We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
zondag 1 juni 2008 om 22:06
Moppe-gezin heeft vandaag héérlijk liggen relaxen en weken in een zalige tobbe. Fijn zonnig dagje, en er is nog steeds geen drup regen gevallen.
Ontbijt ei met champignons en bacon
Tussendoor plak bacon met plak kaas.
Lunch salade-van-gisteren met crème fraîche dressing
Tussendoor noten en komkommer
Avondeten salade-van-gisteren met gestoomde zalm
De saladebak is eindelijk leeg.
Nog niet op de weegschaal gestaan, dat heeft 's avonds geen nut, maar mijn ketostick verkleurde bijna tot het middelste vakje, dus het afvallen is ingezet. YES !!!!
@Meave, SouthBeach is op zich niet moeilijk om te doen.
Gewoon van de aardappels, mais, rijst en pasta afblijven. Tarweproducten hoef ik maar twee weken te vermijden. Daarna mag ik gewoon weer volkorenbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst eten.
Mijn brood bak ik zelf, dus weet ik precies welk meel, en hoeveel water, suiker, zout, gist en olie er zijn gebruikt.
Ontbijt ei met champignons en bacon
Tussendoor plak bacon met plak kaas.
Lunch salade-van-gisteren met crème fraîche dressing
Tussendoor noten en komkommer
Avondeten salade-van-gisteren met gestoomde zalm
De saladebak is eindelijk leeg.
Nog niet op de weegschaal gestaan, dat heeft 's avonds geen nut, maar mijn ketostick verkleurde bijna tot het middelste vakje, dus het afvallen is ingezet. YES !!!!
@Meave, SouthBeach is op zich niet moeilijk om te doen.
Gewoon van de aardappels, mais, rijst en pasta afblijven. Tarweproducten hoef ik maar twee weken te vermijden. Daarna mag ik gewoon weer volkorenbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst eten.
Mijn brood bak ik zelf, dus weet ik precies welk meel, en hoeveel water, suiker, zout, gist en olie er zijn gebruikt.
maandag 2 juni 2008 om 08:59
Wat voor mij lastig was met SB was dat je de eerste weken ook geen wortel en tomaten mocht, die at ik toen heel veel. Nu wel minder, maar ik wil gewoon de groente kunnen pakken waar ik zin in heb hoor.
Nou, mijn eten overdag:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: yoghurt, br met sandwichspread appel of perzik
L: 2 br met kruidenkaas mediterraan (wel 50+)
T; appel of perzik dus.
A: geeeeen idee
vanavond weer zwemmen, hopelijk hebben de kinderen zin daarvoor nog even te wandelen, hopelijk is het weer daar dan ook nog lekker voor. Tussen de middag ga ik er in elk geval even uit!
Nou, mijn eten overdag:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: yoghurt, br met sandwichspread appel of perzik
L: 2 br met kruidenkaas mediterraan (wel 50+)
T; appel of perzik dus.
A: geeeeen idee
vanavond weer zwemmen, hopelijk hebben de kinderen zin daarvoor nog even te wandelen, hopelijk is het weer daar dan ook nog lekker voor. Tussen de middag ga ik er in elk geval even uit!
Later is nu
maandag 2 juni 2008 om 09:10
Hmm ik eet natuurlijk niet elke dag een bak aardbeien ( laatste tijd toen ze wat goedkoper waren dan nu wel zeker 4 keer per week, dat wel )
Ik let uiteraard op de aanbiedingen en seizoens vruchten. Ik ga in de zomer geen mandarijnen kopen, zijn niet eens lekker dan. En in de winter geen aardbeien ( zelfde verhaal)
En frambozen, bramen en bessen hebben we in de tuin. Over een paar weekjes kunnen we daar de héle zomer ons van volvreten. Jam van maken. In de gele vla droppen. Bedenk het maar. Yum!
Oh die huttub, tempting. Ik denk dat ik maar us een afspraakje met Sandra in ga plannen dan Kan ik meteen haar goddelijke lijf aanschouwen!!
*kus*
Ik let uiteraard op de aanbiedingen en seizoens vruchten. Ik ga in de zomer geen mandarijnen kopen, zijn niet eens lekker dan. En in de winter geen aardbeien ( zelfde verhaal)
En frambozen, bramen en bessen hebben we in de tuin. Over een paar weekjes kunnen we daar de héle zomer ons van volvreten. Jam van maken. In de gele vla droppen. Bedenk het maar. Yum!
Oh die huttub, tempting. Ik denk dat ik maar us een afspraakje met Sandra in ga plannen dan Kan ik meteen haar goddelijke lijf aanschouwen!!
*kus*
maandag 2 juni 2008 om 09:14
Voor het weer kijk ik altijd ff op de 5 daagse verwachtingen op dvhn.nl en dat ziet er weer heel goed uit, naar het weekend toe
weer heel warm in ieder geval.
O. Kwark met slagroom, zo ff een halve flan als er weer ruimte
voor is
L Pffff mogelijk wat vlees waren
T. Nootjes
Avocado
A Rauwkost met mayo of zure room en vlees
weer heel warm in ieder geval.
O. Kwark met slagroom, zo ff een halve flan als er weer ruimte
voor is
L Pffff mogelijk wat vlees waren
T. Nootjes
Avocado
A Rauwkost met mayo of zure room en vlees
maandag 2 juni 2008 om 10:15
Oooh, ja, lekker, verse frambozen!! Nou, dáár wil ik nou wel graag wat van dan, van je, als je de tuin vol hebt staan!! Wij plukten ze vroeger met de oma's in het bos, en daarom vind ik kopen altijd zonde en duur
En volgens weeronline:
Ohnee, knippen en plakken wil niet meer, maar woensdag is de 'koudste' dag met 20 graden, verder 24 en hoger, wel bewolkt
En volgens weeronline:
Ohnee, knippen en plakken wil niet meer, maar woensdag is de 'koudste' dag met 20 graden, verder 24 en hoger, wel bewolkt
Later is nu
maandag 2 juni 2008 om 12:10
Bent, het valt toch wel mee met het crashdiëten hier? één SB, één Atkins en verder gezond eten, toch?
Ik ben net naar de dokter geweest omdat al (maar dan ook echt al) mijn gewrichten pijn doen. Mag nu een week geen eiwitten eten. Als het dan niet over is, moet ik terug komen. Geen vlees dus, geen vis, geen kaas, geen melk, geen eieren, geen tofu (wel karnemelk voor het broodnodige calcium).. Kun jullie me in hemelsnaam vertellen hoe ik dat moet doen ? Alleen aardappelen en paste met groenten dus, alleen jam, pindakaas en appelperenstroop op brood. Vind daar geloof ik geen zak aan
Maar goed: als daarmee de pijn in mijn gewrichten over gaat...
Ik ben net naar de dokter geweest omdat al (maar dan ook echt al) mijn gewrichten pijn doen. Mag nu een week geen eiwitten eten. Als het dan niet over is, moet ik terug komen. Geen vlees dus, geen vis, geen kaas, geen melk, geen eieren, geen tofu (wel karnemelk voor het broodnodige calcium).. Kun jullie me in hemelsnaam vertellen hoe ik dat moet doen ? Alleen aardappelen en paste met groenten dus, alleen jam, pindakaas en appelperenstroop op brood. Vind daar geloof ik geen zak aan
Maar goed: als daarmee de pijn in mijn gewrichten over gaat...
maandag 2 juni 2008 om 13:06
Jeetje Roque, succes ermee! Hoop dat het helpt, maar als dat zo is, wat is het dan? En mag je dan helemaal geen eiwitten meer?
Voor vandaag:
O: bak havermoutpap
T: nectarine en cappuccino
L: bak griekse salade en kip/atjarwrap
T: paar schijven verse ananas denk ik
A: lasagne met zalm en spinazie
Vanavond weer looptraining, pfffffffffffff wat zal het warm zijn!!! Ik ga meteen maar even op zoek naar de autan tegen de muggen want we zullen vast weer het bos in gaan....
Twijfel of ik met kindlief (3,5) de wandeldriedaagse zal meelopen. Eigenlijk lijkt het me wel leuk, maar plantechnisch is het erg lastig en vraag me af of die 5 km niet te ver is voor d'r...
Voor vandaag:
O: bak havermoutpap
T: nectarine en cappuccino
L: bak griekse salade en kip/atjarwrap
T: paar schijven verse ananas denk ik
A: lasagne met zalm en spinazie
Vanavond weer looptraining, pfffffffffffff wat zal het warm zijn!!! Ik ga meteen maar even op zoek naar de autan tegen de muggen want we zullen vast weer het bos in gaan....
Twijfel of ik met kindlief (3,5) de wandeldriedaagse zal meelopen. Eigenlijk lijkt het me wel leuk, maar plantechnisch is het erg lastig en vraag me af of die 5 km niet te ver is voor d'r...
maandag 2 juni 2008 om 14:53
Ik bedel niet dat het crashdiëten zijn (hoewel ik bij sb echt wel heel weinig langs zie komen...), maar dat dat de enige vormen van diëten zijn die ik langs heb zien komen
Meis, waar woon je nou ?
De dokter denkt dat de eiwitten bij mij "neerslaan" (nouja: de aminozuren de gemaakt worden uit eiwitten ofzo) op mijn gewrichten. Het schijnt (maar dat heb ik dan weer van internet) dat reumatische klachten / atrose / jicht wordt getrickerd ofzo (eigenlijk snap ik er niet zoveel van) door een teveel aan eiwitten. Daarom wil de huisarts kijken of mijn klachten afnemen (bij een sterk verminderde inname van eiwitten zou volgens hem mijn klachten binnen een aantl dagen sterk moeten verminderen, danwel weggaan. We zullen zien dus .
Ik moet zeggen dat ik het wel even om vind schakelen. Ik weet niet zoveel van voeding, behalve wat volgens mij wel gezond is enzo. Heb net dus drie boterhammen met pindakaas gegeten om vervolgens te bedenken dat pinda's natuurlijk ook noten zijn . En de inname was, voordat ik bij de dokters was geweest, al behoorlijk aanwezig...
o: bord brinta
T: seitanboordje
L: 3 bh met pindakaas
T: fruit (ik denk druiven en een perzik)
A: stampot veldsla met tomaatjes (ik zal de zalm voor mij maar weglaten..)
Meis, waar woon je nou ?
De dokter denkt dat de eiwitten bij mij "neerslaan" (nouja: de aminozuren de gemaakt worden uit eiwitten ofzo) op mijn gewrichten. Het schijnt (maar dat heb ik dan weer van internet) dat reumatische klachten / atrose / jicht wordt getrickerd ofzo (eigenlijk snap ik er niet zoveel van) door een teveel aan eiwitten. Daarom wil de huisarts kijken of mijn klachten afnemen (bij een sterk verminderde inname van eiwitten zou volgens hem mijn klachten binnen een aantl dagen sterk moeten verminderen, danwel weggaan. We zullen zien dus .
Ik moet zeggen dat ik het wel even om vind schakelen. Ik weet niet zoveel van voeding, behalve wat volgens mij wel gezond is enzo. Heb net dus drie boterhammen met pindakaas gegeten om vervolgens te bedenken dat pinda's natuurlijk ook noten zijn . En de inname was, voordat ik bij de dokters was geweest, al behoorlijk aanwezig...
o: bord brinta
T: seitanboordje
L: 3 bh met pindakaas
T: fruit (ik denk druiven en een perzik)
A: stampot veldsla met tomaatjes (ik zal de zalm voor mij maar weglaten..)
maandag 2 juni 2008 om 16:44
maandag 2 juni 2008 om 17:49
Het is niet alleen slecht voor de nieren. http://www.geocities.com/lucasvo/aminozurenbank.html staat beschreven wat de gevolgen van teveel eiwitten kunnen zijn.
En heb ik dat gemist! G dus. Daar heeft mijn man nog op het atheneum gezeten.
Ik vind het trouwens ook lastig hoor Sandra. Ik vind het alleen al lastig om zó te eten dat je niet constant hongerig gaat zjjn... (zag trouwens op internet dat pasta ook niet mag. Aardappels of rijst met groente wordt het dus...)
En heb ik dat gemist! G dus. Daar heeft mijn man nog op het atheneum gezeten.
Ik vind het trouwens ook lastig hoor Sandra. Ik vind het alleen al lastig om zó te eten dat je niet constant hongerig gaat zjjn... (zag trouwens op internet dat pasta ook niet mag. Aardappels of rijst met groente wordt het dus...)
maandag 2 juni 2008 om 19:10
poeh, moeilijk roque! Nu maar hopen dat je er gauw baat bij hebt!!! Hoewel...misschien moet het an wel definitief uit je lijstje geschrapt worden?
ach crashdiëten...pfff, misschien heb ik iets te fanatiek gereageerd....feit blijft dat ik het best jammer vindt dat er hier ineens aan SB en Atkins wordt gedaan. Waarom? Gek genoeg weet ik dat niet eens precies...ik sta er niet achter, maar dat is natuurlijk geen reden, als het voor jullie werkt is dat jullie keus. Misschien door minder herkenning in elkaars eetpatronen? Er zijn er toch nog genoeg over die wel op de gewone manier proberen af te vallen. Waarom ik er dan toch over val? Beats me, misschien omdat ik nogal moody was de laatste dagen (PMS?). In elk geval maak ik er nu geen woorden meer aan vuil, zal proberen motiverend te zijn voor iedereen en me niet te ergeren aan een (in mijn ogen) ongezonde manier van afslanken.
Even goed vrienden!?
O: 2 crackers, meloen, melk
T: meloen
L: 3 boterhammen, rookvlees en kaas, opkikker bouillon
T: 1/2 komkommer, droge boterham, nektarine
D: 1 gekookte ardappel, veel bloemkool, klein kipworstje, yoghurt met betje vla voor de smaak.
Vanavond wandelen
ach crashdiëten...pfff, misschien heb ik iets te fanatiek gereageerd....feit blijft dat ik het best jammer vindt dat er hier ineens aan SB en Atkins wordt gedaan. Waarom? Gek genoeg weet ik dat niet eens precies...ik sta er niet achter, maar dat is natuurlijk geen reden, als het voor jullie werkt is dat jullie keus. Misschien door minder herkenning in elkaars eetpatronen? Er zijn er toch nog genoeg over die wel op de gewone manier proberen af te vallen. Waarom ik er dan toch over val? Beats me, misschien omdat ik nogal moody was de laatste dagen (PMS?). In elk geval maak ik er nu geen woorden meer aan vuil, zal proberen motiverend te zijn voor iedereen en me niet te ergeren aan een (in mijn ogen) ongezonde manier van afslanken.
Even goed vrienden!?
O: 2 crackers, meloen, melk
T: meloen
L: 3 boterhammen, rookvlees en kaas, opkikker bouillon
T: 1/2 komkommer, droge boterham, nektarine
D: 1 gekookte ardappel, veel bloemkool, klein kipworstje, yoghurt met betje vla voor de smaak.
Vanavond wandelen
maandag 2 juni 2008 om 21:47
haai
hier weer lekker gezwommen
Avondmaaltijd was maaltijd salade met aardappelen. Net nog een bak yoghurt gehad. Voor het zwemmen nog gewandeld, ik heb m'n beweging weer gehad
EN ohja, ik had nog tomaatjes en een halve komkommer gehad en een handjevol noten.
Voor 3,5 jaar lijkt me de avondvierdaagse ook wel veel. EN je hebt nog jaaaren voor de boeg, waarin je 'm kan lopen, dus houd je nog lekker even in joh
Toedels
hier weer lekker gezwommen
Avondmaaltijd was maaltijd salade met aardappelen. Net nog een bak yoghurt gehad. Voor het zwemmen nog gewandeld, ik heb m'n beweging weer gehad
EN ohja, ik had nog tomaatjes en een halve komkommer gehad en een handjevol noten.
Voor 3,5 jaar lijkt me de avondvierdaagse ook wel veel. EN je hebt nog jaaaren voor de boeg, waarin je 'm kan lopen, dus houd je nog lekker even in joh
Toedels
Later is nu
maandag 2 juni 2008 om 22:01
Vanavond naar de dietiste geweest. Ik heb op de supersonische weegschaal gestaan. Mocht drie uur van tevoren niet eten en drinken. Niet eten is niet zo'n probleem. Maar met dit weer was niet drinken wel lastig.
Hoe dan ook. Het vonnis: ik besta voor bijna de helft uit vet! 47,5%. Mijn spiergehaltepercentagedinges was 22,9% ofzo. Dat zou 28 moeten zijn. Jammerrrr. Verklaart wel waarom ik zo makkelijk aankomen. Waarschijnlijk is mijn ruststofwisseling heel laag. Opdracht is dus spiermassa kweken, vooral in mijn bovenlijf.
Hoe dan ook. Het vonnis: ik besta voor bijna de helft uit vet! 47,5%. Mijn spiergehaltepercentagedinges was 22,9% ofzo. Dat zou 28 moeten zijn. Jammerrrr. Verklaart wel waarom ik zo makkelijk aankomen. Waarschijnlijk is mijn ruststofwisseling heel laag. Opdracht is dus spiermassa kweken, vooral in mijn bovenlijf.
maandag 2 juni 2008 om 22:14
Moppetoet heeft een véél te lange dag gemaakt. Om kwart voor zeven op het fietsje, half acht aanwezig en om kwart over zes naar huis. Overwerken.............. Om half acht thuis.
Moppekind is dus véél te laat op bed gekomen. Die had wel een fijne dag, na schooltijd is hij met papa naar het openluchtzwembad gegaan.
Ontbijt gebakken ei met ontbijtspek, glas tomatensap
Tussendoor stukje kaas
Lunch rauwe witlof met crème fraîche
Tussendoor komkommer en "dröge wörst"
Avondeten spaghettiprut zonder spaghetti
Mijn ketostick verkleurde tot het één-na-laatste vakje. Ik vertrouwde het niet en heb nog een test gedaan met kraanwater. Toen verkleurde er niets, dus zal die eerste test écht wel goed zijn geweest.
Overigens vergat ik te vermelden dat ik elke dag wel een gelatinepuddinkje heb genomen. Uit Duitsland had ik gelukkig nog een hele voorraad pakjes in alle kleuren en smaken meegenomen. De suikerloze versie, dus kon ik gewoon zoetstof toevoegen.
Moppekind is dus véél te laat op bed gekomen. Die had wel een fijne dag, na schooltijd is hij met papa naar het openluchtzwembad gegaan.
Ontbijt gebakken ei met ontbijtspek, glas tomatensap
Tussendoor stukje kaas
Lunch rauwe witlof met crème fraîche
Tussendoor komkommer en "dröge wörst"
Avondeten spaghettiprut zonder spaghetti
Mijn ketostick verkleurde tot het één-na-laatste vakje. Ik vertrouwde het niet en heb nog een test gedaan met kraanwater. Toen verkleurde er niets, dus zal die eerste test écht wel goed zijn geweest.
Overigens vergat ik te vermelden dat ik elke dag wel een gelatinepuddinkje heb genomen. Uit Duitsland had ik gelukkig nog een hele voorraad pakjes in alle kleuren en smaken meegenomen. De suikerloze versie, dus kon ik gewoon zoetstof toevoegen.