Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Het zou best kunnen dat ik vandaag iets meer vocht vasthoud dan vorige week, het is wat warmer en die tijd van de maand komt er ook weer aan zeg maar. Maar vaak patat eten dat valt wel mee dacht ik. Zeker niet vaker dan eens per week, maar meestal zit er wel 2 weken tussen...

Zit hier vandaag wel in een zomerbroek van vorig jaar en hij zit niet eens te strak dus...en het bloesje dat ik erop heb is van 5 jaar geleden en die zit nu ruimer dan toen. (en toch niet tevreden he...)
Ghe, dan is het mijn focus

Maar goed zeg, dat je weer oude kleren past!
zeker!

Sandra, wokkels zou ik ook niet eten om de trek te stillen, maar gewoon omdat het lekker is!

Vocht sla je inderdaad niet op in lege vetcellen volgens mij.

Hier een kilo eraf, 96, tevreden dus!
Jee, goed Bentetje!!

En lekker dat je weer oude kleren past, Meis

Bij mij zitten kleren van vorig jaar, voor mijn gevoel, ook beter, terwijl ik toen net zo zwaar of lichter was, volgens mij. Nouja, als ik me maar goed voel
Later is nu
o: 1 br honing, yoghurtshake met halve banaan en een appel

t: eh..... twee gedroogde aardbeien

l: 2 krentenbollen met 20+ kaas

t: aarbeien

a: aardappeltjes uit de oven, wortel, halve kipburger, beetje curry

Omdat we weer belachelijk vroeg hebben gegeten ivm avondvierdaagse (Mav loopt met ze mee vandaag) straks nog een tussendoortje. Yoghurt met aardbeien denk ik. Ik had ook bramen gekocht voor mezelf, maar die waren beschimmeld.

Ik heb de groentenwinkel even gebeld om het door te geven en de volgende keer moet ik het nog even zeggen en dan krijg ik onbeschimmelde bramen. (Ga ik niet doen hoor, ze waren niet duur, wilde er alleen voor zorgen dat niet nog meer mensen harige bramen krijgen).

Mijn kleren van vorig jaar passen echt niet meer. En dan jammer genoeg niet omdat ze te groot zijn. Zucht. Nou ja, ik ben in elk geval de afgelopen week goed bezig en ga er vanuit dat ik dat gewoon weer vol kan houden. Hopenlijk zo'n beetje de rest van mijn leven.
vast meave, net als ik!!

O: 2 beschuiten, kiwi, nectarine, melk

T: niets

L: 3 boterhammen, kaas en worst, melk

T: wat worteltjes

D: heerlijk! Toscaanse tonijnschotel (roergebakken tonijn, met heel veel groene goentes, kruiden ) en pasta.

Ga nu sporten en misscien daarna nog een bakje yoghurt.
Ah, dat klinkt lekker, die toscaanse tonijnschotel.

Elke goede dag is een stap in de goede richting, dames!

Net een half uurtje gelopen met LD. Ze wilde echt niet langer. Het is best gezellig om te doen
Later is nu
Goedenavond!

Eindelijk weer eens een goede dag!

O: bh met kaas

L: bh met twee eieren met kaas, bh met champignonpaté

T: twee handjes cashewnoten

D: pasta met tomaten-kaassaus

Mischien straks nog even wat fruit, dat heb ik vandaag overgeslagen

En ik zou het volgende keer wel noemen Maeve . Heb je toch weer een bakje bramen

(Ik wil heel graag een bramen- en frambozenstruik in de tuin: ik vind beide vruchten altijd zo duur!)
Er werd vandaag bij ons getrakteerd op Novo-gebak.

Need I say more ?? (voor de Groningse dames vast niet).

Lunch en avondeten kun je dan wel overslaan.
Novo gebak? Ik hoor wel weer dat ik een jaar niet meer

in de stad werk...... t zegt mij nix in ieder geval.

Vast iets met VEEL koolhydraten hahahahaha.
In elk geval lekker

pas op met bramen- en frambozenstruiken Roque, is onkruid dat je niet meer wegkrijgt en álles overwoekert! Maar inderdaad, verse vruchtjes zijn heerlijk. Zoek een goede plek in het bos waar ze groeien, zou ik zeggen
Later is nu
tabel is vernieuwd
Later is nu
ze staan bij mij op het dakterras in potten. Nog geen vruchten van gehad (want vorig jaar pas geplant), maar vast geen woekering mogelijk zo!

Pffff, eerst een kwartier buikspieren en daarna een uur heel fanatiek gesport (bodyshape). Morgen ga ik hardlopen en vrijdag de intake met personal trainer voor de fitnesszaal. Vanavond moesten we van die cursus ook op de weegschaal en daar was ik zelfs 1.8 kilo kwijt, lijkt me bijzonder, maar toch leuk! Best zinnig die info van die dietiste, iedere week behandelt ze een bepaald item, nu het nut van diverse diëten en maaltijdvervangers. Er zijn natuurlijk een hoop ervaringsdeskundigen en dus veel herkenning, beet gezellig!
volgens mij mis ik de laatste rij in de tabel, enig idee hoe ik dat veranderen kan? Netjes hoor dream!
quote:dreamer schreef op 28 mei 2008 @ 11:28:

vocht sla je volgens mij op tússen je cellen, maar verder klopt het wel, dat je de ene keer meer vocht vasthoudt dan de andere keer. Ik zie het meestal aan m'n voeten, die hebben dan een soort laagje, waardoor ik de pezen en bloedvaten niet meer zo goed zie. Helaas zie ik dat nu niet

Maar ik maak me ook zeker niet druk! Ik heb minder bewogen en wat ik bewogen heb, zou best wel eens hebben kunnen resulteren in ietsje meer spiermassa. En dat mag bést wel eens weer.

Mijn begeleiderster schreef:

Soms zie je dat iemand wel afvalt in centimeters (dus echt vet verliest) maar dat het lichaam de lege vetcellen gaat vullen met water. (ter bescherming tegen het afvallen)

Volgens mij is het lijstje niet bijgewerkt hoor Dreamer.

Ik was woensdag nl. 73,4kg.
Super Dream, ik zou trouwens niet weten hoe je dat moet doen.
Sandra, als je op F5 drukt (of vernieuwen) zie je wel de nieuwe tabel

Bentetje, je kunt de tabel aanklikken, en dan krijg je 'm in z'n geheel in het scherm. Op het werk zie ik de laatste kolom ook niet, thuis wel.

Sandra, maar jou begeleidster schreef ook dat je vet uitplast en ik weet pertinent zeker dat vet niet door je nieren gaat. Ik ben bang dat de fysiologie van de mens niet helemaal tot haar beste kennis behoort.

Ik val trouwens misschien op de weegschaal niet echt af, maar ik merk ineens wel dat kleren losser zitten. Dan voel ik me altijd gelijk zó slank
Later is nu
Ach ja, de meeste herbalifers beweren toch ook de waarheid in pacht te hebben? Zo gaat dat bij zoveel distribiteurs die een dieet uitbaten. Middels pillen en poeders, of als persoonlijke coach en ter ondersteuning en begeleiding. Bottom line is dat je je scheel betaald aan iemand die het echt geen drol boeit of je nu aankomt of afvalt, als je beurs maar klappert. Tuurlijk is het een stok achter de deur, dat snap ik ook wel. Alleen dat geld al wat het je kost maakt dat je wel door blijft zetten. Dus in dat opzicht is het een prima manier natuurlijk. Maar kom op; vet uit plassen. Purliesss

En zo hoor ik meer aparte benaderingen langs mijn oren vliegen zo nu en dan, maar goed, meestal hou ik mij dan wijselijk op de achtergrond, want hee: wie ben ik nu helemaal?

En hoe puntje ook bij paaltje komt, als je ervan afvalt, dan zal het mij een worst wezen waar dat vet blijven zal. Maar soms als sommige meningen als waarheden worden verkocht, krijg ik het toch te kwaad. Want we weten toch gewoon in theorie allemaal wel hoe we moeten afvallen, op een gezonde manier bedoel ik dan hé! Dat het niet zo gemakkelijk is als het lijkt, dat is wat anders. Maar vet uitplassen. Ik wish. Net als vocht in je vetcellen opslaan. Dat is gewoon kolder. En het is jammer dat atkins begeleiders niet beter geschoold worden in die dingen. Nee het zijn geen artsen, maar kom dan niet met dit soort onzin. Mensen hebben veel meer aan je als afval coach, als je gewoon eerlijk bent. Ook als je het niet weet.

Zo ik heb weer eens gesproken. Onderhand is wel duidelijk wel wij hier van meneer Atkins vinden denk ik, lol. Maar desondanks, en dat meen ik echt, ben ik zwaar onder de indruk van Sandra haar doorzettingsvermogen. God knows dat ik na 2 dagen hooguit, de handdoek al in de ring had getieft

Mijn 2 centen, nu ga ik ontbijten. Met brood en koffie inderdaad

Toedels
helemaal met je eensch zoyla! Hoe is het met je meid, en thuis?

Ik heb het hardlopen even geskipped vanmorgen, had wat last van mijn knie en ga morgen sowieso al sporten. Dagje rust tussendoor is zo gek nog niet denk ik. wel net 2 kinderkamers uitgemest (het is vuilnisdag , dus dat ruimt lekker op!) en het zweet gutst van me af. Ook weer goed dus en nog nuttig ook! Manmanman wat vergaren die koters toch veel, helemaal die meid, allemaal zooi in vorm van snippers, blaadjes, lege wc-rollen, lege doosjes, strikjes, lintjes, verzin het maar.... Herkennen de moeders van dochters dit of ligt het aan de mijne?
dank voor de tip van de tabel 3m
Heeft ze niet beweert hoor dat ik het vet weer uitplas.

Maar, het vet wat ik binnenkrijg kan niet helemaal verwerkt worden door mijn lichaam zolang ik in ketose ben en verlaat het lichaam via de onlasting en urine als 'ketonen' dus niet als puur vet maar als onverwerkt vet(afval).

Mijn lichaam is nu ook alleen maar bezig met vetverbranding omdat het te weinig koolhydraten binnenkrijgt.

Dat is wel duidelijk te merken hoor, ik hou het veel eerder voor gezien dan voorheen. Ik denk nu veel vaker van; bekiek t moar, ik ga ff zitten. Op de sportschool ben ik ook eerder moe.

Ik betaal 25 eur per maand voor deze stok achter de deur, duur? t Kan ook voor nog minder maar dan heb ik geen feed back zeg maar.

Wat k het meeste mis? Lekkere volkoren boterhammen en aardappelen/stampotten. Voor de rest eigenlijk niet.

Maarja, nix voor nix he?

Van die F5 wist ik niet hoor Dream, maar die doet het ook niet op de laptop.
Hahaha alleen die namen al: in ketose zijn. Wáár hebben we het over? Ik neem aan dat het betekend dat je je ontdoet van je afval stoffen enzo. Ik heb van horen zeggen dat je dan enorm gaat meuren. Hahaha, ben je dan mooi klaar mee. Maar niet om het een of ander, een mens heeft toch ook gewoon suikers en koolhydraten nodig? Ik geloof direct in een suikerverslaving. We kennen allemaal het effect van een suiker dip, kort na inname van een stuk chocolade of een lekkere grote vette koek. Dat je er on the end alleen maar meer honger van krijgt. Maar met de beste wil van de wereld kan ik er met mijn verstand niet bij, dat leven op enkel ponden vlees en slagroom en eieren, op de lange termijn nu gezond is voor je lichaam. Afvallen staat en op gewicht zijn, staat niet gelijk aan gezond wezen.

Legio mensen die dan wel dun zijn maar zo ongezond als de neten. ( kijk naar mij hahaha)

Zonder dollen, ik meen het oprecht. Ben dan soms een beetje bezorgd ofzo.

Maar goed, we kunnen wel blijven hakketakken ( niet zo bedoeld hoor) feit is dat het werkt bij jouw Sandra, en dat je het dan gewoon lekker zo moet houden. Ik hoop dat je snel goed op je gewenste gewicht zit, en zoetjes aan wat lekkere dingetjes mag gaan toevoegen. Ik snap als geen ander dat je gewoon op een gegeven moment ook ergens een begin mee moet maken. Ik heb zelf ook op een niet heel verantwoorde manier gecrashed die eerste tijd toen ik op dieet was, in een ver ver verleden

Zou ik ook geen leven ziel aanraden. Maar je, een kat in het nouw ( of is het nauw?) maakt rare sprongen zullen we maar zeggen

Maar na zoveel weken ( of fases?) mag je toch geloof ik zoetjes aan weer wat extraatjes gaan toevoegen of heb ik dat mis? Doel is toch om af te kicken van je suiker verlaving en dan op den duur weer redelijk normaal te kunnen gaan eten. Met brood enzo. Of is dat nu helemaal van de baan? Voor altijd dan bedoel ik?

Ik heb net met mijn zoon bij de warme bakker een overheerlijk warm kaascroissantje gescoord. Jammie!

Bentetje, lief dat je het vraagt. Met Iris gaat het momenteel heel aardig. Maar ja, dat kan morgen bij wijze van spreken alweer anders zijn....
Haha pcies Zoy, ik moest wat. T was kiezen of delen.

Dus dan maar Atkins, gezond of niet. Wie t weet mag t zeggen.

Volgens mij is te weinig eten (sonja bakker en dr kornuiten)

ook slecht.

Ja, ik mag strax van alles weer toevoegen, maar geen banaan, appel, aardappelen.

Wel Atkinsbrood of fijnlijntje maar dat lust ik niet.

Ohja een pond vlees krijg ik niet hoor Zoy, een paar ons en

dan houdt het wel op, t vult allemaal als de mieter tegenwoordig. 50 Gram amandelen en ik zit voor uren zo vol als een pot met peren.

Als ik op streef ben, wil ik weer es genieten van een lekker glas Droge witte wijn/rode wijn.

Daar is het wachten op nu, nog een paar weekjes.....
Heeft iemand hier niet een sticker op de voordeur dat ze herba-life-consultant is ?

Krijg je daar dan ook een soort cursus voor ? En wat leer je daar precies ?

Ik heb nooit dat soort poederdingen gedaan, maar ik weet één ding zeker, ieder pondje gaat door het mondje, helaas.

En waarom hebben ze nog steeds geen komkommers-met-paprikachipssmaak geproduceerd ?

Technisch moet dat wel mogelijk zijn, die dingen groeien tenslotte op glaswol met water kunstmest.
knap hoor dat je dan ip je streefgewicht zit, ik hoop dat dat zo blijft als je weer normaal gaat eten.... Los van het feit dat je enorm van afvalt vind ik het gewoon niet gezond. Ik denk dat je cholesterol er danig onder te lijden heeft en dat je , als je het langere tijd doet, ook een vitamine en mineralentekort opbouwt. Inderdaad is crashen (en ik vind Sonja ook zeker te streng) ook niet gezond. Daarom denk ik dat je uiteindelijk het beste af bent met definitief een eetpatroon wijzigen en meer lichaamsbeweging. Zodat je meer (of straks evenveel) verbrandt als inneemt.

Sterke zoyla!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven