:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Ola!

Lastig he raar. Ik zou zelf niet op rarezoon zijn kamer gaan liggen. Dat wordt misschien wel te "gezellig". Voor lilydr moeten wij er ook minstens 2 x per nacht uit, dat is soms pech. En die slaapt dus vaak verder in ons bed..... Lilykl echter werd nooit tussentijds wakker. Wordt ook nooit wakker van huilend broertje, kan zelfs stofzuigen rond zijn bed, wordt niet wakker...... 2 heel verschillende slapers. Heb niet het idee dat lilydr het expres doet en er expres een drama van gaat maken. Jij wel?

Fijn dat de bv goed gaat!!!!!

Ik heb vandaag vk gebeld. Weer hele pijnlijke en soms harde buiken. Kan op zich geen kwaad, maar wilde het wel even melden. Ben iets eerder naar huis gegaan, verder thuis gewerkt met beentjes op de hocker, haha! Ik moet er gewoon aan toe geven. Vk adviseerde vandaag echt even rust te nemen, een gillende lilydr boven doet niet veel goeds....grrrrrr!!!! Ik ga niet weer naar boven lopen, ben er echt ff klaar mee! Waarom het me vooral verontruste is omdat ik dit bij de andere 2 helemaal niet gehad heb. Maar vk zegt dat iedere zwangerschap weer anders is, dat ik nu ook stuk drukker ben bla bla......

Dus weer gerust gesteld, maar nu in de relax modus! :-)
Ineens heb ik weer een reageren! Begon toch zware afkikverschijnselen te vertonen. Niks anders gedaan en ineens is t veld er gewoon weer...

Frans tof dat je er weer bent. Wat een kerel wordt T-boy al! En wat leuk een 2e maken, spannend!

Hoeveel weken moet je nog werken Lil? Beter nu af en toe wat meer thuiswerken dan dat je straks helemaal moet stoppen toch?

Nog steeds beroerd hier. Leidinggevende gesproken, besloten dat ik iig morgen nog niet ga werken. Moet met mijn eigenwijze hoofd leren uitzieken, maar kan dat niet zo goed.
uitzieken is niet altijd gemakkelijk, maar wel belangrijk. Doen dus!

vervelend die harde buiken Lilly, snap dat het met 2 kleintjes niet zo gemakkelijk is rust te nemen. thuiswerken is mischien wel een goeie optie.

lastig hoor Raar. ik denk dat je dat moet doen waar je je goed bij voelt. de een neemt het kind in bed, de ander gaat ernaast liggen, weer een ander laat huilen. Wij hebben eerst geprobeerd met er naast liggen. Dat werkte goed, maar was ik na een paar dagen zat. Toen het campingbedje, en inmiddels staat die al sinds een week leeg in onze kamer, moet er snachts wel 1-2 keer uit, maar hij wordt snel weer rustig. Ik denk dus dat het fases zijn, en je moet gewoon dat doen waar jij en rare man je goed bij voelen.

hoe was je havermout koek Angie?!

oh fijn zo'n avondje met zn tweetjes Frans, is ook belangrijk.

Maedlzoon zijn testschoenen zijn binnen, ze zjjn leuk!
Nog 1 week, dus wil ook goed afronden.....en idd rust pakken met 2 kleintjes is lastig. Deze 3e zwangerschap wordt nu zo langzamerhand toch wel zwaar..... Soms kan je beter werken dan thuis zijn, vraag me weleens af wat drukker is, haha!

Testschoenen???

Beterschap Marlous!
Voeder voeder voeder... Wist niet van babies die op dag vier al beginnen met clusteren :-S Datbelooft wat voor mijn productie... En herkent iemand hoofdpijn als ontzwangeringsding? Aan mijn hoeveelheid drinken zal het niet liggen. Ik drink echt genoeg.

Rare man slaapt nu nog, terwijl ik voed. Doe ik goed he!

Ben benieuwd wat rare zoon vannacht gaat doen. Hij kijkt tegenwoordig al helemaal blij als papa zegt dat hij er bij komt zitten. Wakker worden in de ochtend en na de middagslaapdoen we tegenwoordig met een filmpje zodat hij nog even kan ontspannen in slaapzak. Werkt heel goed tegen rare buien!

En nog een eettip voor moeilijk etende jongetjes: maak er een wedstrijd van: ik schep een lepel vol, en zeg: zal ik deze dan maar aan papa geven en beweeg lepel richting rare man. Rare man speelt toneelstukje mee en doet alsof hij gaat happen. Rare zoon weet dan niet hoe snel hij de lepel ui mijn handen moet grossen, roepen: "nee, fan rare soon!" en hop, weg hap! Niet willen eten is denken macht te ebben. En zo denktie ook te winnen
O haha! As we speak werd rare zoon wakker uit een enge droom, en plaste rare griet zich helemaal onder op het verschoonkussen, helemaal uitkleden... Twee gillende kinderen! Naja, mooi tegelijk, scheelt weer een wakkerworden sessie
Zo. Iedereen weer op bed na huilsessie, rare zoon weer wakker om 3:30, maar heel snel weer in slaap en ik zit hier weer met rare griet, die heerlijk tevreden ligt te drinken. Ze begint dan wat te piepen, maar zet het niet meteen op een brullen, maar wacht geduldig tot ik weer terug ben vd wc. Lief kind Wisten jullie trouwens dat je altijd vlak voor de bv moet plassen zodat je blaas niet in de weg ligt als je bm krimpt door het voeden? Is nieuw voor mij.
Haha raar, gezellige nacht dus! :-)

Dat van dat plassen staat me wel bij ja......

En 2e kinderen zijn vaak geduldiger dan 1e, ze zijn wachten gewend.....behalve die van mij

Hier drama nacht, werd middenin de nacht wakker gebeld dat alarm op werk afging, was gelukkig verder niets, maar kon niet meer slapen, hele huis in rep en roer.....
Meld

En Raar, is het op de stereo huilsessie na goed gegaan vannacht? Mijn zus waarschuwde al voor plassende meisjes dat het vaak meer onder zit (jongetjes plassen gewoon alleen in je gezicht).

Balen van je nacht Lily, je kunt je rust goed gebruiken. Doe rustig aan hoor ook al is het een weekje, je kindje gaat echt voor een werk verdwijnt snel uit je systeem als je eenmaal thuis bent. Sterkte met de laatste werk loodjes!

Voor mijn doen redelijke nacht met wakker liggen van 2-5 en af en toe harde buik. Maar verder wel wat uren slaap. Als het zo doorgaat smeek ik de gynaecoloog waarschijnlijk over twee weken om inleiding. Teepman is wel lief, kwam gisteren zelfs met bloemen thuis omdat het zo zwaar wordt. Voor hem is dat echt uitzonderlijk dus dan ben ik er echt extra blij mee!

Vandaag nog een dag chillen in de tuin voordat het morgen weer regent. Eerst teepzoon naar crèche krijgen.
@raar; mijn zus had last van hoofdpijn. Verder er nooit iemand over gehoord.
Wat een lief gebaar van Teepman. Die van mij doet t ook nooit dus als t dan een keer gebeurd is t extra lief!

Plassen voor t voeden had de kraam mij ook geleerd. Waarom had ze er niet bijverteld. Ik deed gewoon braaf wat de kraam zei

Ah balen Lil midden in de nacht uit je bed gebeld worden door je werk is niet tof. Zeker niet als je jongens er ook wakker van worden. Nog 1 week. gelukkig is t einde in zicht maar kan me goed voorstellen dat t momenteel thuis zwaarder is dan op je werk.

Goedzo Teep, bekijk het nu per dag, weer een dag verder! Teepzoon naar de creche en jij even genieten van je rust vandaag.

Schoenen zagen er leuk uit Maedl. En hij was er blij mee zo te zien!

Marloesman is vandaag naar z'n oma met Marloeszoon, heerlijk ff alleen thuis
Ben depressief uitslagen van onderzoeken zijn binnen en alles is goed. Fijn! Maar ik voel me slecht. Heb een kuur probiotica gekregen en met een 'hopelijk verdwijnen je klachten snel' stond ik weer buiten. Meer kunnen ze niet doen. Ik snap het wel, het heeft tijd nodig. De antibiotica heeft mijn darmflora verwoest en dat moet herstellen. Maar wat moet ik ondertussen? Ik voel me 'net niet' en 'weeig'. Morgen een gesprek op mijn werk. Kan wel janken, ben er zoooooo moe van.

Dus, de grote 'wat-andere-moeders-doen-en-wij-zelf-nooit' top 10 om mijn humeur op te krikken. Vullen jullie aan!

1: woorden spellen ipv uitspreken (echt gebeurt. Vriendin zegt 'eet jodaatje met ons mee of zal ik voor haar en vriendinzoon p.o.f.f.e.r.t.j.e.s maken?' Uuhhhh.....dus ik zeg 'Spel het nog eens, ik hoorde het net goed hahahaha effe zieken. Oooohhh poffertjes.......nee hoor, jodaatje eet met ons mee. Vriendinzoon door het dolle 'poffertjes! Poffertjes!' Hahahahaha.

Nu jullie! Ik sta tot nu toe op nr 1.
Haha joda, maar dat doen rare man en ik juist wel!
echt! waarom......?
Wij doen dat ook joda, omdat teepzoon anders meteen iets wil (bad, koekje, enz).

Joda kan dat echt dat je darmen zo snel aangetast zijn na één of twee kuren? Ik heb er wel eens meerdere in een seizoen gehad. Geen verstand van hoor, misschien verschilt gevoeligheid. Hopelijk ben je snel van klachten af!

Noodkreet op h, krijg die @$$////-icoontjes niet weg! Ben echt klaar met Viva forum.
ok, net als je het helemaal hebt gehad, lukt het toch om icoontjes weg te krijgen. Maar ik vind viva forum nog steeds stom omdat de mobiele site weg is!
Ahhh lily en teep, jullie nemen het laatste loodjes stokje van me over he? Ik ben zooo blij dat ik dat heb gehad. Het duurt niet zo lang meer he, kom op!

Na die laatste voeding s nachts was rare zoon om half 6 wakker, maar die heb ik gemist. En toen rare griet weer om half 8. Viel mee. We houden het even vol: de jongens doen hun ding en demeisjes doen hun ding, zoals jij zei angie.

Rare griet heeft u last van krampjes, arm ding, ze heeft het best te pakken. Ik vind het nog best lastig weer in te schatten of ze huilt om eten, krampjes, lekker bij me zijn. Ben wat dat betreft wel weer de onzekere moeder, maar veel rustiger zoekend naar de oplossing.

Joda, wij doen dat ook omdat rare zoon anders niet rust voor hij het krijgt. Is gewoon voor onze eigen rust :-)
@teep: ja, blijkbaar kan dat met bepaalde antibiotica. Ik had er ook nog nooit last van gehad. Mar goed, ik hoorde ook bij mijn blaasontsteking 'tja...sommige zijn er gevoelig voor' in 34 jaar tijd nog noooooiiit gehad en 'ineens' 2x achter elkaar.........ineens gevoelig ofzo.

Hahahahahaha jij dus ook een spellert. Nou ja, ik sta nog altijd op nr 1, verdrijf me maar naar nr 10....

@raar: krampjes is zooo ellendig. Ik herkende het aan huilen....stil.....huilen....stil. Qua huilen ging het ook altijd van zachtjes naar hard naar stil. Omdat krampjes ook echt 'opkomen'.

Ga even bij mijn moeder uithuilen. Effe lekker klagen en zeuren.

Snap ook wel dat ik weinig te zeuren heb hoor, vergeleken met jullie Raar en Teep.
Hahhaahha ik zie Joda al zitten nu; shittttt..die andere chicks doen het ook, rare wijffies! Hihihih

Wij doen het ook niet, Angeigirl gaat gewoon op de trap als ze keihard blijft zeuren.. Ja, we zitten weer even in de trap fase, ze test en probeert werkelijk alles uit. Dinsdag Angiebeeb aant voeden, en het was al stil.. komt ze terug;; hmmm lekker zalfie op mn wangen hoor mama.. SHITTT sudocreme op dr wangen, stond een pot op de trap die mee naar boven moest. Hoe ze hem open gekregen heeft!?!? Nouja, daarna dus een trap en janksessie omdat ik het eraf moest poetsen (en de trap ook).. Dus ook hier weer; is het te stil, dan klopt er iets niet.. Denk aan de labello op de ramen foto op fb..

Raar, ja hoofdpijn herken ik..zijn de h ormomen volgens mij. OF het is de hooikoorts nu? Ik zit echt vol qua watten hoofd..

En plassen voor bv wist ik niet.. TELAAT! haha

Wij lieten Angiegril ook wel bij ons in bed hoor.. ernaast slapen had ik nog nooit aan gedacht tot dat jullie dat hier gingen vertellen.. Laten schreeuwen had je al geprobeerd he?

Joda, kan me voorstellen dat je even moedeloos bent pffff. Hopen dat de pro biotica werkt.. weet ook niet wat te zeggen behalve dikke knuf!

Lily, oefff het is zwaar nu dus. En nog maar 1 week? WTF, wat gaat dat snel.. voor ons dan he Heel veel sterkte en denk aan jezelf.. Hoe gaat het int huis? Heb je daar een beetje rust?

meadl, testschoenen staan op fb?

Ik aant werk nu!
ps ik ga nadenken over deze wedstrijd van joda..
ja plassen voor het voeden heb ik ook geleerd, maar dat had met het krimpen van je baarmoeder te maken, dat schijnt dan beter te gaan als je blaas leeg is omdat bij bv die hormonen vrijkomen om je baarmoeder te laten krimpen.

Kan best zijn dat ik ook hoofdpijn heb gehad in de kraamweek, ik weet het werkelijk niet meer eerlijk gezegd! Kan me zomaar voorstellen dat het komt door de hormonale schommelingen.

Raar, je klinkt relaxed, maar krampjes zijn echt heel vervelend! Ik kwam in de babykamer nog de schiet-koptelefoon van teepman tegen. Hij ging dan wel eens met teepzoon op zijn kamertje zitten met die koptelefoon op

Tjee, wat moet ik nu bedenken voor de lijst van Joda? Dingen die je dus nooit gaat doen of dingen die je hoopt nooit te gaan doen of dingen die je inmiddels toch maar bent gaan doen? Ik denk het eerste he? Ben bang dat ik veel dingen in de categorie 3 heb....... (nooit met zo'n gek hoog stemmetje tegen baby praten, nooit dreigen met loze dreigementen dat soort dingen). Maargoed, die eerste categorie, daar moet ik even over nadenken geloof ik.

Ik merk bij teepzoon dat het woord boos echt heel veel effect heeft. De laatste weken moet ik steeds meer met woorden bereiken, teepman pakt hem bijvoorbeeld toch vaker op als hij niet mee wil lopen of wegrent. Ik moet me dan maar redden met mijn waggellichaam. Als hij nu niet luistert na een tijdje zeg ik dat mama het echt niet leuk vindt en ook boos wordt als hij nu niet meteen gaat luisteren. Maar daar schrikt hij echt heel erg van, krijgt dan zo'n pruillipje en gaat bijna huilen. En daarna luistert hij wel..... dan voel ik me toch niet echt goed bezig pedagogisch gezien.

Weet je wat ik ook heel zielig vind? Dat ik niet meer goed met hem op schoot een boekje kan lezen omdat mijn buik zo in de weg zit. Ik ga dus straks echt wel tijd maken om dat weer goed te maken. Desnoods met een baby erbij! Hij begint het nu wel te snappen, hij zegt nu "baby's in buik, twee!", "tleeling", en "zusjes". En "papa is jongetje, papa piemel, mama meisje, mama baby's in buik".
Hahaha die Joda.. Ik zou niet gaan spellen, maar ik denk dat ik Engels zou gaan lullen als Bas eenmaal begrijpt wat we zeggen. Alleen dan zou het bij poffertjes little pancakes worden, aangezien ik niet weet wat het betekent, dan zou man niet snappen waar ik het over heb en dan zou ik het waarschijnlijk uit frustratie gaan toch maar spellen :-) nou ja... Dat ga ik dus echt nooooooit doen haha

Vervelend. Joda!! Hopen dat de priobiotica helpt. Klinkt wel aannemelijk, dus we blijven gewoon positief. Hoelang moet je het innemen?

Raar, je klinkt inderdaad echt relaxed!!! Je bent z'n beetje de halve nacht wakker geweest en je klinkt alsof het je geen ruk kan schelen, want je hebben hele mooie lieve zoon en een prachtige dochter. Of kom je alleen zo bij ons over en is dit niet het geval?
Ja mads, klopt wat je zegt: ik heb twee prachtige kinderen en het is een fase. Een lange vermoeiende fase, maar ze zijn zo leuk en lief...

Maar rare man is ee druiloor, die begon weer over dat hij morgen naar een andere auto wil kijken. Dat is een ongoing onhebbelijkheid van hem vind ik. Altijd maar weer bezig met een andere auto, toch wel gaan leasen of niet. Elke zes maanden weer zon stuip. Elke twee jaar hebben we een nieuwe oude auto. Zucht... Eigenlijk oet hij het maar zelf weten en van zijn eigen gel betalen, maar ik vind het zo dom om steeds weer geld aan uit te geven "omdat het zo leukis om mee bezig te zijn welke auto u leuk is". en elke keer geeft hij me weer gelijk als het ding eenmaal gekocht is en zegt hij: nu heb ik echt niets meer te wensen. Inmidls hebben we op de zelfde manier ook een scooter, diverse laptops ed. Of eigenlijk heeft hij die dan he. Ik ben de zuunigerd in deze relatie.

Enniehoe, voor jodas lijstje... het gaat om dingen die je bij andere ouders ziet dieje nooit zou doen... Meisjes in de meest dellerige outfits laten rondlopen op zesjarige leeftijd. Is dat er een? Hmm moeilijk dit...
hahahah Raar, dat is er 1.

De voorlopige top 10

1; spellende ouders (ik hou hem op 1, wie stemt tegen?)

2; meisjes in dellerige outfits laten lopen

@mads; hahahaha engels kletsen! de horror. Ik heb zo'n collega. Die denkt dan de de kinderen niet door hebben dat je over ze praat......ik antwoord altijd in het nederlands de onzin. Ik denk dat als je dingen gewoon rustig zegt, zonder nadruk, kinderen helemaal niet doorhebben dat het om hun gaat. (tenminste, op mijn werk niet.) Als ik naar mezelf kijk. Als mijn ouders vroeger gingen fluisteren ofzo.......dan spitste ik mijn oren.

@angie; hahahaha precies hoe ik zat. Lig in een deuk hier, vind het zoooo grappig!

@Raar; zo'n vent heb ik ook. Lekker van zijn eigen geld doen. Andere auto's, scooters, speakers, versterkers, nu weer andere internet aanbieder........

@Teep; het gaat om het eerste. Dingen die je andere ziet doen en denk 'dat ga ik echt nooit doen'..........dat je het uiteindelijk toch gaat doen.......tsja
o, sinds de psz krijg ik allemaal knutselwerkstukjes.......die ik eigenlijk allemaal weggooi (oke, 1ste tekening heb ik bewaard) hoe ontaard is dat?

(gaat om 'kleurplaat' met 3 penstrepen. moederdagkado (had ik al uitgepakt) met ovenwant met verf erop, een soort van kroontje........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven