tot een jaar geleden enige, sekspartner). 2 kleine kinderen. Sinds een jaar dus een nr. 2 (college, type friend with benefits, ook getrouwd en kinderen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven