Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Bloempje, morgen gelijk halen. Schijnt echt belangrijk te zijn.

Iedere dag een pilletje. Doen hoor!

Meggie, klopt, een of twee dagen voor een positieve test vrijen is natuurlijk helemaal goed. Alleen je weet nooit wanneer die test positief gaat aangeven natuurlijk. Dat maakt het soms was lastig.

Maar inmiddels heb ik redelijk zicht op mijn cyclus geloof ik. Tot nu altijd ovulatie tussen dag 11 en 15 dus dat moet op zich te plannen zijn. Volgende ronde zonder testen!

Hoe is het met jullie?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
ja ik slik al wel foliumzuur. niet trouw elke dag maar toch wel 4 keer in de week. niet dat het al resultaat geboekt heeft maar toch..

gaat vast goed komen op vakantie winterdip!! ze zeggen dat het bij een verhuizing ook vaak raak is. nou vorige maand rond deze tijd zijn we verhuisd dus dat gaat voor mij niet op!!

oohh het zou zooooo leuk zijn als we straks alle 4 zwanger zijn!! word helemaal vrolijk van de gedachte! en we zijn allemaal zo goed bezig dus dat kan toch niet anders??
Winterdip, ik heb ze toevallig in huis, want mijn vriendin heeft ze niet meer nodig en had ze over. Dus heeft ze ze aan mij gegeven

Maar ik zal ze netjes gaan likken

Net of ik weer an de pil ben zeg!!!
eeeeh Slikken bedoel ik! hihihi!!!!

Oh en troela, je leest mijn gedachtes!!! Ech het zou zooooooooooo gaaf zijn met zn allen!!!!!

En ik vind ook dat we het verdienen met ons harde werk!!!!
nou je moet ze wel Slikken hoor hahaha.. je bent echt toe aan zo'n bedmarathon. sorry is flauw.. maar ik rolde wel even van mijn stoel, zag al helemaal voor me hoe iemand zo'n pilletje af staat te likken.. levendige fantasie hahaha.

maar wel goed van je dat je ze gaat slikken!!!
Hahahaha.... die Bloempje... likken. Vieze vuns!

Ach ja, waar het hart van vol is.
he je was me voor. volgens mij hebben we telepathisch contact!
Jij was mij voor. Een minuut om precies te zijn.

Crosspost noemen ze dat.

Wat een gezelligheid hier hahaha!
ja is wel gezellig zo!! beetje ouwehoeren over feestjes in bed en pilletjes likken..straks moet dit topic naar de pijler sex hahah
Of naar gezondheid... dan beklagen we ons over onze verslavingen. Aan pillen likken, seksfeestjes en doe-het-zelf-testen.

Of naar werk omdat we door onze verslavingen onze banen zijn kwijt geraakt..

Of entertainment omdat we zo berelollig zijn.

Of wonen omdat we ruzie hebben met de buren omdat zij geluidshinder van ons hebben.

Of relaties omdat onze mannen het allemaal niet meer aankunnen, die losgeslagen vrouwen.
kijk zo ver was ik nog helemaal niet aan het denken!! maar wel een goeie hahaha..

of lijf en lijn omdat we er door al die oefeningen beregoed eruit gaan zien.. heb wel eens gehoord dat je 500 calorieen per keer verbrand. in dat geval zou ik zo onderhand wel maatje 36 moeten hebben hoor.

even heel iets anders.. roken jullie? ik namelijk wel en eigenlijk moet ik stoppen, dat weet ik. maar dat is zo verrekte moeilijk!!
ik rook eigenlijk niet meer, maar nog wel heel af en toe...

Met stappen of als ik boos ben ofzo hahaha!

Zo jullie waren wel ff lekker bezig met typen hier! hihihi!

Maar idd stoppen is wel beter!!!
Een pakje per dag.

Al bijna 20 jaar....
Schandalig he?
Vind je het gek dat het niet opschiet bij mij?

Ik vraag me wel eens af of het gelijk raak zou zijn als ik stop.

Maar goed, ik heb me voorgenomen om in juli een serieuze poging te gaan wagen. Ik zal toch ook moeten stoppen als het zo ver is dus waarom niet gelijk. Eerst nog even op vakantie. Dan nog wat verjaardagen. En dan, 1 juli... dan is het toch ook einde oefening wat betreft roken in de horeca. Nu ga ik mijn mandje in.

Welterusten meiden! Bedankt voor de leuke avond!
[quote]troela4681 schreef op 27 mei 2008 @ 22:50:

kijk zo ver was ik nog helemaal niet aan het denken!! maar wel een goeie hahaha..

of lijf en lijn omdat we er door al die oefeningen beregoed eruit gaan zien.. heb wel eens gehoord dat je 500 calorieen per keer verbrand. in dat geval zou ik zo onderhand wel maatje 36 moeten hebben hoor.

/quote]

Nog beter, bij Lijf & Lijn omdat we na onze zwangerschappen nog wat overtollige kilootjes meesjouwen. Kijk, voor die extra ballast zou ik tekenen!
jij ook welterusten! Ik ga ook mijn mandje lekker in, morgen weer vroeg op...

Even alvast wat slaap incasseren voor als we los gaan volgende week, hihihihi!

Maar ik ben al een poos gestopt met roken maar bij mij is het ook nog niet raak geweest. Terwijl ik genoeg rokers ken die wel zwanger raken...

Maar het beste is wel om eerst te stoppen en dan pas zwanger te raken. Want zwanger roken is niets, en het is ook slecht voor t kindje. Daarbij is het ook niet makkelijker om te stoppen als je zwanger bent (mood swings) dus kan je beter zo snel mogenlijk stoppen.

Of beter nog: begin nu alvast met minderen! elke week 1 tot 5 peuken minder. dan kan je afbouwen en als je dan es een slechte dag hebt ga je gewoon de volgende dag met nieuwe moed verder.

Bedenk wel dat elke peuk minder op een dag beter is voor je lijf en je toekomstige baby...

Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is, maar als je het echt wil dan kan je het!!!!

succes!
Winter het lukt dus nog niet echt met het roken hier net zo goed niet ik rook ook nog steeds en ik ga nu ook geen pogingen meer wagen om te stoppen.

En ik slik nog steeds foliumzuur (zit bij de vitaminen in) die heb ik echt wel nodig ik eet namelijk niet elke dag fruit.Probeer het wel maar vergeet het gewoon.Ik at eerder bijna nooit fruit ik vind maar heel weinig fruit lekker.

Maar goed ik heb gisteren mijn paketje gehad met meer als 100 kleding stuks en dat voor 50 euries en heb bijna alles ook al uitgewassen en nu nog strijken bah.Ik strijk normaal ook alleen maar als ik de kleren aan doe die dan echt gestreken moeten worden.

Veel plezier in bed en zaadjes en eitjes doe je best wordt wel eens een x tijd.
oh gelukkig ik dacht dat jullie allemaal heel braaf zouden zijn wat roken betreft. ik rook ook een pakje per dag en dat al een jaar of 9/10. nu denk ik ook wel eens dat het nog steeds niet zwanger zijn misschien wel daar aan zou kunnen liggen.. maar ja dat weten we niet. en ik ken net als bloempje ook genoeg mensen die roken en toch zwanger raken, sterker nog mijn moeder heeft altijd gerookt tijdens haar zwangerschappen en ze heeft toch 3 gezonde en flinke kinderen op de wereld gezet. mijn broertje was 9 pond!! als ik daar over nadenk dan twijfel ik wel eens of ik moet stoppen..

dat je in de horeca niet meer mag roken zal op mij geen effect hebben, kom toch al heel sporadisch in de kroeg. ik ben getrouwd met een roker, ongeveer heel de familie rookt, een hoop collega's.. dat maakt het er niet makkelijker op. en er is niemand die samen met mij wil stoppen!! snik... maar jaaaa wat doe je eraan?? ik sta er nog niet 100% achter dus dan zal het ook niet zo makkelijk gaan...
troela, ik moet zeggen dat uit ervaring heefthet geen zin om te stoppen samen met iemand, want als die terug valt dan ga jij ook.. Sterker nog, ik probeerde ook samen met iemand te stoppen en die stak een peuk op een gegevenmoment op en ik werd gewoon jaloers.. kun je je voorstellen? jaloers op een peuk, slaat netgens op maar het gebeurde toch...

Nee, je moet het zelf doen en er ook voor minimaal 95% voor gaan anders werkt het toch niet. (denk ik hoor, misschien denken anderen er anders over). Maar bij mij rookt ook iedereen, ook mijn vriend. Maar je stopt niet voor hun maar voor jezelf. en dat moet je eerst geloven.

Maar soms weet ik ook niet wat erger is hoor, roken tijdens de zwangerschap of stoppen met roken tijdens de zwangerschap, want daar krijgt je kindje ook een klap van volgens mij...

oh en sungirl, ik strijk ook alleen maar wat ik aan wil doen! hahahaha! Leuk, nog zo iemand
quote:_Sungirl_ schreef op 28 mei 2008 @ 13:06:

Winter het lukt dus nog niet echt met het roken hier net zo goed niet ik rook ook nog steeds en ik ga nu ook geen pogingen meer wagen om te stoppen.Heb geen zin om te preken maar je gaat niet lopen zeiken als je kindje schade heeft ondervonden van je rookgedrag hè?
heb je helemaal gelijk in winterdip! misschien hebben we er ook wel geen behoefte meer aan als we eenmaal zwanger zijn. we zullen zien..

en enigme, als een kindje niet helemaal gezond op de wereld komt dat ligt echt niet altijd aan het roken!! ook mensen die leven als een heilige kunnen ongezonde kinderen krijgen. en laat ons lekker een sigaretje roken, er zijn er genoeg die zich helemaal lam zuipen.. en dan vind ik veel erger!!
Roken, zuipen...even erg want het kan je kindje schaden terwijl je dat risico geheel zelf uit kunt sluiten. Dat je kindje geen garanties heeft om gezond ter wereld te komen als je deze risico's uitsluit weet iedereen. Maar ga het risico niet lopen vergroten. Een verslaving is een probleem voor mensen zelf, hoort geen probleem te zijn van een kind in wording.
Ben ik helemaal met je eens Enigme.

Desondanks ben ik toch (nog) een verstokte roker. Ik zal er alles aan doen die sigaretten te laten staan als ik zwanger zou blijken. En als ik niet voor juli zwanger raak, doe ik ook mijn best om per 1 juli sowieso te stoppen.

Toch zal ik iemand er niet om veroordelen als ze blijft roken. Niet mijn keuze maar wel eigen verantwoordelijkheid. Zo hebben we al discussies op dit forum gehad over roken, drinken, autogordels, borstvoeding, kind alleen laten met hond etc. etc.
Ik zal niemand veroordelen als ze alleen zichzelf schaden met ongezond gedrag...Dat moet een ieder echt zelf weten. Ben ook geen heilige, heb ook gerookt en heb daar al schade van ondervonden (trombosebeen).

Maar als ik zwanger zou zijn, zou roken en het zou blijken dat ik mn kind daar kwaad mee zou hebben gedaan...Eeuwig schuldgevoel en mn kind zit ermee dat mamma niet van de sigaretten/drank etc etc af kon blijven. Nee, in mijn ogen pertinent 'not done'.

Succes met stoppen Winterdip! Dat je (liefst daarna ) maar snel zwanger mag worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven